|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
gss33 |
#188237 Wysłany:
10 Lis 2008, 21:24; Temat postu: Wymiana filtra paliwa w Punto II FL 1.3 Multijet |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: lubelskie Rejestracja: 16 Mar 2008, Posty: 32
|
Witam
Czy istnieje jakiś duży problem z wymianą filtra paliwa przy tym silniku?
Dałem mechanikowi samochód aby wymienił olej, filtr oleju i filtr paliwa, oczywiście nie wymienił ostatniego, stwierdził, że .. nie da rady, bo ... problem z opaską, itp.
_________________ Wigry 3 - 1985 r. .... -> Fiat 126p - 1994 r. -> Fiat Punto 55 SX LPG - 1995 r. -> Punto II FL 1.3 MultiJet 2004 r.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Adas |
#188537 Wysłany:
11 Lis 2008, 20:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Hej:). Jak zauważyłeś, mało jest 1.3 MJet, większość na forum posiada jednostki 1.2 8V. Poszukaj książki, bo raczej tutaj nikt tego nie robił skoro się nie odezwał, ja wyjmowałem pompę paliwa czyściłem bak ale w wersji 1.2 8V 60KM, i w mojej nie ma filtra paliwa. [ Dodano: 11 Lis 2008 20:29 ]A co do problemu opaski, to chyba bak mamy podobny jednak, ja też miałem z tym problem, chodzi o taką dużą plastikową nakrętkę.
Możesz poczytać o tym Tu. Ale nie wiem jak to jest w Dieslach..
http://fiatpunto.com.pl/topic8263.html
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#188577 Wysłany:
11 Lis 2008, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
W 1.3jtd filtr jest z przodu w komorze silnika. wykręca się go z oprawy. nie ma żadnego problemu z wymianą.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Rescuer |
#188642 Wysłany:
11 Lis 2008, 23:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Sie 2008, Posty: 168
|
Nie wiem jak w 2FL ale w GP podobno jest kilka rodzajów wkładek. Co do filtra to jest po lewej stronie w komorze silnika na podłużnicy. Odkręcasz wymieniasz wkład, składasz i gotowe.
_________________ Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#188712 Wysłany:
12 Lis 2008, 01:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
A, wlasnie...  Teraz dopiero zajarzylem. Filtr w P2FL / 1.3MJ jest w komorze silnika (nie pamietam po ktorej stronie bo teraz nie mam zdjecia, a do auta nie chce mi sie teraz leciec) i jest w obudowie wygladajacej jak czarna puszka, mniej wiecej wielkosci puszki od napojow 0.33 litra.
Skad wiem? To byla pierwsza rzecz z ktora pojechalem do serwisu... Zapalila sie kontrolka "woda w paliwie", okazalo sie ze cos sie sp... wlasnie przy filtrze paliwa. Poszlo na gwarancje na szczescie... Nie przypominam sobie zeby mechanicy byli wyposazeni w jakies specjalne klucze zeby toto rozmontowac.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#188826 Wysłany:
12 Lis 2008, 16:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Rescuer napisał(a): Nie wiem jak w 2FL ale w GP podobno jest kilka rodzajów wkładek.
W wersji 1.3 M-jet GP, są 2 (dwa) rodzaje filtrów paliwa: do wersji 75 KM i 90 KM.
Różnią się (tak wzrokowo) ilością końcówek (wejść/wyjść): 75 KM ma 3, 90 KM ma 2 końcówki (różnica w budowie pompy).
|
|
Góra |
|
 |
gss33 |
#189558 Wysłany:
14 Lis 2008, 17:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: lubelskie Rejestracja: 16 Mar 2008, Posty: 32
|
Wrzucam poglądowo fotkę z obudową filtra paliwa multijet:
Jutro spróbuję odpiąć ten przewód paliwowy (na górze obudowy z szarą nakrętką???, mam nadzieję, że da się jakoś odkręcić) i wymienić wreszcie ten filtr.
_________________ Wigry 3 - 1985 r. .... -> Fiat 126p - 1994 r. -> Fiat Punto 55 SX LPG - 1995 r. -> Punto II FL 1.3 MultiJet 2004 r.
|
|
Góra |
|
 |
gundzik |
#189760 Wysłany:
14 Lis 2008, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 265 Pomógł: 1
|
Dobrze wiedzieć gdzie jest filtr paliwa. 
Ostatnio edytowany przez gundzik, 15 Lis 2008, 18:33, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
gss33 |
#189993 Wysłany:
15 Lis 2008, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: lubelskie Rejestracja: 16 Mar 2008, Posty: 32
|
Filtr już wymieniony.
Należało odciągnąć ten szary plastik (imitacja nakrętki) na górze obudowy w stronę do siebie, a przewód paliwowy odciągnąć w drugą stronę. Oczywiście odpiąć przewody, odkręcić obudowę, ja użyłem do tego celu klucza z łańcuchem do odkręcania filtra oleju (oczywiście w samochodzie z silnikiem benzynowym, tutaj się nie przyda, pod łańcuszek podłożyłem szmatkę aby nie uszkodzić plastiku) i po problemie.
Po wymianie dokręciłem ręcznie.
Później 2 razy włączyłem zapłon, pompka podała paliwo i nie było problemu z odpaleniem.
Jak odpiąć ten przewód pokazał mi mechanik, który ma warsztat "pod chmurką", inny który nie wymienił mi filtra ma za to nieźle wyposażony warsztat.
_________________ Wigry 3 - 1985 r. .... -> Fiat 126p - 1994 r. -> Fiat Punto 55 SX LPG - 1995 r. -> Punto II FL 1.3 MultiJet 2004 r.
|
|
Góra |
|
 |
gundzik |
#191706 Wysłany:
09 Gru 2008, 12:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 265 Pomógł: 1
|
OK, świetna robota.
Wie ktoś może co jaki czas wymieniać filtr paliwa? Jeszcze jedno, czy wie ktoś jak spuścić wodę z filtra paliwa? I jeszcze jedno, czy wymiana filtra to jednocześnie spuszczenie wody z filtra paliwa? Co daje wymiana filtra paliwa, jesli samochód jeździ normalnie?
W instrukcji jest, żeby wymieniać co 60 tys. kilometrów. W moim punciaku pierwsza wymiana była po pierwszym przeglądzie, po 20 tys. O co tu chodzi?
[ Dodano: 09 Gru 2008 12:19 ]
Czy ktoś kiedyś montował do punciaka multijet taki filtr firmy Sędziszów?

_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 329000
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|