|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Grzyws |
#172740 Wysłany:
23 Wrz 2008, 18:52; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Ok nie róbmy Off Topu , a o tych dieslach to jeszcze sobie poczytam bo nie będzie mi to dawało spokoju
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
|
|
2rotor |
#172808 Wysłany:
23 Wrz 2008, 21:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
sadoo napisał(a): 2rotor też tak mówilem do czasu kiedy nie zacząłem jeździć klekotem.
Też trochę jeździłem dieslami, i nowymi i starymi i nie dałbym rady. Oprócz spalania 0 zalet - słownie ZERO.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1987 |
#172836 Wysłany:
23 Wrz 2008, 22:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszwa Rejestracja: 26 Lis 2007, Posty: 400
|
No to i ja się wypowiem...
Diesel może i jest dobry owszem ma wiele zalet i wad...
Jeździlem przeróznymi Peugatami,Renówkami,Fiatami nie wspominając o vw czy audi.
Obecne silniki Diesla są dosc awaryjne nie uwierze w to,że auto ma ponizej 8-7s do 100 pali 5-6l.Cześci też nienależa do tanich.W tych nowych TDi,JTD,TDCI,Multi-jet itd... sa coraz bardziej wrażliwe na paliwo często siadają wtryski,pompowtryskiwacze....
Ja osobiście nie lubie ropniaków są dla mnie zbyt emeryckie....
Wole kupic CC700 i bedzie mniejsze spalanie od Diesla
_________________ VECTRA C HB OPC 2.8 V6Turbo 280PS
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#172848 Wysłany:
23 Wrz 2008, 22:24; Temat postu: |
|
|
Grzyws polecam coś na temat obiegu cieplnego silnika Ottona i Diesla. Ktoś kto miał w technikum termodynamikę to pewnie wie o co chodzi. Konstrukcja sama za siebie mówi dlaczego jeden z nich mniej pali Co do osiągów i sprawności to jest troszkę inaczej niż napisałeś, ale o tym przekonasz się sam po lekturze na ten temat.
2rotor podpisuję się rękami i nogami pod tym co napisałeś Klekotom mówimy stanowcze i kategoryczne NIE, pod warunkiem że nie jesteśmy kierowcami ciężarówek, traktorów lub walców drogowych
|
|
Góra |
|
|
jogurt |
#172908 Wysłany:
24 Wrz 2008, 07:40; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Jasna/Tczew Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 80
|
i tak najlepsze silniki mają auta służbowe wiecie, jak tanie są w eksploatacji?? Łatwo policzyć. 100 km kosztuje: 6l * 0 zł. I co, ekonomiczne?? Mi nie przeszkadza zasilanie. Zrobiłem kupę kilometrów i benzą, i dieselem. Wsio równo, aby się nie psuło i dało wyprzedzać. Jeśli chodzi o osiągi, to wszystkich fanów diesela proszę o zestawianie albo obu wolnossących, albo obu doładowanych. Wyobraźcie sobie sprint spod świateł w wersji: ja swoją Sierrą 2.0 z 1992 roku, i dieselowiec swoim dwulitrowym, wolnossącym... Chyba by nie miał szans. Albo nowy Multijet z Cromy, i ja starą Sierrą 2.0 Cosworth. Bo tylko ta Sierra ma turbinę. Dokładniej dwie Benzyna jest lepsza. I zawsze była. Przyjemniejsza. A żeby dieselem się dało jeździć w połowie poprzedniej dekady ktoś wpadł, że bez turbo się jednak nie da i od tamtego czasu PRAWIE każdy diesel ma turbinkę. Wyobraźcie sobie dwa Punciaki II - 1,2 benza i 1,3 diesel, ale bez turbo... no porażka by była. Osiągi zbliżone do 126p Rozpatrując w ten sposób, co jest lepsze a co gorsze dostrzegamy same zalety benzyny!!
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#173050 Wysłany:
24 Wrz 2008, 12:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
Grzegorz1987 napisał(a): Wole kupic CC700 i bedzie mniejsze spalanie od Diesla
a to ciekawe
To nie ma co sie spierać co jest lepsze bo ile ludzi tyle zdań, osobiście wole silniki benzynowe, ale przyjemniej mi sie jeździ dieslami, pracy silnika nie słucham bo mnie to nie jara dla mnie podstawa jest muzyka w czasie jazdy, samochodami bez radia nie jeżdżę. , wiadomo mozna porównywac turbo benzyne z turbo dieslem albo benzyne wolnossaca z dieslem wolnossacym itd. tylko kwestia jest taka wsiadam w chociazby w takie audi A3 1,9 180 konne z diesla i wsiadam w 1,8 T 180 konne z benzyny jade do Stuttgartu autostrada spalanie przy 200km na godzine w dieslu 7 litrów w benzynie 10 lecimy 220km/h spalanie w dieslu 8 w benzynie 14 lecimy 240km/h spalanie w dieslu 10 a benzynie 22. (licznikowe)
jadac spokojnie oby dwoma samochodami na pełnym baku benzyna dojeżdżamy do Stuttgartu a dieslem do Stuttgartu i w połowę dogi z powrotem do polski.
Jak ktoś sie turla po mieście i nie robi przebiegów po 25 tys rocznie to diesel jest dla niego niepotrzebny a jak robi 25 i więcej to diesel zwraca sie po 2-3 latach zaczyna przynosić korzyści w porównaniu do benzyny rzędu 2000-3000 tys rocznie i po co te pieniądze maja iść w powietrze jak można za ta kasę sobie coś kupić. np 4 jakies nowe 17" badz 3 18" felgi
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#173058 Wysłany:
24 Wrz 2008, 13:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
No wiesz jak ktoś jest zaślepiony tylko i wyłącznie spalaniem to ja się nie dziwię że można się jarać klekotami. Szkoda tylko że nie bierze się pod uwagę że jak w takim dieslu coś pierdyknie to zazwyczaj oszczędności z małego spalania idą na grzyby. Poza tym dochodzi przynajmniej ważna dla mnie rzecz, mianowicie tzw. radość z jazdy. A dieslem radość z jazdy imho mogą mieć dziadki, działkowcy czy starsze panie. Ale jak ktoś lubi sobie wajchlować lewarkiem żeby trzymać tego TDIka w tym 1000rpm użytecznego zakresu to spoko.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
mufc7 |
#173062 Wysłany:
24 Wrz 2008, 13:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#173063 Wysłany:
24 Wrz 2008, 13:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
mufc7 napisał(a): o tym jedynie moga powiedziec uzytkownicy v-teców hondy bo tam to sa emocje. ale od 6 tys
|
|
Góra |
|
|
STax |
#173064 Wysłany:
24 Wrz 2008, 13:18; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
sadoo napisał(a): mufc7 napisał(a): o tym jedynie moga powiedziec uzytkownicy v-teców hondy bo tam to sa emocje. ale od 6 tys
Eee tam, skoro w benzyniakiach maks momentu przypada średnio ok 3000obr to tam już jest łaaadna jazda I to nie do 4,5tys rpm jak w dieslu tylko minimum 6,5 tys
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
jogurt |
#173158 Wysłany:
24 Wrz 2008, 18:20; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Jasna/Tczew Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 80
|
jak miałbym z kim, to bym nagrał liczniki w Golfie MkII 1,8 LPG. Może kiedyś dodam filmik. na dwójce za obrotomierz go kręcę mając na blacie 110 km/h. Fajnie wygląda Diesel tak nie potrafi jakoś do 7,2 - 7,4 trpm wskazówka leci
|
|
Góra |
|
|
STax |
#173164 Wysłany:
24 Wrz 2008, 18:38; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#173206 Wysłany:
24 Wrz 2008, 21:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
STax napisał(a):
Niezły ale i tak seryjna RX8 jest lepsza, odcina przy 9500-10000rpm
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
STax |
#173214 Wysłany:
24 Wrz 2008, 21:17; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#173420 Wysłany:
25 Wrz 2008, 11:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
Golf II LPG marzenie każdego Tuningowca, a na Wörthersee już był sie zaprezentować swoimi możliwościami??.
a tak na poważnie to taki zwykly civic w vtecu
http://pl.youtube.com/watch?v=hzW8ECb5xWk
a te "pomógł" to teraz będziecie kolekcjonować jak znajomych na naszej klasie???
dla mnie najlepszymi silnikami sa v6 i v8 każda rzędówka to szczerze mówiąc szmelc i czy to diesel czy benzyna. dopiero w v sie czuje przyjemność i radość z jazdy.
dobra koniec OT bo temat jest o nowym silniku fiata a nie Diesel Vs Benzyna, i co kto potrafi, jak to mówią coś za coś.
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#173422 Wysłany:
25 Wrz 2008, 11:55; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
sadoo napisał(a): dobra koniec OT bo temat jest o nowym silniku fiata a nie Diesel Vs Benzyna, i co kto potrafi, jak to mówią coś za coś.
Tego się trzymajcie.
To nie wojna Diesel vs Benzyna - Boże Narodzenie vs Wielkanoc
Czy obroty Honda kontra reszta świata...zaniedługo dojdzie do przedstawiania obrotów Monster Trucków, jak chcecie mieć radość z obrotów i prędkości proponuję przejechać się np. Yamahą R6 Satysfakcja GWARANTOWANA.
Co do Silnika Fiata czekam aż będzie jakieś autko z tym 2.0 a najlepiej jakby już wprowadzili Twin Turbo 190 KM do Bravo - bo w Lancii jest trochę za drogo z tym motorem.
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#182042 Wysłany:
21 Paź 2008, 22:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Grzyws napisał(a): mrider napisał(a): Szlag by to trafił, same klekoty A będzie ich coraz więcej z racji tego że mniej palą od benzyniaków, a mocą i momentem obrotowym nawet przewyższają konstrukcje benzynowe. Mają one również większą sprawność z racji tego że mniej energii niż w przypadku benzyniaków jest tracona w postaci energii cieplnej.
Bzdury piszesz. Diesel oprócz spalania nie ma żadnych przewag nad benzyną, diesle są w tej chwili bardziej skomplikowane, częściej się psują, droższe w serwisie i dalej NIE JADĄ w porównaniu do benzyniaków o tej samej pojemności i doładowanych. No i ten dźwięk który tylko głuchym dziadkom chyba się podoba. Bleee...
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#182183 Wysłany:
22 Paź 2008, 13:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
2rotor napisał(a): Grzyws napisał(a): mrider napisał(a): Szlag by to trafił, same klekoty A będzie ich coraz więcej z racji tego że mniej palą od benzyniaków, a mocą i momentem obrotowym nawet przewyższają konstrukcje benzynowe. Mają one również większą sprawność z racji tego że mniej energii niż w przypadku benzyniaków jest tracona w postaci energii cieplnej. Bzdury piszesz. Diesel oprócz spalania nie ma żadnych przewag nad benzyną, diesle są w tej chwili bardziej skomplikowane, częściej się psują, droższe w serwisie i dalej NIE JADĄ w porównaniu do benzyniaków o tej samej pojemności i doładowanych. No i ten dźwięk który tylko głuchym dziadkom chyba się podoba. Bleee...
diesel efektywniej pracuje niż silnik benzynowy i ma wiekszą "sprawność"
|
|
Góra |
|
|
Pawian |
#182191 Wysłany:
22 Paź 2008, 14:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
sadoo napisał(a): mufc7 napisał(a): o tym jedynie moga powiedziec uzytkownicy v-teców hondy bo tam to sa emocje. ale od 6 tys
Emocje w vti zaczynają się od 5600 rpm w '92-'95 lub 5800 rpm w nowszych modelach. Kręcą się do 8300 rpm.
Co do momentów obrotowych to w benzynie maxy są przeważnie pomiędzy 4000 a 4500 rpm, na wyższych obrotach silnik uzyskuje maksymalną moc.
Nie jest to reguła, ale większość obecnie produkowanych silników benzynowych jest tak właśnie zestrajana.
_________________ Moja HoGaTa
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić !
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#182194 Wysłany:
22 Paź 2008, 14:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Lotos napisał(a): 2rotor napisał(a): Grzyws napisał(a): mrider napisał(a): Szlag by to trafił, same klekoty A będzie ich coraz więcej z racji tego że mniej palą od benzyniaków, a mocą i momentem obrotowym nawet przewyższają konstrukcje benzynowe. Mają one również większą sprawność z racji tego że mniej energii niż w przypadku benzyniaków jest tracona w postaci energii cieplnej. Bzdury piszesz. Diesel oprócz spalania nie ma żadnych przewag nad benzyną, diesle są w tej chwili bardziej skomplikowane, częściej się psują, droższe w serwisie i dalej NIE JADĄ w porównaniu do benzyniaków o tej samej pojemności i doładowanych. No i ten dźwięk który tylko głuchym dziadkom chyba się podoba. Bleee... diesel efektywniej pracuje niż silnik benzynowy i ma wiekszą "sprawność"
Piękna teoria. Przejedź się EVO z 2.0 turbo a jakimś 2.0 turbodieslem to zobaczymy który "sprawniej" wyprzedza
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#182202 Wysłany:
22 Paź 2008, 14:47; Temat postu: |
|
|
Drodzy koledzy, jeżeli chcecie porównywać Turbo diesla z Turbo benzyną, załóżcie inny temat. Ten dotyczy nowych silników w Fiatach.
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#182208 Wysłany:
22 Paź 2008, 14:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Barrtek96 napisał(a): Drodzy koledzy, jeżeli chcecie porównywać Turbo diesla z Turbo benzyną, załóżcie inny temat. Ten dotyczy nowych silników w Fiatach.
Oki
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#182244 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
2rotor napisał(a): Lotos napisał(a): 2rotor napisał(a): Grzyws napisał(a): mrider napisał(a): Szlag by to trafił, same klekoty A będzie ich coraz więcej z racji tego że mniej palą od benzyniaków, a mocą i momentem obrotowym nawet przewyższają konstrukcje benzynowe. Mają one również większą sprawność z racji tego że mniej energii niż w przypadku benzyniaków jest tracona w postaci energii cieplnej. Bzdury piszesz. Diesel oprócz spalania nie ma żadnych przewag nad benzyną, diesle są w tej chwili bardziej skomplikowane, częściej się psują, droższe w serwisie i dalej NIE JADĄ w porównaniu do benzyniaków o tej samej pojemności i doładowanych. No i ten dźwięk który tylko głuchym dziadkom chyba się podoba. Bleee... diesel efektywniej pracuje niż silnik benzynowy i ma wiekszą "sprawność" Piękna teoria. Przejedź się EVO z 2.0 turbo a jakimś 2.0 turbodieslem to zobaczymy który "sprawniej" wyprzedza
ale co Ty w ogóle porównujesz ?? Przejedź sie zwykłą benzyną bez TURBO i wtedy sie wypowiadaj
|
|
Góra |
|
|
STax |
#182245 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:43; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#182471 Wysłany:
23 Paź 2008, 11:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
troche szczegółów:
-wzrost pojemności z 1910 cm3 do 1956 cm3- zwiększenie średnicy cylindra z 82 do 83 mm
-obnizenie stopnia spręzania z 17,5:1 do 16,5:1 co spowodowalo obniżenie ilosci tlenków azotu
-wykorzystano nowe świece żarowe z serii "LOW VOLTAGE" czyli niskiego napiecia co powoduje skrócenie czasu ich nagrzewania do minimum
-silnik jest przystosowany do spelnienia normy EURO 5 poprzez zastosowanie filtra DPF i zaawansowanego systemu recyrkulacji spalin EGR
-wzrost osiągów poprzez zastosowanie nowej turbosprężarki
porownanie 2.0 vs 1.9
moc 165 vs 150 KM
pojemność 1956 vs 1910
max moment obrotowy 360 Nm przy 1750 obr vs 305 Nm przy 2000 obr
prędkość max 215 vs 209
przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s vs 9,0 s
wydłużone przebiegi międzyprzeglądowe 35 000 km vs 30 000 km
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|