|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
unknown |
#131978 Wysłany:
04 Cze 2008, 16:49; Temat postu: Uwaga !!! Kapiący olej |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
Witam
Dziś, wychodząć ze szkoły i wsiadając do samochodu, zauważyłem pod nim plamę oleju. Plama znajdowała się na ziemi pod miejscem, gdzie jest pasek rozrządu. Przyjrzałem się dokładnie i faktycznie olej kapał. Tak z kropelkę na 2-3 sekundy.
Nie wiem skąd to może kapać. Rano jak wyjeżdzałem z garażu to podłoga była sucha, więc kapać musiało zacząć nad ranem, jak zaprakowałem samochód i poszedłem do szkoły.
Nigdzie nie zawadziłem podwoziem. Olej wymieniałęm jakieś 3-4 tygodznie temu na półsyntetyczny mobil 10/40, ale to chyba nie ma tutaj nic do rzeczy.
Czy ktoś się orientuję skąd może kapać?
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
 |
|
|
owerek |
#132044 Wysłany:
04 Cze 2008, 19:52; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 3
|
poszedł Ci uszczelniacz (simering) na wale korbowym. Przy okazji wymiany można przy jednych kosztach wymienić rownież pasek rozrządu.
|
|
Góra |
|
 |
unknown |
#132046 Wysłany:
04 Cze 2008, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
dziwne, ale teraz nic nie kapie. Orientujesz się może ile kosztuje taki simering?
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#132057 Wysłany:
04 Cze 2008, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
unknown |
#132065 Wysłany:
04 Cze 2008, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
kurde, poszedłem teraz do garażu sprawdzić czy kapie. Faktycznie, kapie. Podstawiłem słoiki pod kropka, co by mi nie zaolejł podłogi Łodziak, Ty chyba pracujesz w Bileksie. Nie orientujesz się czasem ile taki simering by kosztował?
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#132079 Wysłany:
04 Cze 2008, 20:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
unknown |
#132097 Wysłany:
04 Cze 2008, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
Ok. To jak możesz to spytaj się jutro o ten simering, a ja się jutro upewnie czy to na pewno poszedł ten simering, czy coś innego. Chce wiedzieć ile mnie tak orientacyjne to wszystko będzie wynosić
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#132100 Wysłany:
04 Cze 2008, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Zgadzam się z Łodziakiem i sprawdż najpierw skad wycieka  Ponieważ wymieniałeś olej to może sie zdarzyć, że za słabo dokręcili filtr oleju i zaczął przepuszczać  Raczej wydaje mi się mało prawdopodobne, że to simering, choć możliwe. Sam simering jest tani, tylko wymiana droga.
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#132461 Wysłany:
05 Cze 2008, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
unknown |
#132468 Wysłany:
05 Cze 2008, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
Dzisiaj niestety nie sprawdzałem, bo nie miałem na to wcale czasu. Jutro się postaram sprawdzić. Rano sprawdzałem ile nakapało tego oleju. Do słoiczka, który podstawiłem przez całą noc do godziny około 15.00, nakapało może z kieliszek, góra półtora kieliszka oleju.
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
 |
Nero84 |
#132763 Wysłany:
06 Cze 2008, 17:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 113
|
Mam identyczny problem... takze simering na wałku..koszt ok. 150 zł (simering sam tani, ale wymiana już drozsza). ciesz sie ze nie na skrzyni 
|
|
Góra |
|
 |
unknown |
#133265 Wysłany:
08 Cze 2008, 14:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
Nero84 napisał(a): Mam identyczny problem... takze simering na wałku..koszt ok. 150 zł (simering sam tani, ale wymiana już drozsza). ciesz sie ze nie na skrzyni 
Chyba jednak już nie ten sam. Wczoraj umyłem silnik , zdjąłem rozrząd i wogóle żeby sprawdzić skąd to leci. Okazało się, że to nie leciał olej, a raczej płyn z chłodnicy. Całe szczęście, że nie poleciał do środka(sprawdzałem olej, nie zważył się), tylko na zewnątrz. Silnik jest teraz suchy, dolałem płynu chłodniczego, pojeżdzę teraz i zobaczę czy będzie nadal ciekło.
Mam takie pytanko na boku: Czy ten płyn aby czasem nie mógłby cieknąć spod uszczelki, przy czujniku temperatury?
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#133267 Wysłany:
08 Cze 2008, 15:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
unknown |
#133276 Wysłany:
08 Cze 2008, 15:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
nie wykluczam, ale płyn znajdował się również w tym miejscu jak jest czujnik temperatury. Silnik jest suchy. pojeżdzę trochę i się zobaczy skąd to dokładnie cieknie. Chociaż muszę Ci powiedzieć że jak dolałęm trochę płynu chłodniczego(bo było za mało), to teraz już nie cieknie(odpukać)
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
 |
pawel_p1 |
#133280 Wysłany:
08 Cze 2008, 16:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lublin Rejestracja: 04 Sie 2007, Posty: 256
|
widze ze mamy tu osoby zorientowane w temacie to sie podłącze z pytaniem. w jednym kropku 1,2 75KM poci mi sie w okolicy simeringu ale chce to zrobic bo nie lubie jak mam zababrany silnik, a w drugim kropku 1,155KM poci sie juz całkiem konkretnie ale na simeringu od strony skrzyni i sądze ze przez ten wyciek ubywa sporo oleju. jaki moze byc mniej wiecej koszt tych napraw???
_________________ punto 1.2 75 ELX 214000km subaru legacy outback AWD 2,5B
**ZAPRASZAM ** topic2522.html **ZAPRASZAM**
|
|
Góra |
|
 |
unknown |
#133293 Wysłany:
08 Cze 2008, 17:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
Co do pierwszego kropka to jak kolega wyżej napisał to wymina simeringu, będzie kosztować Cię około 150 zł. To zależy jeszcze ile mechanik za to weżmie. Bo koszt samego simeringu nie jest wielki. Gdy byś się uparł to simering wymienisz sam. A co do drugiego kropka, to nie mam pojęcia, bo jeszcze nie miałem okazji
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
 |
Bobas |
#143613 Wysłany:
10 Lip 2008, 13:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 11
|
.. [ Dodano: 10 Lip 2008 13:56 ]unknown napisał(a): Chyba jednak już nie ten sam. Wczoraj umyłem silnik , zdjąłem rozrząd i wogóle żeby sprawdzić skąd to leci. Okazało się, że to nie leciał olej, a raczej płyn z chłodnicy. Całe szczęście, że nie poleciał do środka(sprawdzałem olej, nie zważył się), tylko na zewnątrz. Silnik jest teraz suchy, dolałem płynu chłodniczego, pojeżdzę teraz i zobaczę czy będzie nadal ciekło.
Mam takie pytanko na boku: Czy ten płyn aby czasem nie mógłby cieknąć spod uszczelki, przy czujniku temperatury?
Unknow- bo chyba mam podobny problem, na pierwszy rzut oka wydaje się ze kapie olej, tylko ze tak naprawde tego oleju nie ubywa, zorientowałem sie ze mi ubywa płynu chodnicy, mozesz powiedziec co miałeś nie tak ze tak sie działo? Prosze o pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
unknown |
#143745 Wysłany:
10 Lip 2008, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
miałem pęknietą uszczelkę pod głowicą w okolicach jak jest czujnik temperatury. Pierwsze co sprawdź to stan oleju w silniku, a jeśli jest ok to obejrzyj do okoła z zewnątrz uszczelkę pod głowicą
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#143854 Wysłany:
11 Lip 2008, 07:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
Pytanie a propo wymiany tego simeringu bo chyba tez mi z tamtad leci  bo wymienialem uszczelke pod glowica, silnik jest suchy a przy rozrzadzie troche mokro, i to musi sciekac na pompe wody bo tez jest troche mokra od oleju, a silnik jest suchy... Wyciek nie jest duzy, wsumie to minimalny... jak to mechanik powiedzial (to normalne przy tym przebiegu 135 tys... nie ma sie co martwic...)
Ciezko samemu w warunkach domowych taki simering wymienic ?? Duzo z tym jest roboty ??
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
Bobas |
#144115 Wysłany:
11 Lip 2008, 20:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 11
|
ok będę patrzył. dzieki:) Jakby cos to jeszcze będę pytał. Pozdrawaim
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#144130 Wysłany:
11 Lip 2008, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
SnakeX wymiana simeringu walka rozrządu jest bardzo prosta, tylko musisz wiedzieć jak rozrząd dobrze ustawić i naciągnąc.
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#144131 Wysłany:
11 Lip 2008, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
czech22 to akurat wiem bo sam juz rorzad wymienialem 
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#144138 Wysłany:
11 Lip 2008, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
SnakeX to najpierw ustawiasz rozrząd jak do wymiany paska. Ja sciągnąłem dekiel zaworów i zablokowałem wałek wkładając drewniany kołek w otwór wałka i podpierając na głowicy /klinuje go/. Odkrecam koło rozrzadu/ normalny gwint / . Wyciągam za pomocą małego śrubokrętu simering podważając go. Wkładam nowy pobijając starym, zeby równo wszedł, a następnie lekko dobijajac małym kołeczkiem.Załozyć koło i ustawić rozrzad.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|