|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 13:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
makkak |
#193118 Wysłany:
23 Lis 2008, 22:08; Temat postu: Zimowe problemy... |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Witam wszystkich, jak widzicie za oknem sypie śnieg i mróz już chwycił, z tej okazji pojawiło się kilka problemów co do których chciałbym zasięgnąć waszej rady:)
1. Przymarzanie drzwi i problemy z ich otwarciem.
Zauważyłem że gdy samochód stoi na mrozie przymarzają mi drzwi i później jest problem z ich otwarciem... Starałem się wysuszać uszczelkę przed zamknięciem, no ale jeśli śnieg sie roztopi to i tak wejdzie w takie miejsce że po zamarznięciu znowu pojawi się ten sam problem... Macie jakieś rady co z tym zrobić, może przesmarować uszczelkę czymś, jak sobie dajecie rade z przymarzniętymi drzwiami?
2. Powolne rozgrzewanie się silnika.
Wiadomo, zimno, wiatr więc silnik dobrze i szybko jest chłodzony, aż za dobrze, stosujecie jakieś patenty w stylu coś choć częściowo zasłaniające wloty powietrza, aby nie chłodziło tak mocno? Założyłem sobie kawałek grubej foli na chłodnice i szybciej się wszystko grzało, ale mój znajomy powiedział że nie powinno się tak robić, więc zdjąłem a zasłoniłem tylko małą część chłodnicy... Wiele razy widziałem w dieslach takie rozwiązania, czy ktoś je stosuje?
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Grzyws |
#193120 Wysłany:
23 Lis 2008, 22:15; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Co do zamarzania drzwi to dzisiaj przymarzły mi jedynie szyby.
Jeśli chodzi o nagrzewanie silnika to w Cinquecencie zasłanialiśmy chłodnicę tekturą ale nie bezpośrednio na chłodnicy tylko zasłanialiśmy wlot w zderzaku. Nawet pomagało. W Punto już niczym nie zakrywamy po prostu czekam aż się silnik nagrzeje.
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#193121 Wysłany:
23 Lis 2008, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
1. Posmaruj uszczelki wazeliną kosmetyczną. U mnie to zdaje egzamin.
2. Nic nie zasłaniam bo nie zauważyłem takiej potrzeby. Mój kropek dość szybko grzeje.
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#193124 Wysłany:
23 Lis 2008, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
Na każdej stacji znajdziesz preparat do smarowania uszczelek, do kompletu z odmrażaczem do zamków
Co do rozgrzewania silnika to napisz moze ile dokladnie zajmuje silniczkowi sie rozgrzac? Ja na dzien dobry odpalam, włączam podgrzewanie tylnej szyby i lusterek, pozniej pasjonacko oddaje sie czynności odśnieżania i skrobania (staram sie to robic porządnie, tak żeby na aucie nie było ani grama śniegu), i jak skoncze to silniczek jest juz ciepły. Wczoraj zajęło mi to dokladnie 10 minut. A u Ciebie jak to wygląda?
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#193125 Wysłany:
23 Lis 2008, 22:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Kurcze u mnie trochę to trwa, słyszałem ( i widzę w praktyce ) że silniki Diesla dłużej się grzeją, no chyba że to wina termostatu, ale na razie tego nie ruszam...
Z wazeliną spróbuje:)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#193130 Wysłany:
23 Lis 2008, 22:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Ja tam zamiast wazeliny wole silicon w sprayu. W zeszłym roku miałem zasłonięta czesciowo chłodnice ale teraz chyba tego nie bede robil...
|
|
Góra |
|
 |
slon11 |
#193144 Wysłany:
23 Lis 2008, 22:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
ze smarowaniem drzwi uważaj ,konkretnie z wazeliną i takimi tam ,ale tylko na to że wsiadając do auta mozesz sie okropnie ubrudzić i przenieść na tapicerkę foteli  znam to z autopsji wiem co mówię
jesli chodzi o silnik to identycznie jak u adi.degora tyle że ja mam benzyniaka a w dieslach nie wiem jak długo musi czasu upłynąć 
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#193154 Wysłany:
23 Lis 2008, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Tacowski napisał(a): Ja tam zamiast wazeliny wole silicon w sprayu.
Też może być, tylko że akurat nie miałem pod ręką a czymś trzeba było nasmarować 
|
|
Góra |
|
 |
divers88 |
#193157 Wysłany:
23 Lis 2008, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
ostatnio sprawdzałem ile trwa rozgrzanie do optymalnej temperatury mojego silnika -> 10min...
oczywiście silnik zapalam dopiero wtedy kiedy ośnieże samochód i odraza ruszam,"klepanie" silnika na parkingu nie jest dla niego najzdrowsze
a co do uszczelek polecam preparat "uszczelka" , plus coś przeciw parowaniu szyb
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#193186 Wysłany:
23 Lis 2008, 23:49; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
makkak: to że diesle się wolno grzeją to jakiś przesąd... Zimą każdy silnik potrzebuje 10-15min żeby się dobrze zagrzać (a diesel taki jak twój jeszcze pojemnością nadrabia - większy szybciej się grzeje). Zasłanianie silnika nie jest dobre, bo ok, zagrzeje się szybciej, ale potem nie ma żadnego chłodzenia...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#193212 Wysłany:
24 Lis 2008, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
STax: ale ja nie chce zasłonić od razu całej chłodnicy! Tylko jej mały fragment żeby był trochę mniejszy przepływ powietrza. Skoro mój silnik ma problemu z grzaniem to pewnie jest tak jak podejrzewałem, termostat do wymiany;)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#193216 Wysłany:
24 Lis 2008, 00:33; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
divers88 napisał(a): ostatnio sprawdzałem ile trwa rozgrzanie do optymalnej temperatury mojego silnika -> 10min... oczywiście silnik zapalam dopiero wtedy kiedy ośnieże samochód i odraza ruszam,"klepanie" silnika na parkingu nie jest dla niego najzdrowsze
Może i masz rację, ale ja wychodze z założenia że żyłowanie zimnego silnika obrotami (jazda) jest jeszcze mniej zdrowe  Oczywiscie sprawa tyczy sie tylko sezonu zimowego 
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#193221 Wysłany:
24 Lis 2008, 00:37; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
divers88 dlaczego uważasz, że klepanie silnika na parkingu nie jest najzdrowsze  ??
Wydawało mi się , że jest na odwrót 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
Ostatnio edytowany przez Yoka, 24 Lis 2008, 00:40, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#193225 Wysłany:
24 Lis 2008, 00:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Yoka napisał(a): klepanie silnika na parkingu nie jest najzdrowsze
Ponoc tak jest, że się nie powinno czekać, tylko odpalać i jechać, ale nie przesadzajmy znowu w drugą stronę - lepiej żeby auto się trochę w środku zagrzało w czasie gdy je będziemy odśnieżać.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#193227 Wysłany:
24 Lis 2008, 00:41; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
STax napisał(a): Ponoc tak jest, że się nie powinno czekać, tylko odpalać i jechać
...no ale dlaczego ?? 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#193228 Wysłany:
24 Lis 2008, 00:42; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#193237 Wysłany:
24 Lis 2008, 00:48; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
A obciążenia silnika kiedy smarowanie nie jest optymalne (bo tak jest kiedy ujemne temperatury panują) ??? Z tego co ja wiem to więcej szkody się silnikowi robi jak przy niskich temp. poddaje się go obciążeniom
Nie chodzi o to aby zagrzać silnik całkowicie na parkingu ..ale o to aby popracował sobie trochę i trochę się zagrzał po to aby smarowanie było optymalne i aby elementy metalowe osiągnęły właściwe rozmiary dla swojej pracy
Jedyna przyczyna znana mi dla której powinno się ruszać od razu po odpaleniu to ekonomika 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#193240 Wysłany:
24 Lis 2008, 00:50; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Yoka napisał(a): więcej szkody się silnikowi robi jak przy niskich temp. poddaje się go obciążeniom
Owszem, ale trzeba tu dodać "nadmiernym obciążeniom" czyli mocno wciskając gaz. Jadąc normalnie i delikatnie silnikowi nic się nie stanie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#193243 Wysłany:
24 Lis 2008, 00:55; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
STax napisał(a): Yoka napisał(a): więcej szkody się silnikowi robi jak przy niskich temp. poddaje się go obciążeniom Owszem, ale trzeba tu dodać "nadmiernym obciążeniom" czyli mocno wciskając gaz. Jadąc normalnie i delikatnie silnikowi nic się nie stanie.
Owszem stać ...to się nie stanie ....silnika nie zatrzesz
....ale bardziej wtedy go zużywasz niż gdyby postał sobie 1-2 minutki na wolnych obrotach i troche się zagrzał 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#193259 Wysłany:
24 Lis 2008, 01:43; Temat postu: |
|
|
Yoka dlaczego nie powinno sie grzać na luzie?
1. Ekonomika - ponoć niepotrzebne zuzycie paliwa.
2. Ekologia - podobno na luzie jest duza emisja spalin.
3. Efektywność - grzanie na luzie jest o wiele mniej efektywne niz po ruszeniu.
4. Elementarne zalecenia producenta - patrz instrukcja obsługi Fiata GP
5. Eleganccy panowie i panie z policji/strazy miejskiej moga się o to czepiać
To tyle co mówi teoria. Praktyka - chyba 99% kierowców skrobie szyby na pracującym silniku 
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#193261 Wysłany:
24 Lis 2008, 01:51; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
Grzegorz1976 napisał(a): 1. Ekonomika - ponoć niepotrzebne zuzycie paliwa. 2. Ekologia - podobno na luzie jest duza emisja spalin. 3. Efektywność - grzanie na luzie jest o wiele mniej efektywne niz po ruszeniu. 4. Elementarne zalecenia producenta - patrz instrukcja obsługi Fiata GP 5. Eleganccy panowie i panie z policji/strazy miejskiej moga się o to czepiać
1) Wg wskazań komputera jak najbardziej, spalanie wzrasta i to w zastraszającym tempie, ale po pierwszych pokonanych kilometrach równie szybko spada
2) Na mój chłopski rozum- mniejsze obroty = mniej spalin, ale ja sie nie znam
3) 100% racja.
4) Tutaj sie nie ustosunkuje
5) Serio?  Na jakiej podstawie? O te spaliny?
Mnie i tak dreszcze przechodzą jak odpalam i słyszę ten okropny dźwięk rozruchu zimnego silnika, az mi stają przed oczami te wszystkie opiłki metalu  Takze nie wyobrażam sobie jazdy na silniku po całej nocce śnieżycy potraktowanym z zaskoczenia  Poza tym w czasie odśnieżania aku się podładuje, szyby i lusterka rozmrożą, nawiew pojdzie na szybe czołową, coś niecoś już się nagrzeje w środku  A o policję ja akurat sie nie musze martwic, nie parkuje na ulicy [ Dodano: 24 Lis 2008 01:51 ]Tym niemniej ciekawy jestem na jakiej podstawie mogą się o to stróże porządku czepiac. 
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#193263 Wysłany:
24 Lis 2008, 01:57; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Grzesiu1976 ...no przecież o tym pisałem - ekonomika przemawia za tym aby nie rozgrzewać silnika na wolnych obrotach ......o ekologii nie wspominałem ale też fakt
Z punktu widzenia mechaniki natomiast rozgrzewanie wstępne na postoju jest raczej uzasadnione  Nie spotkałem sie tutaj z argumentem na "nie" 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#193264 Wysłany:
24 Lis 2008, 02:01; Temat postu: |
|
|
Jeśli auto stoi w miejscu to spaliny koncentrują się wokół niego. Podczas jazdy spaliny szybciej rozprzestrzeniają się w powietrzu i ich stężenie przy samochodzie jest mniejsze.
Według przepisów nie można stać dłużej niż minutę na z zapalonym silnikiem. Nie dotyczy to korków.
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#193265 Wysłany:
24 Lis 2008, 02:04; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
mrider napisał(a): Jeśli auto stoi w miejscu to spaliny koncentrują się wokół niego. Podczas jazdy spaliny szybciej rozprzestrzeniają się w powietrzu i ich stężenie przy samochodzie jest mniejsze.
No dobrze, tutaj sie zgodze, ale sama ilosc wydzielanych spalin jest chyba niższa na luzie (a raczej ~1000rpm, bo o to tu chodzi) niż jakbym dajmy na to trzymał samochód przez te 10 minut na 2000, 3000rpm, jak podczas jazdy? (pomijając fakt że w takim wypadku sąsiedzi by mnie chyba spacyfikowali  )
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#193268 Wysłany:
24 Lis 2008, 04:13; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
adi.degora - mieszanka na zimno jest bogata i na luzie nie jest dobrze spalana. Stąd więcej spalin.
Ja jednak podzielam pogląd Yoki. Jak już silnik ma pracować pod obciążeniem, to lepiej by temperatura była bliższa optymalnej.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|