Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
EcoDrive https://fiatpunto.com.pl/topic11219-25.html |
Strona 2 z 4 |
Autor: | Wełniacz [ 26 Lis 2008, 21:06 ] |
Temat postu: | |
Na razie udało mi się wgrać 2 króciutkie traski wiec nie mam pełnego dostępu do danych. Dzisiaj podlaczylem usb pojeździłem trochę po czym zgasiłem silnik i dopiero wtedy wyjąłem usb... podłączam je w domu do komputera a tu brak danych Kiedy podłączacie usb do samochodu... po włączeniu silnika czy przed i kiedy wyjmujecie (przed zgaszniem ?) Z góry dzięki za pomoc, bo póki co nie ogarniam tych wszystkich systemów |
Autor: | krowka [ 27 Lis 2008, 12:48 ] |
Temat postu: | |
Wełniacz, USB wyciągasz kilka sekund po wyłączeniu silnika. Soft na kompie w momencie uruchomienia musi mieć dostęp do NET'u. Podłączyć można w dowolnej chwili. Jeszcze jedno: przygotowałeś PenDrive'a do pracy z EcoDrive za pomocą softu na PC? Musi być założona odpowiednia struktura katalogów. Jeśli nie ma w usb nośnika, to dane zapisywane są we flash'u Blue&Me (na 8h jazdy) i przenoszone na nośnik w momencie podłączenia. |
Autor: | herman9 [ 27 Lis 2008, 13:00 ] |
Temat postu: | |
jogurt ja ostatnio dostałem za jednym zamachem 20 pkt i 1000pln, i elegancko po uszczupleniu portfela eco drive nawet nie musze stosować, moja stopa sama ledwo dotyka pedał gazu,a spalanie w miescie z 10,5 spadło do 8-7,5l/100km wiec jestem zdania że żadne tam programy, najskuteczniejszy wyzwalacz oszczędnej jazdy to solidny mandat a jak na wyobraźnie zadziałał .... |
Autor: | Wełniacz [ 27 Lis 2008, 20:18 ] |
Temat postu: | |
Tak mam przygotowanego Pen Drive'a i dostep do netu caly czas. Jedno mnie ciekawi ze jak podlaczam Pena do auta to jakis komunikat wyskakuje o aktualizacji czy jakos tak a potem dostaje komunikat glosowy ze mam wyjac Pena z USB... nie mam czasu sie tym pobawic dokladniej |
Autor: | bbanditoss [ 27 Lis 2008, 20:42 ] |
Temat postu: | |
herman9 napisał(a): 20 pkt i 1000pln
coś Ty tam narobił ? to teraz serio masz spowalniacz |
Autor: | herman9 [ 28 Lis 2008, 00:24 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss dwa razy mi predkosc zmierzyli, ale powiem wam szczerze ze mi ten mandat na wyobraznie zadzialal, jezdze zdecydownie wolniej , co za tym idzie oszczedniej |
Autor: | bbanditoss [ 28 Lis 2008, 08:07 ] |
Temat postu: | |
herman9 no to chyba Cię naciągneli bo za jedno wykreczonie możesz zostać raz ukarany np. w "Uwaga pirat" dokonują 2 nawet 3 pomiary i karany jesteś za jeden (oczywiście najwyższy) zrobili Ci pewnie 2 x 500zł i 10 pkt... |
Autor: | STax [ 28 Lis 2008, 09:03 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss napisał(a): bo za jedno wykreczonie możesz zostać raz ukarany
Hmm, ale coś mi się kojarzy, że w uwaga pirat raz ukarali gościa podwójnie - raz za przekroczenie prędk. w terenie zabudowanym i raz za niezabudowany... |
Autor: | Wełniacz [ 30 Lis 2008, 17:18 ] |
Temat postu: | |
No i mam 1 dane z ecodrive'a Jezdze plynnie i dobrze hamuje silnikiem, na 3 i 5 biegu optymalne zmiany biegów a reszte za wysoko krece Fajny ten programik, ale jak na docieraniu auta mi juz zwraca uwage to co bedzie pozniej |
Autor: | krowka [ 30 Lis 2008, 21:38 ] |
Temat postu: | |
Wełniacz, z tą zmianą biegów to przesadzili - na wyzszych biegach robić zmianę przy 1 500obr/min to przegięcie. Ja w swoim przy kapeluszniczym tempie zmieniam przy 2 500obr/min. Przy normalnej jeździe zmieniam przy 3 000obr/min. A gdy trzeba szybciej zebrać autko, to i na obrotomierzu będzie około 5 000obr/min |
Autor: | Wełniacz [ 30 Lis 2008, 21:44 ] |
Temat postu: | |
Dokładnie ten ich schemat zmiany biegów to Przy takim zmienianiu osiagniecie optymalnej predkosci spalania wedlug nich czyli chyba 95km/h zajeloby pol dnia W ogole to mi sie wydaje, ze przy 95km/h obroty ciut wiecej na 5tce wynosza niz 1500/min Niedlugo zrobie jakas traske nieEco, zeby sprawdzic jak ten programik dziala i co mi zarzucą |
Autor: | herman9 [ 30 Lis 2008, 22:54 ] |
Temat postu: | |
bbanditossSTax no dokłądnie, mnie ukarali za dwa wykroczenia, przekroczylem predkosc w terenie zabudownaym,a potem na niezabudowanym , spokojnie, nie dałbym się naciągnąc jeszcze policji zreszta i tak zapłaciłem 500 pln i odstałem 10pkt (sztuka negocjacji) |
Autor: | mario-sz [ 06 Lut 2009, 16:14 ] |
Temat postu: | |
Witam. Ja zainstalowałem program 28 grudnia. Przejechałem od tego czasu 1600km. Spalanie w programie Eco drive 8.0l/na 100km. Na 100 możliwych punktów mam średnio 67. JAZDA TYLKO PO MIEŚCIE. Ostatnio żona była na 400km trasie. Na 100 możliwych pkt. w skali zdobyła 92. Chociaż spalanie i tak było wysokie bo 6,9. Ganeralnie program i idea programu dobra, ale mógł by byc w POLSKIEJ wersji językowej. W mojej jeździe prgram Eco "powiedział" że za późno zmieniam biegi. Chciałby abym je już zmieniał przy 1500-1800. Nie wiem UCZONO mnie że przy 5 biegowej skrzyni zmieniać je przy 2500 obrotów i nie schodzić poniżej 2000 gdyż szkodzi to zaworom. WIĘC O CO IM CHODZI? |
Autor: | dziekan [ 14 Lut 2009, 22:49 ] |
Temat postu: | |
Witam, Mnie zawsze wpajano, że zbyt niskie obroty są zabójcze dla silnika (panewek na wale korbowym). Co szczególnie dobrze było widać np w Polonezie poniżej 2000 obrotów jęczał, trząsł się i wogóle nie przyspieszał. Teraz silniki są dużo nowocześniejsze i zejście poniżej 2k nie powoduje jakiegoś większego dyskomfortu, ale ja ze starej szkoły poniżej 2k nie schodze nie mówiąc już o zmianie biegu przy 1,5 czy 1,8k A wogóle to nie mam Blue&Me i mnie żaden program nie poucza |
Autor: | 2rotor [ 17 Lut 2009, 11:52 ] |
Temat postu: | |
Nie rozumiem jak można jeździć do 2500 obrotów w benzyniaku o mocy 77 koni który walczy z masą grubo ponad tonę? Przecież zakrawa już o blokowanie ruchu, silnik też nie pracuje na optymalnym ciśnieniu smarowania a do tego trzeba mieć chyba nerwy ze stali albo być po 60tce. |
Autor: | daras [ 18 Lut 2009, 15:25 ] |
Temat postu: | |
W swoim dieslu zauważyłem, że szybkie - dynamiczne rozpędzanie poprzez krótkie - szybkie rozkręcanie silnika do wyższych obrotów, powoduję mniejsze spalanie, niż powolne - płynne przyśpieszanie. Do tego optymalne rozkręcanie silnika przed zmianą biegu na wyższy oznacza takie, żeby po zmianie trafić obrotami w tzw. maksymalny moment obrotowy (w dieslu jest to łatwiejsze bo czuć kiedy turbina zaczyna dmuchać na serio). Żeby to stwierdzić, nie potrzebny mi jest do tego żaden programik ani Blue&Me Zresztą, też mnie kiedyś uczono, że katowanie silnika niskimi obrotami i długimi przełożeniami, niczym dobrym się skończyć nie może. |
Autor: | mario-sz [ 18 Lut 2009, 20:17 ] |
Temat postu: | |
2rotor napisał(a): Nie rozumiem jak można jeździć do 2500 obrotów w benzyniaku o mocy 77 koni który walczy z masą grubo ponad tonę? Przecież zakrawa już o blokowanie ruchu, silnik też nie pracuje na optymalnym ciśnieniu smarowania a do tego trzeba mieć chyba nerwy ze stali albo być po 60tce.
