You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 07 Cze 2024, 19:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #18672 Wysłany: 12 Kwi 2007, 14:58; 
 Temat postu: Subwoofer w samochodzie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
Jaki subwoofer wybrać? To pytanie zadaje sobie każdy, kto decyduje się na zakup głośnika basowego. Sprawę dodatkowo utrudnia ogromny wybór produktów renomowanych firm. Przed zakupem musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na:
- średnicę głośnika
- moc znamionową
- skuteczność
- rodzaj obudowy
- markę i jednocześnie cenę

Gdy chcemy uzyskać głęboki bas nie warto kupować głośnika o średnicy mniejszej niż 25 cm (8''). Najpopularniejszą i chyba optymalną średnicą jest 30 cm (12''). Duże - 38-mio cm głośniki mogą okazać się zbyt trudne w instalacji, a ze względu na olbrzymią średnicę, mogą się również okazać zbyt wolne. Im głośniejszy i większy bas chcemy uzyskać, tym więcej mocy musimy dostarczyć do naszego mruczka. Możemy zdecydować się na głośnik o większej skuteczności i mniejszej mocy wejściowej, jednak w większości przypadków czeka nas rozczarowanie. Głośniki charakteryzujące się najgłębszym basem i jego najwyższym poziomem maksymalnym, odznaczają się dużą obciążalnością oraz mniejszą skutecznością. W celu uzyskania większej mocy ze wzmacniacza, a przez to wytworzenia wyższego ciśnienia akustycznego, możemy spróbować podłączyć głośnik dwucewkowy, bądź kilka wooferów jednocześnie, jeśli oczywiście wzmacniacz to przeżyje.

Po wyborze średnicy, czas zdecydować się na rodzaj obudowy i tu znowu powinniśmy przestrzegać pewnych zasad. Do dyspozycji mamy bardzo wiele wariantów zabudowy, jednak ograniczę się do omówienia czterech najpopularniejszych rozwiązań:
- free air
- obudowy zamkniętej
-otwartej (bass - reflex)
- pasmowo - przepustowej (bandpass)

Konstrukcja typu free- air polega najczęściej na zamontowaniu głośnika na tylnej półce i wykorzystaniu przestrzeni bagażnika jako obudowy. Zaletą jest oszczędność miejsca, jednak to rozwiązanie nie zapewnia takiej jakości dźwięku jak skrzynia.
Obudowa zamknięta charakteryzuje się bardzo niskim zejściem i najbardziej precyzyjnym (szybkim) basem. Brzmienie jest najbardziej audiofilskie. Najczęściej polecana jest do muzyki klasycznej i jazzowej, które nie wymagają zbyt agresywnego basu.

Konstrukcja otwarta wykorzystuje energię tylnej części woofera poprzez zastosowanie otworu bass-reflex. Jest ona skuteczniejsza od obudowy zamkniętej, jej bas jest jednak mniej precyzyjny, bardziej odpowiada brzmieniu muzyki rockowej.
Ostatnia konstrukcja typu bandpass, to głośnik całkowicie zabudowany, z którego bas wydostaje się tylko przez otwór bass-reflex. Ten typ obudowy powinien zadowolić szczególnie fanów muzyki rap. Bardzo niski bas będzie wolny, lecz jego czyste brzmienie i dynamika głębokiego basu z pewnością dostarczą sporo dobrej zabawy.

Należy również pamiętać, że obudowa otwarta i bandpass dla zapewnienia dużej skuteczności wymagają stosunkowo dużej objętości. Przed zakupem musimy więc zadecydować, jaką część bagażnika chcemy przeznaczyć na skrzynię oraz jekiego rodzaju muzyki słuchamy. Radzę uważnie dokonywać wyboru, gdyż niejednokrotnie droższy subwoofer w małej zamkniętej obudowie potrafi zagrać lepiej, niż inny niższej klasy, lecz umieszczony w większej i bardziej złożonej konstrukcji. Wybór należy do Was!

Źródło: A. Tlaga "Subwoofer w samochodzie", GT nr 6 (18), str. 42-43, czerwiec 2006

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 

 
 Post #120960 Wysłany: 02 Maj 2008, 00:34; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Ale bzdury popisali..

2)
Cytuj:
Obudowa zamknięta charakteryzuje się bardzo niskim zejściem i najbardziej precyzyjnym (szybkim) basem. Brzmienie jest najbardziej audiofilskie.

Zejście i to co nazwali "precyzyjnością (szybkością)" basu się nawzajem wykluczają. Albo jedno, albo drugie. Idąc dalej:

3)
Cytuj:
Konstrukcja otwarta wykorzystuje energię tylnej części woofera poprzez zastosowanie otworu bass-reflex. Jest ona skuteczniejsza od obudowy zamkniętej, jej bas jest jednak mniej precyzyjny, bardziej odpowiada brzmieniu muzyki rockowej.
Tutaj juz trzeba nazywac rzeczy po imieniu, wiec "skutecznością" nazwijmy zdolność głośnika do wykonywania szybkich wychyleń. Autor znowu się myli , do tego plącząc się w zeznaniach - obudowa otwarta z portem B-R gwarantuje niższe zejście kosztem skuteczności, a nie, jak twierdzi autor, który:
odn. skrzyni B-R napisał(a):
Jest ona skuteczniejsza od obudowy zamkniętej (pierwszy byk) , jej bas jest jednak mniej precyzyjny (to akurat prawda, ale przeczy pierwszemu stwierdzeniu) , bardziej odpowiada brzmieniu muzyki rockowej (drugi byk + zaprzeczenie stwierdzenia nr.2) .


To chyba na tyle :]

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Ostatnio edytowany przez adi.degora 15 Sie 2008, 18:59, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #120968 Wysłany: 02 Maj 2008, 06:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 268
adi.degorano nie wierze, odezwałeś się w temacie CA... :D

_________________
Punto FL 03/04r 1.2 8V
Zapraszam do galerii


Góra
 Profil  
 
 
 Post #121011 Wysłany: 02 Maj 2008, 11:45; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Przymijmy że wczoraj była dyspensa :mrgreen:

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #121614 Wysłany: 04 Maj 2008, 15:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
adi.degora strikes back :D

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO