Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Ktore szybsze? https://fiatpunto.com.pl/topic28499.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pacos [ 02 Maj 2011, 19:47 ] |
Temat postu: | Ktore szybsze? |
1.Jak myslicie, w wyscigu punto 1.2 80km i 1.9 jtd 80km ktore punto by wygralo? Chodzi mi i o sprint ze swiatel i o elastycznosc, np wyscig z 60kmh? 2. Taki sam wyscig punto 1.9D i 1.2 oba 60 km jak byscie obstawili? 3. Jest jakas odczuwalna roznica miedzy jtd 80, a 85km? Chodzi mi o to czy jakby sie scigaly to czy 85konny wygra czy nie ma raczej roznicy? |
Autor: | fullxda [ 02 Maj 2011, 20:17 ] |
Temat postu: | |
poz 1 i 2 to w przyspieszeniu wygrają benzynowce a w elastycznosci zdecydowanie diesle a poz 3 to wydaje mi sie ze 5 koni duzej roznicy nie bedzie raczej przy predkosci powiedzmy 120 to 85 bedzie juz troszke szybsze |
Autor: | djrusso [ 02 Maj 2011, 20:23 ] |
Temat postu: | |
1. Katalogowo są w sprincie sobie równe, ale zważywszy na to, że diesel ma lepszą elastyczną na poszczególnym biegu ciut szybciej powinien zebrać się np miedzy 60-100km/h od benzynówki. Chyba, że ten 1.2 16V jest w wersji Sporting to JTD nie da mu rady (na 99%). 2. Oczywiście 1.2 8V benz będzie lepszym wyborem, 1.9 D to wolnossący diesel, który jest nawet zaryzykuje stwierdzenie bardzo wolny i już przestarzały w stosunku do np 1.9 JTD , który ma wtrysk typu common rail. Do tego Punto 1.2 60KM jest o około 150kg lżejsze pd Punta z dieslem 1.9D. 3.Jeśli chodzi o różnicę między 80 a 85KM, raczej nieodczuwalna, w sprincie aut wyposażonych w poszczególne silniki tj 80 i 85KM będzie liczył się start iumiejętności kierowcy (z resztą jak w każdym takim przypadku) i nie można jednoznacznie stwierdzić, że 80konny diesel przegra z 85konnym..może być zupełnie odwrotnie Mam nadzieję, że pomogłem;) |
Autor: | STax [ 02 Maj 2011, 20:29 ] |
Temat postu: | |
djrusso napisał(a): 1. Katalogowo są w sprincie sobie równe
1.2 16v ma 11,4s a odmiana sporting nawet 10,9 za to 1.9 jtd ma 12,2s... Elastyczność diesla nieco lepsza. Co do pkt 2. To benzyniak będzie szybszy, bo jest sporo lżejszy, moc ta sama, a moment diesla tylko minimalnie wyższy bo turbiny brak (118nm vs 102nm) |
Autor: | fullxda [ 02 Maj 2011, 20:52 ] |
Temat postu: | |
http://www.autoweek.nl/autotest/933/Fia ... 19-JTD-ELX i punto 1 http://www.autoweek.nl/autotest/686/Fia ... V-Sporting punto 2 1.2 16v ma 6 kucy mniej i jest cięższe wiec bedzie troszke gorsze od punta 1 |
Autor: | STax [ 02 Maj 2011, 20:54 ] |
Temat postu: | |
fullxda napisał(a): punto 2 1.2 16v ma 6 kucy mniej i jest cięższe wiec bedzie troszke gorsze od punta 1
To wiemy, ale tu nikt o mkI nie mówi... |
Autor: | 639 [ 02 Maj 2011, 20:55 ] |
Temat postu: | |
djrusso napisał(a): Oczywiście 1.2 8V benz będzie lepszym wyborem, 1.9 D to wolnossący diesel, który jest nawet zaryzykuje stwierdzenie bardzo wolny
moglbys sie zdziwic... |
Autor: | djrusso [ 02 Maj 2011, 21:00 ] |
Temat postu: | |
639 miałem "przyjemność" takiej zabawy moje 1.2 8V vs 1.9 D i jak to wyglądało... diesel został z tyłu już na samym początku;) więc wiem co piszę |
Autor: | STax [ 02 Maj 2011, 21:01 ] |
Temat postu: | |
1.9D to dobry silnik ale nie ma się co oszukiwać, sprinter to to nie jest (1.2 8v też nie, ale 1s do 100km/h lepiej ma). |
Autor: | djrusso [ 02 Maj 2011, 21:09 ] |
Temat postu: | |
1.9 gdyby miał więcej mocy to owszem 60tka jest słabiutka, ale spalanie ma stosunkowo niskie;] [ Dodano: 02 Maj 2011 20:09 ] Tak nawiasem, jeśli ktoś chce wyzbyć się kompromisów to polecam ZADBANE P2/P2FL HGT 130KM w benzynie. Problem czy jakiekolwiek Punto będzie od niego szybsze zniknie ofc wyłączająć jakikolwiek tuning innych wersji. |
Autor: | 639 [ 02 Maj 2011, 21:15 ] |
Temat postu: | |
djrusso napisał(a): 1.9 gdyby miał więcej mocy to owszem
idac tym tokiem to do 1,2 w benie trzeba dodac ok 180kg i wtedy sie sprawdzic. nie wiem jaka jest roznica w masie 1.2 16V a JTD ale wydaje mi sie ze po wyronaniu ich mas JTD wygra sprint |
Autor: | STax [ 02 Maj 2011, 21:18 ] |
Temat postu: | |
djrusso napisał(a): jeśli ktoś chce wyzbyć się kompromisów to polecam ZADBANE P2/P2FL HGT 130KM w benzynie. Problem czy jakiekolwiek Punto będzie od niego szybsze zniknie HGT wymięka przy mkI GT (moc ta sama, ale turbina robi swoje). [ Dodano: 02 Maj 2011 20:18 ] 639 napisał(a): idac tym tokiem to do 1,2 w benie trzeba dodac ok 180kg i wtedy sie sprawdzic. nie wiem jaka jest roznica w masie 1.2 16V a JTD ale wydaje mi sie ze po wyronaniu ich mas JTD wygra sprint
No tak, ale nie porównujemy całe auta, buda waży tyle samo, a masa silnika to też jedna z jego cech |
Autor: | djrusso [ 02 Maj 2011, 21:28 ] |
Temat postu: | |
STax mk1 GT ma tylko 1.4T 130KM, a żadna turbina nie zastąpi pojemności;) im większy silnik tym lepsza elastyczność. |
Autor: | STax [ 02 Maj 2011, 21:36 ] |
Temat postu: | |
djrusso djrusso napisał(a): mk1 GT ma tylko 1.4T 130KM, a żadna turbina nie zastąpi pojemności;) im większy silnik tym lepsza elastyczność.
Oj, widać, że o Gt to ty tylko coś tam słyszałeś HGT ma ponad sekundę gorzej do 100km/h a elastyczność? HGT waży ponad 1000kg i ma coś koło 160nm, a GT waży ok 900kg i ma 206nm. Reszte policz i przemyśl sam (+ polecam obejrzeć GT w akcji na youtube ). [ Dodano: 02 Maj 2011 20:36 ] BTW jeden z moich ulubionych filmików http://www.youtube.com/watch?v=LBTUQZ-0 ... re=related |
Autor: | 2rotor [ 03 Maj 2011, 09:27 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): djrusso
djrusso napisał(a): mk1 GT ma tylko 1.4T 130KM, a żadna turbina nie zastąpi pojemności;) im większy silnik tym lepsza elastyczność. Oj, widać, że o Gt to ty tylko coś tam słyszałeś HGT ma ponad sekundę gorzej do 100km/h a elastyczność? HGT waży ponad 1000kg i ma coś koło 160nm, a GT waży ok 900kg i ma 206nm. Reszte policz i przemyśl sam (+ polecam obejrzeć GT w akcji na youtube ). [ Dodano: 02 Maj 2011 20:36 ] BTW jeden z moich ulubionych filmików http://www.youtube.com/watch?v=LBTUQZ-0 ... re=related Po wykresach z hamowni mojego (seryjnego jeszcze wtedy GT) i seryjnego HGT było widać że w żadnym miejscu HGT nie ma szans. Średni moment GTka to tyle co max HGT. |
Autor: | djrusso [ 03 Maj 2011, 09:43 ] |
Temat postu: | |
Aż dziwne, że taka niewielka turbina zastępuje z przewagą pojemność. Obecnie już tak z tego co przeczytałem w magazynach motoryzacyjnych już nie jest |
Autor: | STax [ 03 Maj 2011, 11:34 ] |
Temat postu: | |
djrusso napisał(a): Obecnie już tak z tego co przeczytałem w magazynach motoryzacyjnych już nie jest
GT i jego 1.4 turbo to zupełnie co innego niż chociażby współczesne T-jet'y. Auto było robione z nastawieniem na sport (przynajmniej do pewnego stopnia). Dlatego GT pali 10-15l/100km i ma ok 7-8s do 100km/h a GP z t-jetem pali poniżej 10l/100 ale też ma ok 9s do 100km/h. Po prostu inny pomysł na wykorzystanie mocy. No i inna turbina, w GT wcale mała nie jest, bo z tego co kojarzę "wstaje" sporo powyżej 2000rpm. Tak czy inaczej GT jest o niebo lepsze od HGT (jeśli chodzi o osiągi) a o potencjale rozwojowym nawet nie wspominam. |
Autor: | djrusso [ 03 Maj 2011, 12:15 ] |
Temat postu: | |
Jaka jest różnica miedzy Turbiną w GT , T-Jet w GP? Gdyby w HGT była opcja z turbiną to sprawy miałyby inny obrót. Mk1 GT - 976kg, Mk2 HGT - 1025kg więc różnica niewielka w wadze. |
Autor: | STax [ 03 Maj 2011, 12:30 ] |
Temat postu: | |
djrusso napisał(a): Gdyby w HGT była opcja z turbiną to sprawy miałyby inny obrót. Gdybać nie ma sensu djrusso napisał(a): Jaka jest różnica miedzy Turbiną w GT , T-Jet w GP? Dokładnie nie wiem, trzeba by było sprawdzić model turbiny, ale w GT jest chyba po prostu trochę większa no i inny program. djrusso napisał(a): Mk1 GT - 976kg, Mk2 HGT - 1025kg więc różnica niewielka w wadze.
50 kg to nie za wiele, ale przeczytaj to co 2rotor napisał na poprzedniej stronie o momencie obrotowym. |
Autor: | djrusso [ 03 Maj 2011, 12:43 ] |
Temat postu: | |
około 50Nm zyskuje dzięki tej turbinie. Ciekawe jak wygląda elastyczność obu modeli oraz ich V-max. |
Autor: | STax [ 03 Maj 2011, 12:44 ] |
Temat postu: | |
djrusso: 50nm przy maksie. Ale chodzi o to, że w całym przebiegu prędkości obrotowej moment jest większy niż w HGT |
Autor: | djrusso [ 03 Maj 2011, 12:46 ] |
Temat postu: | |
Tak masz racje, w całym przedziale GT ma przewagę nad HGT. HGT może wyciągnąć do 230km/h z tego co się orientuje. |
Autor: | STax [ 03 Maj 2011, 12:56 ] |
Temat postu: | |
djrusso napisał(a): HGT może wyciągnąć do 230km/h z tego co się orientuje.
http://www.youtube.com/watch?v=bxCaNdguGaQ |
Autor: | marioskarpa [ 03 Maj 2011, 13:00 ] |
Temat postu: | |
fajny filmik, dobrze ze miał elektroniczny ogranicznik do 250km/h |
Autor: | STax [ 03 Maj 2011, 13:02 ] |
Temat postu: | |
marioskarpa napisał(a): fajny filmik, dobrze ze miał elektroniczny ogranicznik do 250km/h
Kiedyś był filmik jak licznik się "przekręcał" Jak znajdę to wrzucę. [ Dodano: 03 Maj 2011 12:02 ] Tak btw, silnik po modach, ale patrzcie na obrotomierz http://www.youtube.com/watch?v=kdXLB1SE ... re=related |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |