|
Obecny czas: 30 Kwi 2024, 23:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
robcok |
#104498 Wysłany:
18 Mar 2008, 21:53; Temat postu: malejaca temperatura plynu chlodzacego |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 07 Sty 2008, Posty: 284
|
Witam
dzis w trakcie jazdy zauwazylem takie cos:
silnik nagrzany do odpowiedniej temp, nastepnie stoje na swiatlach, radyjko gra, ogrzewanie chodzi na 1 biegu i widze jak wskazowka temperatury oleju maleje co mnie zdziwilo ;/ co prawda nie bylo to jakies natychmiastowe opadniecie tej wskazowki ale powiedzmy ze spadala na doj rowno proporcjonalnie do wskazowki poziomu benzyny w aute patrzac na nia co kilka/kilkanascie km :]
tez tak macie??
_________________ BYŁO JEST
.:: Poznań Punto Team ::..
Ostatnio edytowany przez robcok, 18 Mar 2008, 22:33, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#104500 Wysłany:
18 Mar 2008, 21:57; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13054 Pomógł: 54
|
robcok napisał(a): i widze jak wskazowka temperatury oleju maleje co mnie zdziwilo
To punto ma wskazówkę temperatury oleju?! hmmm nie wiedziałem
Chyba wskazówkę temperatury cieczy chłodzącej.
Kolego blokuje Ci się termostat w pozycji otwartej, a jak się zablokuje zamknięty, to bardzo szybko sie zagotuje.
http://fiatpunto.com.pl/topic6421.html <- Manual jak się z tym uporać
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
robcok |
#104519 Wysłany:
18 Mar 2008, 22:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 07 Sty 2008, Posty: 284
|
ok dzieki
hmm pomylilo mi sie rzaeczywiscie temp oleju z temp cieczy chlodzacej
a kiedy moze sie zagotowac? tzn jak bede jezdzil to kiedy moge sie dowiedziec ze sie gotuje
mam takie pytanie ile taka wymiana tego calego sprzetu bedzie wynosic u mechanika? ;/
no chyba ze jest ktos z pn kto umie takie cos zdzialac za pare piwek :]
i ile czasu zajmuje taka operacja?
_________________ BYŁO JEST
.:: Poznań Punto Team ::..
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#104522 Wysłany:
18 Mar 2008, 22:33; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13054 Pomógł: 54
|
robcok napisał(a): a kiedy moze sie zagotowac? Po prostu wskazówka nie zatrzyma się na połowie, tylko poleci wyżej, płyn chłodniczy zacznie się gotować i w gorszym przypadku wydmucha Ci uszczelkę pod głowicą, w jeszcze gorszym wypadku jak pęknie jakiś wąż to będzie buba, że skończy się na lawecie Jak pójdzie wyżej niż 1-2 kreseczki powyżej 1/2 to zatrzymać się poczekać aż silnik trochę ostygnie, ogrzewanie max, dmuchawa max i prosto do mechanika. robcok napisał(a): mam takie pytanie ile taka wymiana tego calego sprzetu bedzie wynosic u mechanika? ;/
Nie wiem... zależy ile liczy za 30min pracy, mi zeszło 1h + 30min jazdy próbnej a robiłem to pierwszy raz w życiu.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
robcok |
#104525 Wysłany:
18 Mar 2008, 22:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 07 Sty 2008, Posty: 284
|
Cytuj: Po prostu wskazówka nie zatrzyma się na połowie, tylko poleci wyżej, płyn chłodniczy zacznie się gotować i w gorszym przypadku wydmucha Ci uszczelkę pod głowicą, w gorszym wypadku jak pęknie jakiś wąż to będzie buba, że skończy się na lawecie Szczerbol aha hmm nie zauwazylem ze ta wskazowka szla w gore, zawsze wspinala sie do polowy tak jak powinno byc i ostatnio zaczelo lekko opadac ale tez zauwazylem ze np jak wylacze ogrzewanie i leciutko przygazuje raz czy 2 na swiatlach to ta wskazowka wraca do normalnej pozycji [ Dodano: 18 Mar 2008 21:37 ]Cytuj: Jak pójdzie wyżej niż 1-2 kreseczki powyżej 1/2 to zatrzymać się poczekać aż silnik trochę ostygnie, ogrzewanie max, dmuchawa max i prosto do mechanika.
aaa a ja pomyslalem ze jezeli mi sie podwyzszy poziom temp to wylaczyc ogrzewanie calkowicie....a tu sie okazuje ze trzeba wlaczyc na max ciepelko hehe
_________________ BYŁO JEST
.:: Poznań Punto Team ::..
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#104526 Wysłany:
18 Mar 2008, 22:41; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13054 Pomógł: 54
|
Cytuj: ale tez zauwazylem ze np jak wylacze ogrzewanie i leciutko przygazuje raz czy 2 na swiatlach to ta wskazowka wraca do normalnej pozycji To blokuje się otwarty i silnikowi jest zimno przez co się szybciej zużywa. Tymczasowa metoda: karton pomiędzy zderzak a chłodnicę tak, żeby zasłonił połowę chłodnicy, żeby była mniej wydajna. Te zablokowanie się w pozycji otwartej to tylko opcja taka jest co by było gdyby, ale jest to możliwe jak się zaczyna blokować. Więc lepiej zrobić to jak najszybciej - koszt nie jest duży. [ Dodano: 18 Mar 2008 21:41 ]robcok napisał(a): aaa a ja pomyslalem ze jezeli mi sie podwyzszy poziom temp to wylaczyc ogrzewanie calkowicie....a tu sie okazuje ze trzeba wlaczyc na max ciepelko hehe
Jak jest za niska WYłączyć ogrzewanie, jak jest za wysoka WŁączyć ogrzewanie
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
robcok |
#104528 Wysłany:
18 Mar 2008, 22:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 07 Sty 2008, Posty: 284
|
ok dzieki za porady, czuje ze bede musial oddac do mechanika....;/
to bym przy okazji zrobil klocki i moze ta pompe wodna przekleta...;/
[ Dodano: 18 Mar 2008 21:47 ] a jeszcze mam jedno pytanie:
to sie moglo poprostu tak zepsuc czy np od troche dynamicznej jazdy bardziej?
_________________ BYŁO JEST
.:: Poznań Punto Team ::..
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#104530 Wysłany:
18 Mar 2008, 22:57; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13054 Pomógł: 54
|
robcok napisał(a): to sie moglo poprostu tak zepsuc
Tak, to się samo psuje, styl jazdy nie ma tutaj raczej nic do powiedzenia.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
robcok |
#104871 Wysłany:
20 Mar 2008, 00:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 07 Sty 2008, Posty: 284
|
dzis nie zaobserwowalem jakis zmian malejacych czy grzejacych sie plynu chlodniczego....
pojezdze jeszcze te kilka dni i moze po swietach oddam do majstra kropa jezeli bedzie sie dalej tak dzialo z tym plynem...
_________________ BYŁO JEST
.:: Poznań Punto Team ::..
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|