gumiś77 napisał(a):
Problemu tego natomiast nie ma przy prędkościach mniejszych oraz gdy redukcja następuje - TAK- redukcja z 5 na 4 lecz najpierw dosłownie minimalny ruch w stronę 3 i wówczas wchodzi 4 przy prędkości nawet 100 bez najmniejszego zgrzytu.
Stawiam na linkę zmiany biegów.
Gdyby poszedł synchronizator zawsze miałabyś problemy, a nie tylko w określonych przypadkach. Może być też tak, że dzięki przesunięciu drążka w stronę 3 synchronizator ma więcej czasu na zsynchronizowanie i przez to nie zgrzyta.
Ciężko to jednoznacznie zdiagnozować "na odległość", ale spróbuj zrobić tak:
wciśnij sprzęgło odczekaj 2 sek i następnie zredukuj bieg z 5 na 4 (bez żadnych kombinacji w stronę 3). Jeżeli wejdzie bez zgrzytu to tak jak pisał
kazaa synchronizator poszedł i wymaga dłuższego czasu na synchronizację. Natomiast jeżeli będzie nadal zgrzyt to proponuję się zainteresować linką wybierania biegów (na allegro.pl 100 PLN) prawdopodobnie się rozciągnęła i przełączanie biegów jest mało precyzyjne.
Naprawa synchronizatora to kosztowna sprawa - sam synchronizator to ok 50 PLN, ale trzeba rozebrać skrzynię a to kosztuje