You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 00:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 58 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #193269 Wysłany: 24 Lis 2008, 04:26; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Co do zasłaniania chłodnicy.... jak ktoś ma sprawny termostat IMO zasłanianie jest bez sensu, a może doprowadzić do przegrzania...

[ Dodano: 24 Lis 2008 03:26 ]
Grzegorz1976 napisał(a):
1. Ekonomika - ponoć niepotrzebne zuzycie paliwa.

oj bo spali bardzo dużo - z tego co pamiętam niecały litr na godzinę :lol:


Grzegorz1976 napisał(a):
2. Ekologia - podobno na luzie jest duza emisja spalin.

Na odwrót... powiedzmy, żeby utrzymać 2000rpm na luzie potrzeba niewiele paliwa, a podczas jazdy już dużo więcej.


Grzegorz1976 napisał(a):
3. Efektywność - grzanie na luzie jest o wiele mniej efektywne niz po ruszeniu.


Racja


Grzegorz1976 napisał(a):
To tyle co mówi teoria. Praktyka - chyba 99% kierowców skrobie szyby na pracującym silniku


A bo wtedy sobie włączam ogrzewanie tylnej szyby, nawiew na max i idzie szybciej.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #193313 Wysłany: 24 Lis 2008, 11:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 12 Wrz 2007,
Posty: 990
Zimowemu uruchamianiu silnika zawsze towarzyszy pewna nieprzyjemna okoliczność. Okres, w którym jednostka pracuje w zbyt niskiej temperaturze, jest zdecydowanie za długi.
Prawda jest taka, że gdyby silniki naszych samochodów zawsze pracowały w optymalnej temperaturze, ich zużycie byłoby minimalne, a przebiegi do naprawy (albo wymiany) liczono by w milionach kilometrów.
Robocza temperatura silnika wynosi około 90 – 100 st C. Ale i to jest pewnym uproszczeniem. Silnik w czasie pracy ma taką właśnie temperaturę kadłuba oraz cieczy chłodzącej – w miejscach, gdzie tę temperaturę się mierzy. Ale w okolicy komory spalania i kanału wydechowego temperatura jest na pewno większa. Z kolei od strony kanału dolotowego, temperatura na pewno jest niższa. Temperatura oleju w misce olejowej jest zmienna. Najlepiej, by wynosiła około 90 stopni C, ale wartości tej zwykle nie osiąga się w zimne dni, jeżeli jednostka jest tylko minimalnie obciążona.
Zimny silnik powinien jak najszybciej osiągać temperaturę roboczą, aby olej o określonej, przewidzianej przez producenta lepkości docierał wszędzie tam, gdzie trzeba. Co więcej, wszelkie procesy zachodzące w silniku (przede wszystkim – mieszanie paliwa z powietrzem) zachodzić będą prawidłowo wtedy, gdy temperatury będą już ustalone.
Kierowcy powinni coś zrobić, by jak najszybciej nagrzewać swe silniki, szczególnie zimą. Nawet jeżeli odpowiedni termostat w układzie chłodzenia dba o prawidłowe nagrzewanie silnika, to będzie ono szybsze w jednostce pracującej pod obciążeniem, zaś wolniejsze gdy pracuje ona na biegu jałowym. Czasami – zdecydowanie za wolne, do tego stopnia, że silnik na luzie w ogóle się nie nagrzeje.
Dlatego błędem jest „nagrzewanie” silnika na postoju. Znacznie lepszą metodą jest odczekanie po jego uruchomieniu tylko kilkunastu sekund (aż nie rozgrzany jeszcze olej zacznie smarować to co powinien), a potem ruszenie i jazda z umiarkowanym obciążeniem silnika.
Oznacza to jazdę bez gwałtownych przyspieszeń i wprowadzania silnika na wysokie obroty, ale jednak zdecydowaną. W ten sposób okres pracy silnika „na zimno” zostanie wydatnie skrócony, a niekontrolowane zużycie jednostki okaże się względnie niewielkie. Co więcej, czas, w którym silnik zużywał będzie nadmierną ilość paliwa (podawanego przez urządzenie rozruchowe w takiej dawce, by w ogóle mógł pracować) okaże się również nieduży. Także i zanieczyszczenie środowiska wyjątkowo trującymi spalinami (na zimno katalizator spalin praktycznie nie działa) zostanie ograniczone.
Reasumując: gdy już uruchomimy silnik, powinniśmy ruszać w drogę natychmiast, gdy tylko jego praca stanie się wystarczająco płynna. W przeciwnym razie narażamy się na niepotrzebne straty. W niektórych samochodach eksploatowanych zimą tylko w mieście, warto jest włożyć przed chłodnicę, a może i przed miskę olejową, kawałek kartonu lub plastiku. Ograniczenie przepływu zimnego powietrza dodatkowo przyspieszy nagrzewanie mechanizmów i pozwoli utrzymać właściwą temperaturę. Ale takie usprawnienie wymaga kontroli, czyli obserwowania wskaźnika temperatury. Gdy na dworze zrobi się cieplej, albo gdy zaczniemy jechać dynamiczniej, należy karton usunąć, w przeciwnym razie może dojść do przegrzania silnika.
Autor: Andrzej Bartoszak
motofakty.pl

_________________
Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193335 Wysłany: 24 Lis 2008, 13:24; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Gęstość oleju zależy od jego temperatury. Optymalna jego gęstość a co za tym idzie - właściwe smarowanie silnika następuje dopiero kiedy olej osiągnie wysoką temperaturę (kilkadziesiąt stopni ...nie pamiętam ile musiałbym poszukać i to dla każdego typu oleju) Kilka sekund po uruchomieniu silnika to stanowczo za mało aby olej osiągnął dostateczną temperaturę taką która pozwoli właściwie smarować silnik (pamiętajmy o mgiełce olejowej!! w komorze korbowej .... przy zimnym oleju w zasadzie tworzą się krople oleju a nie mgiełka olejowa co nie wpływa wydatnie na sposób smarowania tłoków). Kilka sekund nie pozwoli na właściwe nawet rozprowadzenie oleju po uruchomieniu silnika we wszystkie niezbędne miejsce. Ciśnienie w układzie się pojawi - lampka zgaśnie...ale będzie one różne w różnych miejscach układu olejowego. Najdalej od pompy będzie najniższe. Przy ciepłym oleju różnice w ciśnieniu nie są tak duże jak przy zimnym oleju. Ruszanie kilka sekund po odpaleniu na zimnym przy niskich temp. odbywa się przy nie zabardzo właściwym smarowaniu silnika....a silnik podlega wtedy obciążeniom nawet jeśli rusza się wolno, delikatnie itd. Jakby nie było...silnik podlega wtedy ponadnormatywnemu zużyciu.

Oczywiście dobrze byłoby aby silnik od razu był rozgrzany (a nie miał temp 90-100 st. bo tylu nie ma.....tyle ma ciecz w układzie chłodzenia). Niestety tak sie nie da. Dlatego zanim silnik się podda obciążeniu należy odczekać 1 minute - 2 minuty aby trochę się zagrzał olej i dopiero ruszyć.

Yoka
fiatpunto.com.pl

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193336 Wysłany: 24 Lis 2008, 13:28; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1578
Pomógł: 2
No więc ja tak robię jak w artykule - zimny silnik, kilkanaście sekund w miejscu i spokojnie w drogę. Na pewno nie pal i od razu jedź. Natomiast zdarzyło mi się nie raz odmrażać szyby na postoju i faktycznie wtedy grzeje się długo. Lepiej jest jeździć na syntetyku i nie obciążać auta zbędnym balastem typu rodzina od strony żony 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193338 Wysłany: 24 Lis 2008, 13:33; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
zoon ja trzymam koło minuty na wolnych aby się rozgrzał ciutkę - a później w drogę. :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193340 Wysłany: 24 Lis 2008, 13:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 12 Wrz 2007,
Posty: 990
podsumowując powinno wyglądać to tak:
odśnieżyć
wsiąść do samochodu
zapalić silnik
zapiąć pasy
włączyć radio i ruszyć :P

_________________
Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193341 Wysłany: 24 Lis 2008, 13:47; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1578
Pomógł: 2
divers88 napisał(a):
podsumowując powinno wyglądać to tak:
odśnieżyć
wsiąść do samochodu
zapalić silnik
zapiąć pasy
włączyć radio i ruszyć :P


Zapomniałeś o zdjęciu ulotki z szyby. Przyjedziesz z jakąś agencją do domu i... 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193358 Wysłany: 24 Lis 2008, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 15 Gru 2007,
Posty: 55
Odśnieżam; zapalam; czekam 15sek; ruszam po emerycku. Szkoda mi paliwa na "grzanie w miejscu" tymbardziej ze silnik bez obciążenia grzeje się zdecydowanie wolnoo.

_________________
1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193359 Wysłany: 24 Lis 2008, 15:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
zoon napisał(a):
divers88 napisał(a):
podsumowując powinno wyglądać to tak:
odśnieżyć
wsiąść do samochodu
zapalić silnik
zapiąć pasy
włączyć radio i ruszyć :P


Zapomniałeś o zdjęciu ulotki z szyby. Przyjedziesz z jakąś agencją do domu i... 8)


Jak są dobre zaspy (po całonocnych opadach śniegu na przykład) to pkt. 1 brzmi: prawidłowo wytypować i odnaleźć samochód na parkingu, żeby nie odśnieżyć auta sąsiadowi (ranki teraz są ciemne).
A potem już "z górki", tj.:
2. uruchomić auto (bo po co mam odśnieżać jeśli aku padł?), poza tym zgadzam się z Yoką - dobrze jak autko sobie popracuje chwilę i równo olej się rozprowadzi po silniczku
3. odśnieżyć
4. wsiąść i jechać.
Nawiew i ogrzewanie włączyć dopiero jak już się ruszy z miejsca.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193423 Wysłany: 24 Lis 2008, 18:38; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
1. Otworzyć bagażnik
2. Wyjąć miotłę :E
3. odśnieżyć drzwi kierowcy
4. wsiąść i odpalić, wąłczyc ogrzewanie tylnej szyby i nawiew na max
5. odśnieżyć resztę auta ~1min
6. oskrobać szyby jak istnieje taka potrzeba - ~30sek
7. wytrzepać z miotły śnieg o np oponę i schować miotłę do bagażnika :E
8. zapiąć pasy i włączyć światła a następnie dać nawiew na 2 z 4 bo przy 4 uszy bolą :E
9. ruszyć
10. włączyć radio
11. Do momentu kiedy wskazówka temp nie podniesie się do 1/4 skali nie przekraczać 2500rpm
12. Do momentu kiedy wskazówka nie będzie w połowie nie deptać gazu i nie kręcić powyżej 3000rpm :E

aha no i silnik szybciej się nagrzeje, jak nie ustawimy pokrętła temp na max :> Tak na 1/2 będzie ok :E
:E:E:E :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV 24 Lis 2008, 18:43, edytowano w sumie 3 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #193425 Wysłany: 24 Lis 2008, 18:40; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11772
Pomógł: 13
Michał świateł nie włączyłeś :hahaha:

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193426 Wysłany: 24 Lis 2008, 18:42; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Poprawione :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193505 Wysłany: 24 Lis 2008, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3135
bbanditoss napisał(a):
Michał świateł nie włączyłeś :hahaha:


przecież to punto włączają sie automatycznie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193547 Wysłany: 24 Lis 2008, 22:21; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11772
Pomógł: 13
sadoo napisał(a):
przecież to punto włączają sie automatycznie...

o ile zostawił je w pozycji, że od razu sie zaświecą :E

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193560 Wysłany: 24 Lis 2008, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Ja tam sie nauczylem wylaczac aby nie obciazac niepotrzebnie aku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193561 Wysłany: 24 Lis 2008, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3135
bbanditoss napisał(a):
sadoo napisał(a):
przecież to punto włączają sie automatycznie...

o ile zostawił je w pozycji, że od razu sie zaświecą :E


No dokladnie, a po co tą pozycje zmieniać?? :D w poprzedniej P1 ta pozycja nie była zmieniana przez 8 lat i w tym tak samo :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193563 Wysłany: 24 Lis 2008, 22:42; 
 Temat postu:
Ja robie tak jak IpIV :E, z tym ze swiatła automatycznie :E, a i radio też automatycznie, reszta tak samo :D


Góra
  
 
 
 Post #193630 Wysłany: 25 Lis 2008, 09:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 11 Sie 2008,
Posty: 136
Dobrze ze ja nie muszę rano odśnieżać auta. Wchodzę do cie ciepłego garażu odpalam i rura przed siebie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193633 Wysłany: 25 Lis 2008, 09:53; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
przemek88 a jak wjechałeś przodem do garażu to też dajesz rure i przed siebie jedziesz ?? :D :D :E :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193634 Wysłany: 25 Lis 2008, 09:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 202
Pomógł: 4
divers88 zgadzam się w 100%.
Samochód powinien pochodzić choć chwilę przed wyruszeniem w trasę.
Jest to głównie związane ze smarowaniem silnika.
Większość ludzi nie zmienia przed zimą oleju silnikowego na tzw. zimowy o klasie W odpowiadającej temperaturom panującym w zimie. I dlatego właśnie jest zalecane odczekanie kilkunastu - kilkudziesięciu sekund od odpalenia silnika do ruszenia, po to by olej trochę się podgrzał i zaczął lepiej smarować.

Co do jazdy słyszałem też, że nie należy na zimnym silniku wrzucać piątego biegu ze względu na jego przełożenie i duże obciążenie dla zimnego silnika.

_________________
Moja HoGaTa :D
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić ! ;)
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193636 Wysłany: 25 Lis 2008, 10:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 11 Sie 2008,
Posty: 136
Yoka napisał(a):
przemek88 a jak wjechałeś przodem do garażu to też dajesz rure i przed siebie jedziesz ?? :D :D :E :-)


No pewnie garaż jest taki duży ze mieści w środku około 30 auta :D wiec nie ma obaw ze się w cod uderzy :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193664 Wysłany: 25 Lis 2008, 11:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Ciekawa dyskusja się zrobiła:)

Ja po odpaleniu, po całej nocy chwilkę czekam żeby sobie silnik pochodził i niedługo później ruszam, chyba jednak założę tą małą osłonę przy chłodnicy aby szybciej się silnik zagrzewał.

Znajomy polecił mi silikon na uszczelki, trzeba będzie spróbować:)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193671 Wysłany: 25 Lis 2008, 12:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 11 Sie 2008,
Posty: 136
A mi z zima przyszedł mały problem jak chce przekręcić kluczyk w drzwiach to czasami ma jakąś blokadę i nie chce się przekręcić co radzicie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193672 Wysłany: 25 Lis 2008, 12:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Może masz wodę w zamku i jak zamarznie to nie przekręcisz?

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193675 Wysłany: 25 Lis 2008, 12:09; 
 Temat postu:
przemek88 napisał(a):
A mi z zima przyszedł mały problem jak chce przekręcić kluczyk w drzwiach to czasami ma jakąś blokadę i nie chce się przekręcić co radzicie?

Przesmarować zamek, WD40 da radę ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 58 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO