|
Obecny czas: 05 Cze 2025, 21:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wb |
#160490 Wysłany:
24 Sie 2008, 22:55; Temat postu: pomocy! szarpanie i nierówna praca silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Sie 2008, Posty: 9
|
witam wszystkich - to mój pierwszy post, moje punto (wersja sole 1.1) kupiłem zaledwie dwa miesiące temu, super autko ale mam problem!! generalnie jestem całkiem zielony więc liczę na Waszą pomoc! samochód szarpie mi gdy po zmianie biegu dodaje energicznie gazu, muszę przyspieszać bardzo łagodnie, jak już silnik pracuje na wysokich obrotach to szarpania nie ma. poza tym silnik nierówno chodzi na biegu jałowym i z rury wydechowej słychać delikatne pyrkanie.. wymieniłem przewody wysokiego napięcia i świece. co to może być? i druga sprawa - po co jest ta rurka na zdjęciu? zrobiona jest dość prowizorycznie i ciągle mi wypada, czy to może mieć jakiś związek z usterką??

|
|
Góra |
|
 |
|
|
danaga1 |
#160529 Wysłany:
25 Sie 2008, 08:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 222
|
ja mam silnik 1.2 i tego nie mam. ale mój znajomy ma 1.1 i jest ta rurka (czyli tak musi być  ), a że wypada? może przyklej na jakimś silikonie? jest taki czerwony- podobno odporny na temperaturę. pozdro [ Dodano: 25 Sie 2008 07:20 ]a ta rurka doprowadza chyba ogrzane powietrze do filtra (grzeje kolektor wylotowy) 
_________________ /F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA
|
|
Góra |
|
 |
pulkownik |
#160602 Wysłany:
25 Sie 2008, 12:13; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Warszawa/Irlandia Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 72
|
|
Góra |
|
 |
danaga1 |
#160650 Wysłany:
25 Sie 2008, 14:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 222
|
a jeżeli ja nie mam w swoim punto 1.2 tej rurki to jak to jest u mnie rozwiązane ?:/
_________________ /F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA
|
|
Góra |
|
 |
adik154 |
#160665 Wysłany:
25 Sie 2008, 15:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 26 Kwi 2007, Posty: 276
|
ad1. stawiał bym na czujnik Halla ( położenia wału )
ad2. ta rurka tam ma być, ale wypadać nie powinna. Spróbuj ją jakoś doczepić ( izolacją? )
|
|
Góra |
|
 |
wb |
#160691 Wysłany:
25 Sie 2008, 15:56; Temat postu: ... |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Sie 2008, Posty: 9
|
dzięki za pomoc,
dlaczego stawiasz na ten czujnik? w sumie nie znam się ale wyczytałem w internecie że przy uszkodzeniu czujnika Halla miałbym problemy z odpalaniem silnika (a dokładniej: w ogóle bym go nie uruchomił), tymczasem mój startuje bez problemu..
pozdr
|
|
Góra |
|
 |
adik154 |
#160976 Wysłany:
26 Sie 2008, 00:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 26 Kwi 2007, Posty: 276
|
kolega w Passacie B5 miał identyczne objawy jak twoje. W jego przypadku był to właśnie uszkodzony czujnik halla. Dlatego bym na niego stawiał... najpierw podepnij się pod kompa
|
|
Góra |
|
 |
wb |
#161294 Wysłany:
26 Sie 2008, 19:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Sie 2008, Posty: 9
|
no, kupiłem w końcu taką rurke i zamocowałem, przy okazji sprzedawca wyjaśniał mi że jej brak może powodować takie objawy (szarpanie) bo dzieki tejże rurce chłodzony jest kolektor w którym jest sonda lambda i jeśli tego chłodzenia nie ma to sonda się nadmiernie grzeje i podaje zły wynik w skutek czego źle dobiero mieszankę, co dławi silnik.. hmm czy to faktycznie prawda nie wiem, w każdym razie po zamontowaniu autko jeździ znacznie lepiej, praktycznie nie szarpie, chyba że go mocno przyduszę.. no i chodzi jakby równiej. Zobaczymy co będzie za jakiś czas jak więcej pojeżdzę...
Ale pozostaje inny problem - ciągle mam takie dziwne, cykliczne, ciche pykanie z rury wydechowej a przy tym silnik lekko się trzęsie. hmm co to może być?
pozdrawiam wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
kropek19832 |
#161655 Wysłany:
27 Sie 2008, 10:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 7
|
wb napisał(a): no, kupiłem w końcu taką rurke i zamocowałem, przy okazji sprzedawca wyjaśniał mi że jej brak może powodować takie objawy (szarpanie) bo dzieki tejże rurce chłodzony jest kolektor w którym jest sonda lambda i jeśli tego chłodzenia nie ma to sonda się nadmiernie grzeje i podaje zły wynik w skutek czego źle dobiero mieszankę, co dławi silnik.. hmm czy to faktycznie prawda nie wiem, w każdym razie po zamontowaniu autko jeździ znacznie lepiej, praktycznie nie szarpie, chyba że go mocno przyduszę.. no i chodzi jakby równiej. Zobaczymy co będzie za jakiś czas jak więcej pojeżdzę... Ale pozostaje inny problem - ciągle mam takie dziwne, cykliczne, ciche pykanie z rury wydechowej a przy tym silnik lekko się trzęsie. hmm co to może być? pozdrawiam wszystkich
Mam dokladnie to samo w moim przy przyspieszaniu lekko szarpie ( mam 1.1 i tez mam taka rurke  ) pisałem już też wcześniej gdzieś tutaj na forum o tym pyrkaniu z tłumika wymienili mi tylni tłumik troche mniej pyrka ale za to topi mi zderzak  i jak przygazuje troche to idzie czarny dym jak z diesla nie mam pojecia co to jest, może koledzy coś poradzicie 
|
|
Góra |
|
 |
seelk |
#161688 Wysłany:
27 Sie 2008, 11:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 29 Sty 2008, Posty: 17
|
Podepnę się pod temat, bo mam identyczne objawy co kolega z w pkt. 1 z tym, że mam silnik 1.2 8v, ale jeszcze nic nie wymieniałem na dzien dzisiejszy, jedynie co to wymieniłem kable rok temu, ale wtedy mi sie popaliły.
Zastanawiam się, nad tą wymianą świec i kabli bo za 2 tyg jadę nad morze i nie chciałbym, żeby mi zrobił jakąś niespodziankę po drodze 
|
|
Góra |
|
 |
wb |
#163053 Wysłany:
29 Sie 2008, 13:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Sie 2008, Posty: 9
|
no cóż dziś podpiąłem Punciaka pod komputer - i żadnego błędu!!! A dalej mam nierówną pracę silnika na biegu jałowym, pykanie z rury, i szarpanie przy gwałtowniejszym przyspieszaniu.. Co teraz sprawdzać, macie jakieś rady??
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#163066 Wysłany:
29 Sie 2008, 14:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
ziki85 |
#164212 Wysłany:
01 Wrz 2008, 15:35; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Gorlice/ okolice Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 96
|
mi dziś się pojawił ten sam problem, ja wyprzedzam a on gaśnie, zdjąłem nogę z gazu idzie elegancko, ale muszę go delikatnie rozpędzać, na wysokich obrotach już chodzi normalnie, a na niskich pyrka
zaraz się biorę do oglądnia
od czego zacząć najlepiej wymienianie ??
chyba od świec 
_________________ Co to są myszykiszki ?
|
|
Góra |
|
 |
seelk |
#164298 Wysłany:
01 Wrz 2008, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 29 Sty 2008, Posty: 17
|
dzisiaj dałem autko do znajomego mechanika, wykluczył wasze propozycje świec i kabli bo wymienił i sprawdził.
Następnie zmierzył ciśnienie w cylindrach i mówi, że jest za małe- coś takiego zrozumiałem z tego co rozmawiałem przez telefon.
Wyjeżdżam nad morze w sobotę i mówił, żebym autko dobrze pogrzał w trasie, mam nadzieję, że wrócę na własnych kołach.
|
|
Góra |
|
 |
ziki85 |
#164346 Wysłany:
01 Wrz 2008, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Gorlice/ okolice Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 96
|
wymieniłem świece i rewelacja
świece NGK komplet 32 zł
czteropak żywca za użyczenie tęższego klucza do świec, bo moim nie poszło:)
łagodna jazda z pomrukiem silnika bezcenne 
_________________ Co to są myszykiszki ?
|
|
Góra |
|
 |
krzysiekosse |
#164561 Wysłany:
02 Wrz 2008, 19:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Podlasie Rejestracja: 07 Sie 2007, Posty: 60
|
nie rowna praca na biegu jalowym? przeczysc silniczek. szrpanie? hmm postawil bym na cewki jak nie swiece i przewody.
pykanie z rury mysle ze cos do tego moze miec sonda.
|
|
Góra |
|
 |
wb |
#164980 Wysłany:
04 Wrz 2008, 09:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Sie 2008, Posty: 9
|
no i jestem po wizycie w ASO, faktycznie problemem była cewka, do tego wymienili mi przewody na "oryginalne" bo te co miałem, chociaż nówki, to podobno "nie sprawdzają sie". Noi tym sposobem pozbyłem sie problemu i 370złotych  pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
krzysiekosse |
#165582 Wysłany:
05 Wrz 2008, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Podlasie Rejestracja: 07 Sie 2007, Posty: 60
|
szykuj sie na nastepna  kup se na wszelki wypadek, jak znowu zacznie sie cos dziac zmien odrazu i znow bedzie dobrze.
|
|
Góra |
|
 |
Kiko |
#251171 Wysłany:
09 Maj 2009, 02:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bochnia/Kraków Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
Witam podepnę się pod temat, bo mam podobny problem w swoim kropku.
Umyłem silnik płynem akra po czym go spłukałem i odpaliłem bez problemu
po jakiś 2-3 godz. (gdzie jeździłem przez 1.5h) wymieniłem świece na nowe NGK BCPR 6 E z katalogu. Miałem problem z wykręceniem świecy nr 3. musiałem nabić klucz po czym okazało się że na świecy był nałożony kawałek jakby rurki PCV. Po pierwszym odpaleniu już było szarpanie samym silnikiem nierówna praca no to myślę kable kupiłem nowe janmor i nic się nie zmieniło. Co się okazało kolejność kabli na cewkach była zła, strzelało z wtrysku ustawiłem wszystko dobrze ale problem nadal jest są to mocne szarpnięcia i jest to mocno denerwujące
Po tym zrobiłem jeszcze:
-Wymieniłem uszczelki pod wtryskiem
-wyczyściłem wtrysk
-Za izolowałem wszystkie kable które były luzem
-czujnik położenia wału ma 630Ohm
jutro wymienię czujnik temp. cieczy w kolektorze ssącym jak zdobędę to czujnik położenia wału. Ale jeżeli nic to nie da to co może być przyczyną??
Edit:
Witam ponownie przyczyną moich wariacji prawdopodobną przyczyną jest sonda lambda jutro ją wymienię i zobaczę co się będzie działo
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|