|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 00:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
krop |
#10338 Wysłany:
01 Mar 2007, 22:58; Temat postu: Maksymalne dopuszczalne obroty silnika 1.4 8V |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chojnice Rejestracja: 23 Lut 2007, Posty: 19
|
Witam,
skoro padl temat max.dop.obr.dla 1,4 16 V TO PODDAJE POD DYSKUSJE MAKSYMANNE DOPUSZCZALNE OBROTY DLA 1,4 8 V. Jezdze taka kropą (Grande) i postatniej wizycie w ASO stwierdzili, ze za malo go krecilem, ze mam go zamulony (pisalem o tym w innym temacie juz) wie cteraz krece go na kazdym biegu do 4000 - 45000.
A WY ? drodzy użytkownicy 1,4 8 V ?
_________________ ..krop..
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#10339 Wysłany:
01 Mar 2007, 23:02; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
krop napisał(a): 45000.
Kręcąc do wysokich obrotów też nic się nie stanie, ale najlepiej kręcić pomiędzy max moment i max moc
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#10341 Wysłany:
01 Mar 2007, 23:05; Temat postu: Re: MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE OBROTY DLA 1,4 8V |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#10342 Wysłany:
01 Mar 2007, 23:08; Temat postu: Re: MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE OBROTY DLA 1,4 8V |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Yoka napisał(a):
W 1.2 8V miejsce pomiędzy max momentem i mocą jest w granicach 3500-3700 rpm
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
krop |
#10343 Wysłany:
01 Mar 2007, 23:08; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chojnice Rejestracja: 23 Lut 2007, Posty: 19
|
Sorki ale wlasnie nie wiem gdzie jest max moment i max moc w 1,4 8 V.
Co do oleju to nie sprawdzalem, ale w ASO stwierdzili, ze nie mam patrzec na wyswietlacz chwilowego zuzycia paliwa tylko dawac mu po d... bo silniki Fire lubia wysokie obroty. W koncu Fire to Fire wiec OGIEN !
Stwierdzili, ze po jakims czasei zacznie mniej spalac i bedzie bardziej zywy
_________________ ..krop..
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#10344 Wysłany:
01 Mar 2007, 23:09; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Kręcę różnie.... jak jade normalnie to max 3k, a jak szybko się rozpędzam, to ~4,5k Zużycie oleju w normie.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#10352 Wysłany:
01 Mar 2007, 23:50; Temat postu: Re: MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE OBROTY DLA 1,4 8V |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
ipIV napisał(a): W 1.2 8V miejsce pomiędzy max momentem i mocą jest w granicach 3500-3700 rpm
W 1.4 8V jest pomiedzy 3 a 6 tyś obr/min.
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#10355 Wysłany:
01 Mar 2007, 23:56; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Ja myślę, że tak 3-3,5k wystarczy Czasami można więcej
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
garys |
#10356 Wysłany:
02 Mar 2007, 00:03; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 520
|
Jakbyś napisał dopuszczalne maxymalne chwilowe obroty to i do końca skali można kręcić, ale po co.
Jeśli ktoś nie jest tylko rajdowcem w cywilnym aucie to się jeździ optymalnie ok 2500-3500, najlepiej tak jak koledzy wyżej sugerują oraz max moment dla tego silnika 3000rmp.
Ale przecież każdy podczas wyprzedzania musi przycisnąć, może nie obserwuje obrotomierza ale zapewne te 5500 może wtedy wskoczyć , no choćby na drugim lub trzecim biegu...normalne.
|
|
Góra |
|
|
krop |
#11304 Wysłany:
06 Mar 2007, 15:08; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chojnice Rejestracja: 23 Lut 2007, Posty: 19
|
hej na storni fiata znalazlem cos takiego :
Moc maksymalna wynosi 56,5kW (77KM) przy 6000 obr/min a maksymalny moment obrotowy wynosi 11,7 kgm (115 Nm) przy 3000 obr/min.
ALE NIE ROZUMIEM I TAK JAKI JEST TEN MOMENT I CO TO ZNACZY TO kW I kgm Nm ?
POMORZECIE?
_________________ ..krop..
|
|
Góra |
|
|
daras |
#11309 Wysłany:
06 Mar 2007, 15:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
krop napisał(a): bo silniki Fire lubia wysokie obroty. W koncu Fire to Fire wiec OGIEN !
FIRE to przede wszystkim skrót od tego, że te silniki są montowane całkowicie przez roboty i automaty łącznie z pierwszym napełnieniem olejem.
|
|
Góra |
|
|
golab |
#11332 Wysłany:
06 Mar 2007, 16:07; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1997
|
Maksymalne dopuszczalne obroty są w momencie odcięcia! Po to ono jest, aby ich nie przekraczać...
Kręcenie 8V do końca skali jest nieefektywne, gdyż moment obrotowy maleje "na górze". Przy wyprzedzaniu zmieniam bieg na wyższy przy około 5000 RPM.
krop napisał(a): Moc maksymalna wynosi 56,5kW (77KM) przy 6000 obr/min a maksymalny moment obrotowy wynosi 11,7 kgm (115 Nm) przy 3000 obr/min.
ALE NIE ROZUMIEM I TAK JAKI JEST TEN MOMENT I CO TO ZNACZY TO kW I kgm Nm ?
kW - kilowat, jednostka mocy
Nm - niutonometr, jednostka momentu siły
kgm - kilogramometr, m. in. jednostka momentu siły
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
|
Wujek V |
#11355 Wysłany:
06 Mar 2007, 16:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 165
|
Generalnie sprawa jest prosta, najważniejsze żeby zmieniać bieg tak, aby nie wpaść w obroty poniżej max momentu, cała filozofia..
Patrząc po wykresie 1.4 8v najsensowniej wg mnie ciągnąć jednak do tych 6k, moment co prawda już minimalnie spada, ale moc cały czas rośnie, a po zmianie biegu wpadasz w dobry zakres obrotów
|
|
Góra |
|
|
krop |
#11482 Wysłany:
06 Mar 2007, 22:20; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chojnice Rejestracja: 23 Lut 2007, Posty: 19
|
ale czy z tego opisu co wkleilem wynika ze max moment obrotowy w/g producenta to 3000 obrotow?
_________________ ..krop..
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#11493 Wysłany:
06 Mar 2007, 22:29; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
krop napisał(a): ale czy z tego opisu co wkleilem wynika ze max moment obrotowy w/g producenta to 3000 obrotow? Nie "To" tylko przy Później maleje
Z resztą tutaj jest wykres:
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Kubi |
#11524 Wysłany:
06 Mar 2007, 23:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 170
|
ja kręcę do około 3500, czasem zdarza mi się pogazować, jak ostatnio w wawie jechałem to na kilku skrzyżowaniach do 6000 pogazowałem, a na trasie przy stałej prędkości to masz około 4000-4200
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#11534 Wysłany:
06 Mar 2007, 23:31; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Kubi napisał(a): ja kręcę do około 3500, czasem zdarza mi się pogazować, jak ostatnio w wawie jechałem to na kilku skrzyżowaniach do 6000 pogazowałem, a na trasie przy stałej prędkości to masz około 4000-4200
Mi przy 6000rpm pasek zaczyna piszczeć Ale tylko wtedy gdy jest wilgotno
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
pepepe |
#11571 Wysłany:
07 Mar 2007, 09:46; Temat postu: |
|
|
Hehe , ipIV czyli czasami ruszasz z piskiem i nie sa to opony
Odnosnie obrotow to kazdy ma glowe na karku, widzi czerwona kreske na obrotomierzu i widzi jakie sa max.
Inna sprawa, ze rozsadniej jest do nich nie dopuszczac.
Kropa I jezdze w przedziale 3-4 tys., czasami zaszaleje i popedze do 5 tys. ale sporadycznie.
A wracajac to zmiana biegu w okolicach 4000 obroty powoduje, ze obroty spadaja mi do 3000 a wtedy mam jak dobrze pamietam najwiekszy moment i autko fajnie przyspiesza na kolejnym biegu i nie pali duzo.
Pisalem, ze jak jezdze ostro to pali srednio 7, jak jezdze delikatniej to 6.5
p.s. Nie mam w I-ce komputera ale zawsze tankuje do pelna i na liczniku km widze ile przejechalem, wiec dokladnie moge wyliczyc.
|
|
Góra |
|
|
kaliniec |
#11594 Wysłany:
07 Mar 2007, 10:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 10 Lis 2006, Posty: 127
|
pepepe napisał(a): Odnosnie obrotow to kazdy ma glowe na karku, widzi czerwona kreske na obrotomierzu i widzi jakie sa max.
W GP nie ma czerwonej kreski
_________________ Chemiczna Dulcynea 1,4
|
|
Góra |
|
|
Synek |
#11595 Wysłany:
07 Mar 2007, 10:19; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles Rejestracja: 19 Paź 2006, Posty: 1312
|
kaliniec napisał(a): pepepe napisał(a): Odnosnie obrotow to kazdy ma glowe na karku, widzi czerwona kreske na obrotomierzu i widzi jakie sa max. W GP nie ma czerwonej kreski
u mnie do tego jest obrotomerz z benzynowego wiec wskazowka tylko drga pomiedzy 1000 i 2500 obrotow
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#11601 Wysłany:
07 Mar 2007, 10:29; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
pepepe napisał(a): p.s. Nie mam w I-ce komputera ale zawsze tankuje do pelna i na liczniku km widze ile przejechalem, wiec dokladnie moge wyliczyc.
Sie nie martw....komputery fiatowskie oszukuja co do zuzycia Wskazania ich trzeba brać z przymróżeniem oka.
Jak sobie policzyłem to tak średnio oszukuje na zuzyciu o 0,2-0,5 l/100 km in minus.
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
Synek |
#11607 Wysłany:
07 Mar 2007, 10:53; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles Rejestracja: 19 Paź 2006, Posty: 1312
|
Yoka napisał(a): Jak sobie policzyłem to tak średnio oszukuje na zuzyciu o 0,2-0,5 l/100 km in minus.
Aha, czyli zaniza... Swietnie, chyba zaczne lac mazut zeby wkoncu zaczac oszczedzac na silniku diesla...
|
|
Góra |
|
|
Wujek V |
#11608 Wysłany:
07 Mar 2007, 10:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 165
|
U mnie z kolei zawyża o ca. 0,5 litra.. Tak więc nie ma reguły, zresztą nie spotkałem jeszcze kompa, który w 100% był dokładny, podobnie zresztą jak takowego prędkościomierza
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|