Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

multi jet 1.3 co sądzicie o tym? pilne
https://fiatpunto.com.pl/topic27543.html
Strona 1 z 2

Autor:  Matowy [ 18 Mar 2011, 16:46 ]
Temat postu:  multi jet 1.3 co sądzicie o tym? pilne

witajcie , mój ojciec chce kupić grande 1,3 multijet..
wiem ze są 75 koni i 90 konne
na co uważać?
czym się sugerować...
ogólnie polecacie ten silnik?
ja mam 1,4 8v i jestem zadowolony..
ale słyszałem dobre opinie o tym diselku ;)

Autor:  MARINESKU [ 18 Mar 2011, 17:25 ]
Temat postu: 

O tuż kolego jestem posiadaczem m-jeta 1,3 i powiem tak silnik fajny nie zrażać się turbo dziurą, ja jeżdżę spokojnie, jak trzeba to mu depnę a turbo jak zaciągnie to fajnie ciśnie, silnik jest oparty na rozrządzie napędzanym łańcuszkiem więc kosztowne wymiany odpadają tylko trzeba pamiętać o wyższym poziomie oleju niż standardowo w połowie bagnetu, na wskazaniu pod max, przy zakupie sprawdzić czy turbo działa dobrze, przy 1800 obr powinien mocno ciągnąć w górę czuć to, no i czy nie świszczy głośno jak się wkręca, latem jak gorąco to coś słychać ale dyskretnie, a reszta to standard na trzepaki czy coś nie stuka i puka oraz jazda testowa, no i pod kompa podłączyć i sprawdzić czy błędów nie ma i czegoś niepokojącego, jeśli ma nalatane 100 tyś to od razu EGR nowy wstawić nie kombinować z regeneracją szkoda kasy bo na bank jest w złym stanie, pozdrawiam i życzę chłodnego podejścia do zakupu, a tak w ogóle to na ASO oddać na max przegląd stracić z parę stów a nie wtopić tysiące ciężkie.

Autor:  Hubik [ 18 Mar 2011, 17:27 ]
Temat postu: 

Różnica między 75KM a 90KM to rodzaj turbiny. Ta w wersji 90KM ma zmienną geometrię łopatek.

Sam silnik mogę polecić - mi się sprawował bez zarzutu.

Jest jeszcze ciekawostka związana z wersją 90KM: z 5-biegową skrzynią biegów montowane jest zwykłe koło zamachowe, natomiast z 6-biegową niestety już dwumasowe...

Autor:  Matowy [ 18 Mar 2011, 17:36 ]
Temat postu: 

tak własnie słyszałem o tej 6cio biegowej i dwumasie... dwumas odpada niechce aby ojciec miał potem kosztowne wymiany.
ogólnie to szukamy tego 90 konnego ale jak znam zycie trafi sie pewnie jakiś 75 koni w fajnym stanie ;)

Autor:  Hubik [ 18 Mar 2011, 17:49 ]
Temat postu: 

Nie wiem jakie masz potrzeby ale jak na próbę wsiadłem do wersji 75KM to muszę przyznać, że jest spora różnica w porównaniu z 90KM chociaż to tylko 15KM i 10Nm mniej. Pierwsza myśl jaka mnie naszła to "ten samochód nie jeździ" :D

Oczywiście wersja 90KM też nie jest jakimś potworem, 1.9 130KM bije go na głowę ale tak czy inaczej, zawsze lepiej mieć choć trochę więcej kucy pod stopą ;)

Autor:  MARINESKU [ 18 Mar 2011, 17:51 ]
Temat postu: 

Matowy napisał(a):
ale jak znam zycie trafi sie pewnie jakiś 75 koni w fajnym stanie ;)

zapewne ale jak padnie to koszt nowej to ok 2 koła., sam chciałem 90 konną ale koszt sporo wyższy, 75 konna to mniej kłopotów coś za coś.

Autor:  Hubik [ 18 Mar 2011, 17:52 ]
Temat postu: 

MARINESKU napisał(a):
zapewne ale jak padnie to koszt nowej to ok 2 koła
Koszt czego?

Autor:  Matowy [ 18 Mar 2011, 17:53 ]
Temat postu: 

a 90konne wychodza takze ze skrzynia 5 biegowa prawda? wiec bede szukał 5 biegowej skrzyni 90 koników ;p

Autor:  MARINESKU [ 18 Mar 2011, 17:57 ]
Temat postu: 

Hubik napisał(a):
1.9 130KM bije go na głowę ale tak czy inaczej, zawsze lepiej mieć choć trochę więcej kucy pod stopą ;)

tu jest racja na rynku można poszperać może coś się trafi, ale czy jego Ojciec będzie zainteresowany.

[ Dodano: 18 Mar 2011 16:57 ]
Hubik napisał(a):
MARINESKU napisał(a):
zapewne ale jak padnie to koszt nowej to ok 2 koła
Koszt czego?

turbinki.

Autor:  Matowy [ 18 Mar 2011, 17:58 ]
Temat postu: 

nie on nie chce 1,9 ;) bo będzie szybszy ode mnie ;)
a tak serio to chce 1,3 multijeta bo jest na łańcuchu
miał corse na łańcuchu i był spokojny..
tylko 1,3 wchodzi w gre;]
1,9 to ja bym bardzo mocno chciał;]

Autor:  kazaa [ 18 Mar 2011, 20:03 ]
Temat postu: 

Matowy napisał(a):
a 90konne wychodza takze ze skrzynia 5 biegowa prawda? wiec bede szukał 5 biegowej skrzyni 90 koników ;p


Tak , polecam bo nie mają 2 masu

[ Dodano: 18 Mar 2011 20:02 ]
Matowy napisał(a):
witajcie , mój ojciec chce kupić grande 1,3 multijet..
wiem ze są 75 koni i 90 konne
na co uważać?
czym się sugerować...
ogólnie polecacie ten silnik?
ja mam 1,4 8v i jestem zadowolony..
ale słyszałem dobre opinie o tym diselku ;)


Małe spalanie , idioto odporny silnik , jedynie T jest małe i siada dość szybko

[ Dodano: 18 Mar 2011 20:03 ]
Matowy napisał(a):
nie on nie chce 1,9 ;) bo będzie szybszy ode mnie ;)
a tak serio to chce 1,3 multijeta bo jest na łańcuchu


łańcuchy też się zrywają , osiągi 1.3 90 ma dużo lepsze niż bena 1.4 [;

Autor:  kropekGP [ 18 Mar 2011, 20:51 ]
Temat postu: 

Racja, różnica miedzy 75KM a 90KM jest spora. Moim zdaniem 2 masowego koła nie ma się co bać, tak samo turbo z VTG - jak ma coś paść to padnie i głównie zależy to od stylu jazdy. Mojego auta szukałem ponad 3 miechy i z doświadczenia wiem że znalezienie 90KM ze skrzynią 5 graniczy z cudem. Propo silnika 1.3 to chyba jeden z lepszych silników w tej kategorii, i to pod względem trwałości i właściwości.

Autor:  rajtek [ 18 Mar 2011, 21:10 ]
Temat postu: 

a jakby tak 75 koni i chipowanie na 82 konie?ale chipowanie a nie jakis box,wtedy powinno byc kompromisowo,co do egr;
przy 145 tys zleciłem oczyszczenie egr,kolektora,przepustnicy i super auto az do sprzedazy
-przepływka-mała modyfikacja i juz nie ma turbodziury,a subiektywnie odczuwałem,że jak wlałem paliwo typy premium to auto było czułen na dotykanie gazu ,a to lubię

Autor:  autofan [ 18 Mar 2011, 21:17 ]
Temat postu: 

rajtek napisał(a):
przepustnicy

W dieslu przepustnica?? :)

Autor:  kazaa [ 19 Mar 2011, 01:03 ]
Temat postu: 

rajtek napisał(a):
a jakby tak 75 koni i chipowanie na 82 konie?ale chipowanie a nie jakis box,wtedy powinno byc kompromisowo,co do egr;
przy 145 tys zleciłem oczyszczenie egr,kolektora,przepustnicy i super auto az do sprzedazy
-przepływka-mała modyfikacja i juz nie ma turbodziury,a subiektywnie odczuwałem,że jak wlałem paliwo typy premium to auto było czułen na dotykanie gazu ,a to lubię


1. z 75 przyrost góra 10PS z tego turbo , nie adekwatny przyrost do wydatku na nowe mapy
2. egr to zło i to powinno się wycinać
3. diesel nie ma przepustnicy , ma klapę gaszącą
4. możesz się pochwalić modyfikacją przepływki ?

