Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Pedał przyśpiesznika w GP 1.3 75KM
https://fiatpunto.com.pl/topic30215.html
Strona 1 z 1

Autor:  jasiek_23 [ 09 Sie 2011, 10:13 ]
Temat postu:  Pedał przyśpiesznika w GP 1.3 75KM

Witam wszystkich forumowiczów, mam taki problem jak w temacie, objaw jest taki, ze kilka razy zdarzył się brak reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu. Po podłaczeniu fiatecuscan program pokazuje takie same napięcia na biezni 1 i 2. Na biezni drugiej napięcie powinno być o połowę mniejsze a jest o 0,2V większe. Praca biezni wg FES pedał w stanie spoczynku - bieznia 2 po nacisnięciu jakieś 1/4 przechodzi na bieznie 1. pedal przełozony z innego fiata i objawy takie same. Instalacja i napięcia sprawdzone jak w opisie eLearn. Moje pytanie czy te modele tak mają czy to usterka sterownika?? Czy ktoś z kolegow mógłby zobaczyc na swoim GP 1.3 jak to wygląda?? Z góry dziękuję za pomoc

[ Dodano: 09 Sie 2011 09:13 ]
Czy mógłby ktoś pomoc w temacie??

Autor:  tzok [ 10 Sie 2011, 22:04 ]
Temat postu: 

Nie będzie już żadnych bieżni ani pedałów przyspiesznika w FESie ;) jest nowe tłumaczenie.

Napięcie z obydwu ścieżek potencjometru powinno być takie samo, co do wyboru ścieżki to u mnie wygląda to podobnie.

Autor:  jasiek_23 [ 10 Sie 2011, 23:33 ]
Temat postu: 

Witam kolege i dziekuję za zainteresowanie tematem, piszesz, że napięcia powinny być takie samo wydaje mi sie nie do końca bo opornośc drugiej biezni jest dwa razy wiekasz na 2kohm i mierzac napięcie na pinie 6 jest 0,5v a na 3 jest 1v, a FES pokazuje inaczej, pytanie czy fes kłamie?? albo zle odczytuje sterownik??. W moim GP 1.9 pedal jest taki sam i wskazania są prawidłowe czyli 1 ścieszka 1v druga 0,5 v tak jak podaje eLearn. A czy kolega się orientuje jak wygląda przekładka sterownika silnika?? co z immo??

Autor:  tzok [ 11 Sie 2011, 00:09 ]
Temat postu: 

Wydaje mi się że potencjometry działają jako dzielniki napięcia, więc ich rezystancja nie ma wpływu na napięcie.

Jutro mogę to jeszcze raz sprawdzić, bo niestety zmieniłem laptopa i mi się stare logi straciły. Nawet jeśli masz rację to FES podaje przetworzone dane i mogło się zdarzyć, że podaje 0-5V zamiast 0-100% ale sygnał jest pozycją ślizgu na bieżni, a nie rezystancją czy napięciem.

Co do podmiany - trzeba czyścić i ponownie synchronizować.

Autor:  jasiek_23 [ 11 Sie 2011, 11:58 ]
Temat postu: 

FES podaje w procentach naciśnięcie padału i napięcia przetwornika 1 i 2 oraz z której biezni, Jakbyś mógł to sprawdz prosze u siebie jak to wygląda będę miał w 100 % pewnođc co jest grane.
Możesz bardziej zobrazować o co chodzi z tym czyszczenie i synchronizacją sterownika??

Autor:  tzok [ 11 Sie 2011, 14:32 ]
Temat postu: 

Sprawdziłem, napięcia z obydwu bieżni w FES są sobie praktycznie równe, w trakcie wciskania pedału przyspieszenia zmienia się aktywna bieżnia z 2 na 1.

Przy wymianie ECU na używane trzeba usunąć wpis immobilizera i ponownie zsynchronizować centralkę z immobilizerem (nie znam dokładnej procedury w tym modelu).

FESExp_1108111110_FIAT GRANDE PUNTO 1.3 MJET 16V_File1.csv

Autor:  jasiek_23 [ 11 Sie 2011, 23:00 ]
Temat postu: 

Jest dokładnie tak samo to juz jestem spokojniejszy bo myślałem, że to sterownik ale z drugiej strony to nie rozwiązanie problemu czasowego braku reakcji na nacisnięcie pedału. Dziekuje koledze za pomoc

Autor:  tzok [ 11 Sie 2011, 23:46 ]
Temat postu: 

Problemu szukaj (niestety) w pompie CR i/lub regulatorze ciśnienia CR.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/