Fiat Punto :: Forum
http://fiatpunto.com.pl/

Mobil 1 5W50
https://fiatpunto.com.pl/topic58035.html
Strona 1 z 1

Autor:  Grdxx [ 15 Sty 2018, 22:50 ]
Temat postu:  Mobil 1 5W50

Mam pytanie, pojawiła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Sprawdziłem na bagnecie i faktycznie biednie z olejem więc wypadałoby uzupełnić. Problem mały bo nigdzie nie znalazłem info co było wlane na ostatniej wizycie w ASO. Ani naklejki ani info w książce serwisowej. Znalazłem informację z jeszcze wcześniejszej wizyty Mobil 1 5W50.
Niestety nie znalazłem takiego oleju w hipermarkecie bo tylko to było otwarte, czy jeśli doleję np. 0.7 litra oleju innego również syntetycznego ale 5W40 to auto wybuchnie? Na moje oko nie koniecznie, rozwiązanie jest tymczasowe i na krótką metę ( za 2 tygodnie jestem już umówiony na wymianę oleju) ale żona jeździ do pracy tym autem i jej się już dwa razy kontrolka zapaliła.
Auto z roku 2010 przebieg 70.000 głównie miasto na krótkich dystansach do 50 kilometrów dziennie.

Autor:  steyr [ 16 Sty 2018, 07:37 ]
Temat postu:  Re: Mobil 1 5W50

Dolewaj 5W-40, zawsze to mniejsze zło niż jazda bez oleju. Później wymień cały olej na właściwy.

Autor:  rafisz [ 16 Sty 2018, 11:06 ]
Temat postu:  Re: Mobil 1 5W50

nic nie wybuchnie, dolewaj 5w40 nic się nie stanie, tak w ogóle co zaleca producent do tego silnika? chyba nie tego grubasa 5w50? :shock: , 5w50 to oliwa raczej do upalania na torze a nie do cywilnej jazdy...

Autor:  Grdxx [ 25 Sty 2021, 15:05 ]
Temat postu:  Wymiana rozrządu, dodatkowe koszty

Odstawiłem auto do warsztatu w celu wymiany paska rozrządu. Zanim do tego doszło w trakcie odkręcania poduszki które podobno trzeba odkręcić doszło do ukręcenia śruby. Naprawa się przedłużyła oczywiście ale również koszty wzrosły ponieważ warsztat uznał że w moim interesie jest zapłacić.
Mam wątpliwości czy powinienem za to płacić, dlaczego mam za to płacić? Zleciłem usługę wymiany paska w trakcie tego procesu coś pękło coś się ukręciło lub zostało ukręcona itp. miał ktoś może taki przypadek? Pytam bo koszty wzrosły o 30 procent.

Autor:  pmx007p1 [ 26 Sty 2021, 06:28 ]
Temat postu:  Re: Mobil 1 5W50

1. Nie dość, że jesteś niekumaty, nie umiesz sprawdzić w internecie "czy można tymczasowo pomieszać oleje" (TAK, można), to jeszcze nadgorliwy.

2. Po co piszesz to samo w 2 miejscach? Nie wspomnę, że Ten temat walnąłeś w dziale Punto1, a w profilu masz Grande...
Drugi temat: http://fiatpunto.com.pl/topic60938.html Nie potrzebny, widzimy cię (jak ktoś będzie wiedział, to odpowie).

3. Nie umiesz też sprawdzić w internecie jaki olej ma być do tego samochodu/silnika. Są instrukcje obsługi w internecie (jeśli nie masz normalnej, papierowej).

4. Na forum też się nie rozejrzałeś leniu. "Nie masz czasu" pewnie, co? Są tematy o rozrządzie (np. w dziale "Zrób to sam").
Tak, poduszkę silnika trzeba wyjąć przy pracy z rozrządem.

5. Czy ty kiedykolwiek w życiu coś zrobiłeś własnoręcznie, coś mechanicznego, majsterkowanie, może mała budowlanka w domu? Nigdy nic nie ukręciłeś, nie złamałeś, nie odpadło itp.?
Uszkodzenia śrub (czy gwintów w które są wkręcone) się zdarzają. Typowo są to właśnie elementy w zawieszeniu, hamulcach i na silniku (kolektory - zwłaszcza wydechowy, no i mocowania/łapy/poduszki). A połączenie stali (śruba) z aluminium (głowica), to jedno w najgorszych w tej kwestii (zapieka się, zgrzewa i/lub koroduje). Poprawne usunięcie (bez powiększania zniszczeń), nie jest łatwe i może długo potrwać (czasem więcej niż sama naprawa/serwis miała zająć). Nikt cię nie naciąga na roboczogodziny. Usuwanie/regeneracja uszkodzonych gwintów to jedna najbardziej podłych, nieprzyjemnych rzeczy w mechanice.

Brak doświadczenia mechanika, niedbalstwo, też ma swój udział i może prowokować uszkodzenia śrub w pewnych warunkach (zależy jaka śruba i gdzie wkręcona, jakiego narzędzia użyto i jak - technika). Ale często nie ma wyboru i nie ma znaczenia kto i jak kręcił - jak ma strzelić, to strzeli.

Fabryki też mają swoje za uszami. Przecież "konstruktorzy" znają takie zjawiska jak zapiekanie stali w aluminium...i nic z tym nie robią (bo taniej i szybciej, jedna operacja montażowa mniej). Takie połączenia są fabrycznie składane na sucho w większości. Ewentualnie jest troszkę kleju do gwintów (co niewiele pomaga). Podobnie układy wydechowe - na sucho. Później są duże problemy z odkręceniem czegokolwiek.

Na koniec użytkownicy - brak zainteresowania stanem pojazdu w kwestii korozji (podwozie, zawieszenie, hamulce, i pod maską - silnik, łapy itp., bo Grande ma tendencję do brudzenia się pod maską, silnik może być wręcz ochlapany błotem). Przeciąganie okresów wymian płynów, serwisów.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/