Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Max.moment-wrazenia subiektywne
https://fiatpunto.com.pl/topic24691-50.html
Strona 3 z 4

Autor:  greg505 [ 04 Mar 2011, 23:45 ]
Temat postu: 

ja tam widze ze dopiero po 15sekundach wrociles na swoj pas,
ale ok, zycze sobie i innym takich "pasow startowych" na codzien ;)

Autor:  ipIV [ 04 Mar 2011, 23:46 ]
Temat postu: 

Prawda jest taka, że bez 120kuni na tonę trudno mówić o sprawnym wyprzedzaniu czy dynamice jazdy ;)

Autor:  STax [ 04 Mar 2011, 23:49 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
ja tam widze ze dopiero po 15sekundach wrociles na swoj pas

Heh, jakby patrzeć kiedy wróciłem, to pod koniec filmiku stoję w miejscu bo wogóle na własny pas nie wracam ;)
A tak serio to w 8-9sek. było już po wszystkim.

Autor:  greg505 [ 04 Mar 2011, 23:50 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Prawda jest taka, że bez 120kuni na tonę trudno mówić o sprawnym wyprzedzaniu czy dynamice jazdy ;)

no co ty :> przeciez 55 "overtaking everything" :D

Autor:  STax [ 04 Mar 2011, 23:52 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Prawda jest taka, że bez 120kuni na tonę trudno mówić o sprawnym wyprzedzaniu czy dynamice jazdy

No, przy 120km/tone to bym powiedział, że już znacznie więcej niż sprawne wyprzedzanie jest ;)

greg505 napisał(a):
no co ty przeciez 55 "overtaking everything"

A co, żal? :mrgreen:
Sam piszesz, że nigdy nie próbowałeś wyprzedzania na 5. więc nie ma sensu dalej tego ciągnąć. Ty nie próbowałeś, moje auto sobie z tym swobodnie radzi (więc GP 1.4 8v od którego się zaczął temat tym bardziej) i chyba na tym ten wątek możemy skończyć.

Autor:  ipIV [ 04 Mar 2011, 23:54 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
No, przy 120km/tone to bym powiedział, że już znacznie więcej niż sprawne wyprzedzanie jest Wink

ta ale bez tych 120km to sprawnie można wyprzedzić traktor, kumbajn, autobus czy coś co sie nie porusza szybciej niż 50km/h :P

Autor:  STax [ 04 Mar 2011, 23:56 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
ta ale traktora, kumbajnu, autobusu czy czegoś co sie nie porusza szybciej niż 50km/h

Nie no, nie przesadzaj, taki stosunek moc/masa ma PGT czy HGT a tam raczej na wyprzedzanie (zwłaszcza PGT) nie da się narzekać ;)

Autor:  ipIV [ 05 Mar 2011, 00:00 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Nie no, nie przesadzaj, taki stosunek moc/masa ma PGT czy HGT a tam raczej na wyprzedzanie (zwłaszcza PGT) nie da się narzekać Wink

pgt ma koło 150km/t hgt 140 nie chce mi sie przeliczać ;)
Ogólnie do pII nie mniej niż 1.4 16V 95KM ;) W gp to minimum multiair 105, bravo - tjet 120.

[ Dodano: 04 Mar 2011 23:00 ]
będą okolice 110-120km/t ;) na oko :P

Autor:  STax [ 05 Mar 2011, 00:08 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
pgt ma koło 150km/t hgt 140 nie chce mi sie przeliczać

PGT realnie gotowe do jazdy waży coś ponad 1000kg czyli wychodzi ok 130KM/tone. Nie wiem ile waży HGT.
Tyle że moc mocą, a jednak wyższy moment PGT dzięki turbo dużo zmienia.

Autor:  ipIV [ 05 Mar 2011, 00:11 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
a jednak wyższy moment PGT dzięki turbo dużo zmienia


moment jest ściśle powiązany z mocą przez obroty :>

Turbo jedynie zwiększa sprawność silnika jednoczesnie zmieniajac jego charakterystykę :>


Pgt koło tony? :> 850-900kg maks. 1.4T to nie ciężki solidny klekot.
Jakos nie chce mi sie w to wiezyć :> rzuc danymi z katalogu.

Inaczej :> 0-100 w czasie <10s? :>

Autor:  STax [ 05 Mar 2011, 00:21 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Pgt koło tony? 850kg maks

Fajnie by było ale nie ma tak dobrze.
MK I najlżejsze miało wg fabryki (i DR) 842kg, moje ma wbite 875kg, a dla PGT chyba coś koło 1000 kg podawali. Do tego dorzuć kierowcę i masz koło tony.


ipIV napisał(a):
moment jest ściśle powiązany z mocą przez obroty

Tak tak, to wiemy ;)
PGT 130KM@5750rpm & 204nm@3000rpm
HGT 130KM@6300rpm & 164nm@4300rpm
Przy czym trzeba pamiętać, że PGT to 1,4 a HGT 1,8.

ipIV napisał(a):
Turbo jedynie zwiększa sprawność silnika

I w tym całym "jedynie" tykwi sedno ;)

[ Dodano: 04 Mar 2011 23:21 ]
ipIV napisał(a):
rzuc danymi z katalogu.

PGT http://www.infosamochody.pl/dane_techni ... to_gt.html
HGT http://www.motofakty.pl/artykul/fiat_punto_hgt.html (1020kg)

Autor:  ipIV [ 05 Mar 2011, 00:27 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
moje ma wbite 875kg,

fajnie bo moje waży 886 z 2x cięższymi kołami od serii i z Panem diagnostą onboard i gratami w bagażniku :E

http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4be418cf4130f1202.jpg

A wiecej złomu konstrukcyjnego robiącego 4 gwiazdki ma niż PI :E


STax napisał(a):
Przy czym trzeba pamiętać, że PGT to 1,4 a HGT 1,8.


eta silnika poprawiona ;) 1.8T by na lajcie 180KM miał :> przy nieco większym spalaniu.

Autor:  STax [ 05 Mar 2011, 00:30 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
fajnie bo moje waży 886 z 2x cięższymi kołami od serii i z Panem diagnostą onboard i gratami w bagażniku

Tzn ważyłeś i tyle wyszło?
Ciekawa sprawa. A ile masz w DR wbite?

Autor:  ipIV [ 05 Mar 2011, 00:32 ]
Temat postu: 

To jakieś masy podane z 1,5x(hardkorowy koksu) onboard bo to nie możliwe imho :E

[ Dodano: 04 Mar 2011 23:32 ]
W DR to ja mam DMC (1385kg) a nie masę netto :E

Autor:  STax [ 05 Mar 2011, 00:36 ]
Temat postu: 

Z tego co znalazłem to mk II wg fabryki 860-975kg.

Autor:  ipIV [ 05 Mar 2011, 00:38 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Z tego co znalazłem to mk II wg fabryki 860-975kg.

no czyli co Pan diagnosta mojej wysokości tylko bardziej napakowany, graty w bagażniku i cięższe koła ważą 26kg? :>

Autor:  STax [ 05 Mar 2011, 00:39 ]
Temat postu: 

Może waga źle skalibrowana a może fiat podaje jakieś zawyżone masy. Po prostu nie wiem.

Autor:  ipIV [ 05 Mar 2011, 00:42 ]
Temat postu: 

no chyba, że hm... pofatygowałem się na jakąś skp na księżycu :lol: :P

[ Dodano: 04 Mar 2011 23:40 ]
PI seria 1.1 nie waży wiecej niż 750 ;) PGT max 900 imho ;)

[ Dodano: 04 Mar 2011 23:42 ]
gp niecałą tonę, bravo 1,1t ;)

Autor:  STax [ 05 Mar 2011, 00:42 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
PI seria 1.1 nie waży wiecej niż 750

Tyle waży (też wg danych ;)) uno czy sc, więc chyba w drugą stronę przesadziłeś.
Trzeba by Zoltara spytać, może ważył kiedyś swoje GT.

Autor:  b3liar [ 05 Mar 2011, 00:43 ]
Temat postu: 

http://www.infosamochody.pl/dane_techni ... to_gt.html

rozwiewam watpliwosci :)

Autor:  ipIV [ 05 Mar 2011, 00:44 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Trzeba by Zoltara spytać, może ważył kiedyś swoje GT.

i tak 100kg w tę czy w tę wielkiej róznicy nie zrobi przy mocy 90kW ;)

Autor:  STax [ 05 Mar 2011, 00:44 ]
Temat postu: 

b3liar napisał(a):
rozwiewam watpliwosci

Fajnie by było ale
a) podawałem ten link już
b) tam są dane przepisane z instrukcji obsługi czyli te które teraz podważamy ;)

[ Dodano: 04 Mar 2011 23:44 ]
ipIV napisał(a):
tak 100kg w tę czy w tę wielkiej róznicy nie zrobi przy mocy 90kW

Kiedyś słyszałem, że odjąć 100kg to jak dodać 20KM. Czy to prawda nie wiem ;)

Autor:  ipIV [ 05 Mar 2011, 00:45 ]
Temat postu: 

b3liar napisał(a):
http://www.infosamochody.pl/dane_techniczne,kod-561,marka-fiat,model-punto_gt.html

rozwiewam watpliwosci :)

http://www.infosamochody.pl/dane_techni ... to_90.html :> Czyli co turbina 35kg wazy? :> ;) Te wartości są podane pi*drzwi ;)

Autor:  STax [ 05 Mar 2011, 00:47 ]
Temat postu: 

Turbina, klima, większa chłodnica... ;) Szersze koła...
Wartości są przepisane z instrukcji obsługi na 100%.

BTW ipIV jutro rano trzeba tu posprzątać ;)

Autor:  ipIV [ 05 Mar 2011, 00:54 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
BTW ipIV jutro rano trzeba tu posprzątać

no tak gdzie się odezwę to trzeba posprzątać :>


STax napisał(a):
Kiedyś słyszałem, że odjąć 100kg to jak dodać 20KM. Czy to prawda nie wiem Wink

Nie wiem, policz sobie :E ale to zależy czy porównujemy auto co ma 300km i takie co ma 60km, te 20km to ktoś z d... wytrzasnął... (bo jak odetnę dach maluchowi i wywale tapicere to wyprzedzę tym punciaka 1,1 ta? :lol: ) :> ale ja zostawiam w tyle z 4 osobami onboard lżejszego, pustego seja 899 (ile to to ma 39KM?) :P :>

[ Dodano: 04 Mar 2011 23:54 ]
Ale brniemy w bezsens póki co bo na każde pytanie/stwierdzenie prawidłową odpowiedzią jest: "to zależy".

Strona 3 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/