|
Obecny czas: 28 Kwi 2024, 06:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Patryk80 |
#83119 Wysłany:
18 Sty 2008, 17:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
Trafila kosa na kamien ?
Masz problem bo nie mozesz udowodnic swojej racjii - BO MOZE JEJ NIE MASZ - zwyczajnie mowiac jestes w BLEDZIE lub mowiac potocznie strzeliles GAFE !!!
A teraz zwroc uwage ze nie tylko mnie nazwales majsterklepka czy tez nawiedzonymi tuningowcami traktującymi samochód jak rower . Pisales to w liczbie mnogiej co oznacza ze myslisz tak o wszytskich forumowiczach .
Przedstwiasz moj poziom ?? Bardzo prosze- moj poziom jest taki jak mi sie podoba i jesli ktos wali z grubej rury nazywajac mnie i innych NAWIEDZONYMI moge smialo nazwac ciebie ograniczonym . Zreszta jak juz cytujesz nie napisalem "jestes ograniczony" tylko "Dawno nie spotkalem sie z kims tak ograniczonym " .Moglem napisac gorzej wiec nie krec afery o cos co sam zaczynasz ... taki duzy a zachowuje sie jak dziecko .... Myslisz ze jak masz 35 lat doswiadczenia na drodze to juz wszystkie rozumy pozjadales ? Powiem ci tylko jedno , moj ojciec ma 62 lata , za mlodu byl czlonkiem AUtomobilklubu SIeradzkiego(KSJ-y i te sprawy) , za kolkiem spedzil o dobre 10 lat wiecej niz ty i nigdy nie nazwal kogos nawiedzonym tuningowcem mimo ze czasami trudno jest mu zrozumiec po jakiego grzyba ktos obwiesza auto spojlerami czy zaklada 50 cm glosniki .
Z majsterklepki sie wytlumaczyles a co z NAWIEDZONYMI TUNINGOWCAMI ??
prosze bardzo twoje posty :
... Cytuj: Tezet1956 Nikogo nie obrażałem "Farmazon" bo kilka postow wczesniej jest napisane .... Cytuj: Tezet1956 Myślałem, że to forum fachowców, a tu się okazuje są nawiedzeni tuningowcy traktujący samochód jak rower Cytuj: Tezet1956 Mam nadzieje, ze sie z tymi majsterklepkami w ruchu drogowym nie spotkam
P.S a co zlego jest w PW ktora ci wyslalem ? Jaki poziom ci nie odpowiada ? Nazwanie ciebie wszechwiedzacym ? No sam do tego doprowadziles ... napisalem ci ze czas sie ustosunkowc do swoich slow .
SORRY ZA OT ...
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
|
|
|
dzikidaniel |
#83192 Wysłany:
18 Sty 2008, 23:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Tezet1956 napisał(a): Żaden z tych mających przerobione hamulce się tu nie wypowiedział. Już się wypowiedział i napisał jak wszystko wygląda. Opisał że nie ma problemu z blokującymi się hamulcami z tyłu przy ostrym hamowaniu oraz na przeglądzie też nie stwierdzono problemu. Ale nadal trwasz przy swoim, chociaż Twoja teza została już dawno obalona. Niektórym jest ciężko przyznać się do błędnego myślenia... Tezet1956 napisał(a): Co prawda 20 latek nie wie jak działa korektor, ale jest pewien, że korektor skompensuje błędy niczym komputer w systemie ABS. Tezet1956 napisał(a): Patryk80 napisał: Dawno nie spotkalem sie z kims tak ograniczonym
Dlaczego mnie obrażasz?
Pierwszy obraziłeś mnie, więc nie rozumne się czepiasz Patryka??
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#83280 Wysłany:
19 Sty 2008, 13:08; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Panowie, teraz już jako mod proszę o skończenie offtopu - kto kogo i czym obraził (chociaż mam na ten temat swoją opinię ). Nie zaśmiecajcie tematu i wyjaśnijcie to przez PW albo GG wedle woli.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
pers5 |
#95755 Wysłany:
01 Mar 2008, 17:50; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: opole Rejestracja: 03 Sty 2008, Posty: 37
|
chciałbym skorzystać z wiedzy i doświadczenia osób prowadzących tą dyskusje i wrócić troche do tematu.Mam pytanie: u mnie po wymianie szczęk i jednego cylinderka(ciekł) lewe tylne koło hamuje zbyt wcześnie. Mam korektory ze spężyną(diesel) ale sa zapieczone.
1.Czy wymiana na ZWYKŁE będzie dobra? (wiem że lepiej dać to co było ale koszt 500zł nie jest mały) czy ktoś robił coś takiego???
2.Jak działa zwykły korektor? czy to jest urządzenie "pasywne" czy zmienia ciśnienie w zależnosci od ciężaru???
3. jeżeli ktoś ma info o tańszych korektorach to byłbym wdzięczny za pomoc. [ Dodano: 01 Mar 2008 16:50 ]myślałem, że osoby prowadzace taaaaaką dyskusję potrafią mi odpowiedzieć na moje pytania...
|
|
Góra |
|
|
Tacowski |
#98134 Wysłany:
01 Mar 2008, 18:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Ja tam uwazam ze jak ktos tak zaprojektowal nasze Punciaki ze maja tarcze z tylu to lepiej niech tak zostanie...
|
|
Góra |
|
|
Juras |
#98249 Wysłany:
02 Mar 2008, 09:38; Temat postu: |
|
|
Tacowski napisał(a): Ja tam uwazam ze jak ktos tak zaprojektowal nasze Punciaki ze maja tarcze z tylu to lepiej niech tak zostanie...
No tarcze mają tylko GT-ki, reszta naszych zwykłych Punciawek ma z tyłu bębny ze szczękami
|
|
Góra |
|
|
Stepej |
#111736 Wysłany:
04 Kwi 2008, 20:10; Temat postu: Ten sam problem |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 12
|
Witam.
Mam taki sam problem tak jak kolega w pierwszym poście. Hamulce z tyłu to tragedia; byłem ostatnio na przeglądzie i wykazało 4% skuteczności hamowania - czyli nic. Poza tym przy mocniejszym hamowaniu słychać szum z tylnych hamulców. Ręczny ledwo co łapał ale ostatnio pękła mi linka i postanowiłem że sie wezmę za to wszystko.
Byłem w sklepie motoryzacyjnym zapytać czy będą mieli wszystkie części potrzebne do wymiany hamulców z tyłu ale sprzedawca powiedział że hamulce do punciaków robiło dwóch producentów i najlepiej by było przyjechać z wymontowanymi częsciami.
Czy dla zwykłego szaraka jest to do zrobienia czy lepiej oddać samochód do mechanika? Wspomnę że z przodu sam wymianiałem tarcze i klocki i nie miałem z tym najmniejszych problemów.
Czy spotkał się ktoś tutaj na forum albo gdzieś w necie z opisem i najlepiej fotkami jak krok po kroku wymienić hamulce z tyłu?
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie rady.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#111737 Wysłany:
04 Kwi 2008, 20:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Wyszukiwarka jeszcze działa więc użyj jej
A jakto było 2ch producentów?? Ja znam z 5 conajmiej Ale były dwa modele: jedne dla aut z ABS i drugie bez ABSu.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
Ostatnio edytowany przez dzikidaniel, 04 Kwi 2008, 21:33, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Stepej |
#111752 Wysłany:
04 Kwi 2008, 21:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 12
|
dzikidaniel napisał(a): Wyszukiwarka jeszcze działa więc użyj jej Cały czas szukam i czytam i nic ciekawego na temat wymiany nie mogę znaleźć... [ Dodano: 04 Kwi 2008 20:36 ]Stepej napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Wyszukiwarka jeszcze działa więc użyj jej Cały czas szukam i czytam i nic ciekawego na temat wymiany nie mogę znaleźć...
OK, znalazłem ilustrowany poradnik do fiata punto w którym jest chyba wszystko (zapisany w pliku pdf - 60 MB)
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#111777 Wysłany:
04 Kwi 2008, 21:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Stepej skor z przodu Ci się udało to z tyłu też nie będzie problemu.
Do wymiany szczęk i bębnów (z opisu wynika że również cylindeków) wystarcz zdjąć koła, odkręcasz 2 śrubki 8mm, ściągasz będny (najlepiej użyć dwóch śrub 10 czy 12mm) przyglądasz jak są ułożone sprężyny, wyciągasz i sprężyny i szczęki (nie znisz zabezpieczeń chyba że nowe założysz, a warto bo to mały koszt) odczepiasz linke, odkrecasz przewód i cylinderki wymieniasz cylinderki na nowe i postępujesz odwrotnie do opisu powyżej. Na koniec odpowietrzasz ukłąd.
Jeśli wymieniasz linki to kanał będzie niezbędny.
To chyba tyle.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Stepej |
#111781 Wysłany:
05 Kwi 2008, 18:40; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 12
|
dziękuję. O to właśnie mi chodziło. Kanał mam, że z tym nie będzie problemu. Jak będę wymieniał to wszystko to może zrobię fotki i opis co po kolei robiłem - przyda się innym. Jak ktoś by chciał taki poradnik to mogę przesłać przez np. GG. Dużo ciekawych rzeczy jest tam opisanych.
Pozdrawiam [ Dodano: 05 Kwi 2008 17:40 ]No i zabrałem sie do pracy, jednak dzisiaj tego nie skończę. Udało mi się jak narazie zdjąć koła bębny, szczęki, założyłem nową linkę hamulca ręcznego (prawą).
Okazało się że jeden cylinderek przecieka i tu pojawił się problem, ponieważ nie mogę w żaden sposób odkręcić śruby która idzie od rurki z płynem hamulcowym. Śruba jest zapieczona. Psikałem WD-40 ale nic nie pomaga. Problem też mam z założeniem z powrotem linki od ręcznego i ogólnie całych szczęk. Czy macie jakiś sposób na proste zakładanie tych częsci? Co po kolei zakładać? Jak mogę odkręcić tą śrubę przy rurce? Mam 0,5L płynu hamulcowego, czy wystarczy? Później będę musiał odpowietrzać koła? Jak to się robi?
|
|
Góra |
|
|
ZAKRZA |
#112216 Wysłany:
06 Kwi 2008, 07:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Myślę ,ze kolego powinieneś sobie poszukać książki zrób to sam lub jakiegoś dobrego poradnika tam jest wszystko opisane jak składać szczeki hamulcowe. A z przewodem hamulcowym to masz naprawdę problem. Ja go odkrecisz to układ będziesz musiał odpowietrzyć , Nie jest to trudna rzecz ,ale przyda sie druga osoba
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
|
Stepej |
#114303 Wysłany:
11 Kwi 2008, 21:41; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 12
|
Hamulce mam już zrobione - z pomocą sąsiada. Teraz sam mogę sobie odpowiedzieć na pytania.
Cytuj: nie mogę w żaden sposób odkręcić śruby która idzie od rurki z płynem hamulcowym śrubę odkręciłem za pomocą klucza do rur tzw. "rurhaka". Cytuj: Problem też mam z założeniem z powrotem linki od ręcznego żeby założyć linkę musiałem odkręcić dwie śruby które mocują osłonę z blachy na tłumik ponieważ nad nią idzie linka aż do ręcznego wewnątrz auta w związku z tym musiałem odkręcić plastikową osłonę przy ręcznym (3 nakrętki) i tam zaczepić jeden z końców linki i zabezpieczyć go okrągłą zawleczką. Drugi koniec umieściłem na szczękach - ciężko było naciągnąć sprężynę i nasadzić linkę w odpowiednim miejscu ale w końcu się udało za pomocą szczypcy i dwóch par kombinerek. Cytuj: Problem też mam z założeniem ogólnie całych szczęk Przy tym tylko trzeba pamiętać żeby tak samo założyć nowe sprężynki jak były stare. Ja zrobiłem jeden błąd przez który musiałem od nowa rozbierać i zakładać szczęki a mianowicie włożyłem jeden koniec najdłuższej sprzężynki w otwór poniżej krótszej sprężynki i przez to później tarła ona o środek osi koła. Na rysunku poniżej zaznaczyłem jak powinny być założone końce dłuższej sprężyny (A) i końce krótszej (B) Cytuj: Mam 0,5L płynu hamulcowego, czy wystarczy? Mi spokojnie wystarczyło. Pilnowałem żeby w zbiorniczku płyn nie schodził poniżej minimum, przez to nie dostało się powietrze do przednich hamulcy. Cytuj: Później będę musiał odpowietrzać hamulce? Jak to się robi?
Do tego zabiegu potrzebne są 2 osoby. Jedna pompuje (naciska i puszcza) pedał hamulca i jak hamulec będzie sztywny to trzyma nogę na wciśniętym hamulcu a druga osoba w tym czasie luzuje śrubkę od cylinderka (nad rurką z płynem hamulcowym) i patrzy czy leci sam płyn czy powietrze+płyn. Jak to drugie to czynność się powtarza aż do wycieku samego płynu.
Opisałem tą wymianę hamulców ponieważ może innym część informacji się przyda. Ja robiłem to pierwszy raz i jeśli coś źle napisałem to mnie poprawcie. Ale hamulce ładnie hamują, tak samo ręczny.
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#114403 Wysłany:
12 Kwi 2008, 00:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Stepej napisał(a): Okazało się że jeden cylinderek przecieka i tu pojawił się problem, ponieważ nie mogę w żaden sposób odkręcić śruby która idzie od rurki z płynem hamulcowym. Śruba jest zapieczona. Psikałem WD-40 ale nic nie pomaga.
ja parę tygodni miałem to samo, wymiana szczęk i przy okazji nieprzewidziana wymiana cylinderków, i oczywiście zapieczony cholerny przewód w cylinderku...
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
Lisu |
#116057 Wysłany:
17 Kwi 2008, 13:42; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 87
|
|
Góra |
|
|
Stepej |
#116092 Wysłany:
17 Kwi 2008, 17:07; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 12
|
Ja za wszystko - czyli:
2x bębny
2x szczęki
2x cylinderki
1x zestaw naprawczy (sprężynki itp...)
0,5 L płyn hamulcowy
zapłaciłem 300 zł
+ linka od ręcznego prawa 28 zł
Jak porównywałem ceny na allegro i w sklepie to pewnie bym zaoszczędził jakieś 100 zł przy kupnie przez allegro ale nie chciałem kupować kota w worku.
|
|
Góra |
|
|
Lisu |
#116387 Wysłany:
18 Kwi 2008, 19:00; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 87
|
Ja miałem identycznie, niespodziewana wymiana, na szczęście, jednego cylinderka bo przeciekał oraz musiałem kupić linke ręcznego bo poprzednią musiał mechanik uciąć bo nie dało jej się odkręcić, taki standard chyba?
_________________ Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
|
|
Góra |
|
|
Stepej |
#117006 Wysłany:
20 Kwi 2008, 16:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 12
|
Nie rozumiem tego, że nie mógł odkręcić linki od ręcznego - przecież jej się nie odkręca tylko wybija
|
|
Góra |
|
|
Lisu |
#117129 Wysłany:
20 Kwi 2008, 22:24; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 87
|
|
Góra |
|
|
malgo79 |
#137156 Wysłany:
20 Cze 2008, 21:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Cze 2008, Posty: 5
|
Dzisiaj warsztat skasował mnie następująco za naprawę układu hamulcowego:
Tył
szczęki ham. 172/kpl. dobry zamiennik
bębny 2 szt.-212PLN
linki ham. oryg. 156
100PLN robocizna
Przód:
klocki 88
tarcze 172
smar24
70PLN robocizna
Tak orientacyjnie w warsztacie ;-(((
|
|
Góra |
|
|
KamilRt |
#222924 Wysłany:
25 Lut 2009, 22:56; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Mar 2008, Posty: 6
|
Witam. Mam pytanie czy przy wymianie linek Hamulca recznego musze robeirac cale szczeki i wszystko od nwoa pozniej zakladac?
|
|
Góra |
|
|
remind |
#222933 Wysłany:
25 Lut 2009, 23:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
malgo79
Przyznam że drogo, ja przed zimą robiłem u siebie generalny remont hamulców, wszystko firm lucas / ate. 2 tarcze, 2 bębny , 2 komplety szczęk i klocków. Jedna linka hamulcowa. dałem dokładnie 680zł łącznie z wymianą chłodnicy:/ i dolewką oleju 0.25L do skrzyni. trochę Ci Twoi mechanicy przycinają na cenach.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
Tacowski |
#224821 Wysłany:
03 Mar 2009, 21:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#224825 Wysłany:
03 Mar 2009, 21:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
Tacowski napisał(a):
jakiś kiepski zestaw. PORZĄDNE markowe szczęki to juz wydatek ponad 100 PLN a tu razem z bębnami za 141 PLN ??? podejrzewam że jest to CHIŃSKI wyrób dlatego jest taki tani.
|
|
Góra |
|
|
Tacowski |
#224827 Wysłany:
03 Mar 2009, 21:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
A z tego co czytalem to chyba nie warto kupowac tych szczek na allegro co bo widac ze sa rozne wymiary.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|