You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2019, 18:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 46 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #74893 Wysłany: 27 Gru 2007, 00:26; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24058
Pomógł: 128
Jaco ja jestem przeciw uogólnieniom. Zgoda, fiatowskie silniki (nawet diesla :E) chwalę pod niebiosa, więc niech i ten 1.3MJ będzie ok. Ale czy poza niskim spalaniem diesel może dać to coś...
Ja już powtarzałem swoje zdanie w wielu tematach i nie chce robić offtopu (większego niż już jest), ale powiem jeszcze raz - porównaj turbodiesla z turbobenzyną o tej samej mocy. Inne porównanie nie ma sensu, bo diesel to tylko oszczędność, osiągi idą od turbo...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #74917 Wysłany: 27 Gru 2007, 00:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
STax tez kiedys myslałem tymi kategoriami co ty, mówilem porównujcie TD z TB, zaswiadczyłem jednego i drugiego i powiem szczerze ze mi to lata kolo nosa czym jezdze czy benzyna czy dieslem, wazne że do przodu i na łeb nie kapie :D diesel - ekonomia, benzyna - fajna praca silnika.
z benzyny teraz uznaje tylko silniki V i B :D:D rzędówki to dno :D:D hehe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74922 Wysłany: 27 Gru 2007, 00:53; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24058
Pomógł: 128
sadoo napisał(a):
diesel - ekonomia, benzyna - fajna praca silnika.
z benzyny teraz uznaje tylko silniki V i B :D:D rzędówki to dno :D:D hehe


Co do tego o rzędówkach to się nie zgadzam, reszta to czysta prawda :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74946 Wysłany: 27 Gru 2007, 03:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
STax a czemu sie nie zgodzisz?? nie jezdzilem nigdy boxerem ale jezdzilem V6 i V8 to powiem szczerze ze rzedówka nie ma nic do zaoferowania od siebie, najprostszy silnik wiec jest jaki jest praca tego silnika jest nieciekawa, możliwości również...
ale to tylko zdanie ode mnie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #75011 Wysłany: 27 Gru 2007, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24058
Pomógł: 128
sadoo zgadzam się, że silniki V, B, VR czy W są lepsze niż R, ale nie zgadzam się, że rzędówki to dno. Chociażby świetne silniki w fiatach ( :E ) czy chwalone przez dziennikarzy rzędowe 6 w BMW.
Zresztą sam jeździsz rzędówką, a chyba nie jest tak tragicznie?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #75089 Wysłany: 27 Gru 2007, 14:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
mireks no wreszcie doceniłeś m-jet'a :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #75108 Wysłany: 27 Gru 2007, 14:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
no jezdze rzedówka bo w małych samochodach nie montuja V :D:D, a ja potrzebuje autko miejskie, fakt o jednym zapomniałem R potrafią dać ekonomie w silniku benzynowym :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #75113 Wysłany: 27 Gru 2007, 14:58; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24058
Pomógł: 128
sadoo napisał(a):
no jezdze rzedówka bo w małych samochodach nie montuja V


Poza szaloną mazdą, która w modelu mx-3 bodajże, zamontowało V6 o piorunującej pojemności 1.8 :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #75126 Wysłany: 27 Gru 2007, 15:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
mireks napisał(a):
divers88 napisał(a):
no nie powiedziałbym
Turbo benzyna robi z tym ropniakiem co chce 8)


Myślę, że turbobenzyny na naszych drogach prawie nie ma, więc jestem spokojny :)


Nie znasz dnia ani godziny :)

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #76548 Wysłany: 31 Gru 2007, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
daras napisał(a):
mireks no wreszcie doceniłeś m-jet'a :-)


W rzeczy samej. Zakochałem się w tym silniku :)

Pzdr!
Mirek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #127513 Wysłany: 21 Maj 2008, 16:48; 
 Temat postu:
Nigdy nic nie wiadomo, np. w moim przypadku przyśpieszenie w tabeli to 13.5 s, a najlepszy wynik to 12.4 s :wink:


Góra
  
 
 
 Post #127908 Wysłany: 22 Maj 2008, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
Barrtek96 No różnie to z tym bywa...

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #129464 Wysłany: 27 Maj 2008, 13:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
Z cyklu spalanie 1.3 Multijet - kolejne obserwacje.

Moja Linea ma już najechane 7000 km. Narazie sprawuje się bez zarzutu.
Względem pierwszych miesięcy eksploatacji spalanie spadło o jakieś 7-10%.

A o to konkrety.
Miasto - korki po horyzont: Było 7.5, jest 6.8 - 7.1
Trasa - jazda do 110 km/h bez szaleństw: Było 5.1, jest 4.9 z tendecją spadkową
Trasa - jazda 120-130 km/h dosyć dużo wyprzedzeń: Było 5.2, jest 5.0

Spalanie chwilowe przy równej jeździe 70-90 km/h oscyluje pomiędzy 3.3 a 4.5 na 100 km

Testy robione przy samochodzie mało obciążonym: kierowca plus pasażer, znikoma ilość bagażu.

