Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wykresy mocy i momentów silników Grande Punto https://fiatpunto.com.pl/topic347-25.html |
Strona 2 z 4 |
Autor: | golab [ 28 Mar 2007, 18:00 ] |
Temat postu: | |
Owszem, im bardziej płaski wykres tym lepiej. |
Autor: | daras [ 29 Mar 2007, 07:35 ] |
Temat postu: | |
Polecam ostatni numer Auto Techniki Motoryzacyjnej |
Autor: | david [ 29 Mar 2007, 08:49 ] |
Temat postu: | |
Elastycznosc silnika jest naprawde super, szczegolnie mozna to zauwazyc na 5 biegu. Od 40km/h na 5 biegu mozna swobodnie jechac bez zadnych szarpniec. Pozdrawiam Dawid |
Autor: | pepepe [ 29 Mar 2007, 09:29 ] |
Temat postu: | |
Mam silnik 1.4 8V 77KM i jezdze zmieniajac biegi przy okolo 3000 obrotow, czasami przy 3500. Autko jest nowe i mysle, ze to dobra technika na poczatku. Sadze, ze przy ekonomicznej jezdzie najlepiej zmieniac biegi przy 3-3.5 ty. obrotow a przy dynamicznej jezdzie optymalnym zakresem przy jakim nalezy zmieniac biegi to 4.5-5 tys. Takie jest moje zdanie, ciekawy jestem zdania innych |
Autor: | Wujek V [ 29 Mar 2007, 10:09 ] |
Temat postu: | |
Było już o tym... Wg mnie aby jak najlepiej przyspieszać wypada zmieniać je w okolicach max mocy.. Teorie teoriami ale najlepiej g-tech na szybę i testować różne opcje A co do elastyczności 8v to faktycznie jestem pod wrażeniem, ładny dół ma ten silnik.. |
Autor: | daras [ 29 Mar 2007, 10:29 ] |
Temat postu: | |
david napisał(a): Elastycznosc silnika jest naprawde super, szczegolnie mozna to zauwazyc na 5 biegu. Od 40km/h na 5 biegu mozna swobodnie jechac bez zadnych szarpniec.
Pozdrawiam Dawid Możesz bardzo szybko skończyć silnik przy takiej jeździe ;-) |
Autor: | david [ 29 Mar 2007, 14:20 ] |
Temat postu: | |
gp napisał(a): Możesz bardzo szybko skończyć silnik przy takiej jeździe ;-)
Nie napisalem ze jezdze tak caly czas. Tylko fiatem jezdzi zona a kobiety (nie urazajac zadnej) czasami nie zmienia biegu na nizszy. Wiem to z autopsji bo czasami z lenistwa tez nie chce mi sie zmieniac )). |
Autor: | Wujek V [ 29 Mar 2007, 14:22 ] |
Temat postu: | |
A jak przy takiej jeździe usłyszysz spod maski cichy jęk to wiedz, że to korbowody jęczą z wysiłku |
Autor: | david [ 30 Mar 2007, 07:53 ] |
Temat postu: | |
Wiec od dzis krece na kazdym biegu do 5000-5500 obr/min ))) hahaha |
Autor: | daras [ 30 Mar 2007, 10:20 ] |
Temat postu: | |
Jeąli akurat nie musisz w danej chwili tak wysoko kręcić to będzie to z kolei przesada - ale w drugą stronę |
Autor: | david [ 30 Mar 2007, 11:58 ] |
Temat postu: | |
zartowałem z tym 5000 obr/min. Generalnie jezdze tak do 3500-4000 obr/min. |
Autor: | daras [ 30 Mar 2007, 13:38 ] |
Temat postu: | |
I w większości przypadków silników benzynowych wydaje się to być optymalne "akurat" |
Autor: | kociniak [ 18 Kwi 2007, 19:19 ] |
Temat postu: | |
czy moze ktos powiedziec jak zidentyfikowac ten silnik, o nie moge nigdzie znalezdz numeru serii czy jak sie to nazywa. Pelno jest jakis nalepek z kodami kreskowymi. A wogole to on wizualnie rozni sie jakos do 1.2? Moze jakies foto ktos zapoda? pzdr |
Autor: | kaliniec [ 18 Kwi 2007, 20:49 ] |
Temat postu: | |
kociniak napisał(a): czy moze ktos powiedziec jak zidentyfikowac ten silnik, o nie moge nigdzie znalezdz numeru serii czy jak sie to nazywa. Pelno jest jakis nalepek z kodami kreskowymi. A wogole to on wizualnie rozni sie jakos do 1.2? Moze jakies foto ktos zapoda?
pzdr Wyglądają identycznie. |
Autor: | zoon [ 11 Maj 2007, 00:32 ] |
Temat postu: | |
Wujek V napisał(a): emil napisał(a): brakuje 1,4 16v 95 KM. Jezu, to jest poprawny wykres???? Przecież to wygląda jakby z tym silnikiem coś nie tak było Moment rośnie-spada-rośnie spada, jak tym jeździć normalnie? Ten wykres wygląda realistycznie, tzn. tak jak prawdziwe wykresy z hamowni. Tamte na początku tematu są chyba tylko orientacyjne i bardzo uproszczone. |
Autor: | daras [ 06 Cze 2007, 08:13 ] |
Temat postu: | |
Zmierzony wykres 1.4 starjet: http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=681 |
Autor: | zoon [ 09 Lip 2007, 10:32 ] |
Temat postu: | |
Czy to znaczy, że te 95 KM to fikcja? Szczrze mówic brakuje mi mocy. Jeżdżę teraz również Skodą Fabią II 1.4 85 KM i ma takiego samego kopa jak moje Grande które... ma jak widać podobną moc |
Autor: | STax [ 09 Lip 2007, 10:34 ] |
Temat postu: | |
Weź pod uwagę kwestie masy i aerodynamiki, różnica mocy, zwłaszcza tylko 10km nie musi być odczuwalna |
Autor: | ipIV [ 09 Lip 2007, 10:48 ] |
Temat postu: | |
zoon napisał(a): Czy to znaczy, że te 95 KM to fikcja? Cytuj: Engine power 70 (95 / 94) [kW (PS/BHP)]
Gdzie fikcja? ten 1KM żadna różnica... zalejesz innym paliwem będzie więcej... |
Autor: | zoon [ 09 Lip 2007, 11:01 ] |
Temat postu: | |
Moim zdaniem na dole są dane fabryczne a na górze wynik testu, czyli 84 KM. |
Autor: | STax [ 09 Lip 2007, 11:12 ] |
Temat postu: | |
Ee, po prostu moc na silniku i na kołach to 2 różne rzeczy, bo zawsze po drodze są straty, np na skrzyni biegów. |
Autor: | ipIV [ 09 Lip 2007, 11:36 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Ee, po prostu moc na silniku i na kołach to 2 różne rzeczy, bo zawsze po drodze są straty, np na skrzyni biegów.
Na całym układzie przeniesienia napędu ... |
Autor: | zoon [ 09 Lip 2007, 11:52 ] |
Temat postu: | |
To zajebiście. Jestem uspokojony, że Skoda też ma mniej |
Autor: | golab [ 09 Lip 2007, 19:25 ] |
Temat postu: | |
Pomiędzy 95 KM w Grande i 85 KM w Fabii tak naprawdę nie będziesz w stanie odczuć znaczącej różnicy, jeśli silniki mają zbliżone wartości momentu obrotowego. Powiedzenie "czuć moc" jest trochę potoczne, gdyż za "wciskanie w fotel" odpowiedzialny jest moment obrotowy silnika. |
Autor: | ipIV [ 09 Lip 2007, 19:56 ] |
Temat postu: | |
a działka mocy to Vmax |
Strona 2 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |