|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 18:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
SnakeX |
#103570 Wysłany:
16 Mar 2008, 22:24; Temat postu: Najlepszy min. 100KM silnik do MK1 + LPG |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
Witam, chce wymienic w swoim kropku silnik, po przejechaniu 130 tys km, mam dosyc 55 KM, bo po wymianie kół na wieksze i szersze 185/60/R14, samochodzik stal sie mułowaty, na autostradzie na prostej licznik dochodzi do 120 km + 8% przekłamania licznika na tych oponkach (z gorki 150 km + 8%)  na gazie. A jak jest 5 osob to zeby ruszyc to trzeba duzooo gazu wciasnąć, spalanie na miescie to ok 9-11 L/100
Rocznik autka to 97 blacha w idealnym stanie zawieszenie prawie tak samo, nigdzie rdzy.
Dlatego chce na wiosne/lato wymienic silnik na mocniejszy przynajmniej zeby mial 100KM i skrzynie biegow (to wiadomo) + ewentualne przerobki zawieszenia.
Pytanie moje jest takie, czy w 4 tys. sie zmieszcze z tym wszystkim ?
Bo wchodzi w to oczywiscie kupno silnika, skrzyni, wymiana i dostosowanie instalacji gazowej do nowego silnika.
Jaki silnik, z jakiego auta najlepiej wsadzic zeby najlepiej pasowal i za duzo przerobek nie bylo ?? Zastanawiam sie nad jakims silnikiem z opla lub VW bo podobno są bardzo dobre.
Wiadomo ze w gre nie wchodza disle
Mozecie mi cos polecic ? I jakis dobry warsztat na ślasku ??
Pewnie niektorzy powiedza ze lepiej dolozyc i zmienic samochod... ale ja nie chce, chce dopasowac ten do swoich potrzeb 
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Maciey |
#103576 Wysłany:
16 Mar 2008, 22:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
SnakeX napisał(a): Pewnie niektorzy powiedza ze lepiej dolozyc i zmienic samochod... ale ja nie chce, chce dopasowac ten do swoich potrzeb
ale tak naprawdę jest lepiej
Jeśli chcesz czegoś szukać to najlepiej czegoś co było w Punto począwszy od 1.2 75KM, 1.6 90KM, 1.2 86KM lub Diesla 1.7a skończywszy na 1.4 T 136KM najprostszym rozwiązaniem będzie kupno rozwalonego Punto które dostarczy wszystkich części i 4tys powinny na rozbitka starczyć
Silnik z VW lub Opla może udałoby się wsadzić ale za wielokrotność sumy jaką planujesz przeznaczyć na tą operacje bo zwyczajnie musiałbyś przerobić całą konstrukcje auta 
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#103583 Wysłany:
16 Mar 2008, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
hmm, a ten 1.6 90KM wejdzie bez wiekszych problemow ??
Bo chce zrobic tak, oddac samochod na warsztat i odebrac gdzies za 2 tyg  Poprostu zeby mechanicy odwalili wiekszosc roboty, tzn. znalezli silnik, skrzynie zamontowali i zeby chodzilo
Najlepszy bylby ten 1.4 T 136 KM, ale to disel prawda ?;/
A ja chec instalacje gazowa do tego silnika dopasowac...
Do gora 5 tys moge dac... po wyzej juz mi sie nie oplaca...
A pewnie za kropka z silnikiem 1.6 90 KM z instalacja gazowa bym musial dac z 8-9 tys w dobrym stanie... i wiadomo wlozyc 1000 zl w wymiane podst. rzeczy... oleje itp...
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
Juras |
#103592 Wysłany:
16 Mar 2008, 22:51; Temat postu: |
|
|
SnakeX napisał(a): 1.4 T 136 KM, ale to disel prawda
Tak to jest dizel  Kolego sympatyczny, tyle tematów jest poświęconych silnikom w PuntoI więc wystarczy trochę poszukać i odpowiedź będziesz miał jak na talerzu. 1,4 to uturbiony benzyniak więc bez zastanowienia powiem Ci gaz do tego stanowczo nie pasuje. Można założyć ale dobra instalacja ze 3500 złotówek będzie kosztować  Ekonomicznie i technicznie nie uzasadniona operacja.
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#103597 Wysłany:
16 Mar 2008, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
SnakeX napisał(a): Najlepszy bylby ten 1.4 T 136 KM, ale to disel prawda ?;/ nie silnik z Punto GT benzyna z Turbo - nie do połączenia z LPG  ( Juras mnie uprzedził ) SnakeX napisał(a): A pewnie za kropka z silnikiem 1.6 90 KM z instalacja gazowa bym musial dac z 8-9 tys w dobrym stanie... i wiadomo wlozyc 1000 zl w wymiane podst. rzeczy... oleje itp...
Kox ma Punto 90SX z silnikiem 1.6, więc możesz jego spytać o szczegóły.
Kropki 1.6 aż tak drogie być nie muszą bo ten silnik kładli do 1997 potem zastąpił go 1.2 16v. 
Ostatnio edytowany przez Maciey, 16 Mar 2008, 22:54, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#103598 Wysłany:
16 Mar 2008, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
SnakeX napisał(a): A pewnie za kropka z silnikiem 1.6 90 KM z instalacja gazowa bym musial dac z 8-9 tys w dobrym stanie... i wiadomo wlozyc 1000 zl w wymiane podst. rzeczy... oleje itp...
mojego ci sprzedam za 7,5  po wymianie oleju,rozrzadu,nowe gumy itd 
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#103606 Wysłany:
16 Mar 2008, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
hmm, jednym slowem ogolnie mowiac, wymiana silnika w samochodzie na inny duzo mocniejszy jest kapletnie nie oplacalna i nie ma sensu...
Zeby miec przynajmniej 100 KM i dopasowac instalacje gazową ktora juz jest, to musialbym wsadzic nie z 5 tys ale kolo 8 tys... bo musialbym zastosowac silnik z innego samochodu co wiaze sie z bardzo duzymi i pewnie kosztownymi przerobkami... nie mowiac o czasie, bo pewnie by to zajelo wiecej niz 2 tyg... a na wiecej niz 2 tyg to bez samochodu zostac nie moge...
Czyli nic innego mi nie pozostaje jak porozgladac sie za innym samochodzikiem z silnikiem 100KM...
Ale wiem jedno, to juz niestety nie bedzie fiat... ze wzgledow na awaryjnosc tych samochodow, bo to juz moj 2 fiat (pierwszy byl cinquecento)...
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#103621 Wysłany:
16 Mar 2008, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Sam silnik 1.6 będzie trudny do znalazienia, łatwiej znaleźć 1.2 16v 86km na allegro ok 3tys kosztuje. Razem z robocizną, skrzynią i co tam jeszcze trzeba, myślę, że w 5 tys mógłbyś się zmieścić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#103622 Wysłany:
16 Mar 2008, 23:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
SnakeX napisał(a): hmm, jednym slowem ogolnie mowiac, wymiana silnika w samochodzie na inny duzo mocniejszy jest kapletnie nie oplacalna i nie ma sensu...
 można powiedzieć że to akurat było wiadome od początku
|
|
Góra |
|
 |
sebo |
#103627 Wysłany:
16 Mar 2008, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Ola i Sebek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 14 Mar 2008, Posty: 49
|
sorki że sie w trące ale fiaciki nie są wcale aż tak awaryjne ja swojego katowałem przez cały rok i to na samum lpg benzynki to on nawet nie powąchał  przez ten czas i jak dotąd nie miałem żadnej poważniejszej usterki i jestem z niego bardzo zadowolony 
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#103656 Wysłany:
16 Mar 2008, 23:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
Z trzech powodow szkoda mi sie go pozbywac
1. Wiem co w nim wymienilem i co musze jeszcze zrobic
2. Troszke bajerow juz w nim zrobilem
- CB
- czujniki parkowania
- LPG
- Nowe lampy przod
- opony, felgi 14
- teraz bede robic halogeny
3. Wogole go rdza nie bierze a to rocznik 97 (kumpla punto 97 caly bo koroduje)
4. tanie czesci (ale juz do innych marek tez nie sa az tak drogie...)
A teraz powody dla ktorych chce zmienic silnik:
1. cos sie dzieje z olejem bo znika  a dokladniej to ze nie czuc zeby palil olej bo nie smierdzi (A czulbym bo na gazie jezdze a wogole nie dymi), uszczelka pod glowica jest ok, tylko mokre laczenie jest skrzyni biegow z silnikiem (chyba)
2. przebieg 130 tys, wiec wypadalo by uszczelke pod glowica wymienic i pewnie nie tylko...
4. bardzo słaby 55 KM to bardzo malo jak na dzisiejsze samochody z minimum 75 KM (chodzi tylko o przyspieszenie i ruszanie) jak chce sie szybko powiedzmy gdzies wjechac uciec ze skrzyzowania albo cos to jednak zanim sie autko pozbiera to moze byc za pozno...
5. pali jak samochody z silnikami 1.6 i mocniejszymi (kumpla peugeot 406 pali 6-10 l benzyny) a moj kolo 10 do 12 l gazu na miescie
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#103694 Wysłany:
16 Mar 2008, 23:44; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
SnakeX: przy takim przebiegu takie problemy z silnikiem? Cóż, lpg ewidentnie mu nie służy.
Spalanie też masz tragiczne, mój w mieście do 8l/100km się nie zbliża przy ostrej jeździe, w trasie od 4l w górę.
Co do oleju to warto zrobić w silniku uszczelenienia, mi też lekko ciekł spod rozrządu, ale za parę złotych problem został rozwiązany.
Moc... No fakt 55km to nie za dużo, ale można trochę w silniku podłubać i będzie 75km albo i ciut więcej.
A o awaryjności to lepiej nie mówić, bo wiadomo, że to kwestia egzemplarza (mój póki co bezawaryjny).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
sebo |
#103710 Wysłany:
16 Mar 2008, 23:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Ola i Sebek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 14 Mar 2008, Posty: 49
|
to wychodzi na to, że chcesz go zmienic tylko z powodu słabej mocy silnika że znika ci olej to może byc wiele przyczyn jeśli go nie bierze to może przeciekać
pod misą mogą przepuszczac uszczelniacze a co do mocy silnika to ja mam 1,2 75km i to już dużo daje a jak wyczytałem na tematach jest najłatwiejszy do zmodyfikowania jest ktoś na forum kto sturbinował tą jednostkę napędową a twój silnik przysłabł szczególnie z 2 powodów większe koła a to dla silnika jest odczuwalne jak i LPG tak że się przyczyniło do szybszego zużycia 
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#103731 Wysłany:
16 Mar 2008, 23:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
STax, jakbym wiedzial jak napewno bym zrobil co z nim zeby byl mocniejszy  Ale podobno nie tak latwo zrobic cos z silnikiem, a jak sie juz z niego wiecej mocy wyciagnie to skroci sie jego zywotnosc...
Sebo, zdawalem sobie z tego sprawe ze samochod bedzie slabszy bo wymianie opon na wieksze, ale teraz to sie trzyma drogi bez problemu
Bo na orginalnych oponach na ostrych lukach podczas deszu przy 80-90 km/h to autko nie najlepiej sie trzymalo... a teraz to nie ma problemu
A co tych wyciekow to w przyszlym miesiacu sie tym zajme tylko przednie wachacze wymienie bo wczoraj sie dowiedzialem ze są luzy
A olej dosc szybko znika, bo po wymianie oleju, jak sprawdzalem na bagnecie bylo gdzies tak na tej skali, w polowie, po przejechaniu 3 tys ubyla polowa (patrzac na bagnet), zostala ćwiartka, wiec ten olej sie gdzies traci i to dosc szybko...
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
sebo |
#103732 Wysłany:
16 Mar 2008, 23:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Ola i Sebek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 14 Mar 2008, Posty: 49
|
wczoraj przeglądałem silniki po ile stoją i znalazłem po 1000 pl. takie jak mój dają do tego pisemną gwarancję i jak sobie życzysz to za 100wkę na miejscu  zmienią ci rozrząd na nowy  tak więc warto się jeszcze nad tym zastanowic
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#103743 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:00; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
SnakeX: jedziesz do firmy, mówisz ile chcesz km, a oni mówią ile chcą pieniędzy. Ty schodzisz w dół i oni też aż ich cena zrówna się z twoimi funduszami i już 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#103770 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
STax hehe, fajnie by bylo jakby tak bylo
Ale raczej tanio i dobrze nie bedzie
Wole zaplacic wiecej i miec spokoj na kilka lat
Ogladalem wlasnie silniki 1.2 16V na allegro i za 1200 zl dostane, tylko ze slyszalem na warsztacie LPG ze silniki 12 V są lepsze od 16V to prawda ??
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
sebo |
#103790 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Ola i Sebek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 14 Mar 2008, Posty: 49
|
to faktycznie szybko ci znika wspominałeś że jest przeciek na łączeniu skrzyni
i silnika a czasami jak masz rozgrzany silnik to sprzęgło ci się ni ślizga
co do kułeczek masz racje ale z tych samych powodów co u ciebie mój tak że przysłabł i teraz muszę sprawdzic czy to czasami nie pierścienie jak tak to wymienię a jak trza będzie szlifowac cylindry to kupuje drugi taki sam mam już patent jak mu jeszcze podnieśc moc 100KM powinien miec  tylko muszę sie dowiedziec jaki koszt był zakupu i montażu turbiny
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#103791 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:16; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Oj pojęcie o silnikach to masz jednak średnie delikatnie mówiąc
12v oznaczało by 3 zawory na cylinder a takich silników w punto nie było, były tylko 8v i 16v.
Poza tym, zależy co rozumiesz przez lepsze, bo jeśli chodzi o zagazowywanie to w sumie nie wiem, ale pewnie 8v lepiej to znoszą (przypuszczenie) natomiast co do ogólnej eksploatacji to różnic między 8 i 16v raczej nie ma. [ Dodano: 16 Mar 2008 23:16 ]sebo: kiedyś pytałem via email w jednej firmie tuningowej o turbo do silnika 1.1. Odpowiedź była miażdżąca = ~10000zł
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
sebo |
#103805 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Ola i Sebek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 14 Mar 2008, Posty: 49
|
zgodzę sie z tobą ze silniki 8v lepiej znoszą LPG nież 16v
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#103844 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
No nie mam najlepszej wiedzy z zakresu silnikow...  ale caly czas sie ucze
Hmmm sprzeglo raczej mi sie nie slizga, nie zauwazylem przynajmniej...
A wogole to zeszlego lata mialem problemy z termostatem i przegrzalem silnik kilkakrotnie (wskazowka byla powyzej czerwonego pola na samym koncu, plyn sie gotowal i uciekal przez korek wlewu, tak mi sie stalo ze 3-4 razy poczym poszla pompa wody i zaczela przeciekac....) wymienilem pompe wody (wsumie nie potrzebnie wystarczylo na nowo uszczelnic) i termostat, ale nie wiem czy cos jeszcze jakies uszczelki nie poszly przez to przegrzanie...
Wiem tylko ze chyba mi jeszcze przecieka nagrzewnica bo czasem "smierdzi w samochodzie"... ale zeby ją wymienic to potrzeba duzoo czasu 
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#103847 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
STax napisał(a): Oj pojęcie o silnikach to masz jednak średnie delikatnie mówiąc 12v oznaczało by 3 zawory na cylinder a takich silników w punto nie było, były tylko 8v i 16v. Poza tym, zależy co rozumiesz przez lepsze, bo jeśli chodzi o zagazowywanie to w sumie nie wiem, ale pewnie 8v lepiej to znoszą (przypuszczenie) natomiast co do ogólnej eksploatacji to różnic między 8 i 16v raczej nie ma. [ Dodano: 16 Mar 2008 23:16 ]sebo: kiedyś pytałem via email w jednej firmie tuningowej o turbo do silnika 1.1. Odpowiedź była miażdżąca = ~10000zł
Nie miażdżąca tylko realna jeśli się nie chce robić drutu. Poza tym to kolejny temat typu: chce tanio zapitalać na LPGu więc nawet szkoda gadać. Albo ma być szybko albo tanio.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#103858 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:32; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
2rotor: miażdżąca w sensie, że myślałem, że do takiego małego silnika to góra połowę tego będzie.
A co do tego, że albo szybko albo tanio to zgadzam się z tobą w 100%.
Ja mam póki co tanio, ale mam nadzieję, że niedługo będzie w miarę szybko 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#103860 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
2rotor tu nie chodzi o szybko, tu chodzi o moc przy ruszaniu... wlaczyc sie z 5-oma osobami, do ruchu w godzinach szczytu to naprawde ciezko jak sie ma tylko 55 KM, a to do konca nie jest tak ze LPG i auto mulowate, czasem jezdze na benzynie i szczerze mowiac rewelacji nie widze po za wkurzającą pomarańczową lampka... 
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#103867 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|