Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wykresy mocy i momentów silników Grande Punto
https://fiatpunto.com.pl/topic347-25.html
Strona 2 z 4

Autor:  golab [ 28 Mar 2007, 18:00 ]
Temat postu: 

Owszem, im bardziej płaski wykres tym lepiej. ;)

Autor:  daras [ 29 Mar 2007, 07:35 ]
Temat postu: 

Polecam ostatni numer Auto Techniki Motoryzacyjnej :-)

Autor:  david [ 29 Mar 2007, 08:49 ]
Temat postu: 

Elastycznosc silnika jest naprawde super, szczegolnie mozna to zauwazyc na 5 biegu. Od 40km/h na 5 biegu mozna swobodnie jechac bez zadnych szarpniec.
Pozdrawiam
Dawid

Autor:  pepepe [ 29 Mar 2007, 09:29 ]
Temat postu: 

Mam silnik 1.4 8V 77KM i jezdze zmieniajac biegi przy okolo 3000 obrotow, czasami przy 3500.
Autko jest nowe i mysle, ze to dobra technika na poczatku.

Sadze, ze przy ekonomicznej jezdzie najlepiej zmieniac biegi przy 3-3.5 ty. obrotow a przy dynamicznej jezdzie optymalnym zakresem przy jakim nalezy zmieniac biegi to 4.5-5 tys.
Takie jest moje zdanie, ciekawy jestem zdania innych :)

Autor:  Wujek V [ 29 Mar 2007, 10:09 ]
Temat postu: 

Było już o tym...
Wg mnie aby jak najlepiej przyspieszać wypada zmieniać je w okolicach max mocy.. Teorie teoriami ale najlepiej g-tech na szybę i testować różne opcje ;)

A co do elastyczności 8v to faktycznie jestem pod wrażeniem, ładny dół ma ten silnik..

Autor:  daras [ 29 Mar 2007, 10:29 ]
Temat postu: 

david napisał(a):
Elastycznosc silnika jest naprawde super, szczegolnie mozna to zauwazyc na 5 biegu. Od 40km/h na 5 biegu mozna swobodnie jechac bez zadnych szarpniec.
Pozdrawiam
Dawid

Możesz bardzo szybko skończyć silnik przy takiej jeździe ;-)

Autor:  david [ 29 Mar 2007, 14:20 ]
Temat postu: 

gp napisał(a):
Możesz bardzo szybko skończyć silnik przy takiej jeździe ;-)


Nie napisalem ze jezdze tak caly czas. Tylko fiatem jezdzi zona a kobiety (nie urazajac zadnej) czasami nie zmienia biegu na nizszy.
Wiem to z autopsji bo czasami z lenistwa tez nie chce mi sie zmieniac ;))).

Autor:  Wujek V [ 29 Mar 2007, 14:22 ]
Temat postu: 

A jak przy takiej jeździe usłyszysz spod maski cichy jęk to wiedz, że to korbowody jęczą z wysiłku ;)

Autor:  david [ 30 Mar 2007, 07:53 ]
Temat postu: 

Wiec od dzis krece na kazdym biegu do 5000-5500 obr/min ;))))
hahaha

Autor:  daras [ 30 Mar 2007, 10:20 ]
Temat postu: 

Jeąli akurat nie musisz w danej chwili tak wysoko kręcić to będzie to z kolei przesada - ale w drugą stronę :-)

Autor:  david [ 30 Mar 2007, 11:58 ]
Temat postu: 

zartowałem z tym 5000 obr/min.
Generalnie jezdze tak do 3500-4000 obr/min.

Autor:  daras [ 30 Mar 2007, 13:38 ]
Temat postu: 

I w większości przypadków silników benzynowych wydaje się to być optymalne "akurat" :-)

Autor:  kociniak [ 18 Kwi 2007, 19:19 ]
Temat postu: 

czy moze ktos powiedziec jak zidentyfikowac ten silnik, o nie moge nigdzie znalezdz numeru serii czy jak sie to nazywa. Pelno jest jakis nalepek z kodami kreskowymi. A wogole to on wizualnie rozni sie jakos do 1.2? Moze jakies foto ktos zapoda?
pzdr

Autor:  kaliniec [ 18 Kwi 2007, 20:49 ]
Temat postu: 

kociniak napisał(a):
czy moze ktos powiedziec jak zidentyfikowac ten silnik, o nie moge nigdzie znalezdz numeru serii czy jak sie to nazywa. Pelno jest jakis nalepek z kodami kreskowymi. A wogole to on wizualnie rozni sie jakos do 1.2? Moze jakies foto ktos zapoda?
pzdr

Wyglądają identycznie.

Autor:  zoon [ 11 Maj 2007, 00:32 ]
Temat postu: 

Wujek V napisał(a):
emil napisał(a):
brakuje 1,4 16v 95 KM.
Image


Jezu, to jest poprawny wykres???? Przecież to wygląda jakby z tym silnikiem coś nie tak było :lol:
Moment rośnie-spada-rośnie spada, jak tym jeździć normalnie? :roll:


Ten wykres wygląda realistycznie, tzn. tak jak prawdziwe wykresy z hamowni. Tamte na początku tematu są chyba tylko orientacyjne i bardzo uproszczone.

Autor:  daras [ 06 Cze 2007, 08:13 ]
Temat postu: 

Zmierzony wykres 1.4 starjet:
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=681

Autor:  zoon [ 09 Lip 2007, 10:32 ]
Temat postu: 

Czy to znaczy, że te 95 KM to fikcja? Szczrze mówic brakuje mi mocy. Jeżdżę teraz również Skodą Fabią II 1.4 85 KM i ma takiego samego kopa jak moje Grande które... ma jak widać podobną moc :?

Autor:  STax [ 09 Lip 2007, 10:34 ]
Temat postu: 

Weź pod uwagę kwestie masy i aerodynamiki, różnica mocy, zwłaszcza tylko 10km nie musi być odczuwalna

Autor:  ipIV [ 09 Lip 2007, 10:48 ]
Temat postu: 

zoon napisał(a):
Czy to znaczy, że te 95 KM to fikcja?


Cytuj:
Engine power 70 (95 / 94) [kW (PS/BHP)]


Gdzie fikcja? ten 1KM żadna różnica... zalejesz innym paliwem będzie więcej... :>

Autor:  zoon [ 09 Lip 2007, 11:01 ]
Temat postu: 

Moim zdaniem na dole są dane fabryczne a na górze wynik testu, czyli 84 KM.

Autor:  STax [ 09 Lip 2007, 11:12 ]
Temat postu: 

Ee, po prostu moc na silniku i na kołach to 2 różne rzeczy, bo zawsze po drodze są straty, np na skrzyni biegów.

Autor:  ipIV [ 09 Lip 2007, 11:36 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Ee, po prostu moc na silniku i na kołach to 2 różne rzeczy, bo zawsze po drodze są straty, np na skrzyni biegów.


Na całym układzie przeniesienia napędu :> ...

Autor:  zoon [ 09 Lip 2007, 11:52 ]
Temat postu: 

To zajebiście. Jestem uspokojony, że Skoda też ma mniej :D

Autor:  golab [ 09 Lip 2007, 19:25 ]
Temat postu: 

Pomiędzy 95 KM w Grande i 85 KM w Fabii tak naprawdę nie będziesz w stanie odczuć znaczącej różnicy, jeśli silniki mają zbliżone wartości momentu obrotowego. Powiedzenie "czuć moc" jest trochę potoczne, gdyż za "wciskanie w fotel" odpowiedzialny jest moment obrotowy silnika.

Autor:  ipIV [ 09 Lip 2007, 19:56 ]
Temat postu: 

a działka mocy to Vmax ;)

Strona 2 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/