|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 16:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
voyteac |
#128142 Wysłany:
23 Maj 2008, 16:17; Temat postu: jak zdiagnozowac cewke ? |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 159
|
hej
tak jak w temacie wie ktos?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Thomas |
#128184 Wysłany:
23 Maj 2008, 18:16; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
voyteac |
#128218 Wysłany:
23 Maj 2008, 19:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 159
|
mam zdjac przwód jak silnik chodzi? nie walnie mnie prąd?
a z tymi pomiarami to jak sie robi?
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#128298 Wysłany:
23 Maj 2008, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
voyteac jak masz duże kombinerki a gumowymi rączkami to nie......
Dla pewności załóż rękawiczke gumową.....
Ściąga się jedna kufajkę i jak cewka jest dobra to widzisz jak latają iskry.....
Oczywiście silnik musi pracować.......
Czy Cie prąd niewalnie? Prąd jak to prąd nigdy nic niewiadomo....... [ Dodano: 23 Maj 2008 21:02 ]Oczywiście ściągasz kufajke kombinerkami dla pewności...... 
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#128400 Wysłany:
24 Maj 2008, 00:54; Temat postu: |
|
|
voyteac jak Cię walnie prąd to przynajmniej będziesz wiedział że cewka dobra  Na początek proponuję wykręcić świece, podłączyć do kabli i poprosić kogoś o pokręcenie rozrusznikiem. Jeśli iskry na świecach będą "na oko" dobre to później spróbuj tego co napisali koledzy powyżej.
|
|
Góra |
|
 |
sabart |
#128429 Wysłany:
24 Maj 2008, 09:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 15
|
Witam. Właśnie w tym tygodzniu wymieniałęm cewke. a zdiagnozować możesz tak.. Ściągnij kable wysokiego nepięcia z cewki, którą sprawdzasz i zmierz oporność. Powinna być w zakresie okolo 6,5 do niecale 9 kiloOhma. Poźniej sobie sprawdź oporność tu gdzie "przychodzi" wtyczka od od wiązki z kablami. Ściągnij wtyczkę i sprawdź na tych dwóch stykach oporność powinna być od 0,5-0,6 Ohma. W przeciwnym wypadku cewka jest walnięta. sprawdź sobie też na zimnym i ciepłym silniku. Ja miałem włąsnie że na zimnym wszystko było ok a jak się nagrzała to nie chodziła.
PS Zapomniałem napisać że te wartości tyczą się cewek które są zastosowane w silnikach 1.1 1.2(60 KM) i 1.2(75KM)
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#129549 Wysłany:
27 Maj 2008, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
sabart napisał(a): Witam. Właśnie w tym tygodzniu wymieniałęm cewke. a zdiagnozować możesz tak.. Ściągnij kable wysokiego nepięcia z cewki, którą sprawdzasz i zmierz oporność. Powinna być w zakresie okolo 6,5 do niecale 9 kiloOhma. Poźniej sobie sprawdź oporność tu gdzie "przychodzi" wtyczka od od wiązki z kablami. Ściągnij wtyczkę i sprawdź na tych dwóch stykach oporność powinna być od 0,5-0,6 Ohma. W przeciwnym wypadku cewka jest walnięta. sprawdź sobie też na zimnym i ciepłym silniku. Ja miałem włąsnie że na zimnym wszystko było ok a jak się nagrzała to nie chodziła.
PS Zapomniałem napisać że te wartości tyczą się cewek które są zastosowane w silnikach 1.1 1.2(60 KM) i 1.2(75KM)
Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Ja mierzyłęm u siebie i jedna cewka na fajkach ma 8,13 kOhma, a druga 8,31kOhma, ale tam gdzie się podpina zasilanie do cewek jest 0,15 Ohma. W związku z tym co napisał kolega powyżej wychodzi na to że mam cewki walnięte (o co je podejrzewam), ale chciałbym się jeszcze upewnić czy te wsugestie kolegi są miarodajne i na pewno wiarygodne. Mierzyłem też inną swoją starą cewkę i pomiary są jak na 2 pozostałych, czyli też jest uszkodzona.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#129866 Wysłany:
28 Maj 2008, 16:44; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
 |
sabart |
#129878 Wysłany:
28 Maj 2008, 17:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 15
|
Ja_szczur napisał(a): Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Ja mierzyłęm u siebie i jedna cewka na fajkach ma 8,13 kOhma, a druga 8,31kOhma, ale tam gdzie się podpina zasilanie do cewek jest 0,15 Ohma. W związku z tym co napisał kolega powyżej wychodzi na to że mam cewki walnięte (o co je podejrzewam), ale chciałbym się jeszcze upewnić czy te wsugestie kolegi są miarodajne i na pewno wiarygodne. Mierzyłem też inną swoją starą cewkę i pomiary są jak na 2 pozostałych, czyli też jest uszkodzona.
Wedug mnie faktycznie cewka padła...z tego co wyczytałem jeśli oporność uzwojenia pierwotnego ma watość pniżej 0,5 Ohma cewka jest do wymiany. W moim przypadku była nieskończoność.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|