|
Obecny czas: 13 Cze 2025, 23:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Dzióbel |
#4874 Wysłany:
23 Sty 2007, 20:28; Temat postu: Wykresy mocy i momentów silników Grande Punto |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
Zawierają :
130 - 1.9 JTD 8v 130KM Sport
120 - 1.9 JTD 8v 120KM Emotion, nowość w gamie
90 - 1.3 JTD 16v 90KM Active, Dynamic, Emotion, Sport
77 - 1.4 8v 77KM Active, Dynamic, Emotion,
75 - 1.3 JTD 16v 75KM Active, Dynamic, Emotion
65 - 1.2 8v 65KM Fresh, Active, Dynamic
Składam przy tym podziękowania za pomoc dla :
Piotra W.
Product Manager Fiat
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Kubi |
#4883 Wysłany:
23 Sty 2007, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 169
|
czyli 1,4 8v max moment obrotowy około 120Nm przy około 3200 obr/min i max moc przy około 5900 obr/min, świetne są te wykresiki, przypominają mi czasy technikum 
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
 |
Kubi |
#4884 Wysłany:
23 Sty 2007, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 169
|
no oczywiście bym zapomniał  świetna robota
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#4889 Wysłany:
23 Sty 2007, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
Kubi napisał(a): no oczywiście bym zapomniał  świetna robota
nie ma sprawy.... staram się wywiązywac z obowiązków ... 
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#4896 Wysłany:
23 Sty 2007, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
Kubi napisał(a): czyli 1,4 8v max moment obrotowy około 120Nm przy około 3200 obr/min i max moc przy około 5900 obr/min, świetne są te wykresiki, przypominają mi czasy technikum 
tak i własnie przy tych obrotach należy zmieniać biegi tj około 3tyś, gwarantuje to najlepszą dynamikę ,elastyczność oraz najmniejsze zużycie paliwa...oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#4897 Wysłany:
23 Sty 2007, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Dziobel napisał(a): oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%
Przesadzasz 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#4899 Wysłany:
23 Sty 2007, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
ipIV napisał(a): Dziobel napisał(a): oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%
Przesadzasz 
tak mówili w SA Szkole Auto.... około 3/4 przy zmianie biegów....
cytuje jedynie...ale poniekąd maja rację
Jeśli chcemy rozpędzić auto i wskoczyc na V bieg...to jeśli będziemy rozpędzać się wolniej to spali więcej, bo dłuższy czas minie, kiedy osiągniemy ten oczekiwany ekonomiczny bieg...
jeśli zaś szybko i dynamicznie będziemy zmieniamy biegi to wbrew pozorom spalimy mniej paliwa bo szybciej osiągniemy V a ilośc spalania paliwa między biegami będzie mniejsza...
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#4900 Wysłany:
23 Sty 2007, 23:18; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Ja i tak mam praktycznie zawsze gaz do oporu podczas przyspieszania  oczywiście nie teraz... 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#4901 Wysłany:
23 Sty 2007, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
ipIV napisał(a): Ja i tak mam praktycznie zawsze gaz do oporu podczas przyspieszania  oczywiście nie teraz... 
acha i to naprawde sie zgadza
zrobiłem test taki jaki robili na TVN Turbo ze średnim spalaniem ...
(gdzieś juz na forum to opisywałem)
była kolosalna różnica w spalaniu...
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#4910 Wysłany:
24 Sty 2007, 00:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 378
|
brakuje 1,4 16v 95 KM.

|
|
Góra |
|
 |
garys |
#4917 Wysłany:
24 Sty 2007, 10:51; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 519
|
Dziobel napisał(a): tak i własnie przy tych obrotach należy zmieniać biegi tj około 3tyś, gwarantuje to najlepszą dynamikę ,elastyczność oraz najmniejsze zużycie paliwa...oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%
mówisz...ciekawe 
|
|
Góra |
|
 |
Liban |
#4921 Wysłany:
24 Sty 2007, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
Właśnie tego mi było trzeba  wszędzie szukałem 1.4 16v i nie mogłem znaleść... Emil skąd to masz 
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#4933 Wysłany:
24 Sty 2007, 16:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 378
|
Liban napisał(a): Emil skąd to masz 
no ja to tak służbowo posiadam 
|
|
Góra |
|
 |
Synek |
#4934 Wysłany:
24 Sty 2007, 16:09; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles Rejestracja: 19 Paź 2006, Posty: 1310
|
emil jest szpiegiem przemyslowym, mial dane GP na rok przed wejsciem auta na rynek 
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#4935 Wysłany:
24 Sty 2007, 16:25; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
Ja zmieniam biegi przy 2500 RPM jak jade spokojnie, a przy 4000 RPM jak jade dynamicznie... 
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#4941 Wysłany:
24 Sty 2007, 16:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 378
|
Synek napisał(a): emil jest szpiegiem przemyslowym, mial dane GP na rok przed wejsciem auta na rynek 
ba, rok przed nakreśleniem pierwszych linii nadwozia przez projektantów 
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#4953 Wysłany:
24 Sty 2007, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
|
Góra |
|
 |
Kubi |
#4974 Wysłany:
24 Sty 2007, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 169
|
Dziobel napisał(a): tak i własnie przy tych obrotach należy zmieniać biegi tj około 3tyś, gwarantuje to najlepszą dynamikę ,elastyczność oraz najmniejsze zużycie paliwa...oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%
tak właśnie staram się robić  w większości przypadków, ale czasem to goniłem na wyzsze obroty 
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
 |
Pitersen |
#4977 Wysłany:
24 Sty 2007, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#4985 Wysłany:
25 Sty 2007, 04:23; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Pitersen napisał(a): Kurde.. fajne to, a przydaloby sie jeszcze od Punta I i II  Zgadzam się 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#4994 Wysłany:
25 Sty 2007, 12:18; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
otrzymałem co innego...(w innym watku)
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#5002 Wysłany:
25 Sty 2007, 14:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 378
|
Dziobel napisał(a): otrzymałem co innego...(w innym watku)
co? gdzie? 
|
|
Góra |
|
 |
Wujek V |
#5707 Wysłany:
30 Sty 2007, 16:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 164
|
emil napisał(a): brakuje 1,4 16v 95 KM. 
Jezu, to jest poprawny wykres???? Przecież to wygląda jakby z tym silnikiem coś nie tak było
Moment rośnie-spada-rośnie spada, jak tym jeździć normalnie? 
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#10708 Wysłany:
03 Mar 2007, 19:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Dobre pytanie  Czy ktoś wypowie się w tej sprawie? Troszkę dziwaczny ten moment... [ Dodano: 05 Mar 2007 11:40 ]To wygląda jak żlezestrojony silnik. Widziałem juz takie wykresy...
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
gatar |
#15736 Wysłany:
28 Mar 2007, 17:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 24 Mar 2007, Posty: 102
|
Witam.
Analizując wykres dla 1.4 V8 77 KM widać, że moment powyżej 100Nm zawiera sie w przedziale obrotów 1800-5000. Charakterystyka jest płaska.
Czyli silnik jest elastyczny i zmiany biegów można dokonywać w dość dużym zakresie obrotów. Oczywiście najlepiej ok. 3000. Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu, jeśli się mylę oraz jakieś inne wnioski.
_________________ pozdrawiam
Gatar
---------------------------------------------------------
GP 1.4 77 KM Active 5d + comfort + styl + alpine CDE-9871 Niebieski Rock'n'roll
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|