Autor:  krism84 [ 19 Mar 2011, 01:39 ]
Temat postu: 

przy dzisiejszych cenach benzyny/oleju napędowego jaki jest sens kupować diesla?
Widzimy na sygnaturce Hubik-a że mu dieselek pali 7,2l mi benzyny 7,7 chyba wszystko jasne

Autor:  kazaa [ 19 Mar 2011, 01:46 ]
Temat postu: 

krism84 napisał(a):
przy dzisiejszych cenach benzyny/oleju napędowego jaki jest sens kupować diesla?
Widzimy na sygnaturce Hubik-a że mu dieselek pali 7,2l mi benzyny 7,7 chyba wszystko jasne


Oczywiście , że jest sens :

1. 7.2 to po mieście spali 1.3 mj , na trasie bez trudu jest 5/100 , odpowiednio bena ( na przykładzie p2 1,2 ) 8-9 miasto , trasa 6-7
2. łatwiej o oszczędności , można mieć spokojnie ponad 1zł na litrze do przodu w porównaniu do beny
3. moment obrotowy

Autor:  marioskarpa [ 19 Mar 2011, 12:12 ]
Temat postu: 

moj 1.9 w miescie polis 6.4-6.5 ;> wiec chyba 1.3mj zejdzie niżej w miescie?

Autor:  kazaa [ 19 Mar 2011, 14:24 ]
Temat postu: 

marioskarpa napisał(a):
moj 1.9 w miescie polis 6.4-6.5 ;> wiec chyba 1.3mj zejdzie niżej w miescie?


masz chyba w Krakowie same obwodnice w mieście , nie ma cudów , jak masz korki to poniżej 8-9 nie zejdziesz , różnymi autami jeździłem i po zatłoczonym małym mieście nie będzie mniej , szczególnie jak ktoś klepnie buta

Autor:  yacub [ 19 Mar 2011, 15:10 ]
Temat postu: 

moim zdaniem dla zwykłego zjadacze chleba nie ma sensu kupowac diesla który na starcie jest dużo droższy wiec ta rożnica w w spalaniu rozkłada sie na bardzo długie dystanse albo na długi okres eksploatacji ( jak ktoś robi nie duze przebiegi)

Autor:  olos47 [ 19 Mar 2011, 15:23 ]
Temat postu: 

yacub, masz rację. Wiele osób liczy różnice w cenie zakupu i paliwa. Biorąc pod uwagę koszty serwisu noweczesnych diesli to nigdy ci się to nie zwróci. Jak będzie blisko to padnie turbina, dwumasówka i pewnie wtryskiwacze z pompą; a wtedy całe oszczędności ze spalania idą się wysikać... :wink:

Autor:  daras [ 20 Mar 2011, 15:04 ]
Temat postu: 

Dieslem się przyjemniej i taniej jeździ, niż benzyną o "porównywalnej" mocy.
I za to się płaci. To trochę tak, jakby kupić mocniejszego beznzyniaka (np. 1.4 95 KM zamiast 77 KM). Też przecież będzie droższy od słabszego.
Co do silnika 1.3 - miałem i polecam.
To jest chyba najbardziej optymalny silnik w Grande.
Brać ze skrzynią 6ką i się nie bać. Tylko trzeba znaleźć porządne, niebite autko, najlepiej z pierwszych rąk. Pewnie będzie bardzo trudno.

Autor:  Hubik [ 21 Mar 2011, 10:43 ]
Temat postu: 

marioskarpa napisał(a):
moj 1.9 w miescie polis 6.4-6.5 ;> wiec chyba 1.3mj zejdzie niżej w miescie?
Miasto miastu nierówne, poza tym dochodzi jeszcze styl jazdy. Niestety na to pierwsze nie mam wpływu: do pracy mam 15km w jedną stronę przez miasto i połowę tego dystansu stoję w korku. I stoję, to jest najlepsze określenie sposobu poruszania się w tym korku. Więc spalanie i tak jest przyzwoite. Miałem wcześniej Punto I 1.2 75KM i potrafiło spalić więcej przy identycznym użytkowaniu.

A trasa to już co innego. Raz w miesiącu jeżdżę z Wawy do Ostravy przez Cieszyn i wtedy spalanie jest na poziomie 5 do 6 litrów w zależności od tego czy się śpieszę czy nie :E

Autor:  kox [ 21 Mar 2011, 19:10 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
jak masz korki to poniżej 8-9 nie zejdziesz

ładnie go gnieciesz, mój teraz na 15tkach pali 6,9 ;)

Autor:  kazaa [ 21 Mar 2011, 19:41 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
ładnie go gnieciesz, mój teraz na 15tkach pali 6,9 ;)


nie muszę gnieść , rób krótkie odcinki jak było zimno i jeszcze większość na pół sprzęgle w korku , nie ma cudów ...

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/