|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 19:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
filip76 |
#108772 Wysłany:
28 Mar 2008, 11:53; Temat postu: Passat "gromi" |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Dzisiejsza "Gazeta Wyborcza" http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,5063030.html
""Passat BlueMotion jednym z najbardziej ekologicznych samochodów na świecie. 20 marca w Nowym Jorku Międzynarodowe jury "World Car of the Year Awards" przyznało Volkswagenowi ten prestiżowy tytuł.
Wyróżnienie odebrał Wolfgang Hatz, Szef Działu Rozwoju Silników w koncernie Volkswagen. "Passat BlueMotion - powiedział Hatz - ze zużyciem paliwa 5,1 litra jest jednym z najoszczędniejszych samochodów w swojej klasie na świecie. Nasza etykieta "BlueMotion" staje się wzorem dla nowej generacji oszczędnych samochodów. Jesteśmy bardzo dumni, że jury "World Car of the Year Awards" docenia naszą wiodącą rolę."
Volkswagen ma obecnie siedem modeli BlueMotion: Polo, Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Passat, Passat Variant. W najbliższym czasie liczba ta wzrośnie do dziesięciu. Passat BlueMotion może służyć za przykład nie tylko swoim niskim zużyciem paliwa, lecz również odpowiednio niskimi emisjami dwutlenku węgla wynoszącymi tylko 136 g/km. Passat Variant w wersji BlueMotion także może pochwalić się doskonałym spalaniem (5,2 litra) i niskimi emisjami CO2 (137 g/km). Oba Passaty BlueMotion napędzane są silnikiem TDI o mocy 77 kW / 105 KM.
Podczas wyborów do Top 3 "World Green Cars 2008" Passat BlueMotion pokonał wiele modeli hybrydowych i samochodów z ogniwami paliwowymi. Nagroda została wręczona w ramach New York International Auto Show (19-30 marca). Jury składało się z dziennikarzy z 24 krajów""
Croma 1,9 150 KM -emisja 187 g/km , Croma 1,9 120 KM - emisja 160 g/km, bravo 1,6 MJ 105 KM - 129 g/km
i to bez BLUMOŁSZYN.....
marketingowy bełkot 
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Jaco |
#108778 Wysłany:
28 Mar 2008, 12:23; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
filip76
Dość dobrze to ująłeś
Ta nagroda ładnie brzmi
Każdy tytuł jest dobry do chwalenia się, nieważne jaki i gdzie 
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#108786 Wysłany:
28 Mar 2008, 12:53; Temat postu: |
|
|
Rany ależ ten Passat wspaniały! Taaaaaaka nagroda!!! Lecę do salonu zamówić bo jeszcze mi zabraknie tego blumołszyn 
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#108798 Wysłany:
28 Mar 2008, 13:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
... znowu się pokłócę z bratem - golfiarzem 
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#108816 Wysłany:
28 Mar 2008, 14:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
Śmiejcie się śmiejcie. Filip76 pisze, że Bravo emituje 129g/km. Prawda jest taka, że Passat jest dużo większym autem od Bravo. Jeśli już porównywać kompakty to ten sam silnik w Golfie (TDI 105KM) ma emisję 119g/km CO2 a to już niezły wynik.
PS. I tak wolę Bravo 
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#108825 Wysłany:
28 Mar 2008, 14:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Passat jest dużo większy od bravo ale dali mu zamulony silnik, 105 KM...
Dlatego dałem do porównania bravo, bo croma ma jednak większą moc a jest gabarytowo chyba porównywalna z passatem, idealna do porównania byłaby corma z silnikiem 1,6 105 KM, wtedy możnaby odtrąbić sukces passata i genialnej technologii BM  więc po co robić z tego kosmiczną technologię blumołszyn, skoro "cywilne" fiaty nie są dużo gorsze...
Ten golf to wesja "cywilna" czy blumołszyn? Bo jeśli cywilna to ok, ale dla BM to żadna rewelacja
Uzupełniam:
Croma bussines 1,9 8v 120 KM - emisja 160 g/co2 (nie mam danych o masie auta)
Passat variant trendline (cywilny, bez BM) 1,9 TDI 105 KM- emisja 153 g/km, masa 1477 kg,
polo 1,4 tdi - emisja 119 - 124 g/km, masa (zależy od wyposażeia) 1091 - 1267
punto 1,3 MJ - emisja 122 g/km masa - 1145 kg (moje, z dowodu rejestracyjnego)
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
Ostatnio edytowany przez filip76, 28 Mar 2008, 15:09, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#108831 Wysłany:
28 Mar 2008, 15:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
filip76 napisał(a): ...Ten golf to wesja "cywilna" czy blumołszyn? Bo jeśli cywilna to ok, ale dla BM to żadna rewelacja  ...
Jest to wersja bluemotion. A czy to nie jest dobry wynik? Z punktu widzenia ekologii każdy gram ma znaczenie. Poza tym jest to emisja na 1 kilometr. Jeśli różnica jest na poziomie 10 gram to biorąc pod uwagę, że auto przejeżdża rocznie 20tys.km to emituje 200kg CO2 więcej. Jeśli przemnożyć to jeszcze przez ilość samochodów to wychodzi już spora różnica.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
Ostatnio edytowany przez Tomo, 28 Mar 2008, 15:11, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#108832 Wysłany:
28 Mar 2008, 15:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Tomo
Święta prawda
Ale najwięcej u nas jeździ starych golfów
A co powiesz na hjundaja? Bije golfa a jest w tej samej klasie (i30):
"Gazeta Wyborcza":
Niebieska ekologia
Marcin Lewandowski
Hyundai zaprezentował niedawno serię samochodów i-blue w której wykorzystano dostępne technologie pozwalające efektywnie obniżyć spalanie i emisję szkodliwych substancji emitowanych do środowiska.
Przygotowano dwa pojazdy oparte o seryjne modele i10 oraz i30. Obydwa zostały znacząco zmodyfikowane, jednak ograniczono się do dostępnych na rynku, stosunkowo niedrogich technologii.
Nadwozie
Prace rozpoczęto od poprawienia aerodynamiki samochodów. Dzięki optymalizacji kształtów, zasłonięciu, lub przeprojektowaniu wlotów powietrza osiągnięto poprawę wartości współczynnika Cx o około 10%. Zmianie uległy także wnęki kół, zastosowano specjalne opony o niskich oporach toczenia firmy Michelin (i10: 175/55 R14; i30: 205/55 R16), obniżono nadwozie o 15-20 mm i dodano tylny spioler.
Napęd
Sterowanie silnika otrzymało nowe oprogramowanie, zmieniono parametry wtrysku, obniżono prędkość biegu jałowego i zastosowano wydajniejsze przetwarzanie spalin. Zastosowano także niskotarciowy olej silnikowy obniżający wewnętrzne opory tarcia.
Silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów o długich przełożeniach trzech najwyższych biegów. Pozwala to obniżyć prędkości obrotowe silnika jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa. Aby pomóc kierowcy w doborze przełożeń, na desce rozdzielczej zastosowano wskaźnik pomagający dokonać właściwego wyboru w odpowiednim momencie.
Samochody
i30 blue: Wyposażony w silnik Diesla 1,6 CRDi o mocy 90 KM, model i30 w wersji pięciodrzwiowej może się pochwalić emisją dwutlenku węgla wynoszącą 125 g/km. Wyposażenie w pakiet -i-blue zmniejsza tę wartość o dalsze 15,2% do zaledwie 106g/km.
i10 blue: Model z silnikiem 1,1 CRDi o mocy 70 KM sam w sobie ma bardzo niski poziom emisji dwutlenku węgla - 114 g/km. Z podstawowymi elementami pakietu i-blue i silnikiem U2 1,6, wielkość ta obniża się do zaledwie 95g/km, osiągając znaczący 17% spadek.
i10 blue CNG: Najbardziej doskonałe rozwiązanie, udało się osiągnąć dzięki połączeniu nowo opracowanego, trzycylindrowego silnika 0,8 l. z turbodoładowaniem (98PS) oraz zastosowania CNG. W tym pakiecie, i10 blue CNG może się pochwalić emisją dwutlenku węgla na poziomie jedynie 65g/km.
Podsumowanie
Hyundai zastosował prawie wszystkie dostępne i tanie metody wpływające na redukcję zużycia paliwa. Ale jak wiadomo prawie czyni wielką różnicę. Jeszcze dwadzieścia lat temu najlepszym sposobem na niskie spalanie była niewielka masa pojazdu i wąskie opony. Tą metodę powszechnie stosował m.in. Citroen. Model AX był wówczas dzięki temu bezkonkurencyjny pod względem zużycia paliwa (AX 1,4 diesel: śr. spalanie 4,2 l/100km). Jeżeli Hyundai (jak większość producentów) nie radzi sobie z masą, to mógłby chociaż zastosować w swoich ekologicznych autach węższe opony. Do spokojnej, oszczędnej jazdy mogłyby być one o 30-40 mm węższe, co dałoby dodatkowo zauważalny spadek zużycia paliwa.
Źródła: Hyundai, Phoenix Intermedia
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#109044 Wysłany:
29 Mar 2008, 00:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
Dodajmy że w roku pańskim 2008 można kupić nowy samochód osobowy za 62000 PLN (z wyposażeniem można dobić do 120k i więcej) z wolnossącym dieslem
2 litry, 75 koni jak obszył, 0-100 w 16,7 sekundy
emituje 178g/km dwutlenku skoro mówimy o ekologii
VW Golf V 2.0 SDI
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#109650 Wysłany:
30 Mar 2008, 10:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
...czyli "jeszcze więcej śnieżnobiałej bieli dzięki aktywnej formule"....
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
Xyś |
#109652 Wysłany:
30 Mar 2008, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 612
|
Żeby VR6 taką passt zrobił aby palila 5 na 100 to by była rewelacja  teraz to moze palic tyle ale co najwyzej oleju 
_________________ Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
|
|
Góra |
|
 |
uzziah |
#109653 Wysłany:
30 Mar 2008, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 11 Wrz 2007, Posty: 508
|
Dla amerykanow oszczedne auto tak takie co to nie ma 5l pod maska  i 8 cylindrow. Ze nie wspomne ile pala te ich badziewne auta  Ciekwet tylko jak to jest ze maja benzyne tansza niz w polsce ??
_________________ GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#110019 Wysłany:
31 Mar 2008, 08:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
W tiwi, "Top Gear" wyśmiewali amerykańskie auta, dostało się pontiakom:
3l pojemności, 180 koni...
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#110023 Wysłany:
31 Mar 2008, 09:06; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
uzziah napisał(a): Dla amerykanow oszczedne auto tak takie co to nie ma 5l pod maska  i 8 cylindrow. Ciekwet tylko jak to jest ze maja benzyne tansza niz w polsce ??
Niskie podatki. U nas ciągle jednak obowiązuje mimo wszystko niepisana zasada, że posiadacz samochodu to burżuj i trzeba z niego ściągać kasę na tych co nic nie mają i piją za kasę z zasiłków. Poza tym sfinansować trzeba aż 560 parlamentarzystów i kilka ekspedycji wojennych na całym świecie.
|
|
Góra |
|
 |
Kosiar |
#110116 Wysłany:
31 Mar 2008, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
 |
Rejestracja: 31 Mar 2008, Posty: 4
|
a ja i tak nie lubie vw chodź bym nie wiem co super miał produkować i jakie innowacje wprowadzać te auta są po prostu nudne i bez duszy ,
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#112702 Wysłany:
07 Kwi 2008, 16:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Golf blue motion (dane z "Autoświata"):
Silnik R4-Turbo
Pojemność skokowa (cm3) 1896
Moc maksymalna (KM) 105
Moc maksymalna przy obrotach 4000
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 250
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach 1900
Prędkość maksymalna (km/h) 190
Przyspieszenie (s) b.d.
Dlugość (mm) 4204
Szerokość (mm) 1759
Wysokość (mm) 1513
Rozstaw osi (mm) b.d.
Minimalna pojemność bagażnika (l) 350
Maksymalna pojemność bagażnika (l) 1305
Skrzynia biegów 5
napęd na koła Przednie
Hamulce Tarczowe
Ogumienie auta testowanego 195/65 R 15 H
Pojemnosc zbiornika paliwa (l) 55
Spalanie w mieście (l/100km) 5.8
Spalanie poza miastem (l/100km) 3.8
Spalanie średnie (l/100km) 4.5
Emisja CO2 (g/km) 119
Przyspieszenie od 0 do 50 km/h (s) 3.6
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (s) 10.9
Przyspieszenie od 0 do 130 km/h (s) b.d.
Elastyczność od 60 do 100 km/h (s) 9.3
Bieg: 4
Elastyczność od 80 do 120 km/h (s) 15.6
Bieg: 5
Hamowanie hamulce zimne (m) 38.1
Hamowanie hamulce gorące (m) 37.9
Poziom hałasu przy 50 km/h (dB) 61
Poziom hałasu przy 100 km/h (dB) 66
Poziom hałasu przy 130 km/h (dB) 68
Spalanie średnie testu (l/100km) 5.2
Zasieg (km) 1060
Masa rzeczywista (kg) 1348
Ładowność (kg) 532
Średnica zawracania - lewa (m) 10.8
Średnica zawracania - prawa (m) 10.8
Na mój gust to jest na papierze mułowaty.... max moment obrotowy przy 1900 rpm, 1348 kg masy.... [ Dodano: 07 Kwi 2008 16:21 ]Panowie, zadałem sobie tyle trudu, żeby zrobić porównanie korzystając ze strony www.auto-swiat.com.pl
Nie jest tragedia z tym golfem

_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#118802 Wysłany:
24 Kwi 2008, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
A ja powiem że życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem 
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#118850 Wysłany:
25 Kwi 2008, 07:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
A co ma napęd do rzeczy?
Ja powiem inaczej: życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami 
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#118859 Wysłany:
25 Kwi 2008, 08:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#118935 Wysłany:
25 Kwi 2008, 12:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Ja bym to inaczej ujął: słabej baletnicy to i rąbek u spódnicy (przeszkadza) a jak ktoś lubi jeździć to i Zetor frajdę mu sprawi 
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#118937 Wysłany:
25 Kwi 2008, 12:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
przeprosiła się z dieslem honda, przeprosiło subaru...
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#119549 Wysłany:
27 Kwi 2008, 17:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
filip76 napisał(a): przeprosiła się z dieslem honda, przeprosiło subaru...
Oni nie mieli wyboru, rynek na nich to wymusił.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#119656 Wysłany:
28 Kwi 2008, 07:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
2rotor napisał(a): rynek na nich to wymusił
Jaki ten "rynek" dziwny jest - wszyscy powinni jeździć turbo-benzynkami albo przynajmniej V6 w benzynie 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|