HI. Pisałem że uczono mnie zmieniać biegi przy 2500obr na min, ALE rzeczywiście zapomniałem dodac, że jest to MINIMUM Pozdrawiam Mariusz |
Autor: | Wicher [ 24 Mar 2009, 20:49 ] |
Temat postu: | |
http://moto.onet.pl/1549401,1,fiat-brav ... ml?node=25 dość ciekawy artykuł.. |
Autor: | gorbash [ 18 Wrz 2009, 23:11 ] |
Temat postu: | |
Sam zaciekawilem sie tym ecoDrive i postanowilem sprobowac...Oczywiscie po 5 dniach jazdy wyszlo,ze za szybko przyspieszam...ale i tak wynik lepszy niz srednia uzytkownikow (to jak oni jezdza:P)...o dziwo moja kobietka miala lepszy wspolczynik eco niz ja:)choc przyznam,ze o wiele spokojniej rozpedzala kropka:) |
Autor: | Thomas [ 19 Wrz 2009, 00:30 ] |
Temat postu: | |
daras napisał(a): W swoim dieslu zauważyłem, że szybkie - dynamiczne rozpędzanie poprzez krótkie - szybkie rozkręcanie silnika do wyższych obrotów, powoduję mniejsze spalanie, niż powolne - płynne przyśpieszanie.
akurat w dieslu to powinno być odwrotnie płynnie i stopniowo,natomiast benzyna lepiej jak jest szybciej i później utrzymanie stałej prędkości |
Autor: | zelekk [ 03 Paź 2009, 17:51 ] |
Temat postu: | ecoDrive PL |
Na polskiej stronie fiata do pobrania ecoDrive wersja beta po polsku.Dzisiaj dłubałem przy kompie i musiałem jeszcze raz zainstalować ecoDrive,otwieram i miłe zaskoczenie |
Autor: | nissanek_3 [ 06 Maj 2010, 21:56 ] |
Temat postu: | |
Jest nowa wersja Ecodriva do zainstalowania w samochodzie |
Autor: | kruger [ 07 Maj 2010, 14:00 ] |
Temat postu: | |
Napisałbyś coś więcej o nim co dodali, co zmienili:) ja sobie znajdę, w końcu gogle nie gryzą, ale jest tu sporo ludzi co boi się gogli jak ognia |
Autor: | nissanek_3 [ 09 Maj 2010, 11:33 ] |
Temat postu: | |
Narazie sprawdzam bo dopiero zainstalowałem najnowszą wersję.Z tego co zauważyłem na komputerze przy tworzeniu profilu kierowcy można wybierać pomiędzy autem dla "firmy" a zwykłym. Zmieniła się na pewno aplikacja do auta i trzeba ją zaktualizować przez pendriva.Być może zmieniono jakieś sposoby zapisywania danych z komp. auta itp.Wgladu do komp. blue&me za bardzo nie ma. http://www.redakcja.newsweek.pl/Tekst/S ... power.html http://moto.onet.pl/1606125,1,nowa-wers ... ml?node=25 |
Strona 2 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |