|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 20:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
vojt |
#145981 Wysłany:
16 Lip 2008, 22:26; Temat postu: Alternator, a Car Audio na pokładzie. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 101
|
Dzisiaj miałem (nie) przyjemność pożegnać swój stary alternator i zamontować nowy (nówka nie bita!) do kropka.
Stary alternator (marelli-magneti) był pęknięty i miał jedno uzwojenie spalone. Niestety po odwiedzinach na szrotach utwierdziłem się w przekonaniu że używanego nie dostanę taniej niż nowy a to się mija z celem i pojechałem do sklepu po nówkę (Gdańsk, hurtownia - 209zł., gwarancja na 1 rok)
Alternator skończył się szybko, niemal natychmiastowo. Przejechałem przez zimną wodę - wysiadło wspomaganie i zapaliła się kontrolka ładowania, i koniec!
Jestem już po wymianie, wszystko działa i jest tak jak być powinno, ale mam pytanie odnośnie obciążenia jakiemu jest poddawany alternator podczas ogólnie mówiąc grania głośnej muzyki. (u mnie sprzęt to: Alpine 4x45W, przód zestaw odseparowany Helix, 50W-RMS, tył to dwudrożne Infinity, bez woofera i wzmacniacza)
Jak się okazało stary alternator miał prąd ładowania 60A a nowy ma 75A (w/g słów sprzedającego)
Jednak czy obciążenie w postaci wspomagania,sprzętu grającego i innych świateł w kropku mogło się przyczynić do spalenia uzwojenia w alternatorze ??
_________________ Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#146091 Wysłany:
17 Lip 2008, 09:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
vojt: sam piszesz, że przejechałeś przez wodę więc raczej to jest powodem spalenia.
CA nie mogło tego spowodować, przecież często ludzie podłączają jeszcze więcej, wzmacniacze, tuby itd i altki się nie palą.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
vojt |
#146877 Wysłany:
19 Lip 2008, 10:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 101
|
Pierwsza kwestia to było stwierdzenie, a druga to było pytanie.
Może rozwinę drugą kwestię: czy jeśli się posiada alternator z najniższym prądem ładowania np. 60A to pomimo obciążenia go sprzętem grającym NIE MA MOŻLIWOŚCI przeciążenia,uszkodzenia alternatora??
Wiemy przecież jakie teraz konfiguracje sprzętu grającego są montowane w samochodach, teoretyzując oczywiście 
_________________ Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#146958 Wysłany:
19 Lip 2008, 16:03; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
vojt: alternator łąduje akumulator więc wydaje mi się (ale 100% pewności nie mam), że nadmierny pobór prądu mógłby co najwyżej aku uszkodzić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#146985 Wysłany:
19 Lip 2008, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): że nadmierny pobór prądu mógłby co najwyżej aku uszkodzić. Nic nie uszkodzi. Uszkodzić może za wysokie napięcie (bo wtedy wymusi większy prąd) poprawne napięcie dla aku kwasowego 14V +/- 0,5V, dla żelowego 15 +/- 0,5V, dla wapniowego nie pamiętam, ale też wyższe niż do kwasiaka. Aku żelowy da radę w instalacji pod kwasowy, ale zawsze będzie trochę niedoładowany. Żelowy ma taki "+" ze wytrzymuje 10x dłużej niż kwasiak, ale kosztuje 10x więcej Akumulator podczas ładowania ma swój opór wewnętrzny ograniczający prąd. Naładowany aku kwasowy bierze około 6A i lubi to, niedoładowany weźmie więcej tyle ile potrzebuje [ Dodano: 19 Lip 2008 17:48 ]Cytuj: Może rozwinę drugą kwestię: czy jeśli się posiada alternator z najniższym prądem ładowania np. 60A to pomimo obciążenia go sprzętem grającym NIE MA MOŻLIWOŚCI przeciążenia,uszkodzenia alternatora??
Można spalić alternator przeciążając go, ale w instalce jest jeszcze aku, który zniweluje przeciążenie, ale wtedy jest źle i mimo wszystko altek będzie przeciążony. Pamiętajmy, że CA to część obciążenia instalacji, 6A sobie bierze naładowany aku (lub więcej niedoładowany), kilka A silnik i osprzęt, bardzo dużo prądu zżera wspomaganie (świadczy o tym fakt, że silnik jest na bezpieczniku 60 czy 80A) z resztą widać, jak się szybciej pokręci na jałowym kierownicą, to światła przygasają, elektryczne szyby też bardzo dużo prądu zżerają, światła mijania 2x 55W + 3x 5W + 2x10W... ile to jest A przy 12V - 12A, a jak zapalimy długie to dojdzie z 10A, stopy to dodatkowe 3-4A.....
Dla kropy ze wspomaganiem wsadzany jest seryjnie altek 65A (ja teraz mam wsadzony 75A) Im więcej A ma altek tym lepiej, aku też przy wymianie warto dać większy - z 50-55Ahr zamiast 40
[ Dodano: 19 Lip 2008 17:51 ]
Nie wiem ile prądu zżera dobre CA.... sądząc po wymiarach kabli bardzo dużo  Jak puścimy głośno muze to altek może nie dawać rady  A jak jeszcze będziemy jechać to już całkiem...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#146988 Wysłany:
19 Lip 2008, 17:52; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#146989 Wysłany:
19 Lip 2008, 17:57; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Niech ktoś kto ma CA sprawdzi bo sam jestem ciekaw  ... Amperomierz (ze skalą z... 50A) podpiąć szeregowo z kablem zasilania CA. [ Dodano: 19 Lip 2008 17:57 ]STax napisał(a): ipIV: nie sądzę, nie spotkałem się jeszcze nigdy z taką sytuacją...
Z jaką? że spalił sie altek przez CA?  Powłączaj w aucie wszystko co sie da, muza na max, jedź na mijania i długich, manewruj jeszcze na parkingu  Co pierwsze zdechnie aku czy altek? Altek od razu nie zdechnie, ale po długotrwałej jeździe może...  Ryzyko jest minimalne jak nie jeździmy non stop z muzą  na max.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
vojt |
#147018 Wysłany:
19 Lip 2008, 20:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 101
|
Tak dociekam nie bez powodu. W dniu kiedy wysiadł mój alternator, rano czułem jakiś smrodek spalonych kabli, szukałem ale niczego podejrzanego nie znalazłem, więc pomyślałem że to z zewnątrz. Było gorąco,grała muza  i duużo jeździłem po mieście.
Potem wjechałem w zimną wodę co załatwiło alternator na amen.
Teraz kombinuję jakąś osłonkę we własnym zakresie.
_________________ Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#147022 Wysłany:
19 Lip 2008, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Jak obudowa altka mi poszła, woda się do niego nalała, to dymił i buczał - no smród podobny do spalonych kabli.
Ale bezpośrednią przyczyną spalenia nie było obciążenie, tylko pęknięta obudowa.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#147498 Wysłany:
20 Lip 2008, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Cos musi byc na rzeczy z problemami z alternatorem przy przeciązeniu instalacji elektrycznej. U mnie wysiadl alternator, gdy mialem do gniazdka zapalniczki podlączone cb i navi. Jazda ponad godzine, ciezko zaczela chodzic kierownica, zatrzymalem sie, zgasilem silnik i chcac uruchomic ponownie tylko było cyk, cyk, zegar sie wyzerował i juz silnik nie odpalił.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#147506 Wysłany:
20 Lip 2008, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
charlie napisał(a): gdy mialem do gniazdka zapalniczki podlączone cb i navi
To akurat zbieg okoliczności  Altek zdychał Ci już wczesniej...  I jechałeś praktycznie na samym aku.
Zapalniczka jest na bezpieczniku 10A... a nie sądzę zeby cb i navi brały 5A... CA to co innego  Bo to ze 20-30A ciągnie jak jest głośno puszczone (tak mi sie wydaje) A tak mi się wydaje... dlatego, bo po co do wzmacniacza są grubsze kable niż do rozrusznika 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#147810 Wysłany:
21 Lip 2008, 15:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#147814 Wysłany:
21 Lip 2008, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Co prawda nie wiem jak jest dokładnie w przypadku Punto, ale wiem jak było w przyapdku starszych fiatów. Było takie cudo, regulator od ładowania, powyżej ustalonego napięcia, robiło tak, że zwierało plus do masy... tak żeby napięcie nie skakało, czyli jak duże obroty iał altek, a pobór słaby, zwierało plus do masy, taka byłą zasada działania. Penwie i w punto jak altek ma 65 Amp, to tyle max można pobrać, bez zadnych przeciwskazań. Bo gdy mniej pobieram to i tak moc jest tracona, takż w najgorszych warunkach na wolnych obrotach silnika, gdy włączy sie wszystko to będzie ak nie doładowany, ale gdy zwiększymy obroty to znów będzie ok. Druga sprawa jest taka, że bezpiecznik 10amp mówi nam że urządzenie nie ma prawa pobrać więcej niż 10Amp,a nie że bierze ciągle 10 amp. Pewanie ciągnie max do 8miu..
Bo w takim wyapdku non stop paliłoby bezpiecznik, ja w wzmacniaczu
seryjnym co ma bezp 10 amp, podpiołem Amperomierz, gdy grało cicho pobierał od dołownie nie całego ampera do w porywach 7-8, gdy słuchałem na maxa, 9ciunigdy nie widziałem 
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|