|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tajland |
#170170 Wysłany:
17 Wrz 2008, 16:12; Temat postu: gaśnie przy odpalaniu na zimnym silniku |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 3
|
witam! Mam problem z odpaleniem punto1 1,2sx na zimnym silniku.Odpali i tak jakby nierówno chodził po czym od razu gaśnie, za drugim razem odpala.mam nowe świece,kable .Co to może być?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
cyklista |
#170177 Wysłany:
17 Wrz 2008, 16:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane Rejestracja: 06 Sie 2008, Posty: 148
|
Witam.A po zapaleniu nie leci para albo jakis dym z wydechu?Byc moze masz uszkodzona uszczelke pod głowica albo ogolnie silnik jest mocno wyeksploatowny.Trzeba by sprawdzic kompresje w cylindrach.
|
|
Góra |
|
 |
tajland |
#170216 Wysłany:
17 Wrz 2008, 17:41; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 3
|
uszczelke pod głowicą mam nową ,a z wydechu nie widać aby coś leciało
|
|
Góra |
|
 |
SJAN30 |
#170277 Wysłany:
17 Wrz 2008, 20:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 17 Gru 2007, Posty: 14
|
Witam!
Od tygodnia tzn. od nastania chłodniejszych dni mam ten sam problem.Jeżdze już 3 latka Puntem I ELX z silnikiem 1,2 75 .Samochód nie sprawiał mi wiekszych problemów przez ten czas,a przejechane mam nim już 146 tyś.Sprawa wygląda następująco:zimne autko za pierwszym razem zapala natychmiastowo i bez problemów a po ok. 10 s nagle gaśnie.Drugie uruchomienie jest takze natychmiastowe i wtedy silnik sprawuje sie już bez zarzutu.Dodam,że ogólnie silnik pracuje równomiernie i bardzo "kulturalnie",chociaż ostatnio po opisanej wczesniej historii , jak już spokojnie pykał na wolnych obr. nagle przez pare sekund wszedł na wyższe obroty (ok.1600) i zapaliła sie kontrolka wtrysku na desce.Lampka zgasła po paru minutach , a silnik pracował już bez zarzutu.Może byc przyczyną np.uszkodzony czujnik temp. powietrza?Nie jest to w sumie na razie dokuczliwa awaria a podejrzewam,że tak czy tak trudno to bedzie zdiagnozowac (nawet podłączając się z kompem) dopóki coś konkretnie sie nie zepsuje.Ja w swoim samochodzie lubie miec wszystko sprawne tymbardziej,że zbliżają się coraz chłodniejsze poranki i nic tak człowieka nie denerwuje jak trudności z rozruchem.Jezeli "drodzy forumowicze" przyjdą Wam do głowy jakies sugestie związane z moim przypadkiem to prosze o posty.
Dziękuje i pozdrawiam!
_________________ PuntoI ELX 75 MPI 96
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#170287 Wysłany:
17 Wrz 2008, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Ja tez mam problem , bo zapalam go a tu nie da rady . Dopieor za drugim razem sie udaje
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#170296 Wysłany:
17 Wrz 2008, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
też tak mam...za pierwszym trzeba go dłużej kręcić zeby zagadał,albo ruszyć rozrusznikiem zgasić i za drugim pali tak że ledwo kluczyk przekręce na start i już gada...zauważylem że mam przebicie na pierwszym garze na świecy,co może być przyczyną(za pierwszym podejściem nie łapie od razu na wszystkie cylindry),lub winna może być uszczelka pod kolektorem(też od strony pierwszego cylindra)?? bo zauważyłem ze kapie mi tam płyn chłodniczy,i dostaje lewego powietrza...to może mieć wpływ?? bo może Koledzy też dostają lewego(a raczej ich auta  ) i ich Punta nie chcą palić za pierwszym?
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
tajland |
#170427 Wysłany:
18 Wrz 2008, 11:16; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 3
|
Witam ponownie! dowiedziałem się że to może być zawór zwrotny przy pompie paliwa.Jak by ktoś wiedział gdzie on się znajduje i czy podlega jakieś regulacji czy konieczna jest wymiana byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
|
|
Góra |
|
 |
SJAN30 |
#170563 Wysłany:
18 Wrz 2008, 18:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 17 Gru 2007, Posty: 14
|
Z tego co mi wiadomo zawór zwrotny jest wbudowany w pompe paliwa i jak chyba wiekszośc takich zaworów nie podlega regulacji.W pompie znajduje sie także ogranicznik ciśnienia (nie mylic z regulatorem ciśnienia który w moim puntku z sil. 1,2 MPI znajduje sie na kolektorze wtryskowym).
_________________ PuntoI ELX 75 MPI 96
|
|
Góra |
|
 |
flex34 |
#173151 Wysłany:
24 Wrz 2008, 17:51; Temat postu: gasnie |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Łódż-Widzew Rejestracja: 31 Sie 2008, Posty: 96
|
|
Góra |
|
 |
SJAN30 |
#173982 Wysłany:
26 Wrz 2008, 18:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 17 Gru 2007, Posty: 14
|
Silniczek krokowy? Ee,za proste by to było...A swoją drogą w moim samochodzie znów wszystko wróciło do normy i silnik nie sprawia żadnych problemów. I bądż tu człowieku mądry...
Pozdrawiam!
_________________ PuntoI ELX 75 MPI 96
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|