|
Obecny czas: 15 Cze 2024, 22:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Cybul |
#143331 Wysłany:
09 Lip 2008, 17:14; Temat postu: Punto LPG RATUNKU!!!! |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 24
|
Prośba o pomoc!!!!!! Byłem ostatnio na regulacji gazu bo widziałem ze cos jest nie bardzo i gosc wyrególował mi sonde Lambda ale powiedział zed wiec nie moze zrobic bo mam przebicia na kablach i itd. Wiec Za kilka dni sie zdażyło ze poszły dymy z pod maski jak rano odpalałem samochod okazało sie ze szczlił alternator wymieniłem na orginalny puntowski cena 500zł wymieniłem równiez świece i kable na NGK ale nadal nie jest dobrze -- po przełaczeniu sie silnika na gaz, silkik zaczyna skakac, dławic sie az w koncu na niskich obrotach gasnie Jaka moze byc tego przyczyna silnik na benzynie chodzi OK wiec co z tym gazem????
|
|
Góra |
|
|
|
|
mrider |
#143473 Wysłany:
10 Lip 2008, 00:49; Temat postu: |
|
|
Po 1: Zmień gazownika.
Po 2: Po wymianie czegokolwiek związanego z zapłonem (kable, świece itp.) trzeba jechać regulować gaz. Jeśli gazownik po regulacji mówi że coś musisz wymienić to ewidentnie Cię okrada. Najpierw wymiana, potem regulacja, a nie na odwrót.
Po 3: Wywal gaz
|
|
Góra |
|
|
Cybul |
#143693 Wysłany:
10 Lip 2008, 17:53; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 24
|
Bylem dzisiaj u gazownika zostawiłem samochod. Akurat tak sie złożyło ze samochod sie rozkrecił i akurat jak podjechalem nie gasł na gazie tylko chodził dobrze, gazownik zdazył podłaczyc go do kompa i mowił ze sonda Lambda jest ok spalanie jakies obnizył, z tyłu spalanie bylo wpożądku i zostawiłem go do jutra ma go zbadac jak bedzie zimny silnik i jak bedzie gasł... Panowie co obstawiacie co mi powiez?? ze co jest nie tak??Regulator??
|
|
Góra |
|
|
Daniels |
#144126 Wysłany:
11 Lip 2008, 21:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Cybul Ja obstawiam na Reduktor (parownik) nie zdarzy sie rozgrzać reduktor i silnik gaśnie musisz rozgrzać go na benzynie albo ostro gazować na gazie i jak sie rozgrzeje to będzie szedł. U mnie tak było.
Pozdrawiam
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#144127 Wysłany:
11 Lip 2008, 21:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#144238 Wysłany:
11 Lip 2008, 23:20; Temat postu: |
|
|
A ja wiem co się zepsuło - instalacja gazowa
Moim skromnym zdaniem to najlepszą inwestycją byłoby zapłacenie komuś tych kilkuset złotych za demontaż tego kału. Ale to tylko moje skromne zdanie z którym absolutnie nie trzeba się liczyć i dalej topić kasę w regulacje, regeneracje, wymiany, przeglądy i inne dość kosztowne i przede wszystkim kłopotliwe zabawy z instalacją gazową.
p.s. Uszczeklka pod głowicą już wymieniona czy jeszcze nie zdążyło jej wypalić?
|
|
Góra |
|
|
Radula |
#144912 Wysłany:
13 Lip 2008, 20:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: KOSZALIN Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 34
|
Grzegorz1976 może napisz ile kilometrów robisz rocznie lub miesięcznie wtedy wyjdzie twoje podejście do LPG )) a z pewnością jeździsz do kościoła w niedziele i tak sceptyczne zdanie masz ) pozdrawiam
_________________ Punto I, 94r. 1,2 MPI, 75KM
Posiadam Instrukcje obsługi w formacie .pdf - z chęcią udostępnię innym:-))
|
|
Góra |
|
|
efka170 |
#145076 Wysłany:
14 Lip 2008, 12:38; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Paź 2007, Posty: 25
|
Do Adas i Daniels. Wg mnie macie rację. Mam reduktor KME i faktycznie był problem, że po dobrym rozgrzaniu autko P3 jechało pięknie. A na zimnym strasznie szarpało. Podobno twarde membrany. Kupiłem zestaw do regeneracji (55zł) i po tym wszystko zrobiło się pięknie.
Tylko teraz ja mam pytanie, bo bawię się z ustawieniem najbardziej optymalnej mapy za pomocą czujnika kalibracyjnego. Po pewnym czasie (może 2 tyg. od regeneracji reduktora) gaz padł, tzn. reduktor przestał puszczać daz. Rozebrałem reduktor i prawde mówiąc nic nie znalazłem, poskładałem i znowu zaczął pięknie pracować. Nadmieniam, że filtry wymieniłem. I znowu po jakimś tygodniu reduktor przestał puszczać gaz. Znowu rozebrałem i na oko nic nie było widać. Jedyne co to tak jakby gumowy pierścień na iglicy troche się przesunął. A mam tez pytanie: czy sprężynka ( ta mniejsza) wewnątrz pod śrubą, to jest jedna sprężynka czy dwie pracujące równolegle. Bo jam dwa kawałki (dwie sprężynki) a może to była jedna dłuższa i pękła. A nie wiem, jak było oryginalnie...A może to jet wina tego , że czasem podczas prób ustawiania mapy gazu auto pracuje z szarpaniem i wtedy coś się dzieje złego w reduktorze? Może ktoś na to coś poradzi?
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#145095 Wysłany:
14 Lip 2008, 13:21; Temat postu: |
|
|
Radula napisał(a): a z pewnością jeździsz do kościoła w niedziele i tak sceptyczne zdanie masz ) pozdrawiam
Dokładnie , ależ ty mnie znasz, śledzisz mnie? . A sceptyczne zdanie mam bo byłem przez 4 lata nieszczęśliwym użytkownikiem kupy zwanej lpg. Przekonałem się, że to szit nie na opiniach i plotce krążącej po mieście, ale na swoich nerwach i pieniądzach. [ Dodano: 14 Lip 2008 12:21 ]P.S. Ja dałem jedną z alternatywnych mozliwości rozwiązania kłopotów z lpg. I pisałem że wcale nie trzeba się ze mną zgadzać czy stosować to moich rad. Ale uwierz mi że demontaż tej kupy z auta rozwiązuje 80% kłopotów z samochodem.
P.S. Jeżdżę ciut więcej niż do kościoła A o moich przebiegach informuję od czasu do czasu w odpowiednim dziale Również pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#145099 Wysłany:
14 Lip 2008, 13:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
a co jeśli na 200 km spalił 25l? szok normalnie, czyżby kolejne wakacje z serwisem?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
Michaś |
#145139 Wysłany:
14 Lip 2008, 15:43; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Mar 2008, Posty: 9
|
hmm mi tak pali... cos kolo 12,5 w miescie ;> (1,2 8v)
|
|
Góra |
|
|
Cybul |
#145184 Wysłany:
14 Lip 2008, 18:20; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 24
|
zakonczyłem wizyte u gaznika i faktycznie musiałem wymienic reduktor kosztowłao mnie to z wymiana 350zł:( teraz puncina śmiga jak znalazł... ale jeszcze to nie koniec Kupiłem kable NGK nówki i sa przebicia musze reklamowac :(
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#145185 Wysłany:
14 Lip 2008, 18:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
u mnie reduktor wymieniany był w tamtym roku
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
Cybul |
#145387 Wysłany:
15 Lip 2008, 07:16; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 24
|
Załamka!!!!!!! Dzisiaj rano jadąc do pracy samochod przełaczył mi sie w miare szybko na gaz ale na pierwszym skrzyzowaniu zgazł i tak sie zdażało przez wieksze poł drogi bo go testowałem, raz przełanczałem na gaz a poniej na benzyne zebym jakos dojechał. Ale na gazie na kazdej krzyzówce mi gasł, jak w trakce jazdy przełanczałem na gaz bylo ok. Reduktor nówka, swiece i kable tez, tylko ze cos tam przebijały, dzisiaj jade z nowymi. Wiec co do Ku..... moze byc ????????? trace cierpliwość:(:(
|
|
Góra |
|
|
Daniels |
#145608 Wysłany:
15 Lip 2008, 22:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Cybul Powoli ale dojdziemy do ładu . Jak umiesz to weś odpowietrz układ chłodzący albo niech ci gazownik to zrobi bo może w kulki poleciał sobie tylko mu nie plac bo za parownik sporo przepłaciłeś . Powiedz dokładnie albo wstaw fotkę gdzie masz umieszczony parownik. Narazie na tyle .
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#145719 Wysłany:
16 Lip 2008, 09:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
co może mieć wpływ na tak duże spalanie u mnie?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#145831 Wysłany:
16 Lip 2008, 16:09; Temat postu: |
|
|
Cybul napisał(a): zakonczyłem wizyte u gaznika i faktycznie musiałem wymienic reduktor kosztowłao mnie to z wymiana 350zł Cybul napisał(a): ale jeszcze to nie koniec Kupiłem kable NGK nówki
Tania spokojna jazda na LPG...
A sorko zapomniałem że ja tylko do kościoła jeżdżę jak to któryś z userów napisał... Dobra juz siedzę cicho
|
|
Góra |
|
|
Cybul |
#145852 Wysłany:
16 Lip 2008, 17:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 24
|
Dzisiaj rzekomo mi odebrać samochód z warsztatu od gazownika:) Tłumaczył mi ze posłowało by obudowę od Filtra powietrza wymienić bo jest nie szczelna i ze jak przytyka wlot to nie gasnie a powinien. Mowi ze wymienił kable ze jest OK. A ja słyszę ze co jakiś czas iskra wali i mowie mu czy nie słyszy zaczął zaglądać i stwierdził ze faktycznie gdzieś przebicia są jeszcze i ze nie wie czy to kable czy nie -- a to już 2 nowy komplet zaczął go przegazowywac i strzeliło z gazu ze sie wystraszył i mówi ze faktycznie jest jeszcze coś nie tak ale nie wie zabardzo co.. Maja jeszcze cos tam podmienić przy kablach i może ze to będzie to jeśli nie pomoże to nie wie..... Biedzie dogłębnie sprawdzał-- zejbałem goscia profilaktycznie żeby dokładnie to wszytko posprawdzał... Mechanik sie nazywa "Płoński" Gliwice znacie lepszego w Gliwicach?? i co jeszcze moze byc z tymi iskrami i gaśnięciem?????
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#146453 Wysłany:
18 Lip 2008, 11:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Witam, Ja się wypowiem jak było w moim przypadku z instalacja gdy mi za duzo palił, na 230km wchodzilo jakies 26l gazu, do tego obroty bardzo powoli spadaly i wogole to mial przyspieszenie jak ciagnik.. Silnik 1.2 8V, instalacja Elpigaz. Odwiedziłem ze 4 gazowników, w jednym warsztacie siedzialy prawie 3 madre glowy nad tym i nic, mowili ze jest ok a on dalej to samo. W koncu odwiedziłem ostatniego ktory zalatwil sprawe w 15min. Posiedzial, pomyslal i okazalo sie ze problem tkwil w braku pożadnej masy (lambda na gazie wogole nie dzialala) . Mechanik zdjal izolacje z masy przy komputerze, przylutowal kawalek kabla i pociagnal go bezposrednio do akumulatora i po chwili wszystko zaczelo smigac. Efekt....nie smierdzi juz gazem, silnik stal sie elastyczny a spalanie spadlo do 9l/100km w miescie. Aha a za usługe wraz z regulacja zaplacilem 30 zeta a co najsmieszniejsze ta instalacja praktycznie nie dzialala od poczatku mozntazu czyli od 2002r Chwała tym wspaniałym i wykfalifikowanym monterom instalacji co to zapominaja o takiej błachej sprawie jak poprowadzenie pożądnej masy no bo po co, wazne ze skasowane
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#146562 Wysłany:
18 Lip 2008, 14:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
devon58 powiedz proszę której generacji masz instalację LPG. Masz regulację śrubkami czy silniczek krokowy reguluje mieszankę gazowo powietrzną?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#146593 Wysłany:
18 Lip 2008, 17:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Silniczek reguluje mieszanke, komputer to Viola.
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#146667 Wysłany:
18 Lip 2008, 20:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Kurcze ja mam na śruby, ale wydaje mi się że to instalacja 2 generacji, ale kolega z forum mi powiedział że jeżeli mam na śruby to 1 generacja. Samochodem po zatankowaniu do pełna gazu, a mam butlę 40l robię od 250km do 320km.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#146836 Wysłany:
19 Lip 2008, 00:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Generalnie to te instalacje to zaden cud techniki wiec i spalanie jest tu hmm jakby to powiedziec....czasami zaskakujace. U mnie to bylo tak ze Panowie gazownicy poprzednicy nie wiedzieli co zrobic wiec ustawili mi komputer na sztywno co skutkowalo tym ze zamiast tego silniczka moglbym wkrecic srube i by wyszlo na to samo. Zawsze byla ta sama mieszanka, silniczek otwieral sie tylko do pewnego momentu wiec praktycznie byl tam niepotrzebny. Moja rada....Znaleźć porzadnego gazownika i patrzec mu na rece. Ten co mi naprawil kropasa dopiero mi wszystko pokazal na komputerze i wyjasnil.
A jak z obrotami? spadają nowmalnie? nie śmierdzi gazem w srodku? U mnie nie dzialal poprzednio tzw TPS (tak to sie chyba w skrocie nazywa ) wiec po przelaczeniu na gaz automatycznie po 2000obr samochod nie dostawal tego kopniaka i albo gasł albo sie dusil przez jakis czas.
|
|
Góra |
|
|
Cybul |
#146856 Wysłany:
19 Lip 2008, 09:18; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 24
|
U mnie zaczął silnik w miare rowno pracować, gosc podobno poswięcił kropkowi wiecej czasu silnik krokowy podobno przeciscił i wyrególował no ale czasami silnik szarpnie ale tak jak mowilem w mire pracuje równo. Byłem wcoraj wieczorem zobaczyc jak tam sytuacja z kablami i sie3 okazało ze sa te skaczace iskry i wzdłuz przewodu i w dwych kablach przy cewce czy to normalne ?? moze sie tym juz nie przejmowac???bo to juz 2 komblet nowych kabli?? jesli to nie wina kabli to tylko juz chyba zostaje cewka.
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#146869 Wysłany:
19 Lip 2008, 09:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
No obroty na LPG powoli spadają, gazem nie śmierdzi, ale po przełączeniu na gaz przy 2000obrotów (czasami więcej, a czasami w ogóle nie chce się przełączyć, ale to sporadycznie) przełącza się normalnie i normalnie przyspiesza.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|