You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #171488 Wysłany: 21 Wrz 2008, 10:52; 
 Temat postu: 1,9 JTD 2001r ciągły problem z ogrzewaniem
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2008,
Posty: 25
witam, dwa miesiące temu kupiłem moje pierwsze punto. Było mocno zaniedbane. Do tej pory zaczyna jeździć i wyglądać: wymiana przepływki, all filtrów, oleju, wymiana czujnika skrętu we wspomaganiu, wymiana tulei w tylnym zawieszeniu w belce + demontaż całego wnętrza w celu wyczyszczenia. Teraz przyszły chłodne dni i następny problem: ogrzewanie! Pierwsze co na myśl przyszło to oczywiście termostat. Więc wczoraj pojechałem kupić nowy CENA 260zł. Trochę się wystrachałem i pojechałem pierwsze wszystko rozebrać: Po rozkręceniu wszystkiego okazało się że termostat jest chyba cały czas otwarty. Tzn na zimnym dałem radę wdmuchać powietrze w ten największy otwór który prowadzi do chłodnicy. Poza tym nagrzewnica nie była drożna. Przepłukałem ją ciśnieniem wody i złożyłem wszystko ponownie. Zatkałem chłodnicę tekturą i w drogę. I NIC! wąż który prowadzi do nagrzewnicy i ma odpowietrznik jest gorący ale ten dolny zimny. Dopiero bardzo wysokie obroty są w stanie rozgrzać nagrzewnice. Ma ktoś pomysł co to morze być? Czy przed nagrzewnicą jest może jeszcze jakiś zawór? Czy na stałe otwarty termostat może nie puszczać płynu na nagrzewnice? a może ktoś ma pojęcie jak ten termostat działa bo on ma 6 wylotów. Dzięki za wszelką pomoc...

_________________
FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 

 
 Post #171491 Wysłany: 21 Wrz 2008, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
Poprostu kup nowy termostat i nie kombinuj. Ja tak zrobilem i grzeje sie bardzo szybko. Mam wrazenie ze nie znasz zasady dzialania termostatu. Dopoki silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury termostat (sprezyna) powinien byc rozciagniety nie przepuszczajac plynu chlodniczego do chlodnicy. Kiedy silnik sie nagrzeje do tych powiedzmy 90stopni sprezyna sie otwiera i ciecz docierajac do chlodnicy chlodzi sie wraca do silnika i go schladza. W twoim przypadku sprezyna jest caly czas otwarta i na biezaco chlodzi silnik od samego poczatku dlatego nagrzewa sie on tak wolno. Jedyne co ci pozostaje to wymienic termostat. Pozdrawiam

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #171500 Wysłany: 21 Wrz 2008, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2008,
Posty: 25
czy wystarczy kupić termostat w zwykłym sklepie 250zł czy raczej w aso 400zł?

_________________
FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #171703 Wysłany: 21 Wrz 2008, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
Ja mam zamiennik za 260zl ktory sam zalozylem i rok czasu chodzi bezproblemowo. Co zrobisz to juz twoja sprawa:) Pozdrawiam

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174305 Wysłany: 27 Wrz 2008, 18:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2008,
Posty: 25
ok!!! załatwione. Dzisiaj wymieniłem termostat. Wszystko wróciło do normy. A co najważniejsze CIEPŁO i spalanie wróciło do normy. Dzięki za pomoc. Do następnego problemu...

_________________
FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187236 Wysłany: 08 Lis 2008, 00:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 17
neiroth napisał(a):
Ja mam zamiennik za 260zl ktory sam zalozylem i rok czasu chodzi bezproblemowo. Co zrobisz to juz twoja sprawa:) Pozdrawiam


U mnie pojawiły się problemy przy wymianie termostatu i autko od wczoraj stoi...
Napisz mi prosze możliwie szybko jak odkręcić dolną srube mocującą termostat? U mnie tej sruby wogole nie widac bo w tym miejscu jest jeszcze przykrecony jakis płaskownik podtrzymujacy rure ktora jest ponizej. Ten plaskownik byl przykrecony na srubce na klucz 10 ale po jej odkreceniu nie moge go zdjac zeby dojsc do sruby od termostatu. UCiebie wygladalo to podobnie? Jak się z tym uporałes?
I jeszcze jedno...W ajki sposob spusciles plyn z ukladu? Bo ja przez gruby waz wychodzacy na dole chlodnicy w okolicy intercoolera i weza od turbiny i wylecialo mi ok 2.5 litra. Nie za mało?
Bede wdzieczny za wszelka pomoc...

_________________
Punto II 1.9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #189011 Wysłany: 13 Lis 2008, 00:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2008,
Posty: 25
pewnie moja pomoc juz nie potrzebna, ale odgrzeje temat. Jeżeli chodzi o "płaskownik" który podtrzymuje rurę dolotu od EGR to ja poszedłem na łatwiznę i zrobiłem jak się robić nie powinno. Otóż odkręciłem EGR od silnika i odchyliłem rurę razem z płaskownikiem. Poszło łatwo ponieważ rura połączona jest na elementach dość plastycznych. Zresztą innego wyjścia nie miałem bo nie mogłem odkręcić śruby imbusowej przy kolektorze. Pozdro

_________________
FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #189270 Wysłany: 13 Lis 2008, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 17
rzeczywiscie sobie juz poradzilem...tzn odkrecilem sruby o kolektora i jak rowniez u gory silnika na drugim koncu tej "rury".
moze zadam glupie pytanie ale juzwczesniej mnie to nurtowalo bo w wielu tematach sie to pojawialo ale nigdzie nie jest wyjasnione co to jest ten EGR i za co konkretnie odpowiada? bo czytalem ze nieraz trzeba go przeczyscic czy cos takiego.... i ktory to dokladnie jest element...dzieki temu co wczesniej napisales to chociaz wiem gdzie mniej wiecej go szukac....

bo mam takie objawy ze jak zmieniam biegi (1 na 2 i 2 na 3) to autko tak szarpie..tzn nie ma plynnych przejsc miedzy biegami...

czy na to moze miec wplyw EGR lub przeplywomierz?

jesli mozesz mi pomoc to bede wdzieczny

_________________
Punto II 1.9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #189282 Wysłany: 13 Lis 2008, 21:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
po jakim czsie powinie sie nagrzać taki diselek ??mój łapie 90 stopni ale musze przejechać z 8-10km.??


http://www.allegro.pl/item474777082_nag ... _150w.html


ma to ktoś?? zastanawiam się czy to coś wogule daje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #189327 Wysłany: 13 Lis 2008, 22:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 17
Cytuj:
po jakim czsie powinie sie nagrzać taki diselek ??mój łapie 90 stopni ale musze przejechać z 8-10km.??


mam nowiutki termostta firmy vernet i przy takich temperaturach powietrza jak teraz (ok 5-6 stopni) tezmniej wiecej po tylu kilometrach lapie temperature 90 stopni.... na moje to nie jest nic zlego..to w koncu diesel :-o [/quote]

_________________
Punto II 1.9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #189366 Wysłany: 13 Lis 2008, 23:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2008,
Posty: 25
EGR najprościej pisząc jest to zawór umożliwiający powrót części spalin do ponownego "dopalenia" co obniża zawartość substancji szkodliwych w spalinach. W naszych silnikach znajduje się on tuż obok filtra paliwa.


Image

_________________
FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #298383 Wysłany: 13 Paź 2009, 23:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzebie Zdrój
Rejestracja: 31 Mar 2008,
Posty: 49
a teraz mam ja jeszcze pytanie jakiej firmy lepiej vernet czy behr czy jeszcze jakiejs innej ?? bo np vernet dosc latwiej do zrdobycia za okolo 200 zl ale ponoc awaryjny ??

_________________
Punto II 1.9 JTD HLX 115km
aku... Centra Futura 53Ah/540A
Oil... Castrol Edge 5w40
tarcze Mikoda Tuningowane + klocki ferodo
Zawieszenie Eibach Sprort


Góra
 Profil  
 
 
 Post #298435 Wysłany: 14 Paź 2009, 10:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2009,
Posty: 67
makin25 napisał(a):
po jakim czsie powinie sie nagrzać taki diselek ??mój łapie 90 stopni ale musze przejechać z 8-10km.??


http://www.allegro.pl/item474777082_nag ... _150w.html


ma to ktoś?? zastanawiam się czy to coś wogule daje


A moim zdaniem to zależy od stylu jazdy. Jak mam zimnego diesla to go nie gazuje za ostro.

Dochodzi do 2 tyś obrotów i zmiana biegów. Więc czasami muszę nawet 20km zrobić aby temperatura była idealnie na środku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO