You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 17 Cze 2024, 21:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #307864 Wysłany: 13 Lis 2009, 17:23; 
 Temat postu: Grande Punto Sport: 1.3 diesel 90KM vs. 1.9 diesel 130KM
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 16
Cześć,

proszę doradźcie który model wybrać. Zastanawiam się nad tymi dwoma modelami i po prostu nie wiem, który sprawia więcej problemów w eksploatacji.
Czy wiecie czy model z silnikiem 1.9 ma pasek czy łańcuszek rozrządu? Model 1.3 ma łańcuszek i to zdecydowanie przemawia na jego korzyść.
Jeśli chodzi o osiągi to 1.9 deklasuje model 1.3, dlatego to skłania mnie do zakupu 1.9. I tu proszę Was, Szanowni użytkownicy GP, o opinię na temat awaryjności silnika 1,9 w dieslu.

Będę bardzo wdzięczny za odp.

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #307871 Wysłany: 13 Lis 2009, 17:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
oświeć mnie jaką widzisz różnice miedzy paskiem a łańcuchem rozrzadu?

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307906 Wysłany: 13 Lis 2009, 18:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
hym nie jestem pewien ale czy czasem pasek sie wymienia a łańcuszek nie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307916 Wysłany: 13 Lis 2009, 18:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
lakikwap napisał(a):
hym nie jestem pewien ale czy czasem pasek sie wymienia a łańcuszek nie?

lancuch tez sie wymienia
ale troszke rzadziej

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307951 Wysłany: 13 Lis 2009, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
Kox
lektura :)
Cytuj:
Pasek rozrządu- jest tani i pracuje bardzo cicho. Z tego powodu można go odnaleźć w 75% wszystkich silników w Europie. Składa się on z warstwy elastycznej, pod nią znajduje się gruba na 15 do 20 milimetrów warstwa włókna szklanego. Po obu zewnętrznych stronach pasek rozrządu wyłożony jest mieszanką gumową z bardzo wytrzymałych polimerów. Nad zębami paska rozrządu umieszczona jest nylonowa tkanina. Cały pasek produkowany jest w procesie wulkanizacji.

Istnieją duże różnice w profilach zębów. Pierwsze paski rozrządu miały ząbki w kształcie trapezów, ząbki w silnikach benzynowych były mniejsze niż w silnikach dieslowskich. Dzisiaj prawie wszystkie paski rozrządu maja ząbki w kształcie łukowatym HTD-Profil (High Torque Drive). Wielkość ząbków w silnikach benzynowych i dieslowskich jest taka sama.


Cytuj:
Łańcuch rozrządu Wałek rozrządu w głowicy silnika zajmuje się utrzymaniem właściwego sterowania regularnym otwieraniem i zamykaniem się zaworów silnika. Ważne jest bardzo dokładne przestrzeganie tych okresów. Zamiast paska rozrządu z tworzyw sztucznych może być w tym celu użyty stalowy łańcuch, który laikowi przypomina zwykły łańcuch rowerowy. Łańcuch rozrządu łączy wał korbowy z wałkiem rozrządu. Często są do łańcucha rozrządu podłączone również inne części silnika takie jak pompa oleju i pompa wody czy pompa wtryskowa. Napinacze łańcucha rozrządu są odpowiedzialne za w jego właściwe napięcie. Poprzez zużycie i wysokie temperatury łańcuch rozrządu z czasem się wydłuża i bez odpowiedniego napinania mógłby przeskoczyć powodując uszkodzenie silnika. Zalety łańcucha rozrządu względem paska rozrządu to: większa trwałość i mniej zajmowanego miejsca. Wady: łańcuch rozrządu jest droższy i bardziej hałaśliwy niż pasek rozrządu.

Źródło: Auto Świat


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307981 Wysłany: 13 Lis 2009, 20:47; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
A ja popieram kox'a. Pasek czy łańcuch - wszystko jedno, na codzień różnicy praktycznie żadnej nie ma, a wymienić pasek raz na parę lat to znowu nie jakiś kosmiczny wydatek.
Na pewno nie tym bym się kierował przy wyborze auta.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307994 Wysłany: 13 Lis 2009, 21:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
sadoo dziekuje ci serecznie za kolejne oświecenie ale podaj mi róznice podczas eksploatacji bo ja nie znam
STax napisał(a):
Na pewno nie tym bym się kierował przy wyborze auta.
dokladnie

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308006 Wysłany: 13 Lis 2009, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 16
ok, Panowie, chrzanić to czy jest to pasek czy łańcuch... Raz na jakiś czas wymienić trzeba i to, i to.

chcę wiedzieć jak to jest z awaryjnością obu silników. Bo chcę jeździć takim, z którym nie będę musiał co chwila do serwisu jeździć. Nigdy nie miałem Fiata, więc po prostu nie wiem który silnik będzie lepszy. Wyższym spalaniem w 1,9 się raczej nie przejmuję (zresztą nie jest dużo wyższe od 1,3).

No więc, jest w stanie ktoś porównać te dwa auta, nie tylko pod względem silników zresztą?

Dzięki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308009 Wysłany: 13 Lis 2009, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Sie 2009,
Posty: 131
Bierz 1.9 i nie kombinuj. 1.3 to mul, sluzbowke taka mialem i wrazenie bylo takie jakbym jezdzil z zaciagnietym recznym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308011 Wysłany: 13 Lis 2009, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Nie znam osobiście tych silników, ale słyszałem że 1.9 jest mniej awaryjny od 1.3 bynajmiej w Oplach :)

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308014 Wysłany: 13 Lis 2009, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
ja na mojego 1,9 nie narzekam,spalanie przy mojej jezdzie,dosyc agresywnej 7,4l kolega Johny ktory ma 130KM mowi ze ponizej 7 mu w mieście pali. Jazda jak narazie bezawaryjna

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308015 Wysłany: 13 Lis 2009, 22:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 16
no i o taką zachętę mi chodziło! :>

i tak byłem raczej za 1,9 bo frajda z jazdy pewnie nieporównywalna. A skoro wielkich problemów z nim nie ma to, cóż..., już się doczekać nie mogę!

do zob na jakimś spocie 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308017 Wysłany: 13 Lis 2009, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
moze mojego kupisz a ja sobie bravo poszukam ;)

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308019 Wysłany: 13 Lis 2009, 22:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 16
jeśli masz czerwony lub biały z szyberdachem to się zastanowię :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308079 Wysłany: 14 Lis 2009, 11:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
kox napisał(a):
sadoo dziekuje ci serecznie za kolejne oświecenie ale podaj mi róznice podczas eksploatacji bo ja nie znam

To ze pasek wymieniasz po ok 80-100 tys a łańcuch po ok 200-250 tys.
2-3 razy tansza eksploatacja tego elementu.
łańcuch jest wytrzymalszy.
dalej nie widzisz różnic??
Nie wiem ile kosztuje pasek do MJ. ale np do mazdy to koszt 1500zł więc robi sie różnica.
poza tym 1,3 nie ma dwumasy a 1,9 ma.
Ale bierz 1,9 :) bo bedziesz załował jak wezmiesz 1,3 :) za małe mozliwosci rozwoju :) w 1,3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308676 Wysłany: 16 Lis 2009, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Wersja 1.9 będzie szybsza ale też droższa w utrzymaniu niż 1.3
Nad czym tu się zastanawiać, to chyba oczywiste?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309973 Wysłany: 20 Lis 2009, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 16
No dobra! Jutro jadę oglądać potencjalnego potwora 1,9 130 km Sport :)

Z tego co wiem auto (rocznik 2006) ma przebieg 47 tys, jest sprowadzone z Francji, ma TYLKO jeden kluczyk, podobno 8 airbagów!!!???, skóra na fotelach i w ogóle jest dobrze wyposażone.

Panowie, na co zwrócić szczególną uwagę jutro???? Co koniecznie sprawdzić? Oczywiście wstawiam go do ASO na prześwietlenie, ale i tak pewnie wszystkiego nie sprawdzą.... A skoro użytkujecie GP na co dzień to prośba o podanie listy rzeczy, które będę musiał sprawdzić zanim zasiądę za sterami na stałe, a które w jakiś sposób szwankują w GP :wink:

Dzięki!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309990 Wysłany: 20 Lis 2009, 20:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
contempt napisał(a):
est sprowadzone z Francji

to w takim razie najlepiej, czy nie jest spawany z dwóch?.
bo z stamtąd się całych samochodów nie sprowadza raczej.
ponieważ tanie auta tam nie są a jedynie można za dobre pieniądze wyciągnąć ze szrotu. (wiem to z doświadczenia)

sprawdź czy auto nie było wycofane z ruchu we Francji.
i kiedy ma przegląd robiony czy już w Polsce czy jeszcze we Francji.

contempt napisał(a):
ma przebieg 47 tys

mało prawdopodobne, ale jak wszytko oryginalna książka potwierdzone a nie printed in china to spoko.

contempt napisał(a):
ma TYLKO jeden kluczyk

Jak na tak młode auto to chyba lekko dziwne...

Mowie tylko to na co ja mogę zwrócić uwagę.

reszta bardziej kompetentna niech wypowie się na co technicznie zwracać uwagę.

Powiem szczerze ze jak auto nie pewne a to takie raczej jest to wolałbym sport 1,3 salon polski z pewna historia niż spawanego z przystankiem sprowadzańca 1,9.
Tyle ode mnie w skrócie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310008 Wysłany: 20 Lis 2009, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
dokłądnie,poczekaj poszukaj polskiej sztuki z prawdziwą historią,pewnie droższego o kilka tysięcy ale warto dołożyć,ja szukałem prawie 3 miesiące i teraz nie żałuje. W allegro w wyszukiwarce zaznacz 1 właściciel,salon polska i czekaj,czekaj,czekaj... na swoje auto

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310054 Wysłany: 21 Lis 2009, 00:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
Zgadzam się z kox-em. Ja też szukałem około 3 miesięcy auta i trafiłem na kupionego w salonie z mojego miasta. Pewna historia dużo daje i warto dopłacić te kilka stówek a mieć spokój. Podam przykład na Audi A6 2.5TDI: na alledrogo 90% z rocznika 2004 ma przebieg 150 tyś. Będąc w Niemczech i na przykładzie aut którymi jeżdżą kierownicy to takie auta mają minimum 250 tyś. Tylko że w Polsce nikt by go nie kupił bo za duży przebieg ma a auta są w rewelacyjnym stanie technicznym i serwisowane. Drugi przykład to kumpel pracujący w komisie mówi że większość aut ma kręcone liczniki na 150 tyś i nie mają dokumentów bo lepiej idą niż takie z ponad 200 tyś i książką serwisową. Żaden niemiec, francuz, włoch ... nie sprzeda auta za bezcen no chyba że powypadkowy i takie auta trafiają do Polski.

[ Dodano: 20 Lis 2009 23:50 ]
Wracając do tematu to 1.3 90KM nie jest demonem szybkości, ale TIRY spokojnie będziesz mijał i to przy niskim spalaniu. 1.9 to spalanie wyższe od 1,5 do 3 litrów oraz w koszty trzeba będzie liczyć nieszczęsną regulację zaworów :( (nieszczęsną bo jak serwis dobiera się do silnika to rzadko udaje się im czegoś przy okazji nie popsuć) no i pasek rozrządu.

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344941 Wysłany: 15 Mar 2010, 02:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
kropekGP napisał(a):
w koszty trzeba będzie liczyć nieszczęsną regulację zaworów (nieszczęsną bo jak serwis dobiera się do silnika to rzadko udaje się im czegoś przy okazji nie popsuć) no i pasek rozrządu
No i trzeba brać pod uwagę ew. wymianę koła dwumasowego - koszt od 1000 zł w górę + koszty wymiany (u kumpla w Stilo kwalifikuje się do wymiany po 120 000 a ma go od nowości i nie katuje). W 1.3 dwumasy brak :)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO