Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Testy przyspieszenia + diagnostyka
https://fiatpunto.com.pl/topic58942-25.html
Strona 2 z 5

Autor:  steyr [ 23 Sie 2018, 21:18 ]
Temat postu: 

Podciśnienie MAP masz za duże, na wolnych obrotach powinno być ~30kPa. Posprawdzaj wężyki podciśnienia, zdejmik wężyk podciśnienia z reduktora zatkaj go palcem szczelnie i sprawdź czy zmienia się MAP. Druga sonda za katem też coś za bardzo chwilami faluje.

Autor:  radex324 [ 26 Sie 2018, 13:03 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Hamulce mam świeże na 100% nie blokują, sprawdzę te przewody ale na benzynie to samo, zamówiłem sobie na allegro "endoskop" za 32zł :E :hahaha: może uda się kata zobaczyć. mam klejoną obudowę filtra powietrza może to też przepuszcza jutro przytkam ręką i posprawdzam. Na kompresje jestem umówiony na niedziele/poniedziałek.

[ Dodano: 23 Sie 2018, 21:52 ]

Spalanie LPG u mnie wynosi 8-10L na 100km nwm czy ta informacja coś da.

[ Dodano: 26 Sie 2018, 13:03 ]

Chyba mam częściowe rozwiązanie zagadki. teraz jak pojechałem ustawić sobie linkę wybieraka to przy okazji zrobiłem test przyspieszenia i wyszedł bardzo dobrze mimo buksowania kół przy starcie.Dzisiejsza pogoda deszczowa i około 14* na dworze, wydaje mi się że winna jest temperatura powietrza która u mnie wynosi w normalny dzień powyżej 50*

Załączniki:


Autor:  steyr [ 26 Sie 2018, 20:41 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Porównaj rano jak silnik zimny czy temperatura powietrza w kolektorze jest taka jak temp. otoczenia. Podczas jazdy temp. powietrza w kolektorze bez problemu może osiągać 50C.

Autor:  radex324 [ 26 Sie 2018, 20:58 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Tak jest taka sama przed odpalaniem i chwile po , np dzisiaj przy temperaturze 12*C na dworze było około 35< *C Jak jest zwykły dzień powyżej ok. 25*C na dworze to auto zamuala co widać na poprzednich czasach. Nie wiem co z tym robić.

[ Dodano: 26 Sie 2018, 20:58 ]

A do reduktora nie dochodzi mi żaden wężyk podciśnienia, są tylko gazowe i jakiś połączony z listwa wtryskową.

Autor:  steyr [ 26 Sie 2018, 21:33 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Zrób zdjęcie reduktora i listwy wtryskowej. Zrób test rano i zobacz czy na zimnym silniku temp. powietrza w kolektorze wlotowym jest taka sama jak temp. otoczenia.

Autor:  radex324 [ 26 Sie 2018, 21:48 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Tak temperatura jest taka sama pisałem o tym post wyżej. Dopiero jak samochód się nagrzewa to temperatura rośnie. Tu mam fotki instalacji.

Załączniki:




Autor:  pmx007p1 [ 27 Sie 2018, 00:01 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Nie ma podciśnienia?
Załącznik:
Komentarz do pliku: Podciśnienie raczej musi być.


Autor:  radex324 [ 27 Sie 2018, 00:07 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Ten wężyk jest podłączony pod listwe wtryskiwaczy po prawej stronie.

[ Dodano: 27 Sie 2018, 00:07 ]

Chyba ze pomieszały mi się one ale na 99% dobrze spojrzałem.

Autor:  cedec1 [ 27 Sie 2018, 00:09 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

radex324, to jest podciśnienie :wink:

[ Dodano: 26 Sie 2018 23:09 ]

podłączone do kolektora ssącego

Autor:  radex324 [ 30 Sie 2018, 11:32 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

A to sory nie wiedziałem :oops: , myślałem że to ma być pod silnik gdzieś podłączone lub filtr. Jutro sprawdzę to zatykając.

[ Dodano: 28 Sie 2018, 18:08 ]

Sprawdzone na postoju 30kPa a przy klimie jest 40kPa. Wężyka nie ściągałem bo strasznie mocno się trzymał, ale ciśnienie wychodzi ok.

[ Dodano: 29 Sie 2018, 20:37 ]

pmx007p1, I co testował kolega podłączenie żarówki zamiast siłownika zmiennych faz? Jak nie to ja jutro postaram się to wykonać o ile uda mi się wtyczkę odpiąć(zaklejona).

[ Dodano: 30 Sie 2018, 11:32 ]

Jakie ma być fabryczne ciśnienie w cylindrach? Przyszedł mi manometr i dzisiaj zmierzę.

Autor:  cedec1 [ 30 Sie 2018, 12:56 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

nie mam na razie dostępu do komputera ale zapewne elern będzie podane

Autor:  radex324 [ 30 Sie 2018, 20:39 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Nie widziałem w elearn.

[ Dodano: 30 Sie 2018, 20:39 ]

Kompresja została zmierzona, pierwsze pomiary były wykonywane najpierw na chłodnym silniku(stał ze 1-2H) kompresja widoczna na zdjęciu. 3 cylinder wykazał kompresję 5.5 bara i po wlaniu paru ml oleju kompresja spadła do niecałych 2 bar! :E Silnik został odpalony po założeniu świec pochodził ze 10 minut i zostały wykonane kolejne pomiary(zdjęcie) co dziwne 3 cylinder odzyskał kompresję. Prawdopodobnie zawory się przytykają na tłokach widoczny lekki nagar. Wujek poradził zalać tłoki do pełna naftą żeby nagar troszkę zeszedł.

Załączniki:
KOMPRESJA.png
KOMPRESJA.png [ 4.6 KiB | Obejrzany 12776 razy ]

Autor:  cedec1 [ 30 Sie 2018, 22:11 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

pomiar powinien wynosić około 11: 12 bar tak przy średnio zużytym silniku przy trzech barach nie ma szans żeby ten silnik odpalił coś źle po mierzyłeś chyba A czy na zimnym silniku pali normalnie na 4 cylindry? czy dopiero jak się rozgrzeje to chwyta na wszystkie gary?

Autor:  radex324 [ 30 Sie 2018, 22:15 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Silnik nawet jak jest zimny odpala bardzo ładnie, nie szarpie nic, pomiar jest w 99% pewny był wykonywany po minimum 3 razy. Skąd masz te informacje o kompresji? Ja ani w elearn ani w necie nie mogę znaleźć tych informacji.

Autor:  cedec1 [ 30 Sie 2018, 22:35 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

jestem mechanikiem motocyklowym poniżej 5 barach silniki 4suwowe nie są w stanie już odpalić a w 2suwach już przy 7 barach jest problem wiem z doświadczenia

[ Dodano: 30 Sie 2018 21:35 ]

nowe fabryczne silniki mają po 14 barów

Autor:  radex324 [ 30 Sie 2018, 22:49 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Za miesiąc gdzieś będę zmieniał oleje/filtry/świece to tłoki zaleje czyścikiem do przepustnic. Co zrobić z tym silnikiem najlepiej?

Autor:  cedec1 [ 30 Sie 2018, 23:39 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

ciężka sprawa bo zawory odpadają bo masz samo regulatory jeżeli by one padły to klepał by zaworami przez pare pierwszych sekund po odpaleniu być może masz zapieczone pierścienie nagarem jest na yt film jek facet wlewa naftę przez otwór na świecę i pomaga mu coś w seicencie z silnikiem 1.2 16v ale teraz nie mogę znaleźć linku ehh
ile nalotu pokazuje licznik ? i czy jest w miarę wiarygodny?

Autor:  radex324 [ 30 Sie 2018, 23:48 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Teraz 145000 kupiony 126000 w body 144cos różnica kilku km chyba przez moją zabawę kiedyś. Prawdopodobnie przebieg wiarygodny, próba olejowa nic nie zrobiła więc podejrzewam nagar, poza tym na endoskopie było widać go na tłokach. Poszukam tego filmu z czyszczenia naftą. Jeszcze układ dolotowy przerobię żeby brał świeże powietrze a nie z pod lampy gorące.

Autor:  cedec1 [ 30 Sie 2018, 23:55 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

https://www.youtube.com/watch?v=mIus9CqmuHw znalazłem

Autor:  Pabllo78 [ 31 Sie 2018, 00:20 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

cedec1, ciekawy film

Autor:  pmx007p1 [ 31 Sie 2018, 01:04 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Jak inspekcja, to na full (zanim padną dalsze pochopne decyzje, np. "ściąganie czapki", remont).
Wypadałoby obejrzeć endoskopem zawory, chyba jedyna opcja, to po zrzuceniu kolektorów (przy okazji w katalizator spojrzeć).
Bo przez otwór po świecy nie bardzo, nawet jak endoskop ma nakładane lusterko pod kątem, to słabo będzie widać albo nic.
Luzy regulowane hydraulicznie, ale przecież te regulatory też się psują, zatykają syfem, blokują, zużywają, ciekną. Wieczne nie są.
Jak kompresja wychodzi źle, to trzeba wyeliminować najpierw właśnie zawory, później się martwić tłokami, pierścieniami, uszczelką głowicy.
Staromodne "próby olejowe" (oraz "odmoczenie" pierścieni) mogą szkodzić katalizatorowi i/lub obu sondom, także ostrożnie z ilością lanego oleju, diesla, nafty.

Autor:  radex324 [ 31 Sie 2018, 08:53 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Kolektor wydechowy wygląda jak kupa rdzy, obawiam się urwania śrub. Czy potrzeba dać nową uszczelkę przy ściąganiu tego? Czy wystarczy odkręcić te kilka śrub czy cały układ wydechowy trzeba ściągać? cedec1, Dzięki za filmik.

Autor:  steyr [ 31 Sie 2018, 10:07 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Niską masz kompresje, ostatnio jak mierzyłem u siebie to na każdym cylindrze było ~14Bar silnik 1.2 16v przebieg 229kkm. Przy zapieczonych pierścieniach miałbyś znaczny problem z zużyciem oleju. Ile wlałeś tego oleju na tłoki? Powinno się wlać ~50ml i wtedy mierzyć kompresję, jeśli wzrośnie jest problem na połączeniu cylinder-pierścienie-tłok jeśli nie wzrośnie to zawory nie są szczelne. Kwestia jeszcze rozrządu czy nie jest przestawiony. Jeśli problem jest w zaworach to przyglądnąłbym się konkretnie instalacji lpg, przyczyna musi być wypalenia zaworów.

Autor:  cedec1 [ 31 Sie 2018, 10:11 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

nafta może zaszkodzić dla tego najlepiej zalać cylindry i odczekać aż wszystko zcieknie i na końcu sprawdzić endoskopem jak masz w posiadaniu czy wszystko zeszło

Autor:  radex324 [ 31 Sie 2018, 10:16 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Olej wlewałem tylko do 3 cylindra kilkanaście ml, przy wymianie świec wszystko powtórzę. Po wlaniu oleju kompresja spadła z 5.5 do 2 a później już normalnie była.LPG o przebiegu 20kkm raczej by tak szybko nie uszkodziło tym bardziej że jest bardzo dobrze wystrojone. Dużo roboty jest z odkręceniem kolektora? Tam radę bez kanału? Uszczelkę trzeba nową?

Strona 2 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/