You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 16:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #136851 Wysłany: 19 Cze 2008, 21:21; 
 Temat postu: Supersamochód z... Polski
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 1476
Supersamochód z... Polski !

Któż z nas nie marzy o Ferrari, Bugatti, Lamborghini czy nawet najtańszym Porsche. Polska nie jest jednak krajem, który kojarzy się z produkcją aut dostarczających adrenalinę. Oczywiście, jest Leopard, ale to jeden z tych typów aut, które służą na weekendowe przejażdżki. Ten wizerunek ma szansę zmienić firma Veno Automotive, która przedstawiła już zdjęcia superauta z nad Wisły. Jednak design tego jest już skądś znany. Aż zanadto przypomina megaelitarnego Lamborghini Reventona. Czy to źle ? Większość odpowie, że tak, ale przecież są w naszym kraju przedsiębiorstwa produkujące repliki Cobry czy Lotusa Seven. Dlaczego więc nie zaoferować Revontona "dla ubogich" ? Do napędu tego samochodu ma służyć silnik z Audi S6 o mocy 350 KM. Są jednak tacy, dla których taka moc jest za mała, dlatego nabywca może zażyczyć sobie wersję o 100 KM mocniejszą lub wzmocnioną do niebotycznych 700 KM. Zapewniają one osiągi od 300 do 330 km/h i wcale nie mniejszą dawkę emocji. Dla porównania, oryginalny Reventon posiada "tylko" 590 KM. Firma planuje także wypuścić modele z silnikami z Chevroleta Corvette. Jak każdy samochód dla elit, polskie superauto będzie wytwarzane w limitowanym nakładzie. W przypadku tego auta limit ten będzie wynosił 50 sztuk. Nabywca będzie mógł sam skonfigurować swoje auto, choć w wyposażeniu znajduje się właściwie wszystko.
Fot. Veno Automotive
Image
Image
Image

_________________
Moja Vectra.
Image
Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #136854 Wysłany: 19 Cze 2008, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Szaman
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 5567
Pomógł: 34
ale w sumie jeśli chodzi o samochody to jest jakiś gościu on robi to się jakoś LEOPARD nazywa czy jakoś tak i są sprzedawane w najlepszych salonach w europie
szkopuł w tym że homologacji mu nie chcą dać nie wiem jak teraz ale czytałem o tym jakiś czas temu i w DR jest jako "sam"

_________________
NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Image

Image
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne..

OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum:
Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne
KALENDARZE FORUMOWE 2016


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136856 Wysłany: 19 Cze 2008, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 1476
Przemek - a czytałeś tekst ;-) ?

_________________
Moja Vectra.
Image
Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136860 Wysłany: 19 Cze 2008, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk
Rejestracja: 03 Cze 2008,
Posty: 237
Kopia Revantona. Ale czy to źle ? Może trochę - ale mam nadzieje, że to wypali !

_________________
Image

Fiat Punto I 1.2 ELX 75 KM - kolor "Blue Midnigth" - to jest to -


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136863 Wysłany: 19 Cze 2008, 21:39; 
 Temat postu:
Offline
Szaman
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 5567
Pomógł: 34
Cytuj:
Przemek - a czytałeś tekst Wink ?

zjadłem to zdanie :P
przykułem sie do Revantona i....

_________________
NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Image

Image
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne..

OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum:
Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne
KALENDARZE FORUMOWE 2016


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136874 Wysłany: 19 Cze 2008, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
Super samochody takie jak na przykład Lamborghini Reventon zawsze będą drogie. Pytanie jest jaki wyjdzie koszt takiej kopii ? Moim zdaniem na pewno mniejszy, ale też z kilkaset tysięcy. Skoro ma mieć silnik Audi A6, i to ten w topowej wersji to z pewnością te koszty nie będą mniejsze.

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136882 Wysłany: 19 Cze 2008, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 03 Kwi 2008,
Posty: 568
LEOPARDA ostatnio na tvn turbo pokazywali i gadali o nim. auto w pytke : )

_________________
Moj Kropek : *


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136907 Wysłany: 19 Cze 2008, 22:54; 
 Temat postu:
Fiacik nareszczie jakiś ciekawy njus, a nie tylko chinole, indole, rumuny i innej maści paści ;).


Góra
  
 
 
 Post #136995 Wysłany: 20 Cze 2008, 14:59; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
Wygląda jak Chińska podróbka jestem na nie. Nie tędy droga do polskiej motoryzacji.

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136996 Wysłany: 20 Cze 2008, 15:01; 
 Temat postu:
Grzyws ale przecież to niskonakładowa manufaktura a nie polska motoryzacja. A chińskim podróbkom bardzo daleko do czegoś takiego. Ja mówię: "Dlaczego nie..." :D


Góra
  
 
 
 Post #137130 Wysłany: 20 Cze 2008, 19:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
Grzegorz1976 Ja generalnie też jestem za nie. Taka podróbka i jeszcze z silnikiem z Audi A6. Wszystko skopiowane. Może i oryginalne, ale nie chciałbym mieć takiego samochodu i na pewno wybrał bym coś innego oczywiście gdybym miał z kilkaset tysięcy złotych :roll:

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137131 Wysłany: 20 Cze 2008, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Bryczka fajna, a że "ciut" podobna do lambo? To chyba dobrze :P A silnika się nie ma co czepiać, volkswagenowskie TDi jeździ już prawie w każdej marce, fiatowskie mJet podobnie...

Zresztą silnik potem będzie z corvety i to już pełny wypas. :E
A biorąc pod uwagę, że lambo zrobiło "aż" 20 reventonów... :twisted:

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137132 Wysłany: 20 Cze 2008, 19:31; 
 Temat postu:
MatiGP napisał(a):
na pewno wybrał bym coś innego oczywiście gdybym miał z kilkaset tysięcy złotych

Ehhhh gdybym miał kilkaset tysięcy złotych... :lol: ... to kupiłbym za nie... na pewno nie samochód jakikolwiek by on nie był. ;)


Góra
  
 
 
 Post #137135 Wysłany: 20 Cze 2008, 19:36; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
No.... Jak podróbka gallardo :E Stylistyka ta sama, tylko, że gallardo ładniejsze :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137136 Wysłany: 20 Cze 2008, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
ipIV: nie gallardo a reventon http://www.eliteimports.us/2020applicat ... nfront.jpg

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137160 Wysłany: 20 Cze 2008, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
STax Reventon ma inne przednie światła w celu lepszej aerodynamiki, ale trochę nie rozumiem. W ogóle ten samochód jest robiony głównie pod aerodynamikę.

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137247 Wysłany: 21 Cze 2008, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
Na motoryzacyjnym rynku samochodów sportowych dzieje się w ostatnim czasie dość sporo. Nowe Lamborghini, Aston Martin, Ferrari czy też Maserati znane są każdemu miłośnikowi tego typu samochodów. Trochę gorzej jest ze znajomością propozycji tak unikatowych jak Koenigsegg, Ascari czy też Pagani. Wkrótce do supersportowych samochodów dołączy auto zaprojektowane i wykonane w Polsce przez firmę Veno Automotive S.A..


Jest to samochód szczególny. Nadwozie o dynamicznych, ostrych, wręcz agresywnych liniach wyraźnie wskazujące na ogromne możliwości sportowe przywodzi na myśl także niewidzialne dla radarów samoloty stealth. Przód poprowadzony jest przy samej ziemi a jego kształt poprawia własności aerodynamiczne. Dwa ogromne wloty powietrza sprawiają, że pęd powietrza utrzymuje samochód przy asfalcie chłodząc jednocześnie rozgrzane do białości hamulce. Patrząc na niego z boku nie można oprzeć się wrażeniu, że pojazd ten jest bardzo asymetryczny. Kabina pasażerska przesunięta do przodu, wznosząca się linia drzwi to nie są elementy, do których jesteśmy przyzwyczajeni w codziennym ruchu miejskim. Wszystko to spowodowane jest wielkością i umiejscowieniem potężnego silnika. Jest on zamontowany centralnie i wyraźnie dominuje nad całą konstrukcją. Możemy go zobaczyć z zewnątrz ponieważ w klapie silnikowej znajduje się okno wykonane z poliwęglanu otoczonego nakładką z karbonu. Z tyłu samochodu znajdziemy również bardzo nietypową obudowę tłumików, która przypomina trochę dysze samolotu odrzutowego.

Samochód, który wygląda jakby został skradziony z parkingu kolejnej części Batmana, to najnowszy pojazd firmy Veno Automotive SA. Samo jego agresywne spojrzenie powoduje ciarki, ale ze względu na osiągi samochodu będzie można się zachwycać głównie unikalnym designem tylnej części wraz z pięknie świecącymi światłami w całości wykonanymi w technologii LED, które są przykryte pod obudową z karbonu (włókno węglowe) oraz poliwęglanu. Przednie światła natomiast to mieszanka reflektorów biksenonowych i diodowych świateł do jazdy dziennej i kierunkowskazów.

Cała rama została zaprojektowana w profesjonalnych systemach CAD wraz z obliczeniami wytrzymałościowymi uwzględniającymi silniki o mocach ponad 1000 KM. Powstała ona z rur o zróżnicowanym przekroju. Elementy nadwozia w podstawowym wyposażeniu wykonywane są z włókna szklanego, a w droższej wersji z karbonu. Jednym z głównych założeń twórców pojazdu było uzyskanie dokładności rzędu setnych milimetra, dlatego też zdecydowali się zaprojektować większość elementów w programach Solid Works i Catia oraz wyfrezować je za pomocą obrabiarek numerycznych. Wszystkie podzespoły powstają przy współpracy z firmami mającymi kilkunastoletnie doświadczenie w swojej dziedzinie (m.in. firma robiąca wirniki do silników turboodrzutowych). Samochód charakteryzuje unikalny design, dlatego też możemy nie być do końca pewni, szczególnie wieczorem, czy to przejechał samochód czy też przeleciało nisko UFO.

Auto jest dostępne w 2 wersjach, jako roadster z odkrytym dachem oraz jako coupé. Liczy on sobie tylko 113 cm wysokości i aż 206 cm szerokości, dlatego też seryjnie otrzymujemy kamerę cofania, z której obraz jest wyświetlany na centralnym monitorze. Moce rzędu 350-700 KM i prędkość maksymalna wynosząca 300-330 km/h w zależności od wersji gwarantują pełne spektrum emocji. Auto, jak każdy rasowy bolid, posiada jedynie system ABS.

Wnętrze tego samochodu w niczym nie przypomina ascetycznych wnętrz innych samochodów tego typu. Wszystkie elementy wykonane są ze skóry najwyższej jakości, delikatnie połyskującego aluminium i karbonu. Na dokładkę znajdziemy tu m.in. zestaw audio najwyższego poziomu, pełną elektrykę oraz klimatyzację. To gwarantuje, że wsiadasz i nie chcesz wyjść. Na zamówienie jest możliwie pokrycie wnętrza dokładnie takimi samymi skórami jak w Maybachu wraz z elektrycznie sterowanymi fotelami. Ze względów bezpieczeństwa w przypadku dachowania za fotelami znajdują się wzmocnione pałąki a oba fotele są wyposażone w czteropunktowe pasy.

Obecnie firma Veno Automotive S.A. jest w stanie produkować rocznie 10-12 egz. takich samochodów. Są one przygotowywane na miarę, według indywidualnej specyfikacji sporządzonej przez klienta. Przed zakupem klient może obejrzeć na ekranie komputera dowolnie wybrana przez siebie kombinacje kolorów i materiałów. Wszelkiego typu kombinacji jest aż kilka tysięcy. Dzięki temu nasze auto może być jedyne w swoim rodzaju. Do szczęścia wystarczy na koncie bankowym jedyne kilkaset tysięcy zł. Za wersje z nadwoziem z włókien węglowych trzeba będzie dopłacić ponad sto tysięcy tys zł. To wszystko gwarantuje, że czy się znajdziemy w Monako czy też w Monte Carlo będziemy mogli czuć się wyjątkowo.

Na liście wyposażenia dodatkowego figuruje m.in. kamera termowizyjna, karbonowe wnętrze, regulowana wysokość zawieszenia z wnętrza kabiny, drzwi podnoszone na pilota, komputer pokładowy z dostępem do Internetu, nawigacja, ceramiczne hamulce, zmiana biegów w kierownicy. Co najważniejsze auto ze względu na swoje osiągi i tylny napęd jest sprzedawane tylko i wyłącznie ze sportowym pakietem, który obejmuje m.in. 2 dniowy pobyt w profesjonalnej szkole nauki jazdy gdzie zawodowi instruktorzy uczą jak zapanować nad bolidem o mocy kilkuset KM.

Wszystko wskazuje na to, iż już wkrótce taki samochód będzie można zobaczyć na drogach ponieważ pierwsza sztuka jest na ukończeniu, natomiast znalazło się już kilku poważnych klientów, którzy chcą zakupić pojazd, w tym jeden z nich będzie z całym nadwoziem z karbonu, które ma być wykonane przez jednych z najlepszych specjalistów od włókien węglowych czyli firmę Carbon Design S.A. ( jej produktów używają mistrzowie świata w wielu krajach ).

Zostanie wyprodukowana seria limitowana zaledwie 50 sztuk tego samochodu, każdy posiada tabliczkę z kolejnym numerem w kabinie. Dodatkowe informacje na stronie producenta - http://www.venoautomotive.pl




Silnik i zawieszenie

Auto w obecnej konfiguracji jest wyposażone w silnik Audi od modelu S6 lub RS6. Ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 4.2 l. dostarcza w odstawowej wersji moc 350 KM przy 7000 obr/min oraz moment obrotowy wynoszący 430 Nm przy 3,400 obr/min. Druga opcja to silnik V8 również o pojemności 4,2 litra. Przy prędkości obrotowej od 5700 do 6400 obr/min osiąga on moc maksymalną 450KM. Jego maksymalny moment obrotowy 560 Nm jest do dyspozycji w szerokim paśmie obrotów od 1950 do 5600 obr/min. Posiada on po 5 zaworów na cylinder, hydrauliczne przestawianie wałków rozrządu zaworów ssących, a także dwustopniowy przełączalny kolektor ssący.
.
Dużą część wyjątkowego przyrostu mocy powyższego silnika należy przypisać dwóm turbosprężarkom, których sprawność jeszcze bardziej poprawiły dwa intercoolery, zoptymalizowane pod kątem zmniejszenia strat ciśnienia. Każdy rząd cylindrów posiada własną turbosprężarkę. Stosownie do wzrostu mocy przebudowane zostały kanały ssące i wydechowe w głowicy cylindrów, a także zwiększono przekroje przewodów powietrznych zarówno po stronie zasysania jak i po stronie sprężania. Efektywność zespołu napędowego wspomaga również odpowiednio dopasowany komputer zarządzający pracą silnika. ME 7.1.1 pracuje z systemami regulacji ciśnienia doładowania, spalania stukowego i temperatury spalin. Firma Quattro GmbH skonstruowała dwustrumieniowy układ wydechowy z przeciwciśnieniem, zoptymalizowanymi tłumikami środkowym i końcowym, powiększonymi przekrojami rur, jak również z katalizatorami wstępnym i głównym, wykonanymi w technologii monolitycznego wkładu metalowego.

W najmocniejszej wersji, w silniku zostały zmienione m.in. głowica, walki rozrządu, turbiny, oprogramowanie, zawory, wtryskiwacze, intercooler, układ wydechowy, katalizator, system zapłonowy dlatego też moc silnika wynosi równo 700KM i moment wynoszący gigantyczne 810 nm. Daje to pewność, że samochód jeździ tak dobrze jak wygląda. Współpracuje z nim sekwencyjna przekładnia.

19-calowe koła tworzą przestrzeń dla wydatnie powiększonego układu hamulcowego. Na obręczach będących odlewem z metali lekkich założono opony o rozmiarze 255/35 R19 z przodu i 295/35 R20 z tyłu.


Hamulce ceramiczne

Hamulce ceramiczne coraz śmielej wkraczają do samochodów. W pojazdach z najwyższej półki ich stosowanie to niemal standard. Poprzez pojęcie hamulce ceramiczne rozumiemy tarczowe hamulce cierne (a w szczególności specjalne tarcze i klocki). Od klasycznych hamulców ze stalowymi tarczami odróżnia je przede wszystkim materiał z jakiego zostały wykonane. Najczęściej są one wykonywane z węglików krzemu i dodatkowo wzmacniane i wypełniane włóknami węglowymi. Węgliki krzemu są wyjątkowo twardym i odpornym na ścieranie materiałem o strukturze podobnej do diamentu. Włókna węglowe natomiast wspomagają absorpcję przeróżnych naprężeń związanych z pracą hamulców (termicznych, mechanicznych). Dodatkowo węgliki krzemu chronią włókna węglowe przed kontaktem z powietrzem, a tym samym przed spaleniem (w wysokich temperaturach włókna węglowe uległyby spaleniu, jeżeli miałyby kontakt z tlenem). Taki kompozyt ma ponadto świetne przewodnictwo cieplne i dużą pojemność cieplną (absorbuje dużo ciepła, ale szybko je odbiera i oddaje).

Dzięki świetnej odporności na wysoką temperaturę i wspomnianych właściwościach cieplnych hamulce ceramiczne mają najlepszą odporność na fading. Tarcze hamulców ceramicznych są o ok. 50% lżejsze od tradycyjnych stalowych. Poza samym zmniejszeniem ogólnej masy ma to jednak dużo większe znaczenie jeśli chodzi o moment bezwładności. Koła dużo łatwiej zmieniają szybkość obrotową, co jest szczególnie wyczuwalne w zakrętach, gdzie szybkości obrotowe poszczególnych kół różnią się (na zewnątrz koła kręcą się szybciej niż wewnątrz - a każda zmiana promienia skrętu zmienia tę różnicę).

Wysoka odporność na ścieranie sprawia, że hamulce ceramiczne wytrzymują nawet 300 tysięcy kilometrów normalnej eksploatacji i można przyjąć, że w zasadzie będą w porządku przez cały okres życia samochodu. W tym czasie stracić mogą jedynie ok 0,5 mm grubości. Zużycie tarcz ceramicznych polega głównie na mikropęknięciach struktury tarcz w trakcie gwałtownych zmian temperatury i tym samym powstających naprężeń termicznych. Powoduje to wspomniany wcześniej kontakt powietrza z węglem i tym samym jego spalanie.

Kierowcy doceniają także świetne i powtarzalne wyczucie hamulca oraz niemal zupełny brak wibracji nawet przy długim i ostrym hamowaniu.


Kamera termowizyjna

Nie od dziś wiadomo, że najsłabszym ogniwem samochodu, jest jego kierowca. Dlatego też w przypadku tego samochodu, elektronika wspomaga spostrzegawczość kierowcy, uczulając go na obecność ludzi i zwierząt na drodze. Pojazd ma mianowicie zainstalowaną najnowszej generacji kamerę termowizyjną (znana m.in. z BMW 7 i Mercedesa S), która monitoruje przestrzeń kilkuset metrów przed samochodem. Ilekroć kamera zarejestruje obiekt o podwyższonej wobec otoczenia temperaturze, czyli przypuszczalnie człowieka lub zwierzę, kierowca będzie mógł dostrzec jasny i wyraźny obraz tego obiektu na wyświetlaczu umiejscowionym w środkowej konsoli na wysokości oczu kierowcy dzięki czemu może się on skupić tylko na jeździe.

O atrakcyjności zobrazowań metodą termowizyjną decyduje wszechobecność promieniowania temperaturowego, zbyteczność stosowania jakichkolwiek zewnętrznych źródeł oświetlenia, znacznie mniejszy wpływ mgieł, dymów oraz klasycznych dla promieniowania widzialnego oddziaływań maskujących. Zdolność aparatury do tworzenia, w czasie rzeczywistym, zobrazowań mikrozmian w rozkładach temperatury stwarza unikalne możliwości obserwacji oraz wykrywania obiektów. Bezpieczeństwo i znaczne poprawienie komfortu jazdy nocą oraz w trakcie deszczu i mgły to główne zalety tego urządzenia.

Samochodowa kamera termowizyjna to poprawa bezpieczeństwa, które zostało zauważone i wdrożone przez największych motoryzacyjnych światowych producentów, takich jak np. BMW i Mercedes. Zestaw kamery termowizyjnej FLIR pozwala zobaczyć więcej i dalej kierowcy podczas jazdy niż przy zastosowaniu tylko zwykłych świateł. Ponadto stosując to urządzenie raz na zawsze pozbywamy się bardzo nieprzyjemnego i niebezpiecznego efektu oślepiania przez światła najeżdżających pojazdów. Zwiększenie pola widzenia to również zwiększenie czasu na reakcję na potencjalne drogowe zagrożenia.


Przyszłość na bazie Corvette ?

Trwają obecnie badania nad adaptacją zawieszenia oraz gamy silników od najnowszej Corvette C6. W związku z tym została zakupiona cała Corvette z przeznaczeniem do rozbiórki oraz zostały wykonane m.in. pełne obliczenia trakcyjne a w przyszłym roku mają się odbyć pierwsze testy zawieszenia, silników i skrzyni biegów.

Przewiduje się zastosowanie następującej gamy silników od Corvette C6:

LS3 - 430 KM/575 Nm
LS7 - 505 KM / 637 Nm
LS9 - 638 KM / 819 Nm
LS7 - 800 KM (twin turbo - firmy Lingenfelter)
LS7 - 1000 KM (twin turbo - firmy Lingenfelter)
LS7 - 1100 KM (twin turbo - firmy Lingenfelter)

Jako ciekawostkę podajemy wyniki testu przeprowadzonego przez renomowane amerykańskie czasopismo Road&Track odnośnie przyspieszeń od 0 do 200 mil na godzinę (321,8 km/h) najbardziej znanych sportowych supersamochodów w porównaniu z Corvettą C6 z silnikiem o mocy 1100 KM:

Lamborghini Murcielago - 0-190 mph - 50 sek.
Mercedes SLR - 0-199,5 mph - 47 sek.
Bugatti Veyron - 0-200 mph - 24,2 sek.
Corvette Z06 Lingenfelter - 0-200 mph - 18,34 sek.

A ten wynik oznacza, że w porównaniu z Corvettą Lingenfelter Bugatti Veyron podchodzi pod kategorię samochodów dla grzecznych chłopców, nie wspominając o Murcielago czy też Mercedesie SLR.

W wersji podstawowej skrzynia przekładniowa będzie pochodzić z Porsche ( robiona na zamówienie przez amerykańską firmę California Motorsports Inc. ) a wersjach mocniejszych skrzynia taka jak w Pagani Zonda i Koeniggseggu - CIMA 900 T906SR.

W przyszyłym roku firma Veno Automotive S.A. zamierza także rozpocząć badania nad elektryczną wersją pojazdu wyposażając go w najnowszej generacji akumulatory, które można ponownie naładować w przeciągu 1-2 godzin.
[/i]
Oficjalne zdjęcia...polskiej produkcji Reventona...
Image Image Image Image Image Image Image
Frezowanie i modelowanie
Image Image Image Image Image Image Image
Projektowanie
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Samochód 3d
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Obliczenia trakcyjne


By VW_Marcin

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137259 Wysłany: 21 Cze 2008, 10:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
macie może ten odcinek o tym Leopardzie? bo nie wiem jak ale go przegapiłem...

ciekawe czy wpuściliby mnie do fabryki, w końcu mam tam z 6 km :)

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO