|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Darixu |
#175957 Wysłany:
02 Paź 2008, 07:21; Temat postu: Uszcelka od pompy wody |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Paź 2007, Posty: 19
|
witam mam kropka 1.1 95 rok 55 konikow Ze starosci zuzyła mi sie uszcelka miedzy pompa dona a kołami od paska,poprostu rozpała sie Czy taki oring mozna dokupic osobno,jaki ma rozmiar??? Moge zrobic to samemu mając na uwadze koła od paska? Dziekuje z góry za pomoc bo stoje i nie wiem czy holowac czy co hehe
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#175965 Wysłany:
02 Paź 2008, 07:58; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Darixu: piszesz cholernie zamotanie...
Generalnie pod pompą wody nie ma uszczelki, tzn nie musi być, ale czasem przy nowych pompach jest, ale jej zakładanie nie jest konieczne, mocowanie ma być uszczelnione silikonem.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#175973 Wysłany:
02 Paź 2008, 11:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Stax: wydaje mi się, że jemu chodzi o oring osi pompy, na której obsadzone jest koło pasowe.
Tylko cholera wi, czy takie cuś da się uzupełnić - teoretycznie powinno się dać - ktoś przecież tę pompę składał z części. Trzeba wykręcić pompę i zobaczyć, jak to jest złożone do kupy i czy da się rozmontować. Ew. spróbować przećwiczyć tę operację na jakimś złomie  Oring zawsze można dopasować eksperymentalnie 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#175982 Wysłany:
02 Paź 2008, 12:51; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Martinezio: jeśli mu faktycznie o to chodzi, to tam chyba nawet nie ma oringu, a jeśli jest to jest niewymienialny, kupić można tylko całą pompę z tego co wiem.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#176014 Wysłany:
02 Paź 2008, 15:03; Temat postu: |
|
|
Właśnie się przyglądam nowej pompie wody firmy Statim i za cholerę nie ma szans jej tak rozebrać aby działała po złożeniu. Wirnik i koło pasowe są założone na stałe.
|
|
Góra |
|
 |
Darixu |
#176100 Wysłany:
02 Paź 2008, 20:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Paź 2007, Posty: 19
|
No tak.Pochodziłem troche po forach i jest tak.Powtarzam,że jest to punto I rocznik 95 1.1 silnik i chodzi o uszczelnienie między pompą a kołem pasowym gdyż tamtędy własnie przecieka cały płyn chłodzący
Nie wiem czy może ktos potwierdzic moją teorię,że tam nie ma oringu w tej pompie tylko uszczelnienie silikonowe,więc po rozkręceniu 4 śrub przy kole pasowym jest juz miejsce aby uzupełnić to miejsce silikonem Tam jest rowek niby miejsce na oring ale niektorzy mowia ,że to silikonem trzeba uszczelnić Wysilam sie bo autko stoi a włozyłem w nie duzo kaski ostatnio a tu nagle uszczelnienie poszło i potem dym spod maski Reasumując,czy to napewno silikon trzeba nałozyc na końcu tej pompy czy jakiś oring,ma ktoś pojęcie?
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#176102 Wysłany:
02 Paź 2008, 20:41; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
1. Oring to jest w metalowej rurce wchodzącej do bloku silnika gdzie siedzi pompa, więc to nie to
2. W samej pompie jest uszczelniacz, który jak poleci to trzeba wymienić pompę. (Pompa to jedna całość, której się nie rozbiera na części wirnik+koło pasowe)
3. Jeśli cieknie z uszczelnienia pomiędzy blokiem silnika a pompą to nie ma tam oringu czy uszczelki, tylko silikon wysokotemperaturowy (wątpię że z tego miejsca od tak sobie zaczęło ciec... więc obstawiam opcję nr 2. ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif) )
Silikonu należy wycisnąć tyle:
A miejsce styku oczyścić...
(tutaj jest przed oczyszczeniem)
Darixu napisał(a): chodzi o uszczelnienie między pompą a kołem pasowym gdyż tamtędy własnie przecieka cały płyn chłodzący
Nie rozumiem tego stwierdzenia bo pompa i koło pasowe to 1 całość.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 02 Paź 2008, 20:48, edytowano w sumie 4 razy
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#176103 Wysłany:
02 Paź 2008, 20:43; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Darixu: powtarzam - pompę uszczelnia się silikonem, czasem przy nowych pompach można znaleźć uszczelkę ale seryjnie jest to na silikonie zrobione. Natomiast sprawdź czy przecieka Ci uszczelnienie pompy czy może raczej sama pompa...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Darixu |
#176122 Wysłany:
02 Paź 2008, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Paź 2007, Posty: 19
|
więc co do posta ipIV to wałsnie jest punkt trzeci Ten silikon(czarny) az w rekach zostaje tak sie rozpadł,rozleciał tudziez rozkleił ze sa takie dziury ze cieknie po całej lini własnie z tego zuzytego silikonu Więc jak pisze równiez STax przecieka samo uszczelnienie(a raczej to co z niego zostało)
Dziekując wam moi drodzy za porady i odpisywanie ostatnie pytanie zadaje:: czyli robię to silikonem bez wymiany pomy??? i powinno byc ok ,bez wyciekó tak????
Dziekuje wam z góry i za cierpliwosc, ale kropek stoi drugi dzxien bo duzo teori a mała pomoc,tu widze cos sie dzieje kurcze,dzieki
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#176127 Wysłany:
02 Paź 2008, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Darixu: jesli nie cieknie sama pompa to nie musisz jej wymieniać, ale zrób to tak:
- spuść płyn
- wymontuj pompę
- powlecz powierzchnię styku silikonem tak jak ipIV
- montuj pompę
- jedź
tylko uważaj, żeby rozrządo dobrze założyć
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Darixu |
#176137 Wysłany:
09 Paź 2008, 20:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Paź 2007, Posty: 19
|
dokładnie tak zrobię a własnie to jest to miejsce na cztery śrubki co pokazane jest na górze na tym czarnym obrazku od ipIV Dziekuje wam za pomoc,mozna liczyc na forumowiczów Napisze jakie postepy niebawem DZIEKUJE
[ Dodano: 09 Paź 2008 20:09 ] No i zrobiłem jak pisaliście. Spuszczenie płynu,zdięcie plastykowej obudowy,zdięcie koła pasowego i pompy.Wyczysciłem rozpuszczalnikiem na połysko,połozyłem czerwony silikon do 380 stopni,wychło,zalałem płyn,odpowietrzyłem i smiga.Nie cieknie także to miejsce jak wyżej na obrazku jak komus juz tez szczeli stary silikon to dajemy nowy silikon bez żadnych uszczelek choc mozna jeszcze jakąs grafitowa walnąć ale nie trzeba.
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|