You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #177446 Wysłany: 06 Paź 2008, 23:39; 
 Temat postu: Jak dobrać strumienicę ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Rejestracja: 14 Cze 2008,
Posty: 317
Jak w temacie czy ktoś orientuję się jaka strumienica byłą by najlepsza do mojego kropka ? Silniczek 1.1 Kat (55 km) Mam dedykowany tłumik sportowy firmy Michel tuning system i chciałbym odpowiednio dobrać do niego strumienicę. Zdaje sobie sprawę że zakładanie strumienicy to głupota ale wczoraj kumplowi przez katalizator spaliło się auto :( Na trasie cisnoł ile fabryka daje i katalizator rozgrzał się do tego stopnia że się zapalił niestety auta nie udało sie ugasić. Dlatego mówię stanowcze stop katalizatorom :] Jeszcze raz proszę o pomoc w doborze właściwej strumienicy chciałbym uniknąć efektu tak zwanej "turbo dziury". Pozdrawiam

_________________
Moje Punciradło :D

http://fiatpunto.com.pl/topic9419.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #177450 Wysłany: 07 Paź 2008, 00:02; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Po to właśnie jest osłona katalizatora... żeby Ci się auto nie zajarało.
Co do strumienic... w praktyce to nic nie daje, efekt będzie taki sam jak wymontujesz kat i wspawasz zwykłą rurkę.

Oczywiście bądź świadomy, że bez kata przeglądu Ci auto nie przejdzie :> Więc albo łapóweczka, albo pojedziesz na stacje gdzie biją pieczątki nie widząc auta na oczy :lol:

Aha.. i pamiętaj, że jak 'odetkasz' trochę wydech i nic więcej nie zrobisz, to licz się z pogorszeniem osiągów. Koniecznie trzeba cos zrobic z dolotem powietrza.

[ Dodano: 07 Paź 2008 00:02 ]
Bercik napisał(a):
Dlatego mówię stanowcze stop katalizatorom :]

Głupi tok myślenia, ale róbta co chceta :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177454 Wysłany: 07 Paź 2008, 00:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Rejestracja: 14 Cze 2008,
Posty: 317
Cytuj:
Co do strumienic... w praktyce to nic nie daje, efekt będzie taki sam jak wymontujesz kat i wspawasz zwykłą rurkę.


Błądzisz kolego i to strasznie jeśli dobierze się właściwą strumienicę do danego typu silnika to w połączeniu z dedykowanym tłumikiem można uzyskać nawet kilka koników. Ale dobór odpowiedniej strumienicy wcale nie jest taki łatwy. Żłobienia wewnątrz strumienicy muszą być w określonych miejscach i o określonej wielkości wtedy uzyskujesz odpowiedni przepływ spalin i wzrost osiągów. Jeśli dobierzesz źle to albo będzie tłamszony spalinami jak w przypadku katalizatora albo też strumienica spowoduje zbyt wielkie zawirowania spalin i co za tym idzie wydech po prostu będzie wyciągał moc z silnika uzyskasz w ten sposób efekt turbo dziury. A tak zwany kawałek rurki nic nie daje prócz warkotu. Jeśli chodzi o przegląd to niema się co martwić nie takie rzeczy się załatwiało :]

P.S. W takiej temperaturze nawet ta osłona nie pomogła zajarało się wszystko jedyne co można było zrobić to wezwać straż i patrzeć jak sie pali audi 80 :?

_________________
Moje Punciradło :D

http://fiatpunto.com.pl/topic9419.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177462 Wysłany: 07 Paź 2008, 06:34; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Bercik napisał(a):
W takiej temperaturze nawet ta osłona nie pomogła zajarało się wszystko jedyne co można było zrobić to wezwać straż i patrzeć jak sie pali audi 80

Wniosek jest prosty - w starym rzęchu zapchał się kat i pewnie dlatego się spalił...
Bercik napisał(a):
jeśli dobierze się właściwą strumienicę do danego typu silnika to w połączeniu z dedykowanym tłumikiem można uzyskać nawet kilka koników.

Kto Ci takich bzdur naopowiadał? Popatrz na auta, które są profesjonalnie robione np na 1/4 mili, tam gdzie liczy się każdy km. Czy któryś ma strumienicę? Na ile mi wiadomo, to żaden, bo to po prostu nic nie daje...
Tak jak pisze ipIV - o pozytywnym działaniu strumienicy to tylko sprzedawcy na allegro piszą :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177486 Wysłany: 07 Paź 2008, 10:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Rejestracja: 14 Cze 2008,
Posty: 317
Cytuj:
Wniosek jest prosty - w starym rzęchu zapchał się kat i pewnie dlatego się spalił...


Zapchał nie zapchał na katalizator w końcu non stop działa ogień także wszystko mogło się zdarzyć.

Cytuj:
Kto Ci takich bzdur naopowiadał? Popatrz na auta, które są profesjonalnie robione np na 1/4 mili, tam gdzie liczy się każdy km. Czy któryś ma strumienicę? Na ile mi wiadomo, to żaden, bo to po prostu nic nie daje...


Tak tylko że te auta mają tak wyżyłowane silniki że zakładanie strumienicy jest zbędne tam liczy się tylko żeby był przelot. Poza tym te silniki nie mają nic wspólnego z dedykowanymi częściami. A dobrze dobrana strumienica spełnia swoją rolę ale podkreślam tylko z odpowiednio dobranymi elementami wydechu.

P.S. Ponawiam prośbę o pomoc w dobraniu odpowiedniej strumienicy. Gdyż do fiata punto 1.1 (55km) dedykowana strumienica jest bardzo trudno dostępna. Słyszałem że w Wawie jest sklep Tuning Center i tam sprzedają odpowiednio dobrane dedyki. ale jechać taki szmat drogi po strumienice :/ Pozdrawiam

_________________
Moje Punciradło :D

http://fiatpunto.com.pl/topic9419.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177490 Wysłany: 07 Paź 2008, 11:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
ludzie ale co wy piszecie o poprawie osiągów w silniku 1.1 !!!!!!!to muł i żadne strumienice sportowe tlumiki i inne badziwe nie zwiekszy temu mocy. Zmień człowieku auto na Punto 1.4 TURBO GT i wtedy będziesz mial osiagi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177495 Wysłany: 07 Paź 2008, 12:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WND
Rejestracja: 15 Maj 2007,
Posty: 301
Chłopak się pyta jakiej średnicy strumiennicę wybrać a Wy klepiecie bez sensu (bez urazy).
Do punta kup strumienice nie dłuższą niż 295mm, o średnicy nie większej niż 76mm, a średnica rury nie więcej niż 45mm.

FAKT, że demona z niego nie zrobisz, lecz pytałeś o taką strumiennicę, która najlepiej nadawałaby się do Twojego kropka...
Koledzy najwyraźniej nie do końca zrozumieli Twoją prośbę/pytanie ;)

[ Dodano: 07 Paź 2008 11:11 ]
BTW, podczas przeglądu, badanie spalin trwa zbyt krótko, żeby stwierdzić małe (takie jak w przypadku zamontowanej strumienicy) różnice...
No chyba że autko spala olej itp...

_________________
Disposal in progress


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177503 Wysłany: 07 Paź 2008, 13:05; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
A zakładajcie sobie i po 2 strumienice i niech wam spaliny wirują. Tylko nie bądźcie potem zaskoczeni, jak was na światłach zwykłe seryjne 1.1 zostawi...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177504 Wysłany: 07 Paź 2008, 13:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 19 Lut 2008,
Posty: 123
STax chce niech montuje,przecież Ty tym nie bedziesz jeździł...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177506 Wysłany: 07 Paź 2008, 13:15; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
michał45241: ano prawda... tylko dziwi mnie taka wiara w to co piszą sprzedawcy z allegro, ale racja, nie moje auto, nie mój problem :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177507 Wysłany: 07 Paź 2008, 13:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
michał45241 napisał(a):
STax chce niech montuje,przecież Ty tym nie bedziesz jeździł...

Auta ze zdemontowanymi katalizatorami powinno sie eliminować z ruchu a diagnostom ktorzy takie auto dopuścili do ruchu odbierać uprawnienia. Takie jest moje zdanie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177511 Wysłany: 07 Paź 2008, 13:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WND
Rejestracja: 15 Maj 2007,
Posty: 301
Widać nie umiecie czytać!!!
Kolega bercik Bercik pytał jaka byłaby odpowiednia... Czyli podobnie jak katalizator, musi mieć odpowiednią pojemność, długość i fi rury...
Prosił to napisałem... Poradziłem tylko... a Wy piszecie o jakimś montowaniu czy coś...
Nie pisałem o korzyściach płynących z montaży strumienicy...

_________________
Disposal in progress


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177515 Wysłany: 07 Paź 2008, 13:41; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
cubus1 napisał(a):
Nie pisałem o korzyściach płynących z montaży strumienicy...

Fakt, Ty nie, ale drugi kolega i owszem...
Bercik napisał(a):
A dobrze dobrana strumienica spełnia swoją rolę

Czyli generalnie bullshit :E :hahaha:

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177520 Wysłany: 07 Paź 2008, 14:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WND
Rejestracja: 15 Maj 2007,
Posty: 301
No..więc bez generalizowania proszę następnym razem :E

_________________
Disposal in progress


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177668 Wysłany: 07 Paź 2008, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 29 Lip 2008,
Posty: 27
Bercik ja ma strumienice Michel a tlumik spydera wprawdzie demonem to on nie jest ale roznica jest wyczuwalna, a co do przegladu to nic sie nie martw! ja bylem jak mialem juz wszystko po zakaldane i strumienice i tlumik i spalanie bylo w normach wiec nic nie muszisz kombinowac, michaela ma w swojej ofercie strumienice przeznaczone to tego typu silnikow i z taka pojemnoscia wedlug cennika 200 zl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177748 Wysłany: 08 Paź 2008, 09:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Inowrocław
Rejestracja: 12 Maj 2008,
Posty: 202
wspawaj sobie lepiej zamiast strumienicy kawałek rurki i bedziesz miał to samo. Temat obgadywany na wielu forach i wszedzie dla ludzi którzy znają temat werdykt jest jeden: STRUMIENICA NIC NIE DAJE. Ludzie zrozumcie to wkoncu a w punto 1.1 zostawiłbym katlizator

_________________
1.4T <<<<<<InoRacing>>>>>>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177749 Wysłany: 08 Paź 2008, 09:25; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
bartekgt napisał(a):
Temat obgadywany na wielu forach i wszedzie dla ludzi którzy znają temat werdykt jest jeden: STRUMIENICA NIC NIE DAJE

Otóż to...
Idę o zakład, że moje seryjne 1.1 objedzie każde 1.1 ze strumienicą (bez mieszania w silniku) :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177752 Wysłany: 08 Paź 2008, 09:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Rejestracja: 14 Cze 2008,
Posty: 317
cubus1 cantare Dziękuję za pomoc wielki + dla was :]

Lotos
Lotos napisał(a):
Auta ze zdemontowanymi katalizatorami powinno sie eliminować z ruchu a diagnostom ktorzy takie auto dopuścili do ruchu odbierać uprawnienia. Takie jest moje zdanie.


A niby dlaczego ?? skoro auto nie przekracza dopuszczalnych norm to nie wiem z jakiego powodu miało by być usunięte z drogi ? :shock:

Lotos napisał(a):
ludzie ale co wy piszecie o poprawie osiągów w silniku 1.1 !!!!!!!to muł i żadne strumienice sportowe tlumiki i inne badziwe nie zwiekszy temu mocy. Zmień człowieku auto na Punto 1.4 TURBO GT i wtedy będziesz mial osiagi.


Nie potrzebuję Punto 1.4 Turbo GT w zupełności wystarczy mi moje 1.1 chcę sprawić by było nieco elastyczniejsze. 8)


STax napisał(a):
Bercik napisał:
A dobrze dobrana strumienica spełnia swoją rolę

Czyli generalnie bullshit Szczerbol hahaha



Skąd możesz to wiedzieć ?? :> z tego co widzę to raczej nie miałeś kontaktu ze strumienicą :E


STax napisał(a):
michał45241: ano prawda... tylko dziwi mnie taka wiara w to co piszą sprzedawcy z allegro...


Nie wiem o co ci chodzi ale ja akurat nie wdrażałem do tematu sprzedawców z allegro. Informację czerpię ze swoich doświadczeń i najbliższych znajomych. 8)

Pozdrawiam wszystkich tych co pomogli i tych co się wymądrzali :lol:

[ Dodano: 08 Paź 2008 09:52 ]
bartekgt napisał(a):
punto 1.1 zostawiłbym katlizator


Mój powoli się zapycha włożę tą strumienicę i napisze wam co się zmieniło co się poprawiło co się pogorszyło bo ciągnięcie dalej tego tematu naprawdę niema sensu :) Jedno można stwierdzić zdania są podzielone :E

_________________
Moje Punciradło :D

http://fiatpunto.com.pl/topic9419.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177757 Wysłany: 08 Paź 2008, 10:04; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Bercik: bo wiesz, nie zrozum tego źle, ale ludzie którzy mówią, że "czują różnicę" mają tylko takie wrażenie...
Ja powiem tak - wywaliłem obudowę filtra i nie poczułem ŻADNEJ różnicy. Alee... do 100km/h urwałem 2 sekundy... Elastyczność mam na poziomie 1.2 60km z wałkiem 866... Więc jak ktoś mówi że czuje różnicę to znaczy, że musi mieć spoooro lepsze osiągi. A to niestety nie możliwe.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177760 Wysłany: 08 Paź 2008, 10:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Rejestracja: 14 Cze 2008,
Posty: 317
Zgadzam się :wink: ale nie zgadzam się z opinią że strumienica nic nie daje bo sam sprawdziłem co prawda nie na kropku ale np: na megan 1.6 coupe i na Hondzie civic 1.6 16V i dobrze dobrana strumienica z odpowiednim wydechem naprawdę dużo zmienia. Z kropka 1.1 super mocy się nie wyciągnie ale elastyczność na 100% się poprawi podejrzewam że będzie to przyrost mocy rzędu 1, 2 konie nie więcej.

_________________
Moje Punciradło :D

http://fiatpunto.com.pl/topic9419.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177764 Wysłany: 08 Paź 2008, 10:49; 
 Temat postu:
STax nie urwałeś dwóch sekund na samym dolocie gdyż to jest niemożliwe, no chyba że fabryczny dolot jest tak zatkany, że auto z bardzo wielkim trudem wkręca się na obroty. Lepiej postaraj się o dokładniejsze pomiary z konkretnym sprzętem pomiarowym i w kilku/kilkunastu przejazdach w tych samych warunkach. Gdyby każdemu sam dolot urywał tyle czasu to po co zabawy w mechanikę?

Bercik Załóż wydech przelot z rurą zamiast kata i zrób pomiar na hamowni. Potem w ten wydech wspawaj strumienicę i powtórz pomiar. Różnice w wykresach położą kres wszelkim spekulacjom czy strumienica działa, czy nie. I tak musisz przed założeniem strumienicy założyć dobrze dobrany przelot, a hamowanie nie jest obecnie takie drogie jak kilka lat temu.


Góra
  
 
 
 Post #177768 Wysłany: 08 Paź 2008, 11:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki
Rejestracja: 06 Mar 2008,
Posty: 696
Pomógł: 6
bartekgt napisał(a):
Temat obgadywany na wielu forach i wszedzie dla ludzi którzy znają temat werdykt jest jeden: STRUMIENICA NIC NIE DAJE


Zgadza sie strumienica nic nie daje ja wsadzilem w Mk1 1.6 strumienice i niczego nie zauwazylem. Zreszta kupujac ja nie liczylem nawet na te zapewnienia ze bede mial wiecej mocy, tylko katalizator juz sie nie nadawal a wtedy nie bylo mnie stac na nowy.

_________________
Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r.
Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r.
Zielone MK1 1.6 88KM 1995r.
Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

Image

PuntoMazowszeTeam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177799 Wysłany: 08 Paź 2008, 15:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrider: sprawdzałem po 3 razy, przejazd na tej samej trasie w podobnych warunkach, na tak samo zagrzanym silniku - na alusach i seryjnym dolocie 17-18s, bez obudowy filtra 15-16s... W sumie też się zdziwiłem, sprawdzę ile będzie jak założę zimówki, bo są dużo lżejsze... Generalnie silnik dostaje 400% więcej powietrza niż z obudową...
Zresztą pomijając już nawet 0-100km/h, to filmiki z elastycznością są na youtube...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177815 Wysłany: 08 Paź 2008, 16:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax napisał(a):
Generalnie silnik dostaje 400% więcej powietrza niż z obudową...

Albo coś pomieszałeś albo coś źle sformułowałeś, bo z tego wynika, że turbo to już przeżytek... ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177817 Wysłany: 08 Paź 2008, 16:54; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
dzikidaniel: no nie w sensie, że do cylindrów, tylko dostęp do powietrza ma lepszy niż seria, bo w serii to jest tylko rurka o średnicy może 6cm a bez obudowy to jest cała powierzchnia filtra...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO