You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #195422 Wysłany: 30 Lis 2008, 16:00; 
 Temat postu: T-jet 120 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Witam
czytałem test sedanów: fiata linea 1.4 T-jet, nissana tida 1.8, suzuki sx4 1.6. Linea wygrywa na v max, przyspieszenie, ze wzgledu na turbosprezarke i wysoki moment obrotowy. Ale to pomińmy. Test przeprowadzony byl z jednostajną predkoscią autostradową 130 km/h i narzekali na zuzycie paliwa w linea. Otoz na 5 biegu przy 130 km/h juz sie wlacza turbosprezarka, niepotrzebnie zreszta (nie chodzi o to, zeby gwaltownie przyspieszyc, tylko zeby jechac rownym tempem) i co w konsekwencji powoduje podwyzszone spalanie. Ewidentny brak 6 biegu. Podsumowanie bylo nastepujace, ze w trasie lepiej sprawuja sie wieksze silniki wolnossace niż t-jet, który spalił wiecej o około 1 litra na 100 km. Niby nie dużo, ale zawsze. Czy ktos ma porownanie w tym temacie, jezdzil autami tego samego segmentu 1.6, 1.8 i teraz t-jetem? Potwierdzacie opinie dziennkarzy czy tez zaprzeczacie?

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #195493 Wysłany: 30 Lis 2008, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
charlie napisał(a):
Linea wygrywa na v max, przyspieszenie, ze wzgledu na turbosprezarke i wysoki moment obrotowy


charlie napisał(a):
t-jet, który spalił wiecej o około 1 litra na 100 km


charlie napisał(a):
w trasie lepiej sprawuja sie wieksze silniki wolnossace niż t-jet

Może nie do końca odpowiem na zadane pytanie, bo t-jetem nie jeździłem, ale jeśli linea ma lepsze osiągi to raczej do przyjęcie jest większe spalanie... Gdyby do porównania wzięli auta z wolnossącymi silnikami o takich osiągach jak linea, to przypuszczam, że i różnica w spalaniu by była mniejsza.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195495 Wysłany: 30 Lis 2008, 19:58; 
 Temat postu: Re: T-jet 120 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
charlie napisał(a):
Witam
czytałem test sedanów: fiata linea 1.4 T-jet, nissana tida 1.8, suzuki sx4 1.6. Linea wygrywa na v max, przyspieszenie, ze wzgledu na turbosprezarke i wysoki moment obrotowy. Ale to pomińmy. Test przeprowadzony byl z jednostajną predkoscią autostradową 130 km/h i narzekali na zuzycie paliwa w linea. Otoz na 5 biegu przy 130 km/h juz sie wlacza turbosprezarka, niepotrzebnie zreszta (nie chodzi o to, zeby gwaltownie przyspieszyc, tylko zeby jechac rownym tempem) i co w konsekwencji powoduje podwyzszone spalanie. Ewidentny brak 6 biegu. Podsumowanie bylo nastepujace, ze w trasie lepiej sprawuja sie wieksze silniki wolnossace niż t-jet, który spalił wiecej o około 1 litra na 100 km. Niby nie dużo, ale zawsze. Czy ktos ma porownanie w tym temacie, jezdzil autami tego samego segmentu 1.6, 1.8 i teraz t-jetem? Potwierdzacie opinie dziennkarzy czy tez zaprzeczacie?


Zacznijmy od tego że sprężarka się nie włącza. Ona działa od momentu uruchomienia silnika i przy każdych obrotach. A to od kiedy zaczyna generować nadciśnienie to inna bajka.
Osobiście nie chce mi się w to wierzyć że 1,4 T spali więcej niż 1,8. Chyba że fiat spaprał przełożenie skrzyni w T-Jet'ie i nie wykorzystał momentu obrotowego. Np takie Punto GT spali mniej na trasie niż Punto II HGT a to już konstrukcje leciwe sa.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195509 Wysłany: 30 Lis 2008, 21:02; 
 Temat postu:
Eeee chyba nie, bo oglądając filmiki na youtube z silnikami 1.4 t-jet w GP, (pewnie to samo jest w Linei) to przy 200 km/h jest ponad 5000 obr/min.


Góra
  
 
 
 Post #195639 Wysłany: 01 Gru 2008, 10:14; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1578
Pomógł: 2
Nie rozumiem dlaczego Fiat stosuje w T-Jetach w Grande i Linei 5-biegową skrzynię a nie nowszą 6-kę. Piątka musi być tańsza lub możliwości produkcyjne szóstki są ograniczone. Potem efekt jest taki, że przy dużych predkościach silnik niepotrzebnie kręci wysoko mając już znacznie niżej wystarczający moment obrotowy.

[ Dodano: 01 Gru 2008 10:14 ]
charlie napisał(a):
Otoz na 5 biegu przy 130 km/h juz sie wlacza turbosprezarka


Chyba czegoś w tamtym tekście niezrozumiałeś. To będą już wysokie obroty rzędu 3500-4000 obr/min. A silniki t-Jet powstały tak, by turbosprężarka dostarczała duży moment obrotowy już poniżej 2000 obr/min. W Bravo max moment jest już przy 1750 obr.min. W Linei trochę później, bo przy 2500 obr/min. Więc turbo pracuje praktycznie cały czas.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195640 Wysłany: 01 Gru 2008, 10:23; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Fiat Linea 0-100km/h -9,2s
Nissan Tiida 1.8 - 10,4s
Suzuki SX4 1,6 - 10,7s
Przy takiej różnicy w osiągach większe spalanie jest normalne. Tak jak pisałem, żeby wolnossący silnik miał osiągi taki jak 1.4 T-jet to musiałby mieć min 2 litry pojemności, a wtedy by i więcej palił.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195641 Wysłany: 01 Gru 2008, 10:33; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1578
Pomógł: 2
Przede wszystkim elastyczność T-Jeta jest dużo lepsza.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195690 Wysłany: 01 Gru 2008, 16:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Auto moto 04/2008 dokładnie napisali tak: ,,na piatce przy 130 km/h silnik t-jet generuje bez potrzeby duszenia pedału gazu tyle spalin, ze turbosprężarka podaje nadciśnienie do cylindórw, a to oznacza, ze paliwo leje sie strumieniami. Znakomite wyniki podczas jazdy miejskiej zostały podczas testu autostradowego linei gwałtownie zniwelowane''.

120 KM/5000, 205NM/2500

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195700 Wysłany: 01 Gru 2008, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
charlie napisał(a):
Znakomite wyniki podczas jazdy miejskiej zostały podczas testu autostradowego linei gwałtownie zniwelowane''.

Rozumiem, że autor miał na myśli wyniki spalania. Tylko powtórzę po raz kolejny - gdyby wzięli auta o podobnych osiągach to i spalanie było by takie samo.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195704 Wysłany: 01 Gru 2008, 17:41; 
 Temat postu:
http://pl.youtube.com/watch?v=j_sJEBnP2mc&feature=related No tutaj są te obroty pokazane...


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO