Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto II 1.4 16v Sporting - zwiększenie mocy
https://fiatpunto.com.pl/topic30754.html
Strona 1 z 2

Autor:  Bandiy [ 08 Wrz 2011, 18:01 ]
Temat postu:  Punto II 1.4 16v Sporting - zwiększenie mocy

Chciałbym się zorientować, gdyż jestem nowy w tym temacie, w jaki sposób mógłbym zwiększyć moc silnika mojej kropy?

Motor: 1.4 16v 95km

Punto II FL Sporting

Autor:  marioskarpa [ 08 Wrz 2011, 19:53 ]
Temat postu: 

są dwie opcje:

opcja a: nowy inny lepszy silnik

opcja b: nowe inne szybsze auto

8)

Autor:  dzikidaniel [ 08 Wrz 2011, 20:00 ]
Temat postu: 

Wyszukiwarka znajdzie odpowiedź na Twoje pytanie...

Autor:  Bandiy [ 08 Wrz 2011, 20:03 ]
Temat postu: 

Czyli mówicie panowie koledzy, że nie warto np. turbinować tego silniczka? :)

Autor:  dzikidaniel [ 08 Wrz 2011, 20:10 ]
Temat postu: 

Uturbiać? Bez sensu. Są na rynku Tjety więc jak chcesz turbo to bierzesz Tjeta.

Autor:  2rotor [ 08 Wrz 2011, 20:13 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Uturbiać? Bez sensu. Są na rynku Tjety więc jak chcesz turbo to bierzesz Tjeta.


Wcale nie tak bez sensu. Kupisz do niego kute tłoki odprężające i możesz działać z uturbianiem. I tak taniej wyjdzie niż kupowanie słupka T-Jeta którego też trzeba odprężać pod grube doładowanie.

Autor:  Bandiy [ 08 Wrz 2011, 20:18 ]
Temat postu: 

mm... będę musiał o tym poczytać. A koszt operacji uturbienia tego silnika? Ile mnie wyniesie?

Autor:  dzikidaniel [ 08 Wrz 2011, 20:20 ]
Temat postu: 

Hmm. Jak by wsadzać od razu z jakimś SA to może i jakiś sen by był. Inaczej sensu nie widać.

Autor:  Bandiy [ 08 Wrz 2011, 20:39 ]
Temat postu: 

Możesz kolego powiedzieć coś więcej o tym "SA" i rozwinąć skrót przy okazji?

Autor:  dzikidaniel [ 08 Wrz 2011, 20:54 ]
Temat postu: 

Komputer typu Stand Alone. Jest to w pełni programowalny komputer do sterowania silnikiem np. VEMS, Megasquirt czy AEM. Do takiego kompa trzeba dorobić wiązki i łebska osoba musi to na SA odpalić i wysterować.

Autor:  pieta [ 08 Wrz 2011, 23:10 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Komputer typu Stand Alone. Jest to w pełni programowalny komputer do sterowania silnikiem np. VEMS, Megasquirt czy AEM. Do takiego kompa trzeba dorobić wiązki i łebska osoba musi to na SA odpalić i wysterować.


mysle ze koledzy z italperformance dali by rade :E

Autor:  endumazi [ 09 Wrz 2011, 00:11 ]
Temat postu: 

pieta napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Komputer typu Stand Alone. Jest to w pełni programowalny komputer do sterowania silnikiem np. VEMS, Megasquirt czy AEM. Do takiego kompa trzeba dorobić wiązki i łebska osoba musi to na SA odpalić i wysterować.


mysle ze koledzy z italperformance dali by rade :E


Pewnie tak, tylko czy zainteresowany dałby radę finansowo temat ogarnąć :lol:

Sam komp SA to kilka kPLN.

Autor:  2rotor [ 09 Wrz 2011, 07:38 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Hmm. Jak by wsadzać od razu z jakimś SA to może i jakiś sen by był. Inaczej sensu nie widać.


Bez SA nawet bym nie podejmował tematu. Sam komputer ok 2500zł :)

Autor:  kornat [ 09 Wrz 2011, 09:49 ]
Temat postu: 

jak nie chcesz uturbiać to możesz dłubać w n/a : kolektor, wydech, wałki, większa przepustnica, dolot, program i 115-120km powinno być

kolektor viga 700zł
wydech około 800-1000zł
wałki z rewara coś pewnie około 700-800zl, catcams pewnie ponad 2500zl
przepustnica z 1.6 - 150zl
dolot z 300zl
strojenie itd 600-1000zl

ceny strzelałem, zawsze jeszcze coś dojdzie do tego więc musisz liczyć sie z nieoczekiwanymi wydatkiami

Autor:  Bandiy [ 09 Wrz 2011, 12:42 ]
Temat postu: 

Czyli już mniej więcej wiem o co chodzi, wystarczy teraz przegrzebać internet i poszukać dokładniejszych informacji, dziękuję bardzo za pomoc :)

Gdzie można rozejrzeć się za wyżej wymienionymi częściami? Polecacie jakieś strony internetowe, sklepy? Mieszkam we Włocławku (kuj-pomorskie), lub jakiś warsztat, gdzie na miejscu by zamontowali?

Autor:  kornat [ 09 Wrz 2011, 13:56 ]
Temat postu: 

-kolektor: viga http://www.drogos.pl/ lub supersprint
-wałki: http://www.rewar.republika.pl/ najlepiej zadzwonić na pewno doradzą. lub www.catcams.pl ale cena zabija. jest jeszcze świąek ale róznie bywa z jakością jego wałków http://www.swiatek.com.pl/go.live.php
-przepustnica 46mm z fiata marea/siena 1.6 -> allegro
-przy modyfikacjach 1.4 16v zakładają kompa i kolektor ssący z 1.2 16v -> allegro
-dolot np węglarski http://magsport.republika.pl/

Autor:  2rotor [ 09 Wrz 2011, 14:24 ]
Temat postu: 

Szczerze to szkoda mi byłoby kasy na rzeźbę w wolnossącym 1,4. Kasa spora a przybędzie mu nawet niech 20 koni co i tak jaj nie urywa. Wolałbym odkładać kasę nawet na najtańszego T-Jeta i już różnicę poczuje.

Autor:  kbzp [ 02 Paź 2011, 18:25 ]
Temat postu: 

Czemu nikt nie zaproponował swapu na 1.8 16v z HGT? Albo ogólnie sprzedanie autka i kupienie HGT, może troszkę starszego, ale byłby pewnie w podobnej cenie...

Jak masz kolego dobrą budę i wystarczające wyposażenie (klima, elektryka, audio, "kubełki"), to proponowałbym szukanie rozbitego HGT i przełożenie silnika, pewnie skrzyni biegów, zawieszenia, hamulców, ew. drobne poprawki. Potem możesz sprzedać części ze swojego Sportinga, no i budę HGY (jeśli kupisz cały samochód), może to nie wyjdzie finansowo tak bardzo źle, a jeśli masz możliwości przełożenia tego we własnym zakresie, to może nawet wyjdziesz na zero :)

Autor:  Thomas [ 02 Paź 2011, 19:19 ]
Temat postu: 

kbzp nie ma sensu 1.8 ;) mało rozwojowy silnik ;)

Autor:  Adas [ 02 Paź 2011, 20:40 ]
Temat postu: 

Tunning tego auta (silnik soft trubo + zawiecha) będzie równy jego dotychczasowej wartości. Kupić nowe auto, może to być kropek.

Autor:  STax [ 02 Paź 2011, 20:44 ]
Temat postu: 

Adas napisał(a):
Tunning tego auta (silnik soft trubo + zawiecha) będzie równy jego dotychczasowej wartości

Ale frajda z posiadania auta zrobionego pod siebie też się liczy :E

Autor:  Adas [ 02 Paź 2011, 20:51 ]
Temat postu: 

Ja idąc trochę po kosztach (wydam do 2500zł), planuję w tym roku dołożyć dla kropka N2O, to nie żart.. Gdy będzie brakować tchu np. podczas wyprzedzania tira itp, to pstryk. Bo tak to nie potrzebne mi lepsze kopyto w kropku, bynajmniej nie wydam 8K na soft turbo. Tym bardziej...że w przyszłym roku punto idzie siostrze, sam sobie kupuję nowe.

N2O - na przykładzie Punto 2 1.2 8 V.

http://www.tuningmania.pl/tuning&serwis ... erszok.htm

http://www.tuning.info.pl/drukuj.php?id ... 4f596aa86e

c.d.n.

Autor:  STax [ 02 Paź 2011, 21:00 ]
Temat postu: 

Hmm, ja bym jednak wolał stale mieć te 15-20KM więcej niż nawet te 50 ale na strzała. Poza tym w trasie skorzystasz z tego parę razy i koniec... Rozwiązanie fajne do zabawy, ale do takiego zastosowania jak piszesz to wg mnie średnio.

Autor:  dzikidaniel [ 02 Paź 2011, 21:08 ]
Temat postu: 

Ale że co? 50KM z gazu rozweselającego w 1.2? Takie rzeczy tylko w erz... t-mobile :lol:

Autor:  STax [ 02 Paź 2011, 21:09 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Ale że co? 50KM z gazu rozweselającego w 1.2?

No też mi się to wydaje naciągane, o takich przyrostach to w silnikach 1.8-2.0 czytałem ;)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/