Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Chiptuning silnika
https://fiatpunto.com.pl/topic565-75.html
Strona 4 z 21

Autor:  PiotrT [ 02 Paź 2007, 12:43 ]
Temat postu: 

gp napisał(a):
Pisałem już wcześniej o tym: 6 biegowa skrzynia w wersji 1.3 m-jet, może przenosić max. moment 200 Nm. Czyli tyle ile daje fabryka. Pewnie są jeszcze jakieś nieduże rezerwy. Ale chyba lepiej być pod nimi niż na ich granicy lub tą granicę przekroczyć. Sądzę, że skrzynia 5ka ma podobną wytrzymałość. Bo konstrukcyjnie 5ka i 6ka to różne skrzynie.


Czyli jest tak jak się domyślałem - moment został specjalnie ograniczony do 200Nm. Porównując do MJ 75KM, w MJ 90KM powinno być jakieś ~220Nm.

Autor:  daras [ 02 Paź 2007, 13:05 ]
Temat postu: 

200 Nm i tak w zupełności wystarcza do całkiem bezstresowej jazdy ;-)

Autor:  PiotrT [ 02 Paź 2007, 14:56 ]
Temat postu: 

Nie twierdzę że 200Nm to za mało, tylko że jego przebieg jest marny.
Gdyby było tak jak na znalezionym na forum wykresie:
http://img157.imageshack.us/my.php?image=904mx.jpg
to było by bardzo fajnie. Ale nie jest. Mój silnik na pewno nie generuje tych 200Nm przy 1800obr/min, tylko sporo wyżej.
Zresztą - wyprowadźmy dyskusję poza ramy akademickie - mam 2km do VTG, zaraz do nich podjadę i postaram się shamować auto.

Autor:  sadoo [ 02 Paź 2007, 15:29 ]
Temat postu: 

było by miło jak byś go shamował :P
mnie zastanawia jedna rzecz w danych fiata dla silnika 1,3 90KM podane jest przyspieszenie 11,9 sek do 100km/h i teraz czy te dane sa podane po suchych obliczeniach mocy do masy jak to robiło daewoo. czy po testach, lecac dalej w poczatkowej fazie produkcji tego silnika był na cała europe dostepny ze skrzynia 6 biegowa i min felgami 16 a w sporcie sa nawet 17, obecnie jest dostepny ze skrzynia 5 i felgami 15 i jak to sie przeklada na przysieszenie tego samochodu czy sa wciaz takie same jak podaja dane czy moze przyspieszenie jest lespsze, a zastanawia mnie to poniewaz ostatnio scigałem sie z kilkoma samochodami kumpli i mercedesa E220 CDI 146KM fele 16" seryjnie robie go grandziakiem o 3 długosci samochodu, który to mercedes ma rzekomo 10,7do setki tym samym merem scigalismy sie z innego kolezki passatem 1,9 TDI 130KM felgi 15" seryjne i on zrobil mera o tyle samo co moje grande a ten pasek ma katalogowo 10,2 z renault clio IIFL 1,6 16V 110KM felgi 15" (benzyna) to zostałem zrobiony o 1 długosc samochodu gdzie ma 9,5 do setki, i tak mnie to zaczeło przyspieszenie zastanawiac jak to jest. czy te grandziaki faktycznie maja te 12 sek:)
ale sie rozpisałem mam nadzieje ze zrozumiale.
moze macie jakies teorie :)

Autor:  PiotrT [ 02 Paź 2007, 16:12 ]
Temat postu: 

No i jestem z powrotem. VTG na brak pracy nie narzeka, więc zaproponowali że możemy się umówić na hamownię za dwa dni.
Koszt hamowania auta 200pln + Vat
Pytałem też o program do auta, ale niestety do GP się nie dotykają :? (pod firmą stały 2 Lancery EVO i 3 Audi S4 więc się nie dziwię).

Ponieważ jestem praktycznie zdecydowany na program, a każdy przyzwoity tuner powinien shamować auto przed i po (w cenie programu),
więc raczej poszukam tunera z dobrą opinią i mającego obcykane Multi Jety.

Autor:  Jaco [ 02 Paź 2007, 16:45 ]
Temat postu: 

No dokładnie - jedź tam gdzie robią z MultiJetami (jtd)

Bo tu widze tylko TDI :lol: :roll:

[ Dodano: Wto Paź 02, 2007 4:45 pm ]
http://moto.allegro.pl/item248471053_chip_do_25_km_wiecej_w_twoim_aucie_.html

Po co przepłacać :lol: :lol:

Taka moc za taką kase :mrgreen: :E :mk2fl:

Autor:  PiotrT [ 02 Paź 2007, 16:53 ]
Temat postu: 

Że też są debile co to kupują :lol:

Co do tunera do któregu chciałbym się udać to najprawdopodobniej będzie to wspomniana już w tym wątku Alta Racing - znam 3 auta robine przez nich i wszystko jest OK, nie obiecują też gruszek na wierzbie, realne z MJ 90KM jest 105~110KM i 230~240Nm, twierdzą też że reakcja na gaz przy niskich obrotach się poprawi :D

Autor:  daras [ 03 Paź 2007, 07:18 ]
Temat postu: 

W Warszawie i Katowicach jest jeszcze Masters Tuning. Czytałem bardzo dobre opinie na temat tego serwisu.

Autor:  PiotrT [ 03 Paź 2007, 09:47 ]
Temat postu: 

Masters jest niewątpliwie najlepszym w Polsce specem od programów - niestety nie chce się dotykać do 1,3 MJ - dzwoniłem do niego jakiś czas temu.

Autor:  daras [ 03 Paź 2007, 10:34 ]
Temat postu: 

Musiał się sparzyć. Nawiązałem z nim kontakt w zeszłym roku. Wtedy jeszcze chciał dłubać mój 1.3

Autor:  maciejd [ 04 Paź 2007, 20:47 ]
Temat postu: 

PiotrT napisał(a):
Masters jest niewątpliwie najlepszym w Polsce specem od programów - niestety nie chce się dotykać do 1,3 MJ - dzwoniłem do niego jakiś czas temu.

Masters może jest ok ale Fiatów nie lubi
kumpel robił Maree u Poniedziałka (Unitronic) i przez ponad rok wszystko było SUPER, potem ją sprzedał. znajoma robiła granda 130 w kreatorach mocy i po pół roku wszystko jest OK. ja biorę pod uwagę te 2 punkty gdzie zrobie CHIPA. oczywiście obowiązkowe hamowanie przed i po (najlepiej na 2 różnych hamowniach)

Autor:  daras [ 05 Paź 2007, 08:18 ]
Temat postu: 

A co myślicie o V-Tech? Proponowowali mi kiedyś dłubnięcie na 100 kucy, za 1600 zł. Hamowanie miało być w cenie. Tyle, że poczytałem trochę opinii o nich i raczej nie są polecani do diesla.

Autor:  PiotrT [ 05 Paź 2007, 09:30 ]
Temat postu: 

gp napisał(a):
A co myślicie o V-Tech? Proponowowali mi kiedyś dłubnięcie na 100 kucy, za 1600 zł. Hamowanie miało być w cenie. Tyle, że poczytałem trochę opinii o nich i raczej nie są polecani do diesla.


Są znani z tego że moc generują głónie odpowiednim ustawieniem swojej hamowni...
Jak szukasz dobrej firmy z tamtej strony kraju to uderz tu:
www.compsport.pl
napewno jedni z najlepszych w Polsce speców od diesli.

Autor:  Jaco [ 05 Paź 2007, 11:00 ]
Temat postu: 

No chłopaki z COMPSPORTU sobie całkiem nieźle radzą :)

Co do Mastersa hmm oni faktycznie tylko TDI czyli całą grupę VW - może z MJ tylko te 1,9 chcieliby dłubnąć...

Autor:  PiotrT [ 05 Paź 2007, 11:42 ]
Temat postu: 

Jaco napisał(a):
No chłopaki z COMPSPORTU sobie całkiem nieźle radzą :)

Co do Mastersa hmm oni faktycznie tylko TDI czyli całą grupę VW - może z MJ tylko te 1,9 chcieliby dłubnąć...


U Mastersa to chyba zleży od humoru i dnia.

Autor:  daras [ 05 Paź 2007, 12:14 ]
Temat postu: 

PiotrT napisał(a):
Jak szukasz dobrej firmy z tamtej strony kraju to uderz tu:
www.compsport.pl

No właśnie na moich terenach to jakaś jest posucha jesli chodzi o dobrych speców od chiptuningu.
Gdybym się decydował to mam do wyboru albo Warszawę albo drugi koniec Polski.
A co do Mastersa: jak czytam jego forum to mam wrażenie, że nic lepszego od TDI by VW to nie wymyślono ;-)

Autor:  Jaco [ 05 Paź 2007, 12:29 ]
Temat postu: 

gp napisał(a):
jak czytam jego forum to mam wrażenie, że nic lepszego od TDI by VW to nie wymyślono ;-)


To nie wiedziałeś o tym :? ;) TDI i Grupa VW są traktowane jak religia prawie ;) dla dość dużej części Polaków :D

Bez komentarza.

Autor:  daras [ 08 Paź 2007, 08:14 ]
Temat postu: 

Trzeba jednak oddać sprawiedliwość silnikom TDI, że dzięki swojej prostej i przestarzałej konstrukcji są bardzo wdzięcznym obiektem chip tuningu.

Autor:  stallo [ 08 Paź 2007, 10:21 ]
Temat postu: 

Panowie.
Jeżeli ktoś chcę w OPOLU jest firma, która dobrze zna MULTIJETY i porządnie wykonuje chiptuning tych silników.
Dla zainteresowanych odsyłam na stronę:
http://44tuning.pl/
Pozdrawiam

Autor:  daras [ 08 Paź 2007, 10:37 ]
Temat postu: 

I nawet do klienta dojeżdżają (jak w reklamie banku ze znanym aktorem) ;-)

Autor:  podkoja [ 09 Paź 2007, 19:16 ]
Temat postu: 

Zamontowałem box do multijeta 90km.http://www.allegro.pl/item250404587_pro ... .html.Dział co zostało dzisiaj zmierzone:111KM przy 3900 obr. i 247 Nm przy 2800.Poleprzyła się wyrźnie reakcja na gaz poniżej 2000.Polecam i pozdrawiam.

Autor:  Jaco [ 09 Paź 2007, 19:21 ]
Temat postu: 

Mam mieszane uczucia do BOXa ;) no ale masz założone to możesz coś o nim powiedzieć w GP :) widzę, że jesteś zadowolony :)

Może ktoś skorzysta.

Autor:  podkoja [ 09 Paź 2007, 19:44 ]
Temat postu: 

Więcej wrażeń po jakiejś trasie.Na razie najbardziej mnie cieszy reakcaj na dole,poprostu jest.Autko wyraź nie lepiej ciągnie a co do prędkości maksymalnej to ma to dla mnie drugoplanowe znaczenie.I stotny jest przyrost momentu.

Autor:  PiotrT [ 09 Paź 2007, 20:29 ]
Temat postu: 

Życzę powodzenia. Sądząc po uniwersalności urządzenia (jeśli dobrze zrozumiałem to nie tylko silniki Fiata od 1,3 do 2,8, ale wszystkie z Common Rail - wystarczy odpowiednia wtyczka :roll: ) krok pachnie samobójstwem.

Autor:  filip76 [ 15 Paź 2007, 10:04 ]
Temat postu: 

Jaco napisał(a):
Ciekawostka, jest silnik już 1,3 16V 105 KM Multijet 200 Nm :) :) :) na początek pójdzie do Lancii Musy :)


MJ 75 KM różni się od MJ 90 KM turbiną, a jak jest z tym 105 konnym z lancii?

Strona 4 z 21 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/