Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Dwa nurtujące mnie problemy. https://fiatpunto.com.pl/topic55963.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ValarMurgulis. [ 07 Sty 2017, 03:09 ] |
Temat postu: | Dwa nurtujące mnie problemy. |
Witam wszystkich na forum. Jestem tutaj nowy, przekopałem chyba całe forum i nie znalazłem odpowiednich działań. Jeśli temat się powtórzy to bardzo przepraszam. Mianowicie, posiadam Grande Punto 1.4 8v 77 kucy rok 2008. Dziś niestety musiał stać na zewnątrz ( temperatura od -11 do około - 22 stopnie przez kilka godzin ) , i po chęci uruchomienia go po raz pierwszy zrobiło się ,że wskazówka temp płynu poszła całkowicie do góry po czym zapaliła się czerwona lampeczka i silnik się uruchomił po czym drastycznie spadła do zera, lecz początkowo komunikat brzmiał " Nadmierna temp płynu chłodniczego" , dosłownie 1-3 sek dziwnie pochodził i wrócił do normalnej pracy zrzucając obroty. Co się stało,ze tak dziwnie mi zareagował na panujące warunki? słaby akumulator czy jakaś grubsza sprawa?? Drugi problem pojawia się przy ogrzewaniu auta ( nie posiadam w nim klimy ) , po włączeniu nawiewu auto słabo,dość wolno się nagrzewa po czym z pod radia tzn spod kokpitu gdzie jest dziura leci zimne powietrze i od strony nóg pasażera również , choć wszystko na full ustawione ,aby grzało . Co się dzieje? słyszałem o jakichś silniczkach , ale kompletnie się na tym nie znam. Ktoś coś doradzi? cenowo jaki fachowo ile mechanik za obie naprawy jeśli będzie potrzeba wyjdzie? z góry dziękuje za udzielenie jakichkolwiek wskazówek i serdecznie pozdrawiam. |
Autor: | autofan [ 08 Sty 2017, 00:13 ] |
Temat postu: | Re: Dwa nurtujące mnie problemy. |
Jak przeglądałeś forum to na pierwsze pytanie na pewno znalazłeś odpowiedź, mianowicie przyczyną tego jest słabszy akumulator i komp wywala takie błędy. To nie znaczy, że jest do wymiany (choć może tak być) bo zwyczajnie w niskich temperaturach spada wydajność akumulatora. Co do drugiego problemu to czy w końcu osiąga auto prawidłową temperaturę silnika i czy wtedy leci ciepłe powietrze z nawiewów? Czy teraz w wysokie mrozy wolno nagrzewa? a prędzej było ok? Generalnie w mrozy zimne powietrze przy przepływie na maksa dość dobrze chłodzi płyn poprzez nagrzewnicę i stąd może się wolno nagrzewać. A jak z nagrzewaniem przy nawiewie na 1? |
Autor: | Limet [ 08 Sty 2017, 00:16 ] |
Temat postu: | Re: Dwa nurtujące mnie problemy. |
uszkodzony zaczep bądź brak klapki w nagrzewnicy , od filtra pyłkowego |
Autor: | ValarMurgulis. [ 09 Sty 2017, 20:57 ] |
Temat postu: | Re: Dwa nurtujące mnie problemy. |
autofan napisał(a): Jak przeglądałeś forum to na pierwsze pytanie na pewno znalazłeś odpowiedź, mianowicie przyczyną tego jest słabszy akumulator i komp wywala takie błędy. To nie znaczy, że jest do wymiany (choć może tak być) bo zwyczajnie w niskich temperaturach spada wydajność akumulatora. Co do drugiego problemu to czy w końcu osiąga auto prawidłową temperaturę silnika i czy wtedy leci ciepłe powietrze z nawiewów? Czy teraz w wysokie mrozy wolno nagrzewa? a prędzej było ok? Generalnie w mrozy zimne powietrze przy przepływie na maksa dość dobrze chłodzi płyn poprzez nagrzewnicę i stąd może się wolno nagrzewać. A jak z nagrzewaniem przy nawiewie na 1? Powiem tak, od jakiegoś czasu mniej wiecej hmm listopad (?) zaczęło się że nawiew słabo działa,przy wskaźniku temp silnika ( po środku) auto nagrzewa dobrze (od strony kierowcy) lecz siła wypuszczanego powietrza jest moim zdaniem słaba nawet jeśli chodzi o stopień 4 pokrętła, ale jeśli chodzi o pasażera bądź kokpit to jak to mówia za przeproszeniem tyłka nie urywa od strony pasażera bardzo chłodne powietrze, natomiast kokpit praktycznie zimne . Przy nawiewie na 1 nie czuć w ogóle,że auto jest nagrzewane. |
Autor: | Limet [ 10 Sty 2017, 16:58 ] |
Temat postu: | Re: Dwa nurtujące mnie problemy. |
Napisałem Ci rozwiązanie |
Autor: | ValarMurgulis. [ 10 Sty 2017, 20:10 ] |
Temat postu: | Re: Dwa nurtujące mnie problemy. |
Limet napisał(a): Napisałem Ci rozwiązanie Dziękuje a nie orientujesz się może jaki byłby koszt naprawy tejże usterki ? |
Autor: | wojtek1967 [ 10 Sty 2017, 21:58 ] |
Temat postu: | Re: Dwa nurtujące mnie problemy. |
koszt? 1. zajrzyj od strony pasażera czy masz klapkę zamykającą filtr p-pyłkowy 2. oceń czy są zaczepy od góry - bardzo często są łamane przy wymianie filtra 3. jeśli 1 i 2 nie da rezultatu to klapka kosztuje w serwisie 49 zyla do założenia w 10 minut z wyjmowaniem klapy schowka na pierdoły po stronie pasażera |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |