Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wykresy mocy i momentów silników Grande Punto
https://fiatpunto.com.pl/topic347.html
Strona 1 z 4

Autor:  Dzióbel [ 23 Sty 2007, 20:28 ]
Temat postu:  Wykresy mocy i momentów silników Grande Punto

Zawierają :
130 - 1.9 JTD 8v 130KM Sport
120 - 1.9 JTD 8v 120KM Emotion, nowość w gamie
90 - 1.3 JTD 16v 90KM Active, Dynamic, Emotion, Sport
77 - 1.4 8v 77KM Active, Dynamic, Emotion,
75 - 1.3 JTD 16v 75KM Active, Dynamic, Emotion
65 - 1.2 8v 65KM Fresh, Active, Dynamic


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Składam przy tym podziękowania za pomoc dla :
Piotra W.
Product Manager Fiat

Autor:  Kubi [ 23 Sty 2007, 22:12 ]
Temat postu: 

czyli 1,4 8v max moment obrotowy około 120Nm przy około 3200 obr/min i max moc przy około 5900 obr/min, świetne są te wykresiki, przypominają mi czasy technikum :roll:

Autor:  Kubi [ 23 Sty 2007, 22:14 ]
Temat postu: 

no oczywiście bym zapomniał ;) świetna robota

Autor:  Dzióbel [ 23 Sty 2007, 22:24 ]
Temat postu: 

Kubi napisał(a):
no oczywiście bym zapomniał ;) świetna robota


nie ma sprawy.... staram się wywiązywac z obowiązków ... 8)

Autor:  Dzióbel [ 23 Sty 2007, 23:02 ]
Temat postu: 

Kubi napisał(a):
czyli 1,4 8v max moment obrotowy około 120Nm przy około 3200 obr/min i max moc przy około 5900 obr/min, świetne są te wykresiki, przypominają mi czasy technikum :roll:


tak i własnie przy tych obrotach należy zmieniać biegi tj około 3tyś, gwarantuje to najlepszą dynamikę ,elastyczność oraz najmniejsze zużycie paliwa...oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%

Autor:  ipIV [ 23 Sty 2007, 23:04 ]
Temat postu: 

Dziobel napisał(a):
oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%

Przesadzasz ;)

Autor:  Dzióbel [ 23 Sty 2007, 23:16 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Dziobel napisał(a):
oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%

Przesadzasz ;)


tak mówili w SA Szkole Auto.... około 3/4 przy zmianie biegów....

cytuje jedynie...ale poniekąd maja rację
Jeśli chcemy rozpędzić auto i wskoczyc na V bieg...to jeśli będziemy rozpędzać się wolniej to spali więcej, bo dłuższy czas minie, kiedy osiągniemy ten oczekiwany ekonomiczny bieg...
jeśli zaś szybko i dynamicznie będziemy zmieniamy biegi to wbrew pozorom spalimy mniej paliwa bo szybciej osiągniemy V a ilośc spalania paliwa między biegami będzie mniejsza...

Autor:  ipIV [ 23 Sty 2007, 23:18 ]
Temat postu: 

Ja i tak mam praktycznie zawsze gaz do oporu podczas przyspieszania :P oczywiście nie teraz... :)

Autor:  Dzióbel [ 23 Sty 2007, 23:23 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Ja i tak mam praktycznie zawsze gaz do oporu podczas przyspieszania :P oczywiście nie teraz... :)

acha i to naprawde sie zgadza
zrobiłem test taki jaki robili na TVN Turbo ze średnim spalaniem ...
(gdzieś juz na forum to opisywałem)

była kolosalna różnica w spalaniu...

Autor:  emil [ 24 Sty 2007, 00:38 ]
Temat postu: 

brakuje 1,4 16v 95 KM.
Image

Autor:  garys [ 24 Sty 2007, 10:51 ]
Temat postu: 

Dziobel napisał(a):
tak i własnie przy tych obrotach należy zmieniać biegi tj około 3tyś, gwarantuje to najlepszą dynamikę ,elastyczność oraz najmniejsze zużycie paliwa...oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%


mówisz...ciekawe :)

Autor:  Liban [ 24 Sty 2007, 11:14 ]
Temat postu: 

Właśnie tego mi było trzeba :D wszędzie szukałem 1.4 16v i nie mogłem znaleść... Emil skąd to masz 8)

Autor:  emil [ 24 Sty 2007, 16:05 ]
Temat postu: 

Liban napisał(a):
Emil skąd to masz 8)

no ja to tak służbowo posiadam :)

Autor:  Synek [ 24 Sty 2007, 16:09 ]
Temat postu: 

emil jest szpiegiem przemyslowym, mial dane GP na rok przed wejsciem auta na rynek ;) ;D

Autor:  golab [ 24 Sty 2007, 16:25 ]
Temat postu: 

Ja zmieniam biegi przy 2500 RPM jak jade spokojnie, a przy 4000 RPM jak jade dynamicznie... ;)

Autor:  emil [ 24 Sty 2007, 16:43 ]
Temat postu: 

Synek napisał(a):
emil jest szpiegiem przemyslowym, mial dane GP na rok przed wejsciem auta na rynek ;) ;D

ba, rok przed nakreśleniem pierwszych linii nadwozia przez projektantów :wink:

Autor:  golab [ 24 Sty 2007, 17:49 ]
Temat postu: 

Więc czas zająć sie już następcą Grande! 0) ;D

Autor:  Kubi [ 24 Sty 2007, 22:12 ]
Temat postu: 

Dziobel napisał(a):
tak i własnie przy tych obrotach należy zmieniać biegi tj około 3tyś, gwarantuje to najlepszą dynamikę ,elastyczność oraz najmniejsze zużycie paliwa...oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%


tak właśnie staram się robić 8) w większości przypadków, ale czasem to goniłem na wyzsze obroty :mrgreen:

Autor:  Pitersen [ 24 Sty 2007, 22:39 ]
Temat postu: 

Kurde.. fajne to, a przydaloby sie jeszcze od Punta I i II :D

Autor:  ipIV [ 25 Sty 2007, 04:23 ]
Temat postu: 

Pitersen napisał(a):
Kurde.. fajne to, a przydaloby sie jeszcze od Punta I i II :D
Zgadzam się :>

Autor:  Dzióbel [ 25 Sty 2007, 12:18 ]
Temat postu: 

otrzymałem co innego...(w innym watku)

Autor:  emil [ 25 Sty 2007, 14:26 ]
Temat postu: 

Dziobel napisał(a):
otrzymałem co innego...(w innym watku)

co? gdzie? :)

Autor:  Wujek V [ 30 Sty 2007, 16:29 ]
Temat postu: 

emil napisał(a):
brakuje 1,4 16v 95 KM.
Image


Jezu, to jest poprawny wykres???? Przecież to wygląda jakby z tym silnikiem coś nie tak było :lol:
Moment rośnie-spada-rośnie spada, jak tym jeździć normalnie? :roll:

Autor:  Dave [ 03 Mar 2007, 19:15 ]
Temat postu: 

Dobre pytanie :D Czy ktoś wypowie się w tej sprawie? Troszkę dziwaczny ten moment...

[ Dodano: 05 Mar 2007 11:40 ]
To wygląda jak żlezestrojony silnik. Widziałem juz takie wykresy...

Autor:  gatar [ 28 Mar 2007, 17:50 ]
Temat postu: 

Witam.
Analizując wykres dla 1.4 V8 77 KM widać, że moment powyżej 100Nm zawiera sie w przedziale obrotów 1800-5000. Charakterystyka jest płaska.
Czyli silnik jest elastyczny i zmiany biegów można dokonywać w dość dużym zakresie obrotów. Oczywiście najlepiej ok. 3000. Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu, jeśli się mylę oraz jakieś inne wnioski.

Strona 1 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/