Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Pedał przyśpiesznika w GP 1.3 75KM https://fiatpunto.com.pl/topic30215.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jasiek_23 [ 09 Sie 2011, 10:13 ] |
Temat postu: | Pedał przyśpiesznika w GP 1.3 75KM |
Witam wszystkich forumowiczów, mam taki problem jak w temacie, objaw jest taki, ze kilka razy zdarzył się brak reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu. Po podłaczeniu fiatecuscan program pokazuje takie same napięcia na biezni 1 i 2. Na biezni drugiej napięcie powinno być o połowę mniejsze a jest o 0,2V większe. Praca biezni wg FES pedał w stanie spoczynku - bieznia 2 po nacisnięciu jakieś 1/4 przechodzi na bieznie 1. pedal przełozony z innego fiata i objawy takie same. Instalacja i napięcia sprawdzone jak w opisie eLearn. Moje pytanie czy te modele tak mają czy to usterka sterownika?? Czy ktoś z kolegow mógłby zobaczyc na swoim GP 1.3 jak to wygląda?? Z góry dziękuję za pomoc [ Dodano: 09 Sie 2011 09:13 ] Czy mógłby ktoś pomoc w temacie?? |
Autor: | tzok [ 10 Sie 2011, 22:04 ] |
Temat postu: | |
Nie będzie już żadnych bieżni ani pedałów przyspiesznika w FESie ![]() Napięcie z obydwu ścieżek potencjometru powinno być takie samo, co do wyboru ścieżki to u mnie wygląda to podobnie. |
Autor: | jasiek_23 [ 10 Sie 2011, 23:33 ] |
Temat postu: | |
Witam kolege i dziekuję za zainteresowanie tematem, piszesz, że napięcia powinny być takie samo wydaje mi sie nie do końca bo opornośc drugiej biezni jest dwa razy wiekasz na 2kohm i mierzac napięcie na pinie 6 jest 0,5v a na 3 jest 1v, a FES pokazuje inaczej, pytanie czy fes kłamie?? albo zle odczytuje sterownik??. W moim GP 1.9 pedal jest taki sam i wskazania są prawidłowe czyli 1 ścieszka 1v druga 0,5 v tak jak podaje eLearn. A czy kolega się orientuje jak wygląda przekładka sterownika silnika?? co z immo?? |
Autor: | tzok [ 11 Sie 2011, 00:09 ] |
Temat postu: | |
Wydaje mi się że potencjometry działają jako dzielniki napięcia, więc ich rezystancja nie ma wpływu na napięcie. Jutro mogę to jeszcze raz sprawdzić, bo niestety zmieniłem laptopa i mi się stare logi straciły. Nawet jeśli masz rację to FES podaje przetworzone dane i mogło się zdarzyć, że podaje 0-5V zamiast 0-100% ale sygnał jest pozycją ślizgu na bieżni, a nie rezystancją czy napięciem. Co do podmiany - trzeba czyścić i ponownie synchronizować. |
Autor: | jasiek_23 [ 11 Sie 2011, 11:58 ] |
Temat postu: | |
FES podaje w procentach naciśnięcie padału i napięcia przetwornika 1 i 2 oraz z której biezni, Jakbyś mógł to sprawdz prosze u siebie jak to wygląda będę miał w 100 % pewnođc co jest grane. Możesz bardziej zobrazować o co chodzi z tym czyszczenie i synchronizacją sterownika?? |
Autor: | tzok [ 11 Sie 2011, 14:32 ] |
Temat postu: | |
Sprawdziłem, napięcia z obydwu bieżni w FES są sobie praktycznie równe, w trakcie wciskania pedału przyspieszenia zmienia się aktywna bieżnia z 2 na 1. Przy wymianie ECU na używane trzeba usunąć wpis immobilizera i ponownie zsynchronizować centralkę z immobilizerem (nie znam dokładnej procedury w tym modelu). FESExp_1108111110_FIAT GRANDE PUNTO 1.3 MJET 16V_File1.csv |
Autor: | jasiek_23 [ 11 Sie 2011, 23:00 ] |
Temat postu: | |
Jest dokładnie tak samo to juz jestem spokojniejszy bo myślałem, że to sterownik ale z drugiej strony to nie rozwiązanie problemu czasowego braku reakcji na nacisnięcie pedału. Dziekuje koledze za pomoc |
Autor: | tzok [ 11 Sie 2011, 23:46 ] |
Temat postu: | |
Problemu szukaj (niestety) w pompie CR i/lub regulatorze ciśnienia CR. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |