|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 17:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Grzyws |
#198584 Wysłany:
12 Gru 2008, 16:36; Temat postu: Nowe silniki Fiata |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Fiat zaprezentował właśnie nowe jednostki, które pojawią się w modelach włoskiego koncernu. Moda na downsizing nie oznacza już jedynie zmniejszania pojemności. Dla oszczędności usuwa się cylindry.
Silniki dwucylindrowe są nowym kierunkiem rozwoju dla Fiata. SGE, czyli Small Gasoline Engine jest malutką jednostką o pojemności skokowej 900 cm3. Jest to także pierwszy silnik modularny, w którym pojemność jednego cylindra wynosi 450 cm3. W zależności od wersji będzie on osiągać moc 65, 80, 90 lub 105 koni mechanicznych. W przygotowaniu są wersje z turbodoładowaniem oraz zasilane gazem ziemnym.
Nowa gama silników zastąpi wysłużone czterocylindrowce Fire o pojemnościach 1.1, 1.2 oraz 1.4.
Dwucylindrowe silniki trafią do takich modeli jak Fiat 500, Grande Punto, Lancia Ypsilon. Jednostki zagoszczą także w nowej generacji Fiata Panda. Dla zwiększenia poziomu czystości silnika rozważane jest stworzenie wersji napędzanej ogniwami paliwowymi, a także wykorzystującą układ hybrydowy.
mojeauto.pl
Mój komentarz ?? 
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
 |
|
|
raxon |
#198607 Wysłany:
12 Gru 2008, 17:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
dla mie silnik 2 cylindrowy to conajmnie kpina  o silnikach cosy mowia ze lepij pupic 4 cylindrowy bo 3 cylindrowy ma slaba kulture pracy wiec ciekawi mnie jaka bedize kultura pracy takiego dwucylindrowca i jaka bedzie roznica w spalanie miedzy taki 1.2 czy 1.4 tej samej mocy.
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#198612 Wysłany:
12 Gru 2008, 17:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
|
Góra |
|
 |
Grzyws |
#198619 Wysłany:
12 Gru 2008, 18:09; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Moim zdaniem spalanie spadnie na pewno bo w końcu to dwa cylindry mniej do nakarmienia.
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
 |
mufc7 |
#198621 Wysłany:
12 Gru 2008, 18:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
małe szlifierki...  ja jestem zwolennikiem... turbo daje sporo mocy... i to do mnie przemawia... nie chcielibyście pady z silnikiem 0.9 105 km... po prostu rakieta by była w mieście... 
_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html
.
|
|
Góra |
|
 |
Bober88 |
#198632 Wysłany:
12 Gru 2008, 19:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lis 2008, Posty: 29
|
taa rakieta...
taka konstrukcja z założenia nie będzie się nadawała do jazdy, bo do 1500 RPM będzie szarpać, nie wspominając o potwornych wibracjach, bo dwucylindrowego Twina wyważyć się nie da ( no chyba mega wielkie wałki wyrównoważające, ale to znowu muł, bo się na obroty nie będzie wkręcał), spalanie będzie spore, bo to nie t-jet, tam turbina będzie musiała ciągle pompować, a wiadomo TURBO żyje -TURBO pije.Mam obecnie CC 700, ale się zbieram do zakupu punta i jak by Gp w bazie miał 2 cylindry to ide...
Do Mazdy! 
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#198635 Wysłany:
12 Gru 2008, 19:14; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
Wy się śmiejecie, ja mówię, że jestem jak najbardziej ZA. Takie silniki mają swój jedyny i niepowtarzalny bas. Ten "wiertarkowego" odgłosu, który bardzo mi się podoba i sprawia poczucie, że auto mimo wszystko jest dynamiczne. Jestem ciekawy, jak elastyczny będzie ten silnik i jak duży będzie jego moment obrotowy. A poza tym, żyjemy w epoce downsizingu, w której pojemność 1.4 w Skodzie Superb przestała mnie już dziwić, chociaż nie ukryję - także się śmiałem.
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#198658 Wysłany:
12 Gru 2008, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Widzę, że mamy tu wybitnych eXpertów co już wiedzą jak to będzie pracowało, paliło, szarpało itd. Pewnie zanim pojawił się 1.4 T-jet to też był do d... 
|
|
Góra |
|
 |
Wicher |
#198662 Wysłany:
12 Gru 2008, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2215 Pomógł: 5
|
zoon-to tylko polemika 
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#198663 Wysłany:
12 Gru 2008, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
Wicher - z czym ? Z postępem technicznym ?
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
Wicher |
#198664 Wysłany:
12 Gru 2008, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2215 Pomógł: 5
|
moim zdaniem póki nie będzie można się przejechać z takim silnikiem nie ma co gdybać co i ile...
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#198667 Wysłany:
12 Gru 2008, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Szkoda tego 1.1/55KM - to bardzo dobry i trwaly silnik.
Natomiast co do auta 900ccm / 105KM to moze i fajnie to wyglada na papierze, ale jaka bedzie trwalosc tak wysilonej jednostki? Pomijam kwestie kultury pracy silnikow dwucylindrowych o ktorej juz wspomniano powyzej.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#198669 Wysłany:
12 Gru 2008, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Ka-8 - co to znaczy wysilonej? 1.4 T-jet 150 KM jest podobnie wysilony i jeździ.
W Japonii oszczędzają już od dawna i tam silniki o pojemności do 660 cm3 (często z turbo) mają 1/3 rynku.
Ostatnio edytowany przez zoon, 12 Gru 2008, 21:43, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
tolst |
#198673 Wysłany:
12 Gru 2008, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 568
|
ciekawe jaka moc bede osiagac silnik turbodoladowane 
_________________ Moj Kropek : *
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#198675 Wysłany:
12 Gru 2008, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
To turbo mają być do 105 KM. Już o tym czytałem, a w tekście na górze jest to niefortunnie ujęte.
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#198679 Wysłany:
12 Gru 2008, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Bober88 napisał(a): a wiadomo TURBO żyje -TURBO pije.
Otoz to. Najlepsza jest moc z pojemnosci, a różnice w zuzyciu paliwa sa ponizej 1l/100 km. Fiat nie ma takiego przykladu, ale ma renault: clio 1,2 z turbo benzyna 100 KM średnio 5,9 l/100km, a clio 1.4. benzyna 98KM średnio 6,6l/100km, różnica w spalaniu niewielka, a awaryjnośc silnika z turbo wieksza.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#198682 Wysłany:
12 Gru 2008, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
charlie napisał(a): a awaryjnośc silnika z turbo wieksza.
Hmm o ile mi wiadomo, to te silniki 1.2 turbo są produkowane od ok. roku czy dwóch więc mówienie teraz o ich awaryjności jest mocno na wyrost. No i osiągi auta z 1.2 T będą lepsze niż z wolnossącym 1.4 ale to tak na marginesie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#198687 Wysłany:
12 Gru 2008, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
STax napisał(a): charlie napisał(a): a awaryjnośc silnika z turbo wieksza. Hmm o ile mi wiadomo, to te silniki 1.2 turbo są produkowane od ok. roku czy dwóch więc mówienie teraz o ich awaryjności jest mocno na wyrost. No i osiągi auta z 1.2 T będą lepsze niż z wolnossącym 1.4 ale to tak na marginesie.
Chodzi o fakt, ze silniki z turbo sa delikatniejsze, jak nie bedziesz dbał o turbo to sie prędzej czy pózniej zatrze, a koszt wymiany turbosprezarki jest znaczny. Do punto II uzywka 800 zl, a nowka to juz w tysiace zlotych.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
Ostatnio edytowany przez charlie 12 Gru 2008, 23:50, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
Barrtek96 |
#198691 Wysłany:
12 Gru 2008, 22:29; Temat postu: |
|
|
Jakie 167 km/h jak jest napisane w danych technicznych że 184 km/h???
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#198703 Wysłany:
12 Gru 2008, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
charlie napisał(a): Mylisz sie, clio 1,2T -167 km/h, 1.4 186 km/h.
W oferice renault nie znalazłem clio 1.4, jest tylko 1.6 112km. Porównanie osiągów:
v-max: 190km/h (1.6 112km) vs 184 (1.2T 101km)
0-100km/h 10,2 (1.6 112km) vs 11,1 (1.2T 101km)
spalanie: 6,6 vs 5,9
Przy 1.2 będzie jeszcze tańsze ubezpieczenie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#198717 Wysłany:
12 Gru 2008, 23:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Przyznaje, moj blad zle spojrzalem w tabele. 167 km/h to Vmax clio 1.2 16V 75KM. Można dostac oczopląsu tyle jest aktualnie w sprzedazy wersji 1,2 16V: 65KM, 75KM, 78KM, 101 KM.
Co do wersji 1,4 16V 98 KM była dostępna w 2006-2007, a w 2007r równocześnie z 1,2T, po czym 98KM wycofano z produkcji.
clio 1.4 16V 98KM
Prędkość maksymalna 183 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s
Spalanie: miasto/trasa/średnie 8,7/5,4/6,6
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
mufc7 |
#198726 Wysłany:
13 Gru 2008, 00:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#198748 Wysłany:
13 Gru 2008, 01:43; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Z tego wykresu wynika, że ma być silnik 1.2 turbo.
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#198807 Wysłany:
13 Gru 2008, 14:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
|
Góra |
|
 |
Grzyws |
#198808 Wysłany:
13 Gru 2008, 14:26; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
charlie Zgadza się ale tez technika poszła sporo do przodu i nie ma co porównywać 700tki z CC do nowych silników dwu cylindrowych bo ten pierwszy pamięta jeszcze lata 50te. Kwestia kultury pracy jest na korzyść R4 ale na pewno konstruktorzy i ten aspekt wzięli pod uwagę i coś wymyślili żeby R2 nie chodził jak wiertarka 
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|