Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

"Przepalanie silnika"
https://fiatpunto.com.pl/topic18028.html
Strona 1 z 1

Autor:  pawelg244 [ 19 Wrz 2009, 14:47 ]
Temat postu:  "Przepalanie silnika"

Witam wszystkich forumowiczów!
Jestem nowym użytkownikiem i z góry przepraszam, jeśli podobny temat był już założony, ale szukałem i nie udało mi się znaleźć.

Mam do was pytanie! Posiadam Punto II 1.2 8V. Co myślicie o "przepalaniu silnika" ??

Słyszałem opinie, że raz na jakiś czas trzeba auto przycisnąć tak pod czerwone pole, gdyż wtedy przepalamy trochę cylindry i rzekomo ma to poprawić pracę silnika..

Spróbowałem sam tego na swoim samochodzie, i muszę przyznać że w tej teorii kryje się ziarnko prawdy. Kręciłem go prawie do odcięcia na każdym biegu (oprócz 5-tki) i to chyba rzeczywiście coś dało.. Mam wrażenie jakby autko trochę lepiej przyspieszało i było nieco elastyczniejsze...

Ile w tym prawdy? Czy może to moje złudzenie? Macie jakieś własne doświadczenia w tej kwestii ?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi!

Autor:  Melon [ 19 Wrz 2009, 14:54 ]
Temat postu: 

Ja mam takie same odczucia jak Ty. dlatego zawsze jeżdżę pod odcięcie :D jak silnik ma odpowiednią temp :P

Autor:  lakikwap [ 19 Wrz 2009, 15:04 ]
Temat postu: 

dla mnie ściema na maxa. oczywiście to tylko moja opinia!

Autor:  WLBN [ 19 Wrz 2009, 15:39 ]
Temat postu: 

Maksymalny moment obrotowy- 2500 obr/min, moc 5000 obr/min. I w tym zakresie się jeździ. Faktem jest, że autka po zbyt spokojnych kierowcach bywają zamulone. Moje musiało się po poprzedniej właścicielce do mnie przyzwyczaić:) Normalna jazda w moim przypadku to zmiana biegu na wyższy w okolicach 3500-4000 obr/min, w zależności od warunków, potrzeb i biegu, czasem spod świateł trzeba jedynkę do 5500 rozkręcić:)

Autor:  2rotor [ 19 Wrz 2009, 16:27 ]
Temat postu: 

Od czasu do czasu warto należycie rozgrzany motor zakręcić pod czerwone pole, na pewno mu nie zaszkodzi. Jest nawet na to jakaś teoria ale nie wnikam.

Autor:  lakikwap [ 19 Wrz 2009, 16:40 ]
Temat postu: 

2rotor hehe u ciebie w GTeku to nic dziwnego czerwone pole :twisted:

Autor:  greg505 [ 19 Wrz 2009, 20:36 ]
Temat postu: 

u mnnie czerwonego nie ma ;P
ale czesto krece wysoko zeby to jakos jezdzilo :lol:

Autor:  pieta [ 22 Lip 2010, 11:00 ]
Temat postu: 

wlbn

chyba nie masz obrotomierza, zmieniam biegi w zakresie 2-2,5k przy 3k silnik jak dla mnie za glosno protestuje, a zmiana biegow przy 4 k to dla mnie masakra.
Pomijam oczywiscie zmiane z 4 na 5 gdy trzeba szybko przyspieszyc, ale to wyjatek od reguly. Zeby nie bylo ze wolno jezdze, bo na odcinkach testowych to idzie ile fabryka dala :E

Autor:  Zbychu [ 22 Lip 2010, 20:18 ]
Temat postu: 

pieta napisał(a):
zmiane z 4 na 5 gdy trzeba szybko przyspieszyc

Oj chyba z 5 na 4 a moim zdaniem to w miarę dobrze to kropek zbiera się tylko do 3-ki :E

Autor:  pieta [ 22 Lip 2010, 22:01 ]
Temat postu: 

Zbychu napisał(a):
pieta napisał(a):
zmiane z 4 na 5 gdy trzeba szybko przyspieszyc

Oj chyba z 5 na 4 a moim zdaniem to w miarę dobrze to kropek zbiera się tylko do 3-ki :E


zbychu
racja, :D do 140 na IV a pozniej V zeby silnik odpoczal. W skrajnym przypadku do 100 km na III i 5000 obrotow ale jak trzeba bardzo szybko sie do ruchu wlaczyc, ale to ekstremum jak dla mnie

Autor:  Banka666 [ 28 Kwi 2011, 01:15 ]
Temat postu: 

Ja mojego kropka I tez regularnie przepalalem i w mk2 tak samo robie i nic zlego sie nie dzieje

PS kiedys przepalilem uno z 2 na 1 haha ale cos sie posypało

Autor:  erbete [ 28 Kwi 2011, 01:52 ]
Temat postu: 

Cytuj:
PS kiedys przepalilem uno z 2 na 1 haha ale cos sie posypało

to chyba kolego pomyliło ci się przepalanie silnika z hamowaniem silnikiem :E

Autor:  Banka666 [ 28 Kwi 2011, 11:00 ]
Temat postu: 

Nic mi sie nie pomyliło jak wrzucisz z 5 na 3 i dodasz gazu to przepalisz zaje**** a ja dalem mu z 2 na 1 i gazu ;)

Autor:  domin45670 [ 28 Kwi 2011, 14:24 ]
Temat postu: 

Ja zamulam ale bardzo sporadycznie się przyciśnie. Czy jest coś prawdy w przegazowaniu? Ciężko obiektywnie stwierdzić, na pewno katalizator osiąga większą temp :P

Banka666 napisał(a):
a ja dalem mu z 2 na 1 i gazu Wink

Zazgrzytało? :>

Autor:  przemas107 [ 28 Kwi 2011, 15:06 ]
Temat postu: 

Czasem trzeba pająki z wydechu wygonić :D

Autor:  Banka666 [ 28 Kwi 2011, 15:13 ]
Temat postu: 

No troche i jakas blacha odpadla ale to byla firmowka wiec wiesz pelen luz haha w swoim mk1 1.2 z 5 na 2 pod tunelem w katowicach to pasek klinowy zapiszczal i do odciecia wtedy sie troche zesralem:D :D

Autor:  STax [ 28 Kwi 2011, 15:23 ]
Temat postu: 

Banka666 napisał(a):
w swoim mk1 1.2 z 5 na 2 pod tunelem w katowicach to pasek klinowy zapiszczal i do odciecia

Ciesz się, że ci rozrząd nie przeskoczył...
Słyszałeś wogóle o czymś takim jak międzygaz?

Autor:  lechu83 [ 10 Maj 2011, 07:31 ]
Temat postu: 

Osobiście uważam, że od czasu do czasu można trochę depnąc, ale mi się wydaję, że skuteczniej będzie jeśli przez jakiś okres np tydzień będziemy kręcić wyższe obroty. Trzerba się liczyc z większym spalaniem, ale wydaje się, że slinik chodzi ciut żwawiej.

Autor:  lioton [ 01 Wrz 2011, 16:13 ]
Temat postu: 

Ja tam nie wierzę w takie teorie :?
U mnie chodzi idealnie a rzadko przekraczam 3tys, najwięcej jeżdżę w zakresie 1,7 - 2 tys ( mam wrażenie że u mnie moment obrotowy osiąga właśnie przy ok. 2-2,1 tys a nie katalogowo przy 2,5 ).
No i spalanie średnie przeważnie 19 - 19,5 km/l :E

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/