Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto 2 | Jaki silnik ? 1.2 16v czy 1.8 hgt 130KM ?
https://fiatpunto.com.pl/topic61321.html
Strona 1 z 1

Autor:  Arczi97 [ 22 Paź 2021, 05:37 ]
Temat postu:  Punto 2 | Jaki silnik ? 1.2 16v czy 1.8 hgt 130KM ?

Witam. Przymierzam się do zakupu. Wcześniej byłem posiadaczem punta z 2002r z silnikiem 1.2 16v. Tym razem zastanawiam się nad 1.8 HGT 130km . Porady na innych forach nie do końca pozwalają sobie wierzyć. Niektóre wypowiedzi pozostawiają wiele do życzenia. Nie miałem nigdy styczności z tym silnikiem i chciałbym się dowiedzieć cokolwiek na ten temat, typu spalanie , awarie, dynamika i ogólnie :roll: Wielkie dzięki za opinie :)

Autor:  rafisz [ 22 Paź 2021, 11:58 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 | Jaki silnik ? 1.2 16v czy 1.8 hgt 130KM ?

przeczytaj topic3302.html

Autor:  sta1416 [ 22 Paź 2021, 13:48 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 | Jaki silnik ? 1.2 16v czy 1.8 hgt 130KM ?

W 1.8 HGT słowo klucz: wariator faz rozrządu.
W 1.2 16v słowo klucz: hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych.

Autor:  ipIV [ 23 Paź 2021, 00:28 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 | Jaki silnik ? 1.2 16v czy 1.8 hgt 130KM ?

1. Na pl rynku będzie trudno dostać HGT w db stanie. A jak już to bez 10-15 tys nie podchodź i 2k na pakiet startowy... a za tyle (15-20) to lepiej kupić GP Tjet jak ma to być daily ;) A dynamika jazdy będzie lepsza.

1.8 HGT jedzie w użytkowym zakresie obrotów podobnie do Fiesty VII 1.0 EB 100KM :E Nawet fiestą jeździ się nieco lepiej :E HGT trzeba piłować do odcinki ~7000rpm, żeby wykorzystać te 130KM. Także SZAŁU NIE MA (w dzisiejszych czasach) :E Ale nie ma źle. Jak przesiadłbym się z PE do 1.2 8V to by była trageeeedia, jak do HGT to jest ok. Przy normalnej jeździe można uzyskać bez problemu dynamikę jazdy z jaką ja jeżdżę w zasadzie każdym autem.... no chyba, że to 1.2 8V czy Tipo 1.4 95 - lipa, GP 1.4 95 też rady nie daje ale to ostatnie już mnie nie męczy ;)

2. Silnik jest wrażliwy na olej. Dla wariatora im bardziej lepki tym lepiej ale dla panewek niekoniecznie.
Będziesz jeździł zimą na 10W40, nie daj boże na 15W40 (panie stare auto tylko minnnerał) :E To stuknie panewką prędzej czy później. Będziesz lał 5W30 to wariator się rozklekocze po kilkunastu/dziesięciu tysiącach :E

Generalnie na lato 10W40, na zimę 5W40 albo nie jeździć zimą.

Poziom oleju: nie mniej niż max :E

Silnik CF3, CF4 ma zintegrowaną przepływkę z elektroniczną przepustnicą. Używki - 300-400zł, nówka 3000. Ponoc lubi się zepsuć. Silnik CF3/4 ma klapy wirowe :E .... CF2 nie wiem. Ale EGR-a nie ma i to benzyna także raczej problemów z nimi być nie powinno.

Prawdopodobnie lubi paść sterownik silnika Hitachi ;)


3. Spalanie: 10 +/- 1. 80% trasa - 9; odwrotne proporcje - 11 ;) Bez jakiegoś katowania - normalna jazda. Słabo... niewiele więcej pali focus mk3 ST :E PE 1.4 190KM pali mi 8-9.

4. Były przypadki rwania zębów paska rozrządu -> Moim zdaniem przyczyna to jazda na uszkodzonym wariatorze. Wariator NIE może klepać, nawet przez chwilę po rozruchu.
Jak klepie do 5s to do odratowania niewielkim kosztem. Jak klepie dłużej/cały czas - złom... a w ciągu ostatniego roku wariatory poszły o 100% do góry ;) Z ~700 na ~1400 :E

Jak klepie kilka sekund po rozruchu, to wystarczy zestaw naprawczy za 50zł. W zasadzie co rozrząd wypadałoby zrobić regenerację nawet jak jest cisza :E

5. Sprzęgło - jak w każdym aucie. Rzeźnik zabije je po 50 tys km, dobry kierowca - 200-300 tys km.

6. Skrzynia - C510. To jest dobra konstrukcja tylko jej bolączką są wycieki. W T-jetach wytrzymuje 300 i więcej Nm, dużo trwalsza od M32 ;) Natomiast w HGT jest bardzo krótka - 5bieg, 5000rpm przy 150km/h. Brakuje szóstki. M. in stąd to wysokie spalanie w trasie.

7. Jako daily nie polecam bo będzie lament jaki to szajs ;) , jako zabawka i część historii techniki :E spoko ;)

Polecam przeczytać moje tematy. Import CH, auta relatywnie w db stanie, czerwone w nieco gorszym a ile zabawy było z walką z wyciekami itp... a to nie były typowe usterki tego silnika ;) W Niebieskim zespół napędowy był w lepszym stanie. Nie było wycieków z pieca poza uszczelką pokrywy.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/