Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wykresy mocy i momentów silników Grande Punto https://fiatpunto.com.pl/topic347.html |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Kubi [ 23 Sty 2007, 22:12 ] |
Temat postu: | |
czyli 1,4 8v max moment obrotowy około 120Nm przy około 3200 obr/min i max moc przy około 5900 obr/min, świetne są te wykresiki, przypominają mi czasy technikum |
Autor: | Kubi [ 23 Sty 2007, 22:14 ] |
Temat postu: | |
no oczywiście bym zapomniał świetna robota |
Autor: | Dzióbel [ 23 Sty 2007, 22:24 ] |
Temat postu: | |
Kubi napisał(a): no oczywiście bym zapomniał świetna robota
nie ma sprawy.... staram się wywiązywac z obowiązków ... |
Autor: | Dzióbel [ 23 Sty 2007, 23:02 ] |
Temat postu: | |
Kubi napisał(a): czyli 1,4 8v max moment obrotowy około 120Nm przy około 3200 obr/min i max moc przy około 5900 obr/min, świetne są te wykresiki, przypominają mi czasy technikum
tak i własnie przy tych obrotach należy zmieniać biegi tj około 3tyś, gwarantuje to najlepszą dynamikę ,elastyczność oraz najmniejsze zużycie paliwa...oczywsita pedał gazu wciskany ok.70% |
Autor: | ipIV [ 23 Sty 2007, 23:04 ] |
Temat postu: | |
Dziobel napisał(a): oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%
Przesadzasz |
Autor: | Dzióbel [ 23 Sty 2007, 23:16 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): Dziobel napisał(a): oczywsita pedał gazu wciskany ok.70% Przesadzasz tak mówili w SA Szkole Auto.... około 3/4 przy zmianie biegów.... cytuje jedynie...ale poniekąd maja rację Jeśli chcemy rozpędzić auto i wskoczyc na V bieg...to jeśli będziemy rozpędzać się wolniej to spali więcej, bo dłuższy czas minie, kiedy osiągniemy ten oczekiwany ekonomiczny bieg... jeśli zaś szybko i dynamicznie będziemy zmieniamy biegi to wbrew pozorom spalimy mniej paliwa bo szybciej osiągniemy V a ilośc spalania paliwa między biegami będzie mniejsza... |
Autor: | ipIV [ 23 Sty 2007, 23:18 ] |
Temat postu: | |
Ja i tak mam praktycznie zawsze gaz do oporu podczas przyspieszania oczywiście nie teraz... |
Autor: | Dzióbel [ 23 Sty 2007, 23:23 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): Ja i tak mam praktycznie zawsze gaz do oporu podczas przyspieszania oczywiście nie teraz...
acha i to naprawde sie zgadza zrobiłem test taki jaki robili na TVN Turbo ze średnim spalaniem ... (gdzieś juz na forum to opisywałem) była kolosalna różnica w spalaniu... |
Autor: | emil [ 24 Sty 2007, 00:38 ] |
Temat postu: | |
brakuje 1,4 16v 95 KM. |
Autor: | garys [ 24 Sty 2007, 10:51 ] |
Temat postu: | |
Dziobel napisał(a): tak i własnie przy tych obrotach należy zmieniać biegi tj około 3tyś, gwarantuje to najlepszą dynamikę ,elastyczność oraz najmniejsze zużycie paliwa...oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%
mówisz...ciekawe |
Autor: | Liban [ 24 Sty 2007, 11:14 ] |
Temat postu: | |
Właśnie tego mi było trzeba wszędzie szukałem 1.4 16v i nie mogłem znaleść... Emil skąd to masz |
Autor: | emil [ 24 Sty 2007, 16:05 ] |
Temat postu: | |
Liban napisał(a): Emil skąd to masz
no ja to tak służbowo posiadam |
Autor: | Synek [ 24 Sty 2007, 16:09 ] |
Temat postu: | |
emil jest szpiegiem przemyslowym, mial dane GP na rok przed wejsciem auta na rynek |
Autor: | golab [ 24 Sty 2007, 16:25 ] |
Temat postu: | |
Ja zmieniam biegi przy 2500 RPM jak jade spokojnie, a przy 4000 RPM jak jade dynamicznie... |
Autor: | emil [ 24 Sty 2007, 16:43 ] |
Temat postu: | |
Synek napisał(a): emil jest szpiegiem przemyslowym, mial dane GP na rok przed wejsciem auta na rynek
ba, rok przed nakreśleniem pierwszych linii nadwozia przez projektantów |
Autor: | golab [ 24 Sty 2007, 17:49 ] |
Temat postu: | |
Więc czas zająć sie już następcą Grande! |
Autor: | Kubi [ 24 Sty 2007, 22:12 ] |
Temat postu: | |
Dziobel napisał(a): tak i własnie przy tych obrotach należy zmieniać biegi tj około 3tyś, gwarantuje to najlepszą dynamikę ,elastyczność oraz najmniejsze zużycie paliwa...oczywsita pedał gazu wciskany ok.70%
tak właśnie staram się robić w większości przypadków, ale czasem to goniłem na wyzsze obroty |
Autor: | Pitersen [ 24 Sty 2007, 22:39 ] |
Temat postu: | |
Kurde.. fajne to, a przydaloby sie jeszcze od Punta I i II |
Autor: | ipIV [ 25 Sty 2007, 04:23 ] |
Temat postu: | |
Pitersen napisał(a): Kurde.. fajne to, a przydaloby sie jeszcze od Punta I i II Zgadzam się
|
Autor: | Dzióbel [ 25 Sty 2007, 12:18 ] |
Temat postu: | |
otrzymałem co innego...(w innym watku) |
Autor: | emil [ 25 Sty 2007, 14:26 ] |
Temat postu: | |
Dziobel napisał(a): otrzymałem co innego...(w innym watku)
co? gdzie? |
Autor: | Wujek V [ 30 Sty 2007, 16:29 ] |
Temat postu: | |
emil napisał(a): brakuje 1,4 16v 95 KM.
Jezu, to jest poprawny wykres???? Przecież to wygląda jakby z tym silnikiem coś nie tak było Moment rośnie-spada-rośnie spada, jak tym jeździć normalnie? |
Autor: | Dave [ 03 Mar 2007, 19:15 ] |
Temat postu: | |
Dobre pytanie Czy ktoś wypowie się w tej sprawie? Troszkę dziwaczny ten moment... [ Dodano: 05 Mar 2007 11:40 ] To wygląda jak żlezestrojony silnik. Widziałem juz takie wykresy... |
Autor: | gatar [ 28 Mar 2007, 17:50 ] |
Temat postu: | |
Witam. Analizując wykres dla 1.4 V8 77 KM widać, że moment powyżej 100Nm zawiera sie w przedziale obrotów 1800-5000. Charakterystyka jest płaska. Czyli silnik jest elastyczny i zmiany biegów można dokonywać w dość dużym zakresie obrotów. Oczywiście najlepiej ok. 3000. Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu, jeśli się mylę oraz jakieś inne wnioski. |
Strona 1 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |