Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Grande Punto ver dla niepełnosprawnych
https://fiatpunto.com.pl/topic8967.html
Strona 1 z 1

Autor:  Dzióbel [ 01 Lip 2008, 18:26 ]
Temat postu:  Grande Punto ver dla niepełnosprawnych

Oto fotki Grande po przeróbkach dla osób niepełnosprawnych

ImageImage

Więcej informacji można znaleźć w tym artykule - Autonomy

Autor:  sucherro [ 01 Lip 2008, 18:42 ]
Temat postu:  Re: Grande Punto ver dla niepełnosprawnych

Dzióbel napisał(a):
Oto fotki Grande po przeróbkach dla osób niepełnosprawnych

ImageImage

Więcej informacji można znaleźć w tym artykule - Autonomy

Dzięki Dzióbel za info pośle dalej znajomym niepełnosprawnym zainteresowanym kupnem samochodu. A swoją drogą dobrze że fiat nie tylko udziela rabatu na samochody ale tez zaczął współprace w dziedzinie dostosowania samochodu.
Pozdrawiam

Autor:  slon11 [ 01 Lip 2008, 19:31 ]
Temat postu: 

tak jest 11% upustu na dzien dobry dla niepełnosprawnego w kazdym salonie fiata a jak dobrze sie pogada to jeszcze coś można urwać, szkoda tylko że fiat nie chce łaczyć promocji :)

Autor:  Courage [ 01 Lip 2008, 21:54 ]
Temat postu: 

W AUTO-Świecie bodajże był test czterech modeli przystosowanych dla niepełnosprawnych... m.in GP, testował facet z niedowładem kończyn i narzekał na bardzo męczący gaz ( ta obręcz na kierownicy )

Jak chcecie to moge streścic wyniki tego testu :) Chcecie?? ;)

Autor:  sadoo [ 01 Lip 2008, 22:35 ]
Temat postu: 

nie pytaj sie tylko wrzucaj, na pewno może sie przydać...

Autor:  sucherro [ 01 Lip 2008, 22:43 ]
Temat postu: 

No właśnie szkoda ale przecież trzeba się z tym liczyć że nikt za darmo samochodu nie dostanie :lol: a to i tak jest duży upust poza tym zawsze można sie dogadać i po pertraktować :D
Nie rozumie ludzi co twierdzą że fiat robi złe samochody i z zasady tak uważają a może nigdy nie jeździli żadnym modelem. Tym bardziej że teraz już nikt nierobi "bubli". No chyba że mamy namyśli producentów Dacii Logan oglądałem swego czasu test na TVN TURBO. Jak by nie patrzyć to trzeba pochylić czoła przed włoskim i francuskim producentami ponieważ ich samochody mają najlepszy dizajn... A fiat jest konkurencyjny dodatkowo cenowo i oferuje wypasione wyposażenie oraz bardzo dobre silniki.
Courage zapodaj chętnie poczytamy
Pozdrawiam

Autor:  Courage [ 02 Lip 2008, 15:25 ]
Temat postu: 

Pardon... Jeblem ja sie :P Nie AŚ, tylko AutoMoto, które kupiłem właśnie m.in dla tego artykułu o GP dla niepełnosprawnych.

SZANSA na jazdę.

W ubiegłym roku sprzedano około 350 nowych aut z osprzętem dla niepełnosprawnych. To kropla w morzu potrzeb! Szacunki mówią o ponad 2,5 mln osón, które mogłyby stać sie mobilnymi Polakami, gdyby miały dostęp do takiego specjalnego auta.

Testowane samochody to:

- Fiat Grande Punto 1,4 8V 5d Dualogic - 77KM, cena od 42 440 zł*

- Skoda Fabia II 1,4 16V 85KM Manual, cena od 40 900 zł*

- Skoda Roomster 1,6 16V Automat, 105KM, cena od 61 400 zł*

- Toyota Yaris 1,3 VVT-i MM, 87KM, cena od 51 400 zł *

*dane i ceny aut seryjnych bez dodatkowego osprzętu dla niepełnosprawnych.

Opinia użytkownika / testującego niepełnosprawnego (sparaliżowane nogi i z niedowładem rąk );

-------------------------

Grande Punto: Fiat jest niski, wsiadanie do niego jest najłatwiesze; Gaz w obreczy na kierownicy jest idealny w trasie, ale męczy podczas manewrów; Regulowanie kąta oparcia jest łatwe; Hamulec w dźwigni przy kierownicy sprawował się dobrze. Ogólnie jazda GP z tym oprzyrządowaniem jest dość skomplikowana, bo trudna obsługa skrzyni biegów sprawia wiele kłopotów;

Auto typu GP zdecydowanie TAK, skrzynia biegów zdecydowanie NIE. Oprzyrządowanie wywiera mieszane uczucia... Drogie, skomplikowane w użytkowaniu, szczególnie podczas manewrów. Ale może się sprawdzić w szczególnych dysfunkcjach ruchu, dla osób z częściowym lub całkowitym paraliżem nóg, GuidoSimplex ma tansze i prostsze rozwiązania.

OCENA W TEŚCIE:
- nadwozie - 4/5;
- za kierownicą - 4/5;
- ergonomia obsługi - 4/5;
- oprzyrządowanie - 2,5/5;
SREDNIA - 3,5/5

+ łatwość wsiadania, funkcja CITY wspomagania;
- skomplikowane manewrowanie z obręczą, kłopotliwa skrzynia;

------------------------------

Skoda Fabia II: Pomimo wąskich drzwi zajęcie miejsca w Fabii nie jest trudne; Na pochwałę zasługuję dobry hamulec o idealnym dozowaniu siły (Gaz i hamulec w dźwigni obok kierownicy - do siebie GAZ, od siebie HAMULEC); Urządzenie, które automatycznie wciska sprzęgło włącza się bardzo łatwo ( samochód ma manualną skrzynie, co zmniejsza jego cenę ); Za kierownicą Fabii nie czuć dyskomfortu. Szare wnętrze nie jest tak eleganckie jak beżowe w Roomsterze, ale przy wózku bardziej praktyczne; A z ręczną skrzynią też da się jeździć! Nie ma się czego obawiać.

Jeżeli ja, tetraplegik, jeździłem z manualną skrzynią, to poradzi sobie każdy. W Fabii siedzi się wysoko jak na krześle, ale dzieki temu mimowolne, spastyczne ruchy nóg są mniejsze.

OCENA W TEŚCIE:
- nadwozie - 3,5/5;
- za kierownicą - 5/5;
- ergonomia obsługi - 3,5/5;
- oprzyrządowanie - 4,5/5;
SREDNIA - 4/5

+ idealna czułość zmodyfikowanego hamulca i gazu, fotel kierowcy;
- wąskie drzwi, mały bagażnik o niefunkcjonalnych kształtach;

--------------------------------

Skoda Roomster: Wąskie drzwi, wysoko umieszczony fotel - wsiadanie nie jest proste. Tempomat to zbawienie - daje odpocząć na trasie prawej ręce! Wielkie ułatwienie. Regulacja oparcia nieskoplikowanym pokrętłem, wielki plus. Obie Skody wyróżniaja sie czytelnością, prostotą rozwiązań oraz ergonomicznym i logicznym rozmieszczeniem elementów obsługi. W Roomsterze - prawdziwy automat - nie szarpie, nie kombinuje, po prostu zmienia biegi.

Potwierdza sie stara prawda - najlepsze jest to co najprostsze, ale i niestety najdroższe. Prawdziwy seryjny automat i proste urządzenie wspomagające. To jednak kosztuje sporo, tym bardziej, że takie rarytasy rzadko są dostępne w podstawowym wyposażeniu. A to znacznie winduje cenę samochodu.


OCENA W TEŚCIE:

- nadwozie - 4/5;
- za kierownicą - 5/5;
- ergonomia obsługi - 5/5;
- oprzyrządowanie - 4,5/5;
SREDNIA - 4,5/5

+ możliwość spakowania wózka, proste, skuteczne oprzyrządowanie;
- kłopotliwe wsiadanie przez wąskie drzwi, słaba widoczność;

Toyota Yaris Szerokie drzwi, ale wysoko zamontowany fotel - ciężko tu wsiąść. Miłym gadżetem jest sterowanie radiem z koła kierownicy - nie trzeba nigdzie sięgać. By wyregulować fotel, trzeba jedną reką osługiwać wajchę, drugą oparcie. Urządzenie w Yarisie zamontowano po prawej stronie wnęki: drążek umieszczony za głęboko, jest zbyt krótki i czasem uwiera w kolano. Za to przełączanie biegów jest łatwe, choć czasem trzeba wcisnąć hamulec.

Przesuwana kanapa, podwójne dno bagażnika - Yaris to funkcjonalne auto, ale pozbawione przestrzeni tak potrzebnej osobom niepełnosprawnym. Urządzenie jest banalnie proste w obsłudze, ale jego umiejscowienie mi przeszkadzało, mimo tego, że w nogach mam jedynie lekkie, powierzchowne czucie.

OCENA W TEŚCIE:
- nadwozie - 2,5/5;
- za kierownicą - 4/5;
- ergonomia obsługi - 3,5/5;
- oprzyrządowanie - 3,5/5;
SREDNIA - 3,5/5

+ szerokie drzwi, czytelna obsługa skrzyni biegów i oprzyrządowania;
- mało miejsca na nogi kierującego, niefortunne umieszczenie przyrządu;

PROGRAMY PRODUCENTÓW DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH:

FIAT - program AUTONOMY

MODELE: wszystkie, które produkowane są przez Fiata;
ZNIŻKI NA ZAKUP: 11% na auto oraz 10% na oprzyrządowanie inwalidzkie w firmie Efektor (współpracuje z Fiatem);
MODELE Z DOFINANSOWANIEM PFRON-u: 500, Panda, Grande Punto, Bravo, Idea, Linea, Sedici, Doblo;
OPRZYRZĄDOWANIE: Fiat rekomenduje oprzyrządowanie Guidosimplex i właśnie na te urządzenia jest przewidziany rabat;
GDZIE KUPIĆ: Program obsługiwany jest przez wszystkich dealerów Fiata. Montaż oprzyrządowania w firmie Efektor;

GENERAL MOTORS (Opel, Chevrolet) - program AUTOSPRAWNI

MODELE: Wszystkie modele Opla i Chevroleta;
ZNIŻKI NA ZAKUP: OPEL: 4-11%, CHEVROLET: 7-11%;
MODELE Z DOFINANSOWANIEM PFRON-u: OPEL: Corsa, Astra Classic, Astra III, Meriva, Zafira, CHEVROLET: Spartk, Aveo, Lacetti, Epica;
OPRZYRZĄDOWANIE: Firmy Reha dla OPLA oraz Cebron dla CHEVROLETA;
GDZIE KUPIĆ: Teoretycznie każdy dealer obu producentów. Proste oprzyrządowanie zostaje zamontowane w autoryzowanych serwisach przez mechaników lub przedstawicieli firmy, bardziej skomplikowane bezpośrednio w serwisach producenta oprzyrządowania;

SKODA - program PRZYJAZNE AUTO

MODELE: Wszystkie modele Skody;
ZNIŻKI NA ZAKUP: 4-6% na auto;
MODELE Z DOFINANSOWANIEM PFRON-u: Fabia, Roomster, Octavia Tour, Octavia;
OPRZYRZĄDOWANIE: Skoda rekomenduje produkty firmy Guidosimplex;
GDZIE KUPIĆ: obsługą programu zajmują sie tylko wybrani Dealerzy Skody, docelowo ok. 20. Dodatkowo Skoda jako jedyna ma w swojej ofercie kursy doskonalenia jazdy dla osób niepełnosprawnych, które odbywają się w Polsce, a w przyszłości również na torze ADAC w Niemczech;

TOYOTA - program MOBILITY

MODELE: Wszystkie modele Toyoty;
ZNIŻKI NA ZAKUP: bezpłatne przystosowanie auta do schorzenia;
MODELE Z DOFINANSOWANIEM PFRON-u: Aygo, Yaris, Auris, Corolla;
OPRZYRZĄDOWANIE: Marka współpracuje z firmami Auto-Adapt i Cebron;
GDZIE KUPIĆ: obsługą programu mobility zajmują się dwaj dealerzy: łódzki AMX i poznański Bońkowski. Tam są auta przygotowywane, ale odbiór odbywa się w dogodnym miejscu. Podobnie jest z serwisowanie auta. Dodatkowo przygotowano ofertę kredytową Toyota Bank;


No i to by było na tyle... :)
--------------------------------------
Źródło: Auto-MOTO nr 7/2008

[ Dodano: 02 Lip 2008 15:25 ]
Dodałem, pozdro :E

Autor:  slon11 [ 02 Lip 2008, 19:04 ]
Temat postu: 

sucherro kupiłes juz jakiś pojazd czy dalej rozważasz za i przeciw ??
potwierdzam twoje zdanie jeździłem kilkoma fiatami i na zadnego nie narzekałem nie wypadają źle na tle innych samochodów a właśnie najbardziej konkurencyjna jest cena i dość dobre wyposażenie.
Pozdro

Autor:  sucherro [ 02 Lip 2008, 20:51 ]
Temat postu: 

Witam!
slon11 Ja już jestem zdecydowany na Grande w wersji 3 drzwiowej tylko czekam na dofinansowanie. Wszystko sprawdziłem wózek mi wchodzi na spokojnie do bagażnika...I w zależności od tego w jakiej będę sytuacji finansowej :) to wezmę 1.4 8V 77KM Dynamic albo 1.4 16V 95KM Starjet Dynamic. Wszystko się rozstrzygnie mam nadzieję do połowy sierpnia ponieważ jak to w Polsce działania są opóźnione i trzeba czekać na informacje o dofinansowaniu każda decyzja musi nabrać "mocy urzędowej" :lol:
Pozdrawiam

Autor:  slon11 [ 03 Lip 2008, 10:03 ]
Temat postu: 

no racja rychliwi to oni w PEFRONIE nie są ,w takim razie szerokiej drogi jak juz zaczniesz pomykać grandziakiem

Autor:  Arek 1.4 [ 27 Sie 2008, 11:13 ]
Temat postu: 

Odnośnie tego testu, Fiat Grande Punto wyposażony był w nietypowy gaz pod kierownicą. W odóżnieniu od podstawowych "Push and Pull" oraz dźwigni hamulec podłogowy z blokadą, inaczej się tym jeździ. Najprawdopodobniej osoba testująca nie umiała z tego urządzenia korzystać, dlatego były tak niskie noty za adaptację.

Właściwywszym byłoby porównanie kilku samochodów wyposażonych w podobny zestaw urządzeń.

Pozdr. A

Autor:  Walwro [ 10 Paź 2008, 01:09 ]
Temat postu:  Grande Punto ver dla niepełnosprawnych

Witam!
Ja czekam na odbiór GP z zautomatyzowaną skrzynią biegów, z uwagi na dysfunkcję lewej nogi. Samochód trzeba zamawiać u makaroniarzy. Dopłata za tę skrzynkę to 5000,-zł

Autor:  robert607 [ 15 Gru 2008, 19:39 ]
Temat postu: 

Zainstalowane w moim GP, urządzenie:
- Przeniesienie lewej manetki (kierunkowskazy, światła drogowe i mijania, sygnał ), ułatwia życie osobie niepełnosprawnej.

Image

Autor:  bbanditoss [ 15 Gru 2008, 19:45 ]
Temat postu: 

robert607 ale czy nie za bardzo ta manetka "schowana"? :>

Autor:  robert607 [ 15 Gru 2008, 19:55 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
robert607 ale czy nie za bardzo ta manetka "schowana"? :>



Byłem na przymiarce, było ok.
Teraz zostaje wyczucie urządzenia :D

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/