|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Tezet1956 |
#127085 Wysłany:
20 Maj 2008, 19:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
tjsz napisał(a): Czy nasze punta 1.1 maja jakis oddzielny modul sterowania wtryskiem czy to juz jest wszystko zawarte w komputerku Wtrysk i zapłon - wszystko w komputerze. tjsz napisał(a): Jeszcze mi mowia ze to moze byc cewka
Wydaje mi się, że nie bo cewki są dwie, a przy drugiej działającej silnik powinien przy rozruchu dawać jakieś znaki odpalania (dwa cylindry miały by normalnie iskrę).
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tjsz |
#127088 Wysłany:
20 Maj 2008, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
Wydawac by sie moglo ze powoli zbliżam sie do wykrycia i naprawy usterki....
Gdzies na forum przed chwila wyczytalem ze moze to byc tez wina czujnika polozenia przepustnicy... czy ma to jakis sens? Chyba ten czujnik nie wplywa na proces generowania iskry....
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#127098 Wysłany:
20 Maj 2008, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
tjsz napisał(a): Chyba ten czujnik nie wplywa na proces generowania iskry.... Raczej nie, bo on ma wpływ na obroty i kąt wyprzedzenia zapłonu. To jest zwykły potencjometr, więc jadąc samochodem mógł byś zauważać pewne szarpania silnika w funkcji ruszania pedałem gazu.
Jest jeszcze jedna możliwość twojej usterki - jakiś złośliwy brak styku w którymś złączu, ale jednak to też w czasie jazdy po naszych kiepskich drogach powinno się ujawniać przerwami w zapłonie. Jednak na wszelki wypadek obejrzyj złącze centralki czy czyste i dobrze jest wciśnięte.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
tjsz |
#129375 Wysłany:
27 Maj 2008, 07:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
Witam ponownie wszystkich!!
Najprawdopodobniej moj problem juz jest rozwiazany (na cale szczescie).
Otoz - wymienilem czujnik polozenia walu korbowego. I tyle
Autko pali normalnie od zeszlej srody, bez zadnych zastrzeżeń. Jedyne co mnie raz przestraszylo, podczas dluzszej jazdy (ponad 100km) zauwazylem ze swieci mi sie kontolka wtrysku (ostatni piatek). Troszke sie wystraszylem ale wysprzeglilem i przygazowalem lekko auto i kontrolka zgasla i do dzis sie juz nie pali. Moze to bylo wina tego ze czujnik jest uzywany? Zamierzam zakupic nowy i cieszyc sie fajnym autkiem 
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
Joint32 |
#182295 Wysłany:
22 Paź 2008, 19:03; Temat postu: |
|
|
a czy czujnik położenia wału można wziąć z sejczaka? wygląda niby taksamo?
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#182372 Wysłany:
22 Paź 2008, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Witam Panów mam tak samo podobne problemy z odpalaniem szczególnie jak jest zimny z rana i po dwóch godzinach postoju odkąd silnik sie rozgrzał im temperatura silnika spada tym bardziej problem sie ujawnia. Kręcę rozrusznikiem a tu nic dopiero za drugim razem pali na dotyk. Jutro sprawdzę czujnik indukcyjny na wale korbowym trwa to trzy sekundy i wszystko sie wyjaśni 
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#182560 Wysłany:
23 Paź 2008, 17:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
mariano italiano napisał(a): Witam Panów mam tak samo podobne problemy z odpalaniem szczególnie jak jest zimny z rana i po dwóch godzinach postoju odkąd silnik sie rozgrzał im temperatura silnika spada tym bardziej problem sie ujawnia. Kręcę rozrusznikiem a tu nic dopiero za drugim razem pali na dotyk. Jutro sprawdzę czujnik indukcyjny na wale korbowym trwa to trzy sekundy i wszystko sie wyjaśni  A czy do drugiego razu czujnik się naprawił lub silnik zagrzał? Moim zdaniem coś jest z zasilaniem w paliwo, np. zbyt uboga mieszanka, lub słaba kompresja silnika.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Joint32 |
#182609 Wysłany:
23 Paź 2008, 20:09; Temat postu: |
|
|
jeszcze raz zapytam czy w sejczaku jest taki sam czujnik hala co w puncie bo na wyglad to sa takie same.pytam bo nie mam mozliwosci sprawdzic go z innym puntem a z seiczentem to bym mial .
|
|
Góra |
|
 |
tjsz |
#182610 Wysłany:
23 Paź 2008, 20:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
Hej... moze po prostu warto sprobowac... roboty na 5 min a test moze wyjsc pomyslnie. Wydaje mi sie ze silniki sa podobne...
Daj znac jak bedziesz po robocie
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
Joint32 |
#204906 Wysłany:
04 Sty 2009, 21:52; Temat postu: |
|
|
witam czujnika z seja nie sprawdziłem bo żeby go wyjąć to najlepiej wyjąc silnik bo nie ma gdzie reki wsadzić.A czy czujnik od punto 2 będzie pasował?
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#205545 Wysłany:
06 Sty 2009, 23:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
Witam. Tez mam problem z odpaleniem zimnego silnika ale tylko czasami, nie wiem od czego to zalezy. Mecze sie z tym od czasu jak tylko przyszla zima. W lato bylo ok. Auto stalo juz 3 ray u mechanika i do tej pory nikt nic nie zrobil. Wyregulowali tylko odstep polozenia walu i to wszystko. Nie wiem juz co robic.
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#205608 Wysłany:
07 Sty 2009, 08:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
MarcinO napisał(a): Nie wiem juz co robic. Zacząć czytać wszystkie posty związane z tym problemem i samemu analizować. Czekanie na złoty środek z forum nie ma sensu.
Pierwsze to sprawdź kompresję, następnie .... itd.
Moje punto 75 też miało problem już poniżej zera, przegrzebałem prawie wszystko i nic, dalej było to samo. po roku szukania przyczyna się znalazła. Dzisiaj -20 stopni i odpala od sztycha.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Joint32 |
#210042 Wysłany:
04 Lut 2009, 16:46; Temat postu: |
|
|
JUŻ DZIAŁA!!!!!Kupiłem czujnik położenia wału i problem z odpalaniem jak ręką odjął,a do tego w kropka wstąpiło trochę życia.Autko równo i lepiej przyspiesza. [ Dodano: 04 Lut 2009 16:46 ]Lipa znowu jest to samo  Może czujnik tez walnięty.
|
|
Góra |
|
 |
czaxa |
#336294 Wysłany:
17 Lut 2010, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
pielaa4 |
#336301 Wysłany:
17 Lut 2010, 21:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
Miałem podobny problem z odpalaniem auta raz odpalał raz nie i okazało sie ze przekażnik od pompy paliwowej sie wieszał po wymianie jego bylo ok a podlanczanie na komputer nic nie dało
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|