Moc silnika: po tych kilku tysiącach trochę jednak brakuje wyższego momentu szczególnie przy wyprzedzaniu, ale biedy nie ma - jest czym docisnąć. Mój qmpel po przejechaniu się samochodem stwierdził, że moc jaką oferuje ten silnik jest odpowiednikiem mocy dostarczanej przez silnik beznynowy, wolnossący o pojemności 1.8 litra.

Pzdr
Mirek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144923 Wysłany: 13 Lip 2008, 21:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wilno
Rejestracja: 04 Cze 2008,
Posty: 37
:D


Ostatnio edytowany przez lemaxx, 14 Lip 2008, 09:41, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #144988 Wysłany: 14 Lip 2008, 08:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
mireks napisał(a):
Mój qmpel po przejechaniu się samochodem stwierdził, że moc jaką oferuje ten silnik jest odpowiednikiem mocy dostarczanej przez silnik beznynowy, wolnossący o pojemności 1.8 litra.


Jeśli chodzi o tzw. elastyczność w trasie to nie czuję różnicy do 120 konnego T.Spark'a Alfy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #159213 Wysłany: 21 Sie 2008, 09:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 69
Barrtek96 napisał(a):
Nigdy nic nie wiadomo, np. w moim przypadku przyśpieszenie w tabeli to 13.5 s, a najlepszy wynik to 12.4 s :wink:

A jak to zmierzyłeś? Uwzględniałeś przekłamania prędkościomierza? Czy ylko ci się wydawało ze jechałęś 100km/h podczas pomiaru?

_________________
Albea 2006 1.4 8V 77km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184509 Wysłany: 29 Paź 2008, 19:13; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 2
Witam serdecznie!

Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna auta z silnikiem wysokoprężnym. Oglądałem dokładnie Fiata Linea w salonie. Przyznam szczerze, że jest to bardzo ładne auto, dobrze wyposażone. Jednak jestem sceptycznie nastawiony do silnika o małej pojemności (1.3) do w miarę dużego auta. Akurat stał Fiat Linea 1.3JTD Dynamic z kilkoma dodatkami za równe 60 tyś zł. Dodatkowym atutem Fiata są świetne warunki kredytowania. Miałem zamiar wpłacić 20 tyś. zł gotówki a resztę rozłożyć na raty. I po obliczeniach wyszło, że musiałbym zapłacić dodatkowo tylko 4 tyś. zł.!!! Więc okazja jest znakomita (kredyt 1,2,3). Jednak, czy ten motor nie jest za mały w stosunku do wielkości/masy tego auta? Inną alternatywą dla Fiata była Skoda Octavia 1.9TDI z wyposażeniem Mint (+ parę dodatków) za 64,5 tyś zł. To jest dobra cena, jednak kredyt o wiele droższy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184641 Wysłany: 30 Paź 2008, 08:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Pazdz napisał(a):
Jednak jestem sceptycznie nastawiony do silnika o małej pojemności (1.3) do w miarę dużego auta.

Ten silnik daje aż nadto radę w Linei. Jest też montowany m.in. w Astrze III.
Czasem trudno uwierzyć, że to jest tylko 1.3 i 90 KM.
Silnik wygląda jak zabawka a w trasie "pcha" autko jak porządne, benzynowe 1.6, może nawet lepiej, dzięki bardzo dużemu momentowi.
Naprawdę stresu nie ma :) Sam zresztą to sprawdź.
Co do Octavii - jest lepiej wykonana i chyba jednak większa, a przede wszystkim ma większy silnik i bardziej ustawny bagażnik, chociaż dynamiką jest bardzo porównywalna z Lineą.
Ma słabsze warunki gwarancji (2 lata) i serwisu (co 1 rok albo co 20 tys. km.). Silnik TDI ma pasek rozrządu, zamiast łańcuszka (łańcuszek powinien dłużej wytrzymać ale pasek łatwiej wymienić), jest starą, żeliwną, sprawdzoną konstrukcją z klepiącymi pompowtryskami (1.3 to aluminiowa, 16V, nowoczesna jednostka CR- silnik roku 2005, w swojej kategorii).
Ma też z tyłu wielowahacz, który na pewno będzie droższy w serwisie niż belka w Linei.
Sam musisz to wszystko sobie rozważyć a najlepiej pojeździć Lineą i Octavią.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184649 Wysłany: 30 Paź 2008, 09:11; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Pazdz

Najlepiej byłoby gdybyś przejechał się tym autkiem na jazdach próbnych.
Ten silnik w Linei jest moim zdaniem tak na granicy ;) w "budzie" Grande Punto sprawuje się lepiej...
Musi być to Diesel tak ? Bo jak benzyna to Linea T-JET jak najbardziej daje radę.
Szkoda, że nie ma w Linei dostępnego silnika 1.6 MultiJet - wtedy sprawa rozwiązana bo brałbyś tego od razu :)

A może Bravo - w tej cenie masz całkiem niezłe auto ;D :?:

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184687 Wysłany: 30 Paź 2008, 14:57; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 2
Raczej wolałbym sedana. I silnik również Diesla. We Fiacie Linea ma być dostępny silnik 1.6JTD, tylko niestety nie wiem od kiedy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #186143 Wysłany: 04 Lis 2008, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
daras napisał(a):
Pazdz napisał(a):
Jednak jestem sceptycznie nastawiony do silnika o małej pojemności (1.3) do w miarę dużego auta.

Ten silnik daje aż nadto radę w Linei. Jest też montowany m.in. w Astrze III.
Czasem trudno uwierzyć, że to jest tylko 1.3 i 90 KM.
Silnik wygląda jak zabawka a w trasie "pcha" autko jak porządne, benzynowe 1.6, może nawet lepiej, dzięki bardzo dużemu momentowi.
Naprawdę stresu nie ma :) Sam zresztą to sprawdź.
Co do Octavii - jest lepiej wykonana i chyba jednak większa, a przede wszystkim ma większy silnik i bardziej ustawny bagażnik, chociaż dynamiką jest bardzo porównywalna z Lineą.
Ma słabsze warunki gwarancji (2 lata) i serwisu (co 1 rok albo co 20 tys. km.). Silnik TDI ma pasek rozrządu, zamiast łańcuszka (łańcuszek powinien dłużej wytrzymać ale pasek łatwiej wymienić), jest starą, żeliwną, sprawdzoną konstrukcją z klepiącymi pompowtryskami (1.3 to aluminiowa, 16V, nowoczesna jednostka CR- silnik roku 2005, w swojej kategorii).
Ma też z tyłu wielowahacz, który na pewno będzie droższy w serwisie niż belka w Linei.
Sam musisz to wszystko sobie rozważyć a najlepiej pojeździć Lineą i Octavią.


Mój kumpel powiedział, że silnik 1.3 Multijet dynamiką przypomina silnik benzynowy 1.8. Silnik w trasie pozwala na w miarę komfortową jazdę, ale w mieście u dołu trochę mu brakuje i to jest w zasadzie największa jego bolączka. Generalnie jeśli podczas jazdy testowej w mieście ten silnik Cię nie rozczaruje (turbodziura), to w trasie będzie już tylko lepiej. Osobiście poczekałbym na Lineę z dieslem 1.6 Multijet. Rozsądne opłaty i zapas mocy, którego w 1.3 Multijet jest trochę za mało.

Oktawia II z zewnątrz wygląda na "poważniejszy" samochód niż Linea szczególnie od przodu i od tyłu, ale środek mnie bardzo rozczarował. Osobiście nie miałem okazji jej prowadzić, ale zdarzyło mi się siedzieć z przodu podczas jazdy i juz wiem, że O II nie kupiłbym. To taka dorosła Fabia II. W dodatku miałem wrażenie, że każda część kokpitu jechała oddzielnie. W stosunku do Linei czułem się tak jakbym wsiadł do samochodu o klasę niższego. Ale... po pierwsze to była taksówka, a po drugie jeżdząca po Barcelonie więc może Hiszpanie dostają inne kokpity? Tylko, że ta taksówka miała skórzaną tapicerkę na siedzeniiach! Ulice mają tam równe jak stół więc nie wiem skąd to rozdygotane wnętrze.
Są to jednak moje osobiste odczucia. A jak wiadomo - "każdy Żyd swój sklepik chwali".
Decydując się na Octawię odpadnie Ci problem odsprzedaży, ponieważ te samochody na rynku wtórnym mają duże branie szczególnie z silnikami diesla. Podczas rozważań o zakupie samochodu, brałem poważnie pod uwagę również Oktawię, ale w identycznym wyposażeniu lub może troszkę lepszym (klimatronik) ten samochód był koszmarnie drogi. Teraz gdy Skoda obniżyła ceny, Octawia stałą się atrakcyjniejsza cenowo.

Póki co Linea wyróżni Cię z z tłumu - gwarantuję, że linią boczną skasujesz zdecydowaną większość innych samochodów poza klasykami. Urodą dorównuje, a może nawet przebija ją tylko nowe mondeo (świadmie pomijam klasę wyższą, bo tutaj w niej klasyka jest nie do pobicia)
Octawia długo zachowa świeżą linię - ten samochod się nie starzeje no i łatwa odsprzedaż w przyszłości.

Posłuchaj rady darasa - wsiądź do obydwu samochodów, przejedź się i obmacaj każdy szczegół. Wydajesz furę pieniędzy więc bardziej kupuj rozsądkiem niż sercem. No chyba, że zakup samochodu ma znamiona kaprysu (dlaczego by nie? :) ) Wówczas możesz pomarudzić :)

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 46 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO