Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
"Przepalanie silnika" https://fiatpunto.com.pl/topic18028.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pawelg244 [ 19 Wrz 2009, 14:47 ] |
Temat postu: | "Przepalanie silnika" |
Witam wszystkich forumowiczów! Jestem nowym użytkownikiem i z góry przepraszam, jeśli podobny temat był już założony, ale szukałem i nie udało mi się znaleźć. Mam do was pytanie! Posiadam Punto II 1.2 8V. Co myślicie o "przepalaniu silnika" ?? Słyszałem opinie, że raz na jakiś czas trzeba auto przycisnąć tak pod czerwone pole, gdyż wtedy przepalamy trochę cylindry i rzekomo ma to poprawić pracę silnika.. Spróbowałem sam tego na swoim samochodzie, i muszę przyznać że w tej teorii kryje się ziarnko prawdy. Kręciłem go prawie do odcięcia na każdym biegu (oprócz 5-tki) i to chyba rzeczywiście coś dało.. Mam wrażenie jakby autko trochę lepiej przyspieszało i było nieco elastyczniejsze... Ile w tym prawdy? Czy może to moje złudzenie? Macie jakieś własne doświadczenia w tej kwestii ? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi! |
Autor: | Melon [ 19 Wrz 2009, 14:54 ] |
Temat postu: | |
Ja mam takie same odczucia jak Ty. dlatego zawsze jeżdżę pod odcięcie jak silnik ma odpowiednią temp |
Autor: | lakikwap [ 19 Wrz 2009, 15:04 ] |
Temat postu: | |
dla mnie ściema na maxa. oczywiście to tylko moja opinia! |
Autor: | WLBN [ 19 Wrz 2009, 15:39 ] |
Temat postu: | |
Maksymalny moment obrotowy- 2500 obr/min, moc 5000 obr/min. I w tym zakresie się jeździ. Faktem jest, że autka po zbyt spokojnych kierowcach bywają zamulone. Moje musiało się po poprzedniej właścicielce do mnie przyzwyczaić:) Normalna jazda w moim przypadku to zmiana biegu na wyższy w okolicach 3500-4000 obr/min, w zależności od warunków, potrzeb i biegu, czasem spod świateł trzeba jedynkę do 5500 rozkręcić:) |
Autor: | 2rotor [ 19 Wrz 2009, 16:27 ] |
Temat postu: | |
Od czasu do czasu warto należycie rozgrzany motor zakręcić pod czerwone pole, na pewno mu nie zaszkodzi. Jest nawet na to jakaś teoria ale nie wnikam. |
Autor: | lakikwap [ 19 Wrz 2009, 16:40 ] |
Temat postu: | |
2rotor hehe u ciebie w GTeku to nic dziwnego czerwone pole |
Autor: | greg505 [ 19 Wrz 2009, 20:36 ] |
Temat postu: | |
u mnnie czerwonego nie ma ;P ale czesto krece wysoko zeby to jakos jezdzilo |
Autor: | pieta [ 22 Lip 2010, 11:00 ] |
Temat postu: | |
wlbn chyba nie masz obrotomierza, zmieniam biegi w zakresie 2-2,5k przy 3k silnik jak dla mnie za glosno protestuje, a zmiana biegow przy 4 k to dla mnie masakra. Pomijam oczywiscie zmiane z 4 na 5 gdy trzeba szybko przyspieszyc, ale to wyjatek od reguly. Zeby nie bylo ze wolno jezdze, bo na odcinkach testowych to idzie ile fabryka dala |
Autor: | Zbychu [ 22 Lip 2010, 20:18 ] |
Temat postu: | |
pieta napisał(a): zmiane z 4 na 5 gdy trzeba szybko przyspieszyc
Oj chyba z 5 na 4 a moim zdaniem to w miarę dobrze to kropek zbiera się tylko do 3-ki |
Autor: | pieta [ 22 Lip 2010, 22:01 ] |
Temat postu: | |
Zbychu napisał(a): pieta napisał(a): zmiane z 4 na 5 gdy trzeba szybko przyspieszyc Oj chyba z 5 na 4 a moim zdaniem to w miarę dobrze to kropek zbiera się tylko do 3-ki zbychu racja, do 140 na IV a pozniej V zeby silnik odpoczal. W skrajnym przypadku do 100 km na III i 5000 obrotow ale jak trzeba bardzo szybko sie do ruchu wlaczyc, ale to ekstremum jak dla mnie |
Autor: | Banka666 [ 28 Kwi 2011, 01:15 ] |
Temat postu: | |
Ja mojego kropka I tez regularnie przepalalem i w mk2 tak samo robie i nic zlego sie nie dzieje PS kiedys przepalilem uno z 2 na 1 haha ale cos sie posypało |
Autor: | erbete [ 28 Kwi 2011, 01:52 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: PS kiedys przepalilem uno z 2 na 1 haha ale cos sie posypało
to chyba kolego pomyliło ci się przepalanie silnika z hamowaniem silnikiem |
Autor: | Banka666 [ 28 Kwi 2011, 11:00 ] |
Temat postu: | |
Nic mi sie nie pomyliło jak wrzucisz z 5 na 3 i dodasz gazu to przepalisz zaje**** a ja dalem mu z 2 na 1 i gazu |
Autor: | domin45670 [ 28 Kwi 2011, 14:24 ] |
Temat postu: | |
Ja zamulam ale bardzo sporadycznie się przyciśnie. Czy jest coś prawdy w przegazowaniu? Ciężko obiektywnie stwierdzić, na pewno katalizator osiąga większą temp Banka666 napisał(a): a ja dalem mu z 2 na 1 i gazu Wink
Zazgrzytało? |
Autor: | przemas107 [ 28 Kwi 2011, 15:06 ] |
Temat postu: | |
Czasem trzeba pająki z wydechu wygonić |
Autor: | Banka666 [ 28 Kwi 2011, 15:13 ] |
Temat postu: | |
No troche i jakas blacha odpadla ale to byla firmowka wiec wiesz pelen luz haha w swoim mk1 1.2 z 5 na 2 pod tunelem w katowicach to pasek klinowy zapiszczal i do odciecia wtedy sie troche zesralem:D |
Autor: | STax [ 28 Kwi 2011, 15:23 ] |
Temat postu: | |
Banka666 napisał(a): w swoim mk1 1.2 z 5 na 2 pod tunelem w katowicach to pasek klinowy zapiszczal i do odciecia
Ciesz się, że ci rozrząd nie przeskoczył... Słyszałeś wogóle o czymś takim jak międzygaz? |
Autor: | lechu83 [ 10 Maj 2011, 07:31 ] |
Temat postu: | |
Osobiście uważam, że od czasu do czasu można trochę depnąc, ale mi się wydaję, że skuteczniej będzie jeśli przez jakiś okres np tydzień będziemy kręcić wyższe obroty. Trzerba się liczyc z większym spalaniem, ale wydaje się, że slinik chodzi ciut żwawiej. |
Autor: | lioton [ 01 Wrz 2011, 16:13 ] |
Temat postu: | |
Ja tam nie wierzę w takie teorie U mnie chodzi idealnie a rzadko przekraczam 3tys, najwięcej jeżdżę w zakresie 1,7 - 2 tys ( mam wrażenie że u mnie moment obrotowy osiąga właśnie przy ok. 2-2,1 tys a nie katalogowo przy 2,5 ). No i spalanie średnie przeważnie 19 - 19,5 km/l |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |