|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
flex34 |
#163936 Wysłany:
31 Sie 2008, 18:30; Temat postu: Punto I a osiagi? |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Łódż-Widzew Rejestracja: 31 Sie 2008, Posty: 96
|
Witam mam zamiar nabyc puntoI ELX 75km poj 1.2 rok 1995
Przebieg 164 tys LPG
Jak oceniacie ten rocznik w tej pojemnosci oraz jakie ma osiagi i jakie jest mniejwiecej spalanie
Osiagi tzn na jakim biegu ile mozna jechac aby w miare spalanie bylo ekonomiczne  Czy np.w miescie przy predkosci 70km/h mozna jechac na 5 biegu,czy raczej jest to zamala predkosc jak na to przelozenie,obroty ma wtedy na jakies 2,2tys/obr.
Dzieki serdeczne za odpowiedzi-pozdrawiam  Jak go nabede to dam wtedy z siebie wiecej na forum
Puki co mam cc 700 wiec roznica jest kolosalna 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#164050 Wysłany:
01 Wrz 2008, 01:53; Temat postu: |
|
|
1. Nie kupuj auta z takim silnikiem i LPG bo będziesz miał problemy. Fiatowskie MPI nie lubią gazu, zwłaszcza gdy instalacja nie jest sekwencyjna.
2. Przebieg adekwatny do rocznika. Osiągi... Przesiadasz się z "cienkiego" więc je sam odczujesz  Spalanie u mnie wygląda tak że w mieście sporadycznie mieszczę się w 10l/100km, w trasie da się zejść do 5.8-6.2l/100km, ale ja eksploatuję auto w specyficznych warunkach więc nie bierz tego jako wyznacznik.
3. Spokojnie przy 70km/h da radę jechać na "piątce"
4. Najmniej pali jak się nie przekracza 3500 obr/min, ale znowu nie ma co przesadzać, trzymanie auta poniżej 1700 obr/min daje takie spalanie jak jazda z gazem w podłodze.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#164075 Wysłany:
01 Wrz 2008, 08:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider: ze spalaniem się mylisz. Spokojnie można jechać od 1500obr/min bez obaw o silnik za to ciesząc się małym spalaniem. Sprawdzone u mnie (1.1 - mniejszy moment obrotowy), w mieście nie przekraczam 2000rpm w trasie max 80 i ostatnio średnie spalanie wyszło mi ok 4,5-4,8l/100km (dystans prawie 700km).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#164158 Wysłany:
01 Wrz 2008, 13:00; Temat postu: |
|
|
STax tutaj mowa o silniku 1.2 MPI i wiem co piszę bo miałem ładne jazdy ze zużyciem paliwa (sam zresztą wiesz bo pomagałeś mi rozwiązać ten problem), teraz mam całe zasilanie nowe łącznie z centralką sterującą i wszystkimi czujnikami 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#164162 Wysłany:
01 Wrz 2008, 13:05; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider: ok, mogę się zgodzić, że bardzo niskie obroty mogą szkodzić silnikowi (ale już od 1500obr wzwyż raczej nie), natomiast silnik na pewno nie pali wtedy tyle co przy wciśniętym do oporu gazie. Prosta sprawa - przepustnica podaje mniej paliwa więc nie ma prawa go spalić tyle samo co przy w pełni otwartej przepustnicy...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#164175 Wysłany:
01 Wrz 2008, 13:24; Temat postu: |
|
|
Ech.. niech zostanie na Twoim bo nie chce mi się szukać informacji na temat fiatowskiego MPI, a nie chcę tutaj nic pomylić opisując zasadę działania (chodzi o fazy wtrysku). W każdym bądź razie w tym silniku przepustnica jedyne co może robić to regulować dopływ powietrza. Zobacz sobie na fotkach gdzie są umieszczone wtryski w tym silniku...
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#164183 Wysłany:
01 Wrz 2008, 13:32; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider: rozumiem co chcesz powiedzieć, ale nie jestem pewien, czy przepustnica w 75 tylko powietrzem steruje... Też nie mam książki pod ręką, więc upierać się nie będę.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
flex34 |
#168754 Wysłany:
14 Wrz 2008, 02:55; Temat postu: ELX |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Łódż-Widzew Rejestracja: 31 Sie 2008, Posty: 96
|
witam Pamowie
Wiec nabylem kropasa
Gazu w miescie pali jakies 10-11 litrow  wiec jest ok
na gazie chodzi lepiej jak na benzynie
mrider: instalka jest senwencja-2 letnia
Na benzynie na wolnych obrotach obroty spadaja do 500 na minute poczym dochodza do 800.caly czas pracuje nierowno,na wyzszych obrotach jest ok,znow na zimnym silniku jak mu nie dam gazu powyzej 1000 to gasnie odrazu
co to moze byc panowie ,jak przyczyna(filtr paliwa?}co sprawdzic?
Jak sadzicie czy smialo mozna uszczelnic uklad wodny,bo paruja szyby przy ogrzewaniu.Pewnie nagrzewnica przepuszcza-czy to pomoze?
dzieki za podpowiedzi 
_________________ PuntoI 1.2 ELX 75Km
http://fiatpunto.com.pl/post166420.html#166420
"Dżem-kapela życia mądrego"
|
|
Góra |
|
 |
dario76 |
#168755 Wysłany:
14 Wrz 2008, 04:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
flex34 napisał(a): Gazu w miescie pali jakies 10-11 litrow
Trochę dużo tego gaz łyka, a co do parowania szyb to lepiej wymień nagrzewnicę i będziesz miał święty spokój, uszczelnianie to według mnie półśrodek, może narobić ci więcej problemów.
Ja u siebie wymieniłem i teraz wszystko jest ok.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
flex34 |
#168756 Wysłany:
14 Wrz 2008, 05:08; Temat postu: ELX |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Łódż-Widzew Rejestracja: 31 Sie 2008, Posty: 96
|
tak zgadzam sie ale to sa spore koszta a musze teraz oplacic oc
czemu uszczelniaczmoze narobic wiecej szkod
co sadzisz o tych dziwnych obrotach na jalowym przy benzynie
a gazu pali tyle bo lodz jest bardzo rozkopana i zakrkowana
_________________ PuntoI 1.2 ELX 75Km
http://fiatpunto.com.pl/post166420.html#166420
"Dżem-kapela życia mądrego"
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#168790 Wysłany:
14 Wrz 2008, 09:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
jezyczek0 |
#168812 Wysłany:
14 Wrz 2008, 11:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 04 Wrz 2007, Posty: 156
|
ja tam mam elx 75 i pali BENZYNKI niecale7l w miescie:) na trasie duzo mniej:) po co komu gaz:):)
CO BY NIE BYŁO Kropy THE BEST
Jestem najszybszy w mieście:) 
_________________ jezyczek0
"W życiu piękne są tylko chwile dltego właśnie pamiętam dobrze ideał swój marzeniami żyłem jak król...."
http://pl.youtube.com/watch?v=lBgzbqeW-LA
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#168838 Wysłany:
14 Wrz 2008, 12:53; Temat postu: |
|
|
flex34 zapomnij o wszelakich uszczelniaczach i cudownych środkach dolewanych do paliwa/oleju/płynu chłodniczego.
Co do obrotów to w tym silniku sprawa jest prosta... Po pierwsze wymień sondę Lambda, jeśli poprawi się tylko troszkę to dodatkowo czujnik temperatury i czujnik ciśnienia bezwzględnego. Te trzy rzeczy i kropek chodzi jak nówka. Po wymianie sondy wyreguluj u gazownika sekwencję i więcej niż 8,5-9l gazu w mieście nie powinien wsysać.
|
|
Góra |
|
 |
dario76 |
#168847 Wysłany:
14 Wrz 2008, 13:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
flex34 napisał(a): tak zgadzam sie ale to sa spore koszta a musze teraz oplacic oc Koszt przy wymianie samemu to 75 zyli  ,u mechanika coś ok 200 zł. flex34 napisał(a): czemu uszczelniaczmoze narobic wiecej szkod To jest oczywiście moje zdanie, ale wydaje mnie się że ten środek pogorszyć przepływ płynu w chłodnicy poprzez zmniejszenie przekrju rurek. A potem mogą się dziać dziwne rzeczy z chłodzeniem silnika. Poczytaj na forum jakie niktórzy przechodzą męki i jak ciężkie jest czasami zdiagnozowania przegrzewającego się silnika. flex34 napisał(a): a gazu pali tyle bo lodz jest bardzo rozkopana i zakrkowana Rzeczywiście rozkopana jest konkretnie, czyli te 10-11l to nawet dobry wynik jezyczek0 napisał(a): ja tam mam elx 75 i pali BENZYNKI niecale7l w miescie
Pojeździj po Łodzi, to ci zweryfikuje spalanie 
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#168849 Wysłany:
14 Wrz 2008, 13:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax napisał(a): mrider: ok, mogę się zgodzić, że bardzo niskie obroty mogą szkodzić silnikowi (ale już od 1500obr wzwyż raczej nie), natomiast silnik na pewno nie pali wtedy tyle co przy wciśniętym do oporu gazie. Prosta sprawa - przepustnica podaje mniej paliwa więc nie ma prawa go spalić tyle samo co przy w pełni otwartej przepustnicy...
Tak jak pisze mrider przepustnicą regulujesz ilość powietrza zaś wtryski podają tyle paliwa ile jest powietrza w układzie.
A co do spalania to wszystko zależy od kierującego, jegu umiejętności i od tego na czym bardziej mu zależy
A do do spadania do 1,5krpm to też nie ma problemu (no chyba że pod górke...)
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#168978 Wysłany:
14 Wrz 2008, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Witajcie Panowie włączę sie do rozmowy po przeczytaniu waszych opinii na temat spalania. Zauważyłem że większość użytkowników samochodów dąży do tego by ich wozy paliły 1 litr na 100 km. A tak sie nie da  moje spostrzeżenia na temat spalania punciaka są takie i wiem to po sobie gdy ostro wkręcam na obroty silnik to mniej pali i mogę się cieszyć w miarę dynamiczną jazdą. Na trasie przy ciężkim bucie mieszczę sie w litrach bez oszczędzana obrotomierza 
|
|
Góra |
|
 |
flex34 |
#169365 Wysłany:
15 Wrz 2008, 16:26; Temat postu: ELX |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Łódż-Widzew Rejestracja: 31 Sie 2008, Posty: 96
|
mrider co to jest ten czujnik cisnienia bezwzglednego?
Gdzie on sie znajduje i jak go wymienic?
Sa moze na allegro??
jezyczek0
Dawaj do lodzi w godz 15-17 a zobaczymy te Twoje spalanie i je zwryfilujesz
pozdrawiam
_________________ PuntoI 1.2 ELX 75Km
http://fiatpunto.com.pl/post166420.html#166420
"Dżem-kapela życia mądrego"
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#177375 Wysłany:
06 Paź 2008, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
co do korkow o tej godzinie w lodzi to potwierdzam
przejazd 10 KM ok 40 minut albo wiecej
sadze ze bardziej celowym byloby podawanie spalania litry / godzine
mnie pali tak do 10 l/100km
szukam dobrego mechanika w Łodzi - mozecie polecic kogos kto zna sie na Kropkach i zaopiekuje sie moim ?
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
mateusz17 |
#211344 Wysłany:
23 Sty 2009, 17:54; Temat postu: brak mocy:( |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myszków Rejestracja: 14 Gru 2008, Posty: 314
|
Witam
Cos sie stało z moim kropkiem i jego obecna prędkość maksymalna to 120km/h nie wiem co sie zadziało ale jeszcze niecały miesiąc temu leciał spokojnie 140 i można było jeszcze spokojnie więcej wyciągnąć. może mieliście coś takiego w swoim punciaku? dodam ze od czsu do czasu lubi sie zaświecić kontrolka od wtrysku nie wiem czy to ma jakis wplyw na prędkość autka. no i zauważyłem ze gdy zmiana biegów następuje po 3tys obr/min pedał sprzęgła jakoś tak troszkę ciężej chodzi ( taki efekt jak w romecikach badz w rowerach sie linki od przecierały od hamulca bądź inne) dokładnie nie umiem tego opisać... proszę o opinie co do tego co moglo sie zespuc i co jest do wymiany. Pozdrawiam
_________________ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/49871
Oko za oko, ząb za ząb, a czemu d*** za pieniądze?
http://fiatpunto.com.pl/post199324.html#199324 <- Mój Kropeczek
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#211435 Wysłany:
23 Sty 2009, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
mateusz17 |
#211457 Wysłany:
23 Sty 2009, 22:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myszków Rejestracja: 14 Gru 2008, Posty: 314
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#211475 Wysłany:
23 Sty 2009, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Używałem uszczelniaczy układu chłodzenia do kilku fiatow i problemy z wyciekami się konczyły, a jakos pogorszenia chłodzenia nie zauważyłem. Uszczelniacz się nie osadza na sciankch rurek, tylko w szczelinach gdzie ucieka płyn. Tam właśnie następuje utwardzenia i zatkanie.
Trzeba tylko stosować się do instrukcji i zachować proporcję w stosunku do ilości płynu w układzie.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#211527 Wysłany:
24 Sty 2009, 09:22; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#211586 Wysłany:
24 Sty 2009, 14:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
dario76 napisał(a): uszczelnianie to według mnie półśrodek, może narobić ci więcej problemów. Nawiązałem do tego postu.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|