Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Ktore szybsze?
https://fiatpunto.com.pl/topic28499.html
Strona 1 z 2

Autor:  pacos [ 02 Maj 2011, 19:47 ]
Temat postu:  Ktore szybsze?

1.Jak myslicie, w wyscigu punto 1.2 80km i 1.9 jtd 80km ktore punto by wygralo? Chodzi mi i o sprint ze swiatel i o elastycznosc, np wyscig z 60kmh?

2. Taki sam wyscig punto 1.9D i 1.2 oba 60 km jak byscie obstawili?

3. Jest jakas odczuwalna roznica miedzy jtd 80, a 85km? Chodzi mi o to czy jakby sie scigaly to czy 85konny wygra czy nie ma raczej roznicy?

Autor:  fullxda [ 02 Maj 2011, 20:17 ]
Temat postu: 

poz 1 i 2 to w przyspieszeniu wygrają benzynowce a w elastycznosci zdecydowanie diesle a poz 3 to wydaje mi sie ze 5 koni duzej roznicy nie bedzie raczej przy predkosci powiedzmy 120 to 85 bedzie juz troszke szybsze

Autor:  djrusso [ 02 Maj 2011, 20:23 ]
Temat postu: 

1. Katalogowo są w sprincie sobie równe, ale zważywszy na to, że diesel ma lepszą elastyczną na poszczególnym biegu ciut szybciej powinien zebrać się np miedzy 60-100km/h od benzynówki. Chyba, że ten 1.2 16V jest w wersji Sporting to JTD nie da mu rady (na 99%).
2. Oczywiście 1.2 8V benz będzie lepszym wyborem, 1.9 D to wolnossący diesel, który jest nawet zaryzykuje stwierdzenie bardzo wolny i już przestarzały w stosunku do np 1.9 JTD , który ma wtrysk typu common rail.
Do tego Punto 1.2 60KM jest o około 150kg lżejsze pd Punta z dieslem 1.9D.
3.Jeśli chodzi o różnicę między 80 a 85KM, raczej nieodczuwalna, w sprincie aut wyposażonych w poszczególne silniki tj 80 i 85KM będzie liczył się start iumiejętności kierowcy (z resztą jak w każdym takim przypadku) i nie można jednoznacznie stwierdzić, że 80konny diesel przegra z 85konnym..może być zupełnie odwrotnie ;]

Mam nadzieję, że pomogłem;)

Autor:  STax [ 02 Maj 2011, 20:29 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
1. Katalogowo są w sprincie sobie równe

:?:
1.2 16v ma 11,4s a odmiana sporting nawet 10,9 za to 1.9 jtd ma 12,2s...
Elastyczność diesla nieco lepsza.

Co do pkt 2. To benzyniak będzie szybszy, bo jest sporo lżejszy, moc ta sama, a moment diesla tylko minimalnie wyższy bo turbiny brak (118nm vs 102nm)

Autor:  fullxda [ 02 Maj 2011, 20:52 ]
Temat postu: 

http://www.autoweek.nl/autotest/933/Fia ... 19-JTD-ELX i punto 1 http://www.autoweek.nl/autotest/686/Fia ... V-Sporting punto 2 1.2 16v ma 6 kucy mniej i jest cięższe wiec bedzie troszke gorsze od punta 1

Autor:  STax [ 02 Maj 2011, 20:54 ]
Temat postu: 

fullxda napisał(a):
punto 2 1.2 16v ma 6 kucy mniej i jest cięższe wiec bedzie troszke gorsze od punta 1

To wiemy, ale tu nikt o mkI nie mówi...

Autor:  639 [ 02 Maj 2011, 20:55 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
Oczywiście 1.2 8V benz będzie lepszym wyborem, 1.9 D to wolnossący diesel, który jest nawet zaryzykuje stwierdzenie bardzo wolny


moglbys sie zdziwic... :>

Autor:  djrusso [ 02 Maj 2011, 21:00 ]
Temat postu: 

639 miałem "przyjemność" takiej zabawy moje 1.2 8V vs 1.9 D i jak to wyglądało... diesel został z tyłu już na samym początku;) więc wiem co piszę :twisted:

Autor:  STax [ 02 Maj 2011, 21:01 ]
Temat postu: 

1.9D to dobry silnik ale nie ma się co oszukiwać, sprinter to to nie jest (1.2 8v też nie, ale 1s do 100km/h lepiej ma).

Autor:  djrusso [ 02 Maj 2011, 21:09 ]
Temat postu: 

1.9 gdyby miał więcej mocy to owszem 60tka jest słabiutka, ale spalanie ma stosunkowo niskie;]

[ Dodano: 02 Maj 2011 20:09 ]
Tak nawiasem, jeśli ktoś chce wyzbyć się kompromisów to polecam ZADBANE P2/P2FL HGT 130KM w benzynie. Problem czy jakiekolwiek Punto będzie od niego szybsze zniknie :twisted: ofc wyłączająć jakikolwiek tuning innych wersji.

Autor:  639 [ 02 Maj 2011, 21:15 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
1.9 gdyby miał więcej mocy to owszem

idac tym tokiem to do 1,2 w benie trzeba dodac ok 180kg i wtedy sie sprawdzic. nie wiem jaka jest roznica w masie 1.2 16V a JTD ale wydaje mi sie ze po wyronaniu ich mas JTD wygra sprint :>

Autor:  STax [ 02 Maj 2011, 21:18 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
jeśli ktoś chce wyzbyć się kompromisów to polecam ZADBANE P2/P2FL HGT 130KM w benzynie. Problem czy jakiekolwiek Punto będzie od niego szybsze zniknie

HGT wymięka przy mkI GT ;) (moc ta sama, ale turbina robi swoje).

[ Dodano: 02 Maj 2011 20:18 ]
639 napisał(a):
idac tym tokiem to do 1,2 w benie trzeba dodac ok 180kg i wtedy sie sprawdzic. nie wiem jaka jest roznica w masie 1.2 16V a JTD ale wydaje mi sie ze po wyronaniu ich mas JTD wygra sprint

No tak, ale nie porównujemy całe auta, buda waży tyle samo, a masa silnika to też jedna z jego cech ;)

Autor:  djrusso [ 02 Maj 2011, 21:28 ]
Temat postu: 

STax mk1 GT ma tylko 1.4T 130KM, a żadna turbina nie zastąpi pojemności;) im większy silnik tym lepsza elastyczność.

Autor:  STax [ 02 Maj 2011, 21:36 ]
Temat postu: 

djrusso
djrusso napisał(a):
mk1 GT ma tylko 1.4T 130KM, a żadna turbina nie zastąpi pojemności;) im większy silnik tym lepsza elastyczność.

Oj, widać, że o Gt to ty tylko coś tam słyszałeś ;)
HGT ma ponad sekundę gorzej do 100km/h a elastyczność? HGT waży ponad 1000kg i ma coś koło 160nm, a GT waży ok 900kg i ma 206nm. Reszte policz i przemyśl sam (+ polecam obejrzeć GT w akcji na youtube ;)).

[ Dodano: 02 Maj 2011 20:36 ]
BTW jeden z moich ulubionych filmików http://www.youtube.com/watch?v=LBTUQZ-0 ... re=related

Autor:  2rotor [ 03 Maj 2011, 09:27 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
djrusso
djrusso napisał(a):
mk1 GT ma tylko 1.4T 130KM, a żadna turbina nie zastąpi pojemności;) im większy silnik tym lepsza elastyczność.

Oj, widać, że o Gt to ty tylko coś tam słyszałeś ;)
HGT ma ponad sekundę gorzej do 100km/h a elastyczność? HGT waży ponad 1000kg i ma coś koło 160nm, a GT waży ok 900kg i ma 206nm. Reszte policz i przemyśl sam (+ polecam obejrzeć GT w akcji na youtube ;)).

[ Dodano: 02 Maj 2011 20:36 ]
BTW jeden z moich ulubionych filmików http://www.youtube.com/watch?v=LBTUQZ-0 ... re=related


Po wykresach z hamowni mojego (seryjnego jeszcze wtedy GT) i seryjnego HGT było widać że w żadnym miejscu HGT nie ma szans. Średni moment GTka to tyle co max HGT.

Autor:  djrusso [ 03 Maj 2011, 09:43 ]
Temat postu: 

Aż dziwne, że taka niewielka turbina zastępuje z przewagą pojemność.

Obecnie już tak z tego co przeczytałem w magazynach motoryzacyjnych już nie jest ;]

Autor:  STax [ 03 Maj 2011, 11:34 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
Obecnie już tak z tego co przeczytałem w magazynach motoryzacyjnych już nie jest

GT i jego 1.4 turbo to zupełnie co innego niż chociażby współczesne T-jet'y. Auto było robione z nastawieniem na sport (przynajmniej do pewnego stopnia). Dlatego GT pali 10-15l/100km i ma ok 7-8s do 100km/h a GP z t-jetem pali poniżej 10l/100 ale też ma ok 9s do 100km/h.
Po prostu inny pomysł na wykorzystanie mocy.
No i inna turbina, w GT wcale mała nie jest, bo z tego co kojarzę "wstaje" sporo powyżej 2000rpm.

Tak czy inaczej GT jest o niebo lepsze od HGT (jeśli chodzi o osiągi) a o potencjale rozwojowym nawet nie wspominam.

Autor:  djrusso [ 03 Maj 2011, 12:15 ]
Temat postu: 

Jaka jest różnica miedzy Turbiną w GT , T-Jet w GP?

Gdyby w HGT była opcja z turbiną to sprawy miałyby inny obrót.
Mk1 GT - 976kg, Mk2 HGT - 1025kg więc różnica niewielka w wadze.

Autor:  STax [ 03 Maj 2011, 12:30 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
Gdyby w HGT była opcja z turbiną to sprawy miałyby inny obrót.

Gdybać nie ma sensu ;)

djrusso napisał(a):
Jaka jest różnica miedzy Turbiną w GT , T-Jet w GP?

Dokładnie nie wiem, trzeba by było sprawdzić model turbiny, ale w GT jest chyba po prostu trochę większa no i inny program.

djrusso napisał(a):
Mk1 GT - 976kg, Mk2 HGT - 1025kg więc różnica niewielka w wadze.

50 kg to nie za wiele, ale przeczytaj to co 2rotor napisał na poprzedniej stronie o momencie obrotowym.

Autor:  djrusso [ 03 Maj 2011, 12:43 ]
Temat postu: 

około 50Nm zyskuje dzięki tej turbinie.

Ciekawe jak wygląda elastyczność obu modeli oraz ich V-max.

Autor:  STax [ 03 Maj 2011, 12:44 ]
Temat postu: 

djrusso: 50nm przy maksie. Ale chodzi o to, że w całym przebiegu prędkości obrotowej moment jest większy niż w HGT

Autor:  djrusso [ 03 Maj 2011, 12:46 ]
Temat postu: 

Tak masz racje, w całym przedziale GT ma przewagę nad HGT.

HGT może wyciągnąć do 230km/h z tego co się orientuje.

Autor:  STax [ 03 Maj 2011, 12:56 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
HGT może wyciągnąć do 230km/h z tego co się orientuje.

http://www.youtube.com/watch?v=bxCaNdguGaQ

Autor:  marioskarpa [ 03 Maj 2011, 13:00 ]
Temat postu: 

fajny filmik, dobrze ze miał elektroniczny ogranicznik do 250km/h :)

Autor:  STax [ 03 Maj 2011, 13:02 ]
Temat postu: 

marioskarpa napisał(a):
fajny filmik, dobrze ze miał elektroniczny ogranicznik do 250km/h

Kiedyś był filmik jak licznik się "przekręcał" :E Jak znajdę to wrzucę.

[ Dodano: 03 Maj 2011 12:02 ]
Tak btw, silnik po modach, ale patrzcie na obrotomierz http://www.youtube.com/watch?v=kdXLB1SE ... re=related

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/