You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #196274 Wysłany: 03 Gru 2008, 19:17; 
 Temat postu: Woda ("masełko") pod korkiem od oleju po regulacji
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: mazowsze
Rejestracja: 25 Lut 2008,
Posty: 28
Witam po dłuższej przerwie. Mianowicie w poniedziałek byłem u mechanika na regulacji zaworów (150zł) sprawdzili również uszczelniacz w rozrządzie był suchy natomiast oring pod cewkami wymienili. Ale najważniejsze po wizycie u mechanika dolewałem olej dzień może dwa po i co? biały nalot "masełko" jak kto to woli pod korkiem od oleju. Czy chłopaczki coś zwalili? Bo jak na razie nie ubywa płynu, nie ma oleju w płynie, na bagnecie nie ma "masełka", chodzi dobrze.

_________________
PII 1,2 8V 60km 3D `01 ELX 122kkm Pb+LPG 597 BLU TESEO VR


Góra
 Profil  
 

 
 Post #196276 Wysłany: 03 Gru 2008, 19:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
borg7z9 przy tej pogodzie i małych przebiegach jest to normalne, nie przejmowałbym się tylko używał kropka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196279 Wysłany: 03 Gru 2008, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: mazowsze
Rejestracja: 25 Lut 2008,
Posty: 28
Powiem szczerze, że ja tego nie uważam za normalne tym bardziej, że przed regulacją zaworów wszystko było oki. Mała uwaga wczoraj korek dokładnie wyczyściłem założyłem i prze gazowałem kropka no i niestety biały nalot znów się pojawił. Czy możliwe jest żeby jakiś uszczelniacz na zaworach pościł?

_________________
PII 1,2 8V 60km 3D `01 ELX 122kkm Pb+LPG 597 BLU TESEO VR


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196283 Wysłany: 03 Gru 2008, 19:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Mi to kojarzy się ze złą uszczelką głowicy. Jak płyn chłodniczy dojdzie do oleju, powstaje masełko. Ja też robię małe trasy, że silnik ledwo się nagrzeje, a gasić już trzeba, nalotów nigdy nie było.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196287 Wysłany: 03 Gru 2008, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: mazowsze
Rejestracja: 25 Lut 2008,
Posty: 28
Koledzy ale czy na owe "masełko" miała bądź mogła mieć wpływ regulacja zaworów? Bo jeśli tak to jadę do nich niech kropka doprowadzą do stanu przed regulacją na ich koszt:) Pan mechanik powiedział, że uszczelka pod głowicą zaczyna się pocić ale zaznaczył również, że jeszcze jakieś dwie wymiany oleju powinna wytrzymać. Odnośnie krótkich dystansów to obecnie takie właśnie robię.

_________________
PII 1,2 8V 60km 3D `01 ELX 122kkm Pb+LPG 597 BLU TESEO VR


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196396 Wysłany: 03 Gru 2008, 23:48; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
borg7z9 napisał(a):
Pan mechanik powiedział, że uszczelka pod głowicą zaczyna się pocić ale zaznaczył również, że jeszcze jakieś dwie wymiany oleju powinna wytrzymać.

tja bo akurat widać, że z upg coś jest nie tak przez 'pocenie' - 90% przypadków jak upg poleci to nic nie widać z zewnątrz... :E.... Pan mechanik chce zarobić, popuścił śruby głowicy, poruszał i dokręcił :E i UPG do wymiany, a kto na tym zarobi? Pan Mechanik :E

A może Pan Mechanik pomyślał, że to są śrubki do regulacji luzów? :E :E :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO