You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 12:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #194548 Wysłany: 27 Lis 2008, 01:09; 
 Temat postu: Zasłanianie chłodnicy zimą
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2008,
Posty: 38
Zasłaniacie chłodnicę na jesień/zimę? Osobiście tak robię, mam silnik 1.2 - silnik bardzo mały więc i ciepła za dużo nie wydziela a kiedy o tej porze roku używa się ogrzewania to jest troche za zminy. Dużo jeżdzę w trasach i po zasłonieniu chłodnicy zauważyłem polepszenie sytuacji.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #194550 Wysłany: 27 Lis 2008, 01:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 297
No ale po co to ? Wymień termostat. Ja mam silnik 1.1 jezdze również na trasach i w aucie jak dam ogrzewanie na maksa to aż za ciepło czasami jest. W tym roku jeszcze mrozów jako takich dużych nie było ale rok temu tez było cacy. Widocznie masz coś nie tak jak powinno być.

_________________
Największe dyskusyjne forum dla górników : www.forumgornicze.pl
http://madmobil.pl/nowy-nissan-x-trail-partner-rodzinnych-wyzwan/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194561 Wysłany: 27 Lis 2008, 01:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2008,
Posty: 38
Heh, wskazówka temperatury utrzymuje mi się na poziomie 1/4 skali, jak dla mnie silnik jest za zimny. Termostat na pewno jest dobry, sprawdzałem. I tak - przeczytałem posty o położeniu wskazówki temperatury silnika ale nie chce mi się wierzyć że ma być na 1/4 skali i że trzeba na czujnik temperatury od poloneza zmieniać ten oryginalny żeby wskazania były "prawidłowe", fabryka chyba wiedziała co robi a w manualu przecież pisze że temperatura ma się na środku skali utrzymywać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194564 Wysłany: 27 Lis 2008, 01:51; 
 Temat postu:
W jakim manualu tak jest napisane? Optymalna temperatura pracy silnika to 1/4 skali, włączenie wiatraka w okolicach 1/2 skali. Szukać na forum bo jest milion postów o tym!


Góra
  
 
 
 Post #194581 Wysłany: 27 Lis 2008, 09:40; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrider napisał(a):
Optymalna temperatura pracy silnika to 1/4 skali

No nie bardzo się z tym zgodzę, raczej między 1/4 a 1/2, bo jak pisałeś, przy 1/2 to już wiatrak się włącza, ale 1/4 to znowu ciut za mało.

Jak dla mnie zasłanianie chłodnic to delikatnie mówiąc nadgorliwość, (by nie powiedzieć głupota) w końcu producent tak skonstuował samochód, by jeździł w każdych warunkach, a nie tylko latem. Silnik rogrzewa się o ok 5 min dłużej (tak z moich obserwacji), więc nie wiem po co zabierać mu powietrze, ktore potem go musi chłodzić? (no bo jak się rozgrzeje to przecież potrzebuje normalnego chłodzenia...)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194593 Wysłany: 27 Lis 2008, 10:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
ja zawsze jak jezdziłem na trasie to wskazówkę miałem na wysokosci tej pierwszej kreski nie wazne czy to lato czy zima a ostatnio jechałem na trasie jak temp była ujemna i z ciekawosci zasłoniłem polowe chłodnicy i podczas jazdy temperatura utrzymywała sie miedzy 1/4 a 1/2 czyli ciut wyzsza

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #195161 Wysłany: 29 Lis 2008, 14:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Jest oczywiste,że temperatura podniesie się po zasłonięciu chłodnicy. Jednak czy tak powinno być, zamiast normalnej temperatury w jakiej silnik pracuje, dżwigamy ją np. o 20 stopni :?: Dlatego uważam, że w przypadku sprawnego termostatu, jest to zupełnie niepotrzebne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195276 Wysłany: 29 Lis 2008, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
Przysłanianie chłodnicy to głupota można przegrzać silnik nawet w zimie :D od regulowania temperatury służy termostat. Jak jadę w zimie na trasie to temperatura utrzymuje się na 1/4 skali a wentylator załącza się przed 1/2 skali.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195325 Wysłany: 30 Lis 2008, 02:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
Ja też uważam, że zasłanianie chłodnicy nie ma sensu jeśli ma się sprawny termostat. Ja akurat nie mam sprawnego termostatu i auto bardzo słabo się grzeje ale już kupiłem nówkę i będę wymieniac w przyszłym tygodniu :)

_________________
Stilo 1.9 JTD 80KM 2004

Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195326 Wysłany: 30 Lis 2008, 02:06; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
nie powinno sie zaslaniac chlodnicy nawet nie jest to zalecane w nowszych samochodach ....
a co do temp ... to mi wskazowka utrzymuje sie pod polowa prawie a jak przekroczy poloze tak wejdzie powyzej tych 2 grubych kresek od polowy to sie zalacza wentylator ;) w polowie mam temp dokladnie 95 stopni ;) wszystko mierzone termometrem :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196011 Wysłany: 02 Gru 2008, 20:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
w moim przypadku, gdy miałem uszkodzony termostat i zanim go wymieniłem miałem zasłonięte 2/5 otworu, ale mam ten szerszy "uśmiech"

po wymianie termostatu na nowy nie ma sensu przysłanianie, bo co najwyżej można przegrzać silnik a przysłonięcie chłodnicy nie pomoże w rozgrzaniu bo i tak termostat otworzy się dopiero gdy trzeba będzie już chłodzić silnik

nowy termostat [~30PLN] w zupełności wystarczy do odpowiedniego rozgrzania i utrzymania temperatury silnika

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196040 Wysłany: 02 Gru 2008, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
termostat jest walniety i tyle. Reszta co piszesz to bzdury jakieś.

chłodnice to sie załaniało w 125p albo w Polonezie a nie w Punto.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO