Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Punto II 1.4 16v Sporting - zwiększenie mocy https://fiatpunto.com.pl/topic30754.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Bandiy [ 08 Wrz 2011, 18:01 ] |
Temat postu: | Punto II 1.4 16v Sporting - zwiększenie mocy |
Chciałbym się zorientować, gdyż jestem nowy w tym temacie, w jaki sposób mógłbym zwiększyć moc silnika mojej kropy? Motor: 1.4 16v 95km Punto II FL Sporting |
Autor: | marioskarpa [ 08 Wrz 2011, 19:53 ] |
Temat postu: | |
są dwie opcje: opcja a: nowy inny lepszy silnik opcja b: nowe inne szybsze auto |
Autor: | dzikidaniel [ 08 Wrz 2011, 20:00 ] |
Temat postu: | |
Wyszukiwarka znajdzie odpowiedź na Twoje pytanie... |
Autor: | Bandiy [ 08 Wrz 2011, 20:03 ] |
Temat postu: | |
Czyli mówicie panowie koledzy, że nie warto np. turbinować tego silniczka? |
Autor: | dzikidaniel [ 08 Wrz 2011, 20:10 ] |
Temat postu: | |
Uturbiać? Bez sensu. Są na rynku Tjety więc jak chcesz turbo to bierzesz Tjeta. |
Autor: | 2rotor [ 08 Wrz 2011, 20:13 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): Uturbiać? Bez sensu. Są na rynku Tjety więc jak chcesz turbo to bierzesz Tjeta.
Wcale nie tak bez sensu. Kupisz do niego kute tłoki odprężające i możesz działać z uturbianiem. I tak taniej wyjdzie niż kupowanie słupka T-Jeta którego też trzeba odprężać pod grube doładowanie. |
Autor: | Bandiy [ 08 Wrz 2011, 20:18 ] |
Temat postu: | |
mm... będę musiał o tym poczytać. A koszt operacji uturbienia tego silnika? Ile mnie wyniesie? |
Autor: | dzikidaniel [ 08 Wrz 2011, 20:20 ] |
Temat postu: | |
Hmm. Jak by wsadzać od razu z jakimś SA to może i jakiś sen by był. Inaczej sensu nie widać. |
Autor: | Bandiy [ 08 Wrz 2011, 20:39 ] |
Temat postu: | |
Możesz kolego powiedzieć coś więcej o tym "SA" i rozwinąć skrót przy okazji? |
Autor: | dzikidaniel [ 08 Wrz 2011, 20:54 ] |
Temat postu: | |
Komputer typu Stand Alone. Jest to w pełni programowalny komputer do sterowania silnikiem np. VEMS, Megasquirt czy AEM. Do takiego kompa trzeba dorobić wiązki i łebska osoba musi to na SA odpalić i wysterować. |
Autor: | pieta [ 08 Wrz 2011, 23:10 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): Komputer typu Stand Alone. Jest to w pełni programowalny komputer do sterowania silnikiem np. VEMS, Megasquirt czy AEM. Do takiego kompa trzeba dorobić wiązki i łebska osoba musi to na SA odpalić i wysterować.
mysle ze koledzy z italperformance dali by rade |
Autor: | endumazi [ 09 Wrz 2011, 00:11 ] |
Temat postu: | |
pieta napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Komputer typu Stand Alone. Jest to w pełni programowalny komputer do sterowania silnikiem np. VEMS, Megasquirt czy AEM. Do takiego kompa trzeba dorobić wiązki i łebska osoba musi to na SA odpalić i wysterować. mysle ze koledzy z italperformance dali by rade Pewnie tak, tylko czy zainteresowany dałby radę finansowo temat ogarnąć Sam komp SA to kilka kPLN. |
Autor: | 2rotor [ 09 Wrz 2011, 07:38 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): Hmm. Jak by wsadzać od razu z jakimś SA to może i jakiś sen by był. Inaczej sensu nie widać.
Bez SA nawet bym nie podejmował tematu. Sam komputer ok 2500zł |
Autor: | kornat [ 09 Wrz 2011, 09:49 ] |
Temat postu: | |
jak nie chcesz uturbiać to możesz dłubać w n/a : kolektor, wydech, wałki, większa przepustnica, dolot, program i 115-120km powinno być kolektor viga 700zł wydech około 800-1000zł wałki z rewara coś pewnie około 700-800zl, catcams pewnie ponad 2500zl przepustnica z 1.6 - 150zl dolot z 300zl strojenie itd 600-1000zl ceny strzelałem, zawsze jeszcze coś dojdzie do tego więc musisz liczyć sie z nieoczekiwanymi wydatkiami |
Autor: | Bandiy [ 09 Wrz 2011, 12:42 ] |
Temat postu: | |
Czyli już mniej więcej wiem o co chodzi, wystarczy teraz przegrzebać internet i poszukać dokładniejszych informacji, dziękuję bardzo za pomoc Gdzie można rozejrzeć się za wyżej wymienionymi częściami? Polecacie jakieś strony internetowe, sklepy? Mieszkam we Włocławku (kuj-pomorskie), lub jakiś warsztat, gdzie na miejscu by zamontowali? |
Autor: | kornat [ 09 Wrz 2011, 13:56 ] |
Temat postu: | |
-kolektor: viga http://www.drogos.pl/ lub supersprint -wałki: http://www.rewar.republika.pl/ najlepiej zadzwonić na pewno doradzą. lub www.catcams.pl ale cena zabija. jest jeszcze świąek ale róznie bywa z jakością jego wałków http://www.swiatek.com.pl/go.live.php -przepustnica 46mm z fiata marea/siena 1.6 -> allegro -przy modyfikacjach 1.4 16v zakładają kompa i kolektor ssący z 1.2 16v -> allegro -dolot np węglarski http://magsport.republika.pl/ |
Autor: | 2rotor [ 09 Wrz 2011, 14:24 ] |
Temat postu: | |
Szczerze to szkoda mi byłoby kasy na rzeźbę w wolnossącym 1,4. Kasa spora a przybędzie mu nawet niech 20 koni co i tak jaj nie urywa. Wolałbym odkładać kasę nawet na najtańszego T-Jeta i już różnicę poczuje. |
Autor: | kbzp [ 02 Paź 2011, 18:25 ] |
Temat postu: | |
Czemu nikt nie zaproponował swapu na 1.8 16v z HGT? Albo ogólnie sprzedanie autka i kupienie HGT, może troszkę starszego, ale byłby pewnie w podobnej cenie... Jak masz kolego dobrą budę i wystarczające wyposażenie (klima, elektryka, audio, "kubełki"), to proponowałbym szukanie rozbitego HGT i przełożenie silnika, pewnie skrzyni biegów, zawieszenia, hamulców, ew. drobne poprawki. Potem możesz sprzedać części ze swojego Sportinga, no i budę HGY (jeśli kupisz cały samochód), może to nie wyjdzie finansowo tak bardzo źle, a jeśli masz możliwości przełożenia tego we własnym zakresie, to może nawet wyjdziesz na zero |
Autor: | Thomas [ 02 Paź 2011, 19:19 ] |
Temat postu: | |
kbzp nie ma sensu 1.8 mało rozwojowy silnik |
Autor: | Adas [ 02 Paź 2011, 20:40 ] |
Temat postu: | |
Tunning tego auta (silnik soft trubo + zawiecha) będzie równy jego dotychczasowej wartości. Kupić nowe auto, może to być kropek. |
Autor: | STax [ 02 Paź 2011, 20:44 ] |
Temat postu: | |
Adas napisał(a): Tunning tego auta (silnik soft trubo + zawiecha) będzie równy jego dotychczasowej wartości
Ale frajda z posiadania auta zrobionego pod siebie też się liczy |
Autor: | Adas [ 02 Paź 2011, 20:51 ] |
Temat postu: | |
Ja idąc trochę po kosztach (wydam do 2500zł), planuję w tym roku dołożyć dla kropka N2O, to nie żart.. Gdy będzie brakować tchu np. podczas wyprzedzania tira itp, to pstryk. Bo tak to nie potrzebne mi lepsze kopyto w kropku, bynajmniej nie wydam 8K na soft turbo. Tym bardziej...że w przyszłym roku punto idzie siostrze, sam sobie kupuję nowe. N2O - na przykładzie Punto 2 1.2 8 V. http://www.tuningmania.pl/tuning&serwis ... erszok.htm http://www.tuning.info.pl/drukuj.php?id ... 4f596aa86e c.d.n. |
Autor: | STax [ 02 Paź 2011, 21:00 ] |
Temat postu: | |
Hmm, ja bym jednak wolał stale mieć te 15-20KM więcej niż nawet te 50 ale na strzała. Poza tym w trasie skorzystasz z tego parę razy i koniec... Rozwiązanie fajne do zabawy, ale do takiego zastosowania jak piszesz to wg mnie średnio. |
Autor: | dzikidaniel [ 02 Paź 2011, 21:08 ] |
Temat postu: | |
Ale że co? 50KM z gazu rozweselającego w 1.2? Takie rzeczy tylko w erz... t-mobile |
Autor: | STax [ 02 Paź 2011, 21:09 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): Ale że co? 50KM z gazu rozweselającego w 1.2?
No też mi się to wydaje naciągane, o takich przyrostach to w silnikach 1.8-2.0 czytałem |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |