|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 08:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tjsz |
#132252 Wysłany:
05 Cze 2008, 12:24; Temat postu: Jak jeździć? |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
Witam serdecznie!
Ostatnio w telewizji mowi sie jak jezdzic zeby bylo ekonomicznie.
Wszyscy mowia zeby nie jezdzic na "luzie" tylko caly czas na biegu bo wtedy auto nie spala wcale paliwa. Tylko ze ludzie ktorzy o tym mowia jezdza naprawde porządnymi brykami.
Pytanko moje jest takie: czy nasze punta (1.1 S 55KM) tez maja taka zalete ze jak jezdzi sie na biegu bez gazu (tzw hamowanie silnikiem) to autko nie spala w ogole paliwa?
Napiszcie jak Wy jezdzicie.... w tych czasach przy aktualnych cenach paliw warto poruszyc ten temat.
Pozdrawiam goraco!!
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#132254 Wysłany:
05 Cze 2008, 12:31; Temat postu: |
|
|
Po puszczeniu gazu w czasie jazdy gdy przepustnica jest zamknięta, a obroty wyższe od nominalnych (hamowanie silnikiem) komputer powinien odciąć paliwo na wtrysku. Czy tak się dzieje to trudno powiedzieć bez komputera pokładowego. Fiat 500 z komputerem pokładowym podczas hamowania silnikiem podaje zużycie 0l/100km a na tzw. "luzie" 0,8-1,2l/godz.
|
|
Góra |
|
 |
tjsz |
#132277 Wysłany:
05 Cze 2008, 13:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
No tak, ale Fiat 500 to nie jest punto  nie ta technologia:).
Pytanie jest o nasze Punta 1,1 1,2 na jednopunkcie.
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
Malina |
#132281 Wysłany:
05 Cze 2008, 13:12; Temat postu: |
|
|
też jestem ciekawa, jak to jest? 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#132308 Wysłany:
05 Cze 2008, 14:47; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
W każdym aucie z wtryskiem sterowanym elektronicznie tak jest. W gaźnikowych nie jestem pewien, coś tam ciut inaczej chyba jest, ale w punto jest i wtrysk i komputer, więc jazda na biegu bez gazu = 0 spalania.
[ Dodano: 05 Cze 2008 13:47 ] Aha, tylko tak jeździć to trzeba umieć, albo się nauczyć, bo to nie takie proste jak by się wydawało, bo jak ktoś już kiedyś na forum pisał, przy niskich obrotach (chyba od 1300 w dół) włącza się wtrysk i wtedy silnik coś tam już spala, dlatego trzeba wiedzieć kiedy redukować biegi.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Malina |
#132311 Wysłany:
05 Cze 2008, 14:54; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): przy niskich obrotach (chyba od 1300 w dół) włącza się wtrysk i wtedy silnik coś tam już spala
STaxczyli powyżej tego powiedzmy 1300 nie spala nic?
Jak sobie np jadę z górki, mam jakieś 110km/h...to zawsze wrzucałam luz (albo trzymałam sprzęgło, wiem, wiem, źle i tak się nie robi...)...a powinnam go puścić po prostu na 5?i wtedy będzie miał obroty cos koło 4000 i nic nie spala?  czy coś źle rozumie i nie o to chodzi?
|
|
Góra |
|
 |
Dela |
#132317 Wysłany:
05 Cze 2008, 15:17; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
|
Góra |
|
 |
MADZIA M. |
#132318 Wysłany:
05 Cze 2008, 15:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: szamotuly wlkp Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 291
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#132320 Wysłany:
05 Cze 2008, 15:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Malina: dokładnie tak. To samo przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, zamiast wrzucać luz i hamować hamulcem, lepiej redukować kolejno biegi (tyle, że trzeba to zacząć trochę wcześniej niż gdyby się po prostu hamowało) i zahamować dopiero na końcu.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#132326 Wysłany:
05 Cze 2008, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Jak jezdzic? Na dojezdzie do swiatel nie wyrzucaj na luz, zobacz sobie w jakim przedziale obrotow silnik ma najwyzszy moment obrotowy i staraj sie jezdzic na obrotach zblizonych do tego zakresu bez niepotrzebnego krecenia wyzej. Nie rozpedzaj auta tylko po to zeby zaraz potem hamowac przed swiatlami (zaoszczedzisz i paliwo i klocki), hamuj silnikiem... To podstawy ktore powinny juz zaoszczedzic troche paliwa.
Ponadto zwroc uwage ze sila oporu powietrza rosnie o ile pamietam w postepie geometrycznym w stosunku do predkosci - od pewnej predkosci spalanie rosnie bardzo dynamicznie wlasnie ze wzgledu na koniecznosc pokonania coraz wiekszego oporu powietrza.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
Lasq |
#132330 Wysłany:
05 Cze 2008, 16:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolskie Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 14
|
Jakiś czas temu chciałem zrobić pomiar spalania w punto 1 75KM poprzez pomiar długości czasu otwarcia wtryskiwaczy. Obserwowałem przebiegi oscyloskopem i tak jest, że jak sie hamuje silnikiem to wtryski nie pracują (zero spalania). Sprawdzałem tez instalacje gazową sekwencyjną i jest podobnie. Starsze instalacje gazowe niestety inaczej działąją i nie ma kożyści z hamowania silnikiem...
|
|
Góra |
|
 |
siuks |
#132614 Wysłany:
06 Cze 2008, 07:22; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 18 Mar 2007, Posty: 60
|
Czyli z instalacją 2 generacji, jadąc z puszczonym pedałem gazu nadal spalamy gaz??
_________________ MK I SX 1.1 55
|
|
Góra |
|
 |
Lasq |
#132627 Wysłany:
06 Cze 2008, 08:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolskie Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 14
|
Generalnie tak... Instalacje drugiej generacji mają komputerek który może zamknąć zawór, ale musi to być skonfigurowane a u mnie czasami powodowało gaśniecie silnika przy dojazdach do skrzyzowania. Można ustawić odciecie na 2500 - 3000, nie będzie problemu z gaśnieciem silnika, ale hamowanie silnikiem powyżej tych obrotów będzie uciążliwe...
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#132635 Wysłany:
06 Cze 2008, 08:54; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
ale wy macie problemy  prawidlowa jazda to taka gdzie silnik nie dostaje po tylu,nie meczy sie,pracuje lekko.... jazda na luzie ( nie ucza tego na nauce jazdy bo mowia ze blad a G... prawda, co z tego ze spali troszke ale ile spali  ?? litry benzyny ... ) samoch jezdzie na luzie bez oporow zwiazanych z napedem ( sliy odwrotne ) uklad napedowy tak po tylu nie dostaje itp... wiec nie wiem jezeli ktos mysli ze jezeli bedzie jezdzil na biegu non stop gdzie jest mozliwosc swobodnego dotoczenia sie na luzie i mysli ze to takie dobre to ok... ale nie tak do konca... albo takie redukowanie biegow przy hamowaniu ... dla mnie to smieszne i az patrzyc mi sie nie chce... pod dupie wszystko dostaje....
Malina napisał(a): albo trzymałam sprzęgło,
przeciez kazde wciskanie pedalu powoduje ze to wszystko po tylu dostaje caly uklad sprzeglowy... a w szczegolnosci lozysko oporowe... sprzeglo powinno sie wciskac tylko przy zmianie biegow i w miare szybko puszczac a nie jak niektorzy stoja pod swiatlami z wcisnietym pedalem sprzegla  ...
ehh... zreszta niech kazdy jezdzi jak chce.....
poza tym juz bylo nieraz na forum mowione o oszczednej jezdzie i walkowane to bylo wiele razy... [ Dodano: 06 Cze 2008 08:54 ]poza tym wszyscy co mysla o "oszczednej jezdzie" mysla tylko o zuzyciu paliwa... a co z podzespolami mechanicznymi samochodu  ?? o tym nikt nie pomyslal....
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
Malina |
#132639 Wysłany:
06 Cze 2008, 09:18; Temat postu: |
|
|
Thomas napisał(a): Malina napisał: albo trzymałam sprzęgło,
przeciez kazde wciskanie pedalu powoduje ze to wszystko po tylu dostaje caly uklad sprzeglowy... a w szczegolnosci lozysko oporowe... sprzeglo powinno sie wciskac tylko przy zmianie biegow i w miare szybko puszczac a nie jak niektorzy stoja pod swiatlami z wcisnietym pedalem sprzegla Shocked ...
Thomas no ja wiem, że się tak nie robi, ale przyzwyczajenie...czasem na światłach mam luz wrzucony a i tak sobie sprzęgło trzymię...nie potrafie się tego oduczyć Cytuj: To samo przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, zamiast wrzucać luz i hamować hamulcem, lepiej redukować kolejno biegi (tyle, że trzeba to zacząć trochę wcześniej niż gdyby się po prostu hamowało) i zahamować dopiero na końcu.
wczoraj próbowałam  skończyło się na przekleństwach moich pasażerów, że autem szarpie  dzisiaj było już lepiej, ale raczej sobie to odpuszczę, co mi tam litr więcej spalony w tą czy w tamtą.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#132640 Wysłany:
06 Cze 2008, 09:22; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#132663 Wysłany:
06 Cze 2008, 11:40; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas: wbrew pozorom taka jazda (na biegu a nie na luzie) jest dość znacznie oszczędniejsza, zwłaszcza jak jeździ się w długie trasy albo dużo po mieście.
A zużycie podzespołów? Nie powiesz mi chyba, że na biegu bez gazu silnik zużywa się bardziej niż przy wciśniętym gazie albo na luzie?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
cuspis |
#132702 Wysłany:
06 Cze 2008, 13:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
a moze mi ktoś napisac jak to jest z silnikami TD bo u mnie jakaś róznica w spalaniu (nie liczę zimy) to jest maksymalnie 0,75 litra sprawdzane kilkukrotnie przy tankowaniu do pełna
_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#132712 Wysłany:
06 Cze 2008, 14:37; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|