You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 18:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #184127 Wysłany: 28 Paź 2008, 17:11; 
 Temat postu: demontaż rury dolotu powietrza
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 73
Witam na silniki w puncie II jest filtr z którego wychodzi plastikowa rura która jest doczepiana i moje pytanie brzmi nastepująco czy mozną ją zdemontować ponieważ zasysa ona powietrze a niestety jest strasznie długa i jest ok 2 cm od blachy więc za duzo tego powietrza nie zassa a gdybym ją zdemontował to powietrze zasysało bysie kilka centymetrów za filtrem

dokladnie coś takiego i tą rure można zdemontować http://moto.allegro.pl/item469262001_fi ... etrza.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #184131 Wysłany: 28 Paź 2008, 17:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Dobrze jest jak jest :D
Oczywiście że rure mozna zdjąć ale nic da bo powietrza tak czy siak silnik zasie tylko tyle ile potrzebuje.
W dodatku wlot rury jest umieszczony nad nadkolem dlatego powietrza nigdy nie zabraknie :D
Gdyby nie była ona potrzebna nie wydawano by bez potrzeby na nią pieniędzy :E

Tak że odpuść sobie i ewentualnie pomyśl o stożku 8)

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184132 Wysłany: 28 Paź 2008, 17:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 73
a da wogóle coś stożek bo niektórzy piszą ze cos tam daje a niektórzy ze wogole nic ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184137 Wysłany: 28 Paź 2008, 17:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Niewiem bo nie montowałem :E
Może jeśli dobierzesz odpowiednio "power rure" i kupisz markowy filtr tp da jakies 2KM :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184141 Wysłany: 28 Paź 2008, 17:45; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Ta rura po to idzie w bok na nadkole żeby silnik zasysał jak najzimniejsze powietrze. Jak ją wywalisz (nie wiem po co??) to do filtra będzie trafiać gorące powietrze znad silnika. Możesz stracić na mocy.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184144 Wysłany: 28 Paź 2008, 17:54; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Miałem się nie wypowiadać, ale jednak coś powiem. Samo skrócenie rury na pewno nic nie da, bo średnica otworu przez który pobierane jest powietrze pozostanie ta sama. Co innego gdyby powiększyć ten otwór... Tyle, że wtedy pozostaje problem z ciepłym powietrzem, ale zaryzykuję stwierdzenie, że zysk z lepszego dojścia powietrza przewyższałby stratę spowodowaną jego temperaturą.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184261 Wysłany: 28 Paź 2008, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
To ja już się gubię. Większa dziura w puszce jest dobra a filtr stożkowy nic nie daje poza dźwiękiem??

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184276 Wysłany: 29 Paź 2008, 00:03; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
_wladimir_: stożek daje albo i nie, bo musisz zmienić długość dolotu i albo policzysz ją dobrze i wtedy moc troszkę wzrośnie albo policzysz źle i wtedy albo nic się nie stanie, albo stracisz...
A większa dziura to praktycznie rzecz biorąc efekt stożka tyle że z fabryczną (a więc często optymalną) długością dolotu.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184602 Wysłany: 29 Paź 2008, 23:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Ale co da wieksza dziura przecież silnik i tak zassie tylko tyle ile potrzebuje :!:

Za słuszniejsze stwierdzenie uważam to iz zimne jest lepsze :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO