|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 15:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Thomas |
#173688 Wysłany:
25 Wrz 2008, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#173691 Wysłany:
25 Wrz 2008, 21:33; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#173692 Wysłany:
25 Wrz 2008, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#173707 Wysłany:
25 Wrz 2008, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
jest jakaś wyczuwalna różnica przy różnych olejach , a szczególnie między mineralnym a syntetycznym
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#173711 Wysłany:
25 Wrz 2008, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#173714 Wysłany:
25 Wrz 2008, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
nie zaleje napewno bo niedawno zalałem ten, ale z ciekawości czy w praktyce różnica?
bo tak sami wymieniacie różne typy olejów, ale czy w praktyce odczuwalna różnica jest??
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#173716 Wysłany:
25 Wrz 2008, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#173746 Wysłany:
25 Wrz 2008, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
lakikwap, jak teraz będziesz zmieniać olej to zalej półsyntetyk ale pierw silnik przepłucz jakimś najtańszym nawet. 150kkm to wręcz mało. Za mało by lać mineralny. O mineralnych to się zaczyna mówić najszybciej przy 200kkm a nie przy 150kkm
Co do różnic w klasach lepkości to Thomas leje olej typowo na syberie  Jest on rzadki i jak na nasze warunki aż za. No chyba że zima przyjdzie i będzie ciągle z 10 stopni mrozu wtedy można pomyśleć o 0W30. W normalnych polskich warunkach starczy 10W40, w przypadku silników doładowanych warto pomyśleć o zalaniu markowego 5W50.
I o jakie różnice chodzi? Mineralny jest bardzo gęstny i może się przydać w zmęczonych silnikach które piją olej. Semi i syntetyczne to używa się w silnikach w dobrym stanie technicznym. Oczywiście porównujac 2 oleje tej samej klasy to syntetyk zawsze będzie lepszy.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#173750 Wysłany:
25 Wrz 2008, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
RedDevil |
#173754 Wysłany:
25 Wrz 2008, 22:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Klucze Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 660
|
dzikidaniel chodziło mi właśnie o to że nie ma różnicy w olejach takich jakie kupujemy do naszych kropków i nikt nie zauważy różnicy bo silniki nie są wysilone ani tuningowane. A jasna sprawa że do samochodów tuningowanych, które mają wysilone silniki oleje muszą mieć jak najlepsze parametry.
_________________ Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#173756 Wysłany:
25 Wrz 2008, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
nie mam zamiary zmieniać bo po zimie go pchne a zakupie pewnie mk2, i tam bankwo już wiem żeby lać syntetyk
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#173769 Wysłany:
25 Wrz 2008, 23:07; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
lakikwap napisał(a): a zakupie pewnie mk2, i tam bankwo już wiem żeby lać syntetyk
Jak będzie wlany półsyntetyk to nie zaleca się przechodzenia na syntetyk...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#173783 Wysłany:
25 Wrz 2008, 23:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
ipIV, 10 lat temu jak MK1 królowały to mało co zalewano syntetykiem. Czasy się zmieniły i jednak jeśli stan silnika pozwala na to należy przejść na syntetyk.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#173889 Wysłany:
26 Wrz 2008, 11:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
niby oleje te same ale jednak jakby sie nie patrzyc każdy producent ma inne technologie. Ja bym marki oleju nie zmienial i zostal przy tymco ma zalane. Ja jeżdze na półsyntetyku MOBIL 1 FORMULA S 10W40 ściaganym z USA. 4 litrowa bańka niecale 80 PLN w chwili obecnej w hurtowni.
|
|
Góra |
|
 |
dr gore |
#175217 Wysłany:
29 Wrz 2008, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Koło Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 269
|
a może ktoś to jednym zdaniem podsumować? bo już mi się miesza to wszystko.
Czyli nowy silnik powienien mieć syntetyk 5W40
po przejechaniu 150kkm 10W40
a po 200kkm 14W40
????
i nie można z 15 W 40 przechodzić na 10W40,5W40 tak???
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#175228 Wysłany:
29 Wrz 2008, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
do nowego najlepiej lac syntetyk ...
dr gore napisał(a): po przejechaniu 150kkm 10W40 to nie jest powiedziane ... wszystko zalezy w jakim stanie jest silnik ale tak powyzej 200kkm mozna myslec o polsyntetyku .... dr gore napisał(a): i nie można z 15 W 40 przechodzić na 10W40,5W40 tak???
nie powinno sie [ Dodano: 29 Wrz 2008 21:27 ]ale wszystko zalezy od stanu silnika i przebiegu oraz czasu jak dlugo dany silnik jezdzil na jakim oleju ...
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
dr gore |
#175419 Wysłany:
30 Wrz 2008, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Koło Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 269
|
Tomek  to powiedz mi jeszcze jedną rzecz
Auto kupiłem w grudniu i miało zalany 15W40 więc i ja zalałem 15W40 czyli olej raczej lipny ( niewiele wiedziałem o olejach to wlałem ten sam )
Silnik mam dobry, nie ma wycieków itp. Przelatał dokładnie 146kkm, mógłbym teraz zalać syntetyk albo półsyntetyk??
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#175420 Wysłany:
30 Wrz 2008, 10:28; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#175431 Wysłany:
30 Wrz 2008, 10:42; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Thomas napisał(a): z syntetykiem to bym sie wstrzymal .... bo niewiadomo jak dlugo jezdzil na tym mineralu.... ale polsyntetyk mogl bys sobie zalac skoro jest wszystko ok  .... on nie ma az takich duzych wlasciwosci pluczacych jak syntetyk wiec nie ma takiego praadopodobienstwa wycieku jak to jest w przypadku syntetyku ... tak wiec polsyntetyk wg mnie by byl taki najrozsadniejszy w koncu to nie jest duzy przebieg ....
Ale jak długo jest już jeżdżone na mineralnym to tak czy siak zalanie półsyntetykiem grozi rozszczelnieniem i wyciekami z silnika.
Nie ryzykowałbym zmiany...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#175433 Wysłany:
30 Wrz 2008, 10:53; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
dr gore |
#175450 Wysłany:
30 Wrz 2008, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Koło Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 269
|
ok Panowie dzięks że piszecie zwłaszcza ze było o tym gdzieś.
To ostatnie pytanko  tak w trzech słowach- jakie korzyści odniosę lejąc teraz półsyntetyk?? mniejsze zużycie silnika??
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#175452 Wysłany:
30 Wrz 2008, 12:16; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
dr gore napisał(a): lejąc teraz półsyntetyk?? mniejsze zużycie silnika?? to nie o to chodzi .... olej taki zostawia mniej brudu w silniku ... ma wiecej czesci syntetycznej .... sklada sie mniej wiecej w 2/3 z czesci syntetycznej i 1/3 mineral .... zostawia silnik czystszy dzieki czemu nie zbiera sie w nim tyle nagarow co po mineralu,wolniej traci swoje wlasciwosci,lepszy jest zima gdyz jest rzadszy .... [ Dodano: 30 Wrz 2008 12:16 ]Thomas napisał(a): zostawia silnik czystszy dzieki czemu nie zbiera sie w nim tyle nagarow co po mineralu
dlatego tez wazne jest mniej wiecej przebieg i czas podczas ktorego jezdzono na oleju mineralnym w przypadku zmiany na lepszy olej ....
skrajne przypadki czasami radyklanej zmiany np.Mineral--> syntetyk moga spowodowac,ze zostana wyplukane nagary i brud w silniku co moze chociazby doprowadzic do zatkania kanalow olejowych odpowiedzialnych za smarowanie silnika i zatarcie ... ale to skrajne przypadki, moze tez powodowac wycieki,gdyz wyplukujac brud zalegajacy ,ktory wczesniej uszczelnial silnik teraz po wyplukaniu zostaja odsloniete niektore szczeliny,ktore byly zaklejone nagarem z mineralnego zatykajacego je i moga dlatego powstawac wycieki aczkolwiek nie jest wszystko regula ...zalezy od przebiegu i stanu silnika i czasu uzytkowania takiego oleju ....
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
dr gore |
#175608 Wysłany:
30 Wrz 2008, 20:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Koło Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 269
|
ok dzięki  wreszcie zaczynam pojmować o co chodzi z tymi olejami
|
|
Góra |
|
 |
stang |
#175632 Wysłany:
30 Wrz 2008, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowe Miasto Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 19
|
Można zwariować od tych olejów. Wczoraj zapadła decyzja, kupiłem w Inter Carsie Valvoline Maxlife 10W-40. Za 5 litrów zapłaciłem 117 PLN. Jeszcze w tym tygodniu wymiana. Jakie korzyści będę miał z tego oleju, zobaczę po zimie? Cześć
_________________ Fiat Punto 1.1 55KM 1998 r.
|
|
Góra |
|
 |
tome_3 |
#186713 Wysłany:
05 Lis 2008, 23:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Piaseczno Rejestracja: 01 Sie 2008, Posty: 178
|
dobra to teraz ja...
czeka mnie wymiana oleju i jest chyba zalany półsyntetyk 5lub10w40 czy przy przebiegu 132kkm jest sens przerzucać się na syntetyk 10w40
dodam że silnik jest w stanie dobrym ładnie pali itd.
_________________ Punto 1.2 75sx 96r
http://fiatpunto.com.pl/topic9604-15.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|