|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
hollow |
#192210 Wysłany:
21 Lis 2008, 12:57; Temat postu: schematy elektryki w szczegolnosci immobilizer |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 29 Gru 2007, Posty: 55
|
witam wszystkich bardzo serdecznie
problem jest taki, przygasa "jak dojezdzam do czerwonych swiatel"
silniczek krokowy wyczyszcony, czujniki posprawdzane (na wtyczce przy centralce), zjawisko to wystepuje dosc zadko ale jak wystapi to jest upierdliwe i trwa az do nastepnego odpalenia silnika (po jakims czasie, przewaznie), nie zalezy to od temp. silnika, temp. otoczenia czy tez jego wilgotnosci
odkrylem, ze pomaga mu, jak odepne glowna wtyczke od centralki i wepne, wtedy chodzi dobrze, w czasie jak wyjmuje wtyczke to jakis przekaznik sie wylacza i jak wpinam to sie zalacza
1. co to za przekaznik (moze styki mu siadaja)??
2. podejrzenie immobilizera, ma ktos moze schematy elektryczne od immobilizera, albo schematy obwodu zasilania centralki??
3. czy wszystkie bledy silnika (czjniki, etc.) kasuja sie po wypieciu akumulatora??
za odpowiedz serdecznie dziekuje!
_________________ hollow
1.1L, 55KM, LPG
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#192220 Wysłany:
21 Lis 2008, 13:57; Temat postu: |
|
|
Odpinasz wtyczkę od centralki na podłączonym akumulatorze? To cud że jeszcze centralka żyje... Akurat centralki M-M są bardzo czułe na skoki napięć i bardzo prosto można je uszkodzić.
1. Nie wiem bo jest ich kilka.
2. Zapomnij o schemacie immo. Nie ma go nigdzie. Zasilanie centralki jest na schematach np. w książce "Sam naprawiam" dostępnej na forum.
3. Żadne błędy zapisane w oprogramowaniu centralki nie kasują się po odpięciu zasilania.
Z podpisu widzę że w aucie masz gaz więc być może coś z sondą się dzieje lub po prostu układ zasilania paliwem jest zasyfiony. Za mało danych żeby coś stwierdzić.
|
|
Góra |
|
 |
hollow |
#192223 Wysłany:
21 Lis 2008, 14:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 29 Gru 2007, Posty: 55
|
dzieki za info, to znaczy, ze nawet jak odpinam tylko akumulator (za czesto) to centralka moze pasc?
p.s. gaz mam ale od czasu do czasu (co ~2000km) jezdze na benzynie z "przeczyszczaczem" i "odwadniaczem baku", widzialem o wiele bardziej zasyfione uklady wtryskowe i chodzily dobrze
a wie ktos, w ktorym miejscu jest "centralka" immobilizera? albo (moze niemadre pytenie) jak ten immobilizer obejsc?
_________________ hollow
1.1L, 55KM, LPG
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#192227 Wysłany:
21 Lis 2008, 14:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#192414 Wysłany:
22 Lis 2008, 00:58; Temat postu: |
|
|
Immobiliser częściowo jest wbudowany w centralkę. Dobry elektronik znający się na centralkach Magneti-Marelli zdezaktywuje immo w kilka minut za ok 200zł.
Częste odpinanie akumulatora jak w każdym aucie wyposażonym w elektronicznie regulowany wtrysk i zapłon nie jest zalecane ze względu na możliwości uszkodzenia centralki.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|