|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 14:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
slodki |
#120278 Wysłany:
29 Kwi 2008, 21:11; Temat postu: żarówki a`la Xenony |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 8
|
witam,czy ktos z kolegów mógłby polecic jakies fajne zaróweczki do przodu,takie aby wszystko grało,zadne tam topienie kloszy itd..
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Lupus |
#120326 Wysłany:
29 Kwi 2008, 22:20; Temat postu: Re: Xenony |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
slodki napisał(a): witam,czy ktos z kolegów mógłby polecic jakies fajne zaróweczki do przodu,takie aby wszystko grało,zadne tam topienie kloszy itd.. pozdrawiam
Tungsram +50%
Co prawda to nie zenony ale świecą ładnie 
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
LocDog |
#120410 Wysłany:
30 Kwi 2008, 08:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 100
|
Nie wiem czy jest sens wsadzać do tych kloszy xenony. Jeżeli masz soczewki to one bardzo dobrze wyglądają i świecą.
|
|
Góra |
|
 |
Artec_kie |
#120472 Wysłany:
30 Kwi 2008, 13:16; Temat postu: Re: Xenony |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 49
|
Lupus napisał(a): slodki napisał(a): witam,czy ktos z kolegów mógłby polecic jakies fajne zaróweczki do przodu,takie aby wszystko grało,zadne tam topienie kloszy itd.. pozdrawiam Tungsram +50% Co prawda to nie zenony ale świecą ładnie 
Kolega kupił żarówki Osram o wzmocnionej jasności świecenia. Tylko na opakowaniu uprzedzano, że mogą się one zagrzać do ponad 200 stopni. Projektorki to wytrzymają?
Pozdrawiam, Artur
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#120984 Wysłany:
02 Maj 2008, 09:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
Z tego, co czytalem to podobno to niebieskie szklo powoduje, ze z zarowki wydobywa sie mniej swiatla(przyciemnia zarowke). Widze jednak na ulicy, ze duzo osob na tym jezdzi, niezle wyglada i wydaje mi sie, ze troche lepiej swieca. Mozesz kupic wszystkie zarowki a'la xenon, aby mialy 55/60W, bo takie zalecaja producenci i przy takiej mocy nie ma prawa nic stac sie lampie. Sa takze te a'la xenony 100W. I te juz beda sie bardziej nagrzewac i moga stopic lampe. [ Dodano: 02 Maj 2008 08:29 ]Artec_kie napisał(a): Tylko na opakowaniu uprzedzano, że mogą się one zagrzać do ponad 200 stopni. Projektorki to wytrzymają?
Musisz sprawdzic jaka jest ich moc.
|
|
Góra |
|
 |
LocDog |
#120991 Wysłany:
02 Maj 2008, 10:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 100
|
A ja widzę masę szpanerów, a nie ludzi którym w nocy słabo widać drogę. A jak już widzę kolesi którzy obok lamp mają takie małe światełka diodowe niebieskie to mnie krew zalewa.
Te halogenowe oryginalne w projektorkach świecą doskonale, i bardzo ładnie wglądają - wyjdź i zobacz 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#121009 Wysłany:
02 Maj 2008, 11:38; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Philips blue vision - wbrew nazwie świecą na biało, dają ładne mocne światło i nie są to żarówki "wzmacniane", mają normalnie 55/60W i zwykłą żywotność (nie skracaną).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
RedDevil |
#121558 Wysłany:
04 Maj 2008, 12:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Klucze Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 660
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#121570 Wysłany:
04 Maj 2008, 13:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
Ja mam Osram Nightbreaker +90% - fajnie świecą, bo na biało i w nocy widoczność jest dużo lepsza od zwykłych "żółtych" żarówek. Mój kumpel ma Philipsa BlueVision i też sobie chwali z tego samego powodu. Na dodatek BV można kupić w kompletach z postojówkami. Czytałem kiedyś testy żarówek i te markowe nie powinny nic topić przy fabrycznej instalacji. W przeciwieństwie do tych badziewnych z marketów po 20 pln komplet.
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#121571 Wysłany:
04 Maj 2008, 13:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
do punta II nie warto zadnych lepszych kupowac bo i tak szybko sie wykopcą>ja miałem blue vision i po pół roku padły tak że szkoda kasy 
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#121581 Wysłany:
04 Maj 2008, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
philips bv
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#121923 Wysłany:
04 Maj 2008, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
No Name bo pewnie odpalasz na włączonych światłach, albo zostawaisz tą dzwignie caly czas włączoną bo swiatla i tak się wyłączają po wyłączeniu zaplonu ;>
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Artec_kie |
#122102 Wysłany:
05 Maj 2008, 11:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 49
|
buladag napisał(a): No Name bo pewnie odpalasz na włączonych światłach, albo zostawaisz tą dzwignie caly czas włączoną bo swiatla i tak się wyłączają po wyłączeniu zaplonu ;>
A jak się to ma do długości życia żarówki?:mysli:
Pozdrawiam, Artur
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#122173 Wysłany:
05 Maj 2008, 14:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
Akurat tu sie mylisz bo jestem wyczulony na takie sprawy jak odpalanie ze zgaszonymi swiatłami,radiem itp btw jestem elektromechanikiem
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
LocDog |
#122185 Wysłany:
05 Maj 2008, 15:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 100
|
To jak należy prawidłowo odpalać, gasić?
Ja zawsze odpalam z wyłączonymi światłami, dopiero potem zapalam.
A jak parkuje to wyłączam światła a potem gaszę silnik.
|
|
Góra |
|
 |
Artec_kie |
#122196 Wysłany:
05 Maj 2008, 15:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 49
|
No Name napisał(a): Akurat tu sie mylisz bo jestem wyczulony na takie sprawy jak odpalanie ze zgaszonymi swiatłami,radiem itp btw jestem elektromechanikiem
A ja nadal nie widzę związku. Co takiego dzieje się żarówce, gdy jest włączona podczas uruchamiania silnika? Radio jeszcze jestem w stanie zrozumieć: obniżenie napięcia może spowodować zawieszenie elektroniki cyfrowej. Jak dla mnie wyłączanie świateł przed zgaszeniem silnika i po uruchomieniu silnika włączanie, to tylko zużywanie wyłącznika świateł.
Pozdrawiam, Artur
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#122223 Wysłany:
05 Maj 2008, 17:26; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Artec_kie: kiedyś gdzieś widziałem albo czytałem, że żarówka najbardziej zużywa się przy zapalaniu (musi się wtedy błyskawicznie rozgrzać), a jak zapalasz silnik, to światła "mrugają" i dopiero jak załapie to świecą normalnie... Tu jest chyba źródło problemu.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#122229 Wysłany:
05 Maj 2008, 17:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Artec_kie no tak sie ma ze przy takim uzywaniu zarowki pala sie co pol roku a przy normalnym uzyciu to serdnio co 2 lata (przynajmniej u mnie tak bylo)
No Name to cos czesto w takim razie ci te zarowki padają
a powinno się włączac swiatla po odpaleniu sielnika, i gasic przed jego zgaszeniem.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#122305 Wysłany:
05 Maj 2008, 21:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
LocDog napisał(a): To jak należy prawidłowo odpalać, gasić?
Ja zawsze odpalam z wyłączonymi światłami, dopiero potem zapalam. A jak parkuje to wyłączam światła a potem gaszę silnik.
Wlasnie tak !
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
Artec_kie |
#122431 Wysłany:
06 Maj 2008, 09:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 49
|
STax napisał(a): Artec_kie: kiedyś gdzieś widziałem albo czytałem, że żarówka najbardziej zużywa się przy zapalaniu (musi się wtedy błyskawicznie rozgrzać), a jak zapalasz silnik, to światła "mrugają" i dopiero jak załapie to świecą normalnie... Tu jest chyba źródło problemu. Nie mrugają, tylko co najwyżej przygasają, a to o ile dobrze wiem im nie szkodzi. Pozdrawiam, Artur [ Dodano: 06 Maj 2008 08:42 ]buladag napisał(a): Artec_kie no tak sie ma ze przy takim uzywaniu zarowki pala sie co pol roku a przy normalnym uzyciu to serdnio co 2 lata (przynajmniej u mnie tak bylo) No Name to cos czesto w takim razie ci te zarowki padają  a powinno się włączac swiatla po odpaleniu sielnika, i gasic przed jego zgaszeniem.
Nie wiem skąd ta statystyka, bo ja zawsze uruchamiam silnik z włączonymi światłami i żąrówki działają dłużej niż pół roku. Po za tym nie można podać czasu życia. Raz to jest rok, raz dwa. Odkąd zmieniono nam "cudownie" przepisy, co by na światłach cały rok jeździć, to wydaje mi się, że o długości życia żarówek decydują nasze drogi i ulice. Wstrząsy to największy wróg świecącej się żarówki.
Nie czuję się więc przekonany co do słuszności wyłączania świateł przed zgaszeniem silnika i ich włączaniu po uruchomieniu silnika.
Nie dziwi mnie też, że elektromechanicy do takiej dziwnej procedury namawiają. Zużywanie włącznika świateł = jego wymiana, a z tego przecież żyją.
Pozdrawiam, Artur
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#122492 Wysłany:
06 Maj 2008, 14:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
Głownie chodzi o pobor pradu przy odpalaniu >pomysl swiece zarowe(u mnie)swiatla + rozrusznik ktory pobiera mase pradu jak to sie przekłada na aku
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#122714 Wysłany:
07 Maj 2008, 08:24; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
 |
mati |
#122882 Wysłany:
07 Maj 2008, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 21 Wrz 2007, Posty: 205
|
EDi a w jakim kolorze świecą te Blue Vision? jak założyłem pozycyjne Blue Vision to nie było żadnej różnicy pomiędzy zwykłymi a Philipsa
_________________ Punto II 1.2 8V
mobil: TTi TCB-880 + Sunker Elite 109
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#122923 Wysłany:
07 Maj 2008, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
Pozwolicie że i ja zabiorę glos na temat odpalania na światłach. Poprzedni mój samochód to Seat Ibiza 1,2 clx. Sprowadzilem 4-o latka żarówki OSRAM cały czas odpalany na światłach po prostu wcale ich nie wyłaczałem, żarówki do końca ani razu nie były wymieniane nie spaliła się ani jedna przez 11 lat, a w sumie jeżeli pierwszy właściciel nie wymienial to świeciły lat 16. Niemożliwe Ktoś powie ,ale to jest fakt.
Kropka kupiłem w czerwcu, zmienilem mu żarówki na Philips Blue Vision w lipcu, do tej pory odpalam jak wcześniej opisałem i nic się nie dzieje, więc chyba nie ma reguły co do palenia 
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#123075 Wysłany:
08 Maj 2008, 08:15; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
mati napisał(a): EDi a w jakim kolorze świecą te Blue Vision? jak założyłem pozycyjne Blue Vision to nie było żadnej różnicy pomiędzy zwykłymi a Philipsa
temperatura barwowa światła BV to 4200 kelvinów, a tak po ludzku to światło jest białe (nie niebieskie jak sugeruje nazwa) w porównaniu do zwykłych żarówek w których jest żółtawe
tutaj fotka, tak to wygląda u mnie

_________________
